آزمایشات قبل از عمل بینی
خانه
مقالات
آزمایشات قبل از عمل بینی

آزمایشات قبل از عمل بینی

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/02/02
آشنایی با آزمایشاتی که باید قبل از عمل بینی انجام داد
آیا باید قبل از عمل بینی آزمایش خون داد؟ قبل از هر عمل جراحی از جمله عمل بینی نیاز است که شرایط سلامت فرد بررسی شود. به همین دلیل قبل از عمل بینی پزشک آزمایشاتی را تجویز می‌کند. لیست آزمایشات قبل از عمل بینی در این مقاله جمع‌آوری شده است. آزمایش شمارش کامل خون و آزمایش قند خون از مهم‌ترین آزمایشات قبل از عمل است. برای آشنایی با این آزمایشات این مقاله از سایت هومکا را مطالعه نمایید.

به منظور انجام عمل بینی، آزمایشات و جلسات مشاوره مختلفی پیش از جراحی لازم است. این آزمایشات و مشاوره‌ها جهت بررسی وضعیت جسمانی فرد و تعیین میزان آمادگی وی برای جراحی بینی و جلوگیری از عوارض و نتایج منفی صورت می‌گیرد. یکی از راه‌های راحت و سریع برای انجام آزمایشات قبل از عمل بینی، استفاده از خدمت آزمایش در منزل هومکا است. با استفاده از این خدمت شما می‌توانید آزمایش خود را در منزل یا محل کار، تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی انجام دهید. در این مقاله از هومکا جزئیات بیشتری در خصوص آزمایشات قبل از عمل بینی ارائه شده است.

دکمه ثبت درخواست رایگان

 

آزمایش‌های خون قبل از عمل بینی

برای انجام جراحی بینی یکی از پیش‌نیازهای مهم آزمایش خون است که در کمتر از ۲۰ دقیقه قابل انجام است. برای این آزمایش یک نمونه خون از رگ ساعد گرفته می‌شود تا جهت بررسی فاکتورهای خونی و ارزیابی سلامت عمومی فرد مورد استفاده قرار گیرد. از طریق آزمایش خون می‌توان به وجود هر نوع التهاب، عفونت و کم‌خونی در بدن پی برد. آزمایشات خونی قبل از عمل بینی شامل موارد زیر است:

 

آزمایش‌های ادرار قبل از عمل بینی

یکی از آزمایش‌های احتمالی پیش از انجام عمل بینی آزمایش ادرار است که به منظور ارزیابی سلامت کلیه و مثانه کاربرد دارد. در این آزمایش انواع سلول‌ها و مواد شیمیایی موجود در ادرار ارزیابی می‌شوند تا وجود هرگونه دارو، خون، پروتئین و دیگر ترکیبات پراهمیت از نظر پزشکی بررسی شود. وجود خون در ادرار می‌تواند به دلیل عفونت‌های باکتریایی و یا مسائل دیگر باشد. وجود مقادیر زیاد پروتئین در خون نیز ممکن است نشان‌دهنده مشکلات کلیوی و یا بیماری‌های قلبی و عروقی باشد.

نیازی نیست برای انجام آزمایش از منزل خارج شوید و به آزمایشگاه بروید. برای انجام آزمایش در منزل کلیک کنید!

 

شرایط انجام آزمایشات قبل از عمل بینی

زمانی که پزشک آزمایشات قبل از عمل بینی را برای شما تجویز می‌کند نکات لازم جهت آمادگی قبل از آزمایش را به شما گوشزد خواهد کرد. برای مثال، بسته به نوع آزمایش ممکن است نکات زیر به شما توصیه گردد:

  • پرهیز از خوردن و آشامیدن ۱۲ ساعت قبل از انجام آزمایش قند خون یا FBS
  • توقف مصرف بعضی از داروها پیش از آزمایش ادرار
  • توقف استعمال دخانیات چندین روز قبل از آزمایشات

بسیار مهم است که دقیقاً مطابق با توصیه‌های پزشک معالج برای آزمایشات قبل از عمل بینی آماده شوید چراکه رعایت نکردن دستورات پزشکی منجر به بروز نتایج نادرست در آزمایشات می‌شود.

 

آیا برای آزمایش قبل از عمل بینی باید ناشتا بود؟

همان‌طور که گفته شد یکی از آزمایشات قبل از عمل بینی آزمایش قند خون یا FBS که از آزمایشاتی محسوب می‌شود که باید قبل از آن حداقل به مدت ۱۰ تا ۱۲ ساعت از خوردن و نوشیدن خودداری کنید. برای آزمایش خونی CBC نیازی به ناشتا بودن نیست اما پزشک ممکن است توصیه‌های غذایی و یا دارویی قبل از آزمایش را بیان نماید.

 

بهترین زمان برای انجام آزمایشات عمل بینی

برای انجام آزمایشات خونی باید قبل از آزمایش شرایطی را رعایت کرد تا نتیجه مطلوب حاصل گردد. بهترین زمان برای انجام آزمایشات خونی صبح زود است. جهت آزمایشات مربوط به قند خون، چربی خون، ارزیابی کبد و کلیه باید ۱۰ الی ۱۲ ساعت قبل از آزمایش ناشتا بود.

تفسیر آزمایش

 

تفسیر آزمایش قبل از عمل بینی

آزمایشات خونی قبل از عمل بینی شامل آزمایش قند خون یا FBS برای سنجش سطح گلوکز خون، آزمایش CBC برای تشخیص کم خونی، آزمایشات PT و PTT برای جلوگیری از ایجاد لخته‌های خونی و آزمایش هپاتیت و HIV برای بررسی وضعیت ابتلا به این ویروس‌ها انجام می‌شود. در آزمایش CBC سه نوع سلول خونی شامل گلبول‌های قرمز (RBCs)، گلبول‌های سفید (WBCs) و پلاکت‌ها سنجیده می‌شوند. تفسیر کامل آزمایش CBC در سایت هومکا در دسترس است.

 اگر به طور خلاصه به تفسیر آزمایش CBC بپردازیم شامل موارد زیر است:

گلبول‌های سفید خون (WBC): سلول‌های سفید خون یا لکوسیت‌ها اجزای مهم سیستم ایمنی هستند. اگر مقادیر WBC در آزمایش خون بیشتر از میزان نرمال باشد به معنی وجود عفونت در بدن است اما کمتر بودن آن از سطح نرمال دلیل بر وجود مشکلاتی مثل ابتلا به HIV، لوسمی و هپاتیت است.

سلول‌های قرمز خون (RBC): سلول‌های قرمز وظیفه مهم انتقال اکسیژن در بدن را بر عهده دارند. اگر مقدار RBC در آزمایش خون بیشتر از حد طبیعی باشد می‌تواند نشانه مشکلاتی در بدن باشد که نیازمند معاینه و تشخیص پزشکی است؛ اما کمتر بودن RBCها نسبت به حالت نرمال نشانه کم خونی است.

پلاکت‌ها: پلاکت‌ها سلول‌های کوچکی هستند که در لخته شدن خون نقش دارند. اگر پلاکت در آزمایش خون بیش‌ازحد نرمال باشد می‌تواند نشانه‌ای از کم خونی، سرطان و یا عفونت در بدن باشد و کاهش غیرطبیعی پلاکت‌ها نیز ممکن است ناشی از خونریزی و یا مشکلات دیگر باشد. همچنین بالا بودن Platelets در آزمایش خون نیز می‌تواند موجب شود انجام آزمایش عمل بینی به تعویق بیفتد.

وب‌سایت ada در مورد تفسیر آزمایش FBS می‌گوید:

 میزان قند خون تحت تأثیر غذایی که اخیراً میل کرده‌اید قرار می‌گیرد. به همین علت آزمایش قند خون باید به‌صورت ناشتا انجام شود. نتایج غیرطبیعی در آزمایش FBS از علائم ابتلا به دیابت است.

 

آیا کم خونی در عمل بینی تأثیر دارد؟

یکی از آزمایشاتی که قطعاً باید قبل از عمل بینی انجام شود، آزمایش خون است. در آزمایش خون علاوه بر تشخیص بیماری‌های موثر بر جراحی بینی، کم خونی نیز تشخیص داده می‌شود. شاید اکنون این سوال مطرح شود که کم خونی چه تأثیری بر عمل بینی دارد؟ اگر نتیجه آزمایش بیانگر کم‌خونی فرد باشد وی باید قبل از جراحی برای رفع مشکل اقدام کند. در آزمایش CBC سطح هموگلوبین خون مشخص می‌شود و درصورتی‌که عدد به‌دست‌آمده کمتر از ۱۰ باشد فرد آمادگی عمل بینی را ندارد اما افرادی که از این عدد بالاتر هستند در صورت مساعد بودن شرایط دیگر کاندید مناسبی برای جراحی بینی محسوب می‌شوند.

اگر آزمایشات قبل از عمل بینی را انجام داده‌اید و نیاز به تفسیر آن دارید، برای تفسیر آزمایش خود کلیک کنید!

 

انجام آزمایشات قبل از عمل بینی با هومکا!

به منظور انجام عمل بینی انجام چندین آزمایش خونی و گاهی ادراری الزامی است. یکی از راه‌های مطمئن و آسان برای انجام آزمایشات قبل از عمل بینی، استفاده از خدمات آزمایش در منزل هومکا است. برای ثبت درخواست آزمایش  با شماره ۱۶۷۳۷۱-۲۱ تماس حاصل فرمایید. با ثبت سفارش خود، نیروی متخصص در روز و ساعتی که تعیین کرده‌اید برای دریافت نمونه به منزل شما مراجعه می‌کند و نمونه خون و یا ادرار را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پزشکی به معتبرترین آزمایشگاه‌های طرف قرارداد بیمه انتقال می‌دهد. با استفاده از خدمات هومکا این امکان برای شما میسر است که از تمامی خدمات بیمه پایه و تکمیلی خود استفاده کنید. خدمات هومکا در استان تهران و البرز و شهرهای شیراز، اصفهان، اهواز، رشت، تبریز  و قم امکان‌پذیر است.

دکمه ثبت درخواست رایگان

دسترسی سریع

سوالات متداول

آیا می‌توان آزمایشات قبل از عمل بینی را در خانه انجام داد؟
بله شما می‌توانید آزمایشات قبل از عمل بینی را در منزل انجام دهید.
لیست آزمایش‌های خون قبل از عمل بینی شامل چه مواردی است؟
آزمایش قند خون، آزمایش CBC، آزمایش PT، آزمایش هپاتیت و آزمایش ایدز از جمله آزمایشاتی است که قبل از عکل بینی انجام می‌شود.
آیا آزمایش ادرار هم قبل از عمل بینی انجام می‌شود؟
یکی از آزمایش‌های احتمالی پیش از انجام عمل بینی آزمایش ادرار است.
آیا آزمایش در منرل هومکا تحت پوشش بیمه های درمانی است؟
بله. آزمایش در منزل هومکا تحت پوشش بیمه‌های پایه و تکمیلی است.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل
interpretation-icon

تفسیر رایگان CRP

mg/L