آزمایش هپاتیت
خانه
مقالات
آزمایش هپاتیت

آزمایش هپاتیت

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/29
انجام آزمایش هپاتیت در منزل، بدون دغدغه رفت و آمد!
اگر جزء گروه‌های پرخطر هستید، یا فکر می‌کنید در معرض آلودگی ویروس هپاتیت قرار گرفته‌اید و یا می‌خواهید از میزان تاثیرپذیری داروهای مصرفی مطلع شوید، لازم است آزمایش هپاتیت بدهید. این آزمایش تنها به یک خونگیری ساده نیاز دارد. در این مقاله سعی شده است اطلاعات جامعی از انواع آزمایش هپاتیت در اختیار شما قرار گیرد. با هومکا همراه باشید.

هپاتیت، دشمن کبد!

با همراه باشید تا به ۶ سوال پرتکرار شما در خصوص هپاتیت پاسخ دهیم: ۱) هپاتیت چیست؟ ۲) انواع هپاتیت چیست؟ ۳) علائم هپاتیت چیست؟ ۴) آیا بیماری هپاتیت خطرناک است؟ ۵) آزمایش هپاتیت چیست؟ ۶) بیماری هپاتیت چگونه درمان می‌شود؟
podcast poster

حتما اسم آزمایش هپاتیت به گوش به شما هم رسیده است. این بیماری یکی از  مهمترین اندام‌های داخلی بدن را هدف قرار داده و عملکرد آن را مختل می‌کند. کبد، اندامی است که ویروس این بیماری آن را برای رشد و تکثیر خود انتخاب کرده است. این بیماری با توجه به نوع ویروس انواع مختلفی دارد. اگر احساس می‌کنید در معرض آلودگی قرار گرفته‌اید باید هر چه سریعتر برای آزمایش هپاتیت اقدام کنید. در این مقاله با هومکا همراه باشید تا بیشتر با انواع آزمایش هپاتیت آشنا شوید. 

این مقاله با هدف آشنایی بیشتر شما با آزمایش هپاتیت تنظیم شده است. لطفا برای بررسی نتیجه آزمایش حتما با پزشک متخصص مشورت داشته باشید. 

 

هپاتیت در آزمایش خون چیست؟

احتمالاً تا حالا اسم بیماری هپاتیت را شنیده‌اید. اما هپاتیت چیست؟ به التهاب و تورم كبد، هپاتيت می‌گویند. هپاتيت ويروسی بر اثر ويروس‌های مختلفی ايجاد شده كه باعث تورم كبد مي‌شوند. مهمترين انواع هپاتيت ويروسی، هپاتيت B, Aو C هستند. بیماری هپاتیت، مشکل التهاب کبدی است که از طریق عفونت ویروسی ایجاد می‌شود. هپاتیت از علل مختلف عفونی و غیر عفونی ناشی می‌شود. اما دلایل دیگر مانند مصرف برخی از داروها ، آلودگی به باکتری و سموم هم می‌توانند باعث ابتلای فرد به این بیماری شوند.

بیماری هپاتیت، هنگامی رخ می‌دهد که بدن در مقابل بافت کبد، شروع به تولید آنتی ‌بادی می‌کند. هنگامی که  ویروس‌هپاتیت (HCV) وارد جریان خون می‌شود و به سلول ‌های کبد حمله می‌کند، سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با آن پاسخ می‌دهد و در نتیجه التهاب بوجود می‌آید. در صورتیکه التهاب مدت زیادی طول بکشد، کبد ممکن است آسیب جدی ببیند یا حتی امکان نابودی سلول‌های کبدی وجود دارد. حال از کجا بدانیم که مبتلا به هپاتیت هستیم؟ سایت معتبر WebMD در این رابطه می‌گوید:

ویروس هپاتیت، مانند هپاتیت A ، هپاتیت B  و هپاتیت C، با علائم، معاینه فیزیکی و آزمایش خون تشخیص داده می‌شود. گاهی اوقات از مطالعات تصویربرداری مانند سونوگرافی یا اسکن CAT و نمونه برداری از کبد نیز برای تشخیص هپاتیت استفاده می‌شود.

بسیاری از افراد مبتلا به هپاتیت فاقد علائم هستند. علائم هر سه نوع متداول هپاتیت بسیار مشابه هستند و ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • ادرار تیره
  • دل درد
  • زرد شدن پوست یا چشم‌ها
  • مدفوع کم رنگ
  • تب درجه پایین
  • از دست دادن اشتها
  • خستگی
  • احساس ناراحتی معده
  • اگر به هپاتیت A یا B مبتلا هستید، ممکن است دچار مفصل درد نیز بشوید.

اگر هر یک از این علائم را دارید و می‌خواهید که از سلامتی خود مطمئن شوید، برای انجام آزمایش در منزل کلیک کنید!

 

انواع هپاتیت ویروسی را بشناسید. 

✔ هپاتیت A
هپاتیت A، یک عفونت کبدی مسری است که به وسیله‌ی ویروس هپاتیت A ایجاد می‌شود. ویروس هپاتیت A یک از انواع هپاتیت است که باعث بروز التهابی می‌شود که روی عملکرد کبد تاثیر می‌گذارد. هپاتیت A می‌تواند سبب نارسایی کبد حاد شود؛ نارسایی حاد کبد به معنای از دست دادن عملکرد کبد است، این اتفاق به صورت ناگهانی رخ می‌دهد.

هپاتیت A از طریق غذای آلوده و دستگاه گوارش یا تماس با فرد مبتلا به ویروس هپاتیت ایجاد می‌شود. انواع خفیف هپاتیت A به درمان نیاز ندارد و بیشتر افراد مبتلا بدون اینکه کبد آنها آسیب ببیند، بهبود پیدا می‌کنند. بنابراین، انجام زودهنگام آزمایش هپاتیت، به تشخیص به موقع بیماری کمک کرده و در روند بهبودی تاثیر بسزایی دارد. علائم هپاتیت A تا چند هفته پس از ابتلا به ویروس مشاهده نمی‌شود. برخی از علائم ویروس هپاتیت A  عبارتند از:

✔ تهوع و استفراغ

✔ کاهش اشتها

✔ خستگی

✔ تب خفیف

✔ درد عضلانی

✔ آزمایش‌های تشخیصی

برای تشخیص ابتلای فرد به هپاتیت A، از آزمایش خون استفاده می‌شود. معمولاً نمونه خون از ورید دست گرفته شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این آزمایش‌ها، دو نوع آنتی بادی برای ویروس مشخص می‌شود. آنتی بادی lgM ، دو تا سه هفته پس از اولین باری که فرد به این عفونت مبتلا شده ظاهر می‌شود و به مدت دو تا شش ماه باقی می‌ماند.  

آزمایش هپاتیت

✔ هپاتیت B
هپاتیت B یک عفونت کبدی خطرناک است. اين بيماری رایج‌تر و بسيار مسری‌تر از بیماری ايدز است. عفونت هپاتیت B مزمن باعث نارسایی کبد یا سرطان کبد می‌شود. هرچند درمانی برای هپاتیت B وجود ندارد، تزریق واکسن باعث پیشگیری از بروز بیماری می‌شود. ویروس این نوع هپاتیت می‌تواند از مادر به نوزاد، هنگام تولد یا حتی زمان جنینی منتقل شود.

با استفاده از تست هپاتیت در منزل هومکا، به موقع بیماری هپاتیت تشخیص داده می‌شود. اگر فردی به هپاتیت B مبتلا باشد، باید اقدامات لازم را انجام دهد تا مانع از انتقال بیماری به دیگران شود. هپاتیت B حاد، کمتر از ۶ ماه طول می‌کشد. در این نوع هپاتیت B، سیستم ایمنی بدن می‌تواند ویروس را نابود کند، بنابراین، بیمار در عرض چند ماه بهبود پیدا می‌کند. هپاتیت B می‌تواند باعث بروز بیماری‌ و نارسایی کلیوی شود. علائم هپاتیت ب عبارتند از:

✔ درد مفاصل

✔ کاهش اشتها

✔ یرقان یا زردی

✔ درد شکم

✔ تهوع و استفراغ

✔ احساس ضعف و خستگی

اگر علائم بالا را دارید برای ثبت درخواست آزمایش هپاتیت در منزل بر روی بنر زیر کلیک کنید.

دکمه ثبت درخواست رایگان


 ✔ آزمایش هپاتیت نوع B
این آزمایش با نشان دادن آنتی بادی‌هایی که دستگاه ایمنی در واکنش به ویروس هپاتیت نوع B تولید می‌کند، هپاتیت نوع B را تشخیص می‌دهد.  آزمایش HBsAg، آنتی ژن سطحی هپاتیت B را اندازه‌گیری می‌کند. آنتی ژن سطحی هپاتیت ب(HBsAg) یک آزمایش خون است که برای تعیین آلودگی فردی به ویروس هپاتیت B انجام می‌شود.

در صورت یافت شدن این آنتی ژن همراه با آنتی بادی‌های خاص، یعنی که فرد به عفونت هپاتیت B مبتلا است. مثبت بودن نتیجه این آزمایش به این معنی است که بیمار هپاتیت B دارد و می‌تواند آن را از طریق خون یا مایعات بدن به افراد دیگر منتقل کند. منفی بودن جواب آزمایش نشان دهنده این است که احتمالاً بدن فرد در حال حاضر آلوده به عفونت نیست. 

HBsAg در طی چهار تا شش ماه در عفونت‌هایی که خود به خود برطرف می‌شوند از بین می‌رود. در هنگام عفونت حاد (عفونت‌هایی که ناگهانی بروز پیدا می‌کنند) و عفونت‌های مزمن (عفونت‌هایی که بیش از شش ماه طول می‌کشد) در خون قابل تشخیص است. علاوه بر علائم و نشانه‌هایی که بیمار دارد، آنتی بادی‌های اضافی نیز وجود دارند که مورد آزمایش قرار می گیرند تا عفونت‌های حاد و مزمن تشخیص داده شوند.

 DNA در مرکز ویروس هپاتیت B قرار دارد که حاوی ژنهایی است که ویروس برای تکثیر خود استفاده می‌کند. در اطراف DNA پروتئینی به نام آنتی ژن هپاتیت ب(HBcAG) وجود دارد که با آزمایش خون قابل تشخیص نیست. آزمایش DNA ویروس هپاتیت B ، مقدار DNA ویروس هپاتیت B را در خون بیمار اندازه‌گیری می‌کند که مقدار ویروس در بدن را نشان می‌دهد. بررسی میزان ویروس‌ها در بدن از طریق این آزمایش می‌تواند در ارزیابی اثربخشی روش‌های درمانی برای بیمار مفید باشد.

آزمایش هپاتیت

 ✔ هپاتیت C
هپاتیت C یک عفونت ویروسی است که به کبد حمله می‌کند و باعث بروز التهاب در کبد می‌شود. اکثر افراد مبتلا به ویروس هپاتیت C علائمی ندارند. اغلب افراد مبتلا به هپاتیت C  نمی‌دانند که بیمار هستند تا وقتی که از طریق انجام تست هپاتیت از بیماری خود آگاه شوند. هپاتیت C خطرناک‌ترین نوع این بیماری است.

هپاتیت C از طریق خون آلوده، تزریق مواد مخدر و تماس جنسی با فرد آلوده انتقال پیدا می‌کند. این نوع هپاتیت واگیردار است و می‌تواند باعث بروز آسیب جدی در کبد شود، حتی اگر فرد متوجه علائم بیماری نشود. اگر هپاتیت C درمان نشود، باعث بروز بیماری سیروز کبدی یا سرطان کبد می‌شود. بنابراین، انجام تست هپاتیت باعث تشخیص به موقع بیماری می‌شود و به تسریع پروسه‌ی درمان کمک زیادی می‌کند. برای درمان انواع حاد و مزمن هپاتیت c، داروهای ضد ویروسی برای استفاده می‌شوند. افرادی که به بیماری سیروز کبدی یا بیماری کبدی مزمن مبتلا می‌شوند، ممکن است نیاز به پیوند کبد داشته باشند. علائم هپاتیت C عبارتند از: 

✔ تب

✔ خستگی

✔ یرقان

✔ حالت تهوع

✔ کاهش اشتها.

✔ آنتی بادی هپاتیت نوع C

آزمایش هپاتیت

این آزمایش مثل آزمایش‌های تشخیص انواع دیگر هپاتیت، آنتی‌بادی‌هایی را نشان می‌دهد که دستگاه ایمنی در واکنش به عفونت هپاتیت نوع C تولید می‌کند. آزمایش هپاتیت C در کسانی که در تماس با ویروس هپاتیت C هستند، می‌تواند به درمان بیماری کمک کند. آزمایش هپاتیت C می‌تواند در کاهش آسیب کبدی بیماران مؤثر باشد.

این آزمایش به این علت توصیه می‌شود که عفونت هپاتیت C قبل از بروز علائم در فرد باعث آسیب کبدی می‌شود. شما می‌توانید انجام این آزمایش را به هومکا بسپارید، و بدون مراجعه حضوری به آزمایشگاه و در منزل خودتان آزمایش انجام می‌شود. انجام این تست، نیاز به هیچ آمادگی خاصی ندارد. برای انجام این آزمایش یک نمونه خون وریدی مورد نیاز است.

✔ هپاتیتD 
هپاتیت D یک بیماری جدی و خطرناک کبد محسوب می‌شود که از طریق ویروس هپاتیتD (HDV) بروز پیدا می‌کند. ویروس هپاتیت D (HDV)، که به آن عامل دلتا هم گفته می‌شود، فقط هنگام عفونت HBV رخ می‌دهد. هپاتیت D از طریق تماس مستقیم با خون آلوده به افراد دیگر انتقال پیدا خواهد کرد. . این هپاتیت هم از مادر به نوزاد و هم از راه تماس جنسی منتقل می‌شود. هپاتیت D از انواع نادر هپاتیت است و در ارتباط با عفونت‌هپاتیت B رخ می‌دهد؛ به این معنی است که امکان تکثیر ویروس‌هپاتیت D بدون حضور هپاتیت B وجود ندارد. 

آزمایش هپاتیت

✔ هپاتیت E
هپاتیت E توسط دستگاه گوارش منتقل می‌شود. ویروس‌هپاتیت E باعث بروز هپاتیت حاد می‌شود. ویروس‌ هپاتیت E از طریق مصرف غذا یا آب آلوده منتقل می‌شود. هپاتیت E باعث تورم کبد می‌شود.

 

با انواع آزمایشات هپاتیت آشنا شوید. 

✔ بررسی سابقه و معاینه‌ی فرد
به منظور تشخیص هپاتیت، در وهله اول پزشک از فرد اطلاعاتی درباره انواع بیماری‌های او بدست می آورد تا هر نوع علائم مربوط به هپاتیت عفونی یا غیرعفونی را شناسایی کند. در حین معاینه، پزشک شکم‌تان را فشار می‌دهد تا ببیند که آیا دردی حس می‌کنید یا نه. همچنین با انجام معاینه می‌تواند تشخیص دهد که کبد بزرگ شده است یا نه. 

✔ آزمایش‌های عملکرد کبد
انواع تست کبد با هدف ارزیابی عملکرد آن تجویز می‌شود. نتایج غیرطبیعی انواع آزمایش خون هپاتیت ممکن است وجود یک بیماری یا مشکل را نشان دهد، مخصوصاً اگر در معاینه‌ی فیزیکی هیچ علامتی از بیماری کبد وجود نداشته باشد. اگر سطح آنزیم‌های کبدی بالا باشد، این را نشان می‌دهد که کبد آسیب دیده یا درست عمل نمی‌کند.

✔ آزمایش‌های خون دیگر
اگر آزمایش‌ عملکرد کبد غیرطبیعی باشد، احتمالا ًپزشک به منظور تشخیص ریشه‌ی مشکل‌تان، آزمایشات دیگری را تجویز می‌کند. این آزمایش‌ها می‌توانند حضور یا عدم حضور ویروس‌های هپاتیت در بدن‌تان را بررسی کنند. همچنین، این آزمایشات می‌توانند برای بررسی آنتی‌بادی‌هایی که در بیماری‌ هپاتیت رایج هستند، استفاده شوند.

✔ سونوگرافی شکمی 
یکی از دیگر راه‌هایی که به پزشک در زمینه اطلاع از بیماری هپاتیت کمک می‌کند، سونوگرافی است. سونوگرافی شکمی برای ایجاد تصویر از اندام‌های داخل شکم از امواج فراصوت استفاده می‌کند. با کمک سونوگرافی شکمی، پزشک می‌تواند کبد را با دقت بیشتری بررسی کند.  

✔ بیوپسی  کبد
بیوپسی کبد، یک روشی تهاجمی است, در این آزمایش، از بافت کبد نمونه‌برداری می‌شود. بیوسی کبد می‌تواند از طریق پوست‌ و با استفاده از سوزن انجام شود و نیاز به جراحی نیست. این آزمایش به پزشک‌تان اجازه می‌دهد که بفهمد التهاب چگونه روی کبدتان اثر گذاشته است. 

آزمایش هپاتیت

 

چه موقعی بهترین زمان آزمایش هپاتیت است؟ 

  • اگر دچار ناراحتی در کبد هستید.
  • شریک جنسی شما دچار هپاتیت است.
  • جریان طبیعی خون در کبد برهم خورده.
  • دچار عفونت می‌شوید.
  • همیشه احساس خستگی می‌کنید.
  • بدون دلیل بی‌اشتها شدید.
  • پوستتان زرد شده.
  • احساس خارش شدید دارید.

البته موارد بالا تنها علائمی هستند برای ابتلا به هپاتیت و شما پس از انجام تست هپاتیت می‌توانید از سلامت و یا آلودگی خود مطمئن شوید.  اگر نسخه آزمایش دارید و وقت کافی برای رفتن به آزمایشگاه را ندارید، کلیک کنید!

 

تفسیر و خواندن آزمایش هپاتیت چگونه انجام می شود؟ 

  • Hepatitis A antibody: اگر منفی باشد شما سلامت هستید، درصورت مثبت بودن نمایانگر واکسن HAV است یا اینکه نشان می‌دهد شما در خطر ابتلا هستید که آزمایش HAV به راحتی ان را تشخیص می‌دهد.
  • Hepatitis B core antibody: درصورت منفی بودن فرد سلامت است و درصورت مثبت بودن به ویروس مبتلا هستید. اگر پزشک مشکوک به عفونت حاد باشد این آزمایش را توصیه می‌کند.
  • Hepatitis B surface antibody: درصورت مثبت بودن نشانه سلامت شماست و درصورت منفی بودن نشانه درمان نشدن عفونت HBV.

آگاهی از علائم اختصاری آزمایش خون می‌تواند در تفسیر آزمایش هپاتیت کاربردی باشد.

تفسیر آزمایش

 

با علامت اختصاری هپاتیت در آزمایش خون آشنا شوید؟ 

علامت و اسم آزمایش هپاتیت در تست خون همان HCV است. این آزمایش آسیب‌ و تخریب‌های کبدی را مورد بررسی قرار می دهد. جالب است بدانید که این بیماری ویروسی می‌تواند از طریق تماس آب دهان و آمیزش و تزریق اشتباه و یا تزریق سوزن آلوده منتقل شود. بنابراین دربسیاری از موارد افراد بدون اطلاع مبتلا می‌شوند و انجام این آزمایش کاربردهای زیادی خواهد داشت. برای اطمینان از تزریق درست و بهداشتی و همچنین انجام تزریقات توسط فرد حرفه‌ای، می‌توانید از خدمات تزریقات در منزل تیم حرفه‌ای هومکا استفاده کنید.

البته دیگر انواع هپاتیت نیز در آزمایش خون با علائم HBS، HAV و ... شناخته می‌شوند.

 

تشخیص هپاتیت در آزمایش خون چگونه است؟ 

هپاتیت دوره نهفتگی دارد و ممکن است فرد تا زمان تشدید آسیب متوجه بیماری نشود. اما علائمی دارد که شما با مشاهده آن‌ها باید نسبت به انجام آزمایش خون اقدام نمایید. در کنار آزمایش خون، تشخیص هپاتیت با سونوگرافی نیز انجام می‌شود. 

در این آزمایش خون سطح آنتی ژن‌های سطحی ویروس مورد بررسی قرار می‌گیرد و با اندازه‌گیری آنزیم‌‌های کبدی می‌توان به وجود و عدم وجود بیماری در کبد پی برد. خستگی، بی‌اشتهایی، اسهال، علائم سرماخوردگی و عفونت می‌توانند از علائم روشن این بیماری باشند.

ویروس هپاتیت B، جزو آزمایشات بیماری‌های مقاربتی شناخته می‌شود. برای پاسخ به سوال: از کجا بفهمم بیماری مقاربتی دارم؟ می‌توان گفت: با انجام آزمایش بیماری‌های جنسی در منزل به راحتی می‌توانید از وجود این ویروس در بدن خود آگاهی پیدا کنید.

برای ورود به صفحه ثبت رایگان درخواست تست هپاتیت در منزل و خواندن آزمایش هپاتیت بر روی آیکون زیر کلیک کنید.

دکمه ثبت درخواست رایگان

 

کیت تشخیص هپاتیت چیست؟ 

کیت تشخیص سریع هپاتیت یک روش آسان و لحظه‌ای است برای شما که بتوانید در کوتاهترین زمان ممکن آزمایش هپاتیت را در منزل انجام دهید.

استفاده از کیت تشخیص هپاتیت (رپید تست) بسیار آسان است و هر چند ماه یکبار نیز می‌توان آن را تکرار کرد. مبنای تست در کیت تشخیص هپاتیت اتصال آنتی ژن و آنتی بادی است.  اگر در حال مصرف دارو باشید می‌توانید از کیت تشخیص هپاتیت استفاده کنید. 

 

AB در آزمایش خون چیست؟

  • منظور بررسی آنتی بادی ضد آنتی ژن هسته هپاتیت B است که ۱۴ روز پس از تماس با ویروس هپاتیت B ظاهر می‌شود.
  • اگر فرد درمان شده باشد این آنتی بادی در آزمایش او کاهش یافته و درصورت ناقل بودن همچنان در آزمایش HBsAb قابل رویت است.
  • درصورت تشخیص زود هنگام می‌توان از دارودرمانی نتیجه بهتری دریافت کرد.

اگر نتیجه آزمایش خود را دریافت کرده‌اید اما زمان کافی برای مراجعه به مطب پزشک برای تفسیر آن را ندارید، برای تفسیر آنلاین آزمایش کلیک کنید!

آزمایش هپاتیت

 

تفسیر برگه آزمایش هپاتیت C

این تست جهت تشخیص صحیح و غربالگری افراد به لحاظ ابتلا به هپاتیت C و درمان عفونت ناشی از این ویروس انجام می‌گیرد. تفسیر آزمایش هپاتیت c می‌تواند شامل موارد زیر باشد. 

  • نتیجه این آزمایش را بصورت مثبت و منفی دریافت میکنید.
  • در مواردی نتیجه مثبت ممکن است کاذب باشد. این تست معمولا از قبل با تست HCV RIBA تایید می‌شوند.
  • اگر تست آنتی بادی مثبت باشد فرد مبتلاست.
  • اگر HCV RNA مثبت باشد فرد درگیر عفونت است.
  • اگر منفی باشد ذرات ویروس در تست HCV مشاهده نشده و فرد سلامت است.

 

کیت آزمایش هپاتیت B و هپاتیت C برای چه کسانی کاربرد دارد؟

افراد در گروه‌های زیر می‌توانند از کیت آزمایش هپاتیت B و C استفاده کنند:

  • افرادی که در سالن‌های آرایشی فعالیت دارند مانند ناخن کارها و آرایشگران.
  • افرادی که تاتو انجام می‌دهند.
  • کسانی که قبلا به مواد مخدر اعتیاد داشتند و حالا در ترک مواد هستند.
  • تمام افراد بیشتر از ۱۳ سال.
  • افراد با تماس‌های جنسی ناایمن.
  • افرادی حجامت انجام می‌دهند.
  • بانوان در فکر بارداری هستند.

 

شرایط انجام آزمایش هپاتیت با کیت چیست؟

  • اگر شما قصد دارید که بصورت تصادفی ابتلا و عدم ابتلای خود به هپاتیت را مورد بررسی قرار دهید و اگر متاهل هستید مدت طولانی است که نزدیکی نداشتید می‌توانید با استفاده از کیت تست هپاتیت بدهید.
  • این تست هیچ احتیاجی به ناشتا بودن ندارد.
  • اگر از تزریق مواد مخدر دست کشیدید این تست را بعد از ۴۵ روز و پس از آن مدت۳ ماه بعد و سپس ۶ ماه بعد تکرار کنید.
  • می‌توانید کیت‌های تشخیص هپاتیت را از طریق وب‌سایت هومکا تهیه کنید و یا خدمات انجام تست را در منزل دریافت نمایید.

 

در آزمایش خون تشخیص هپاتیت چه چیزی بررسی می شود؟

در آزمایش تشخیص هپاتیت میزان عملکرد کبد و موثر بودن آن مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد. درصورتی که نتایج آزمایش خون برای پزشک قابل قبول نباشد ممکن است فرد دچار هپاتیت شده باشد. ممکن است در تست و معاینات بالینی بیمار نسبت به ناراحتی در ناحیه کبد شکایتی نداشت باشد که در اینصورت با آزمایش خون تشخیص هپاتیت، می‌توان سلامت و یا عدم سلامت کبد را زیر نظر متخصص بررسی نمود. برای ویزیت شدن توسط پزشک نیازی به خروج از منزل نیست. شما می‌توانید از خدمات پزشک در منزل مجموعه هومکا استفاده کنید.

شما می‌توانید آزمایش خون تشخیص هپاتیت را در منزل نیز انجام دهید. ممکن است شرایط حضور در مراکز تشخیصی را نداشته باشید و یا بیمار شما توانایی خروج از منزل را نداشته باشد. در این مواقع می‌توانید روی خدمات آزمایشگاهی در منزل هومکا حساب کنید. با مشاورین هومکا در ارتباط باشید و خدمات مورد نظر را در منزل و در هر منطقه از تهران دریافت نمایید.

تفسیر آزمایش

 

تعرفه خدمت تست هپاتیت در منزل چقدر است؟ 

قیمت آزمایش هپاتیت باتوجه به نوع خدمات تشخیصی و اینکه شما تست را در منزل انجام می‌دهید متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از آخرین تغییرات و بررسی هزینه تست موردهای نظر خود و انجام آن‌ها در منزل می‌توانید با مرکز هومکا تماس بگیرید و در این مورد مشاوره کامل دریافت نمایید.

آزمایش هپاتیت

 

مناطق تحت پوشش خدمات آزمایش هپاتیت در منزل

در هر منطقه از تهران که زندگی می‌کنید نگران شلوغی مسیر و سختی دسترسی به مراکز تشخیصی و آزمایشگاهی نباشید. می‌توانید با روشی بهتر در هزینه‌های آزمایشگاهی صرفه جویی کنید. کافیست برای انجام تست هپاتیت در منزل با هومکا در ارتباط باشید. در کوتاهترین زمان ممکن تکنسین آزمایشگاه هومکا در منزل خدمات تست هپاتیت را به شما ارائه خواهد داد. درضمن می‌توانید جواب و تفسیر آزمایش خود را بصورت آنلاین نیز دریافت نمایید.

 

تست هپاتیت در منزل با هومکا

اگر قصد انجام تست هپاتیت را دارید یا به منظور چکاپ در منزل یا بررسی عملکرد داروهای مصرفی نیاز به انجام آزمایش هپاتیت را دارید، به شما استفاده از خدمات آزمایش در منزل هومکا را پیشنهاد می‌کنیم. با انتخاب مجموعه هومکا، معتبرترین آزمایشگاه‌ها را به خانه خود خواهید آورد. برای استفاده از خدمات آزمایشگاهی و آگاهی از قیمت آزمایش خون در منزل لطفا مراحل زیر را طی کنید.  

  • بر روی دکمه ثبت رایگان درخواست کلیک کنید تا سفارش ثبت شود. 
  • پس از ثبت درخواست، کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان با شما تماش خواهند تا جزییات بیشتری در اختیار شما قرار دهند. 
  • اگر با شرایط موافق باشید،‌ سفارش ثبت نهایی شده و متخصص هومکا به منزل یا محل مورد نظر شما مراجعه خواهد کرد.

برای استفاده از خدمات ما می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۷۳۷۱ تماس بگیرید. تجربه خود از هومکا با دیگران به اشتراک بگذارید.

دکمه ثبت درخواست رایگان

دسترسی سریع

سوالات متداول

کدام هپاتیت قابل درمان نیست؟
هپاتیت B عفونت کبدی است که توسط ویروس ایجاد می‌شود. این می‌تواند جدی باشد و هیچ درمانی ندارد، اما خبر خوب این است که جلوگیری از آن آسان است.
آیا امکان دارد خود به خود هپاتیت از بین رود؟
برای حدود ۲۵٪ افرادی که به هپات C مبتلا می‌شوند، ویروس خود به خود و بدون درمان از بین می‌رود. در موارد دیگر، سال‌ها طول می‌کشد. وقتی این اتفاق می‌افتد ، ممکن است کبد آسیب ببیند. به یاد داشته باشید، گسترش انواع هپاتیت حتی اگر هیچ نشانه‌ای از بیماری نداشته باشید ، امکان پذیر است.
چگونه هپاتیت بررسی می‌شود؟
آزمایش خون. پزشک مقدار کمی خون از ورید بازوی شما می‌گیرد و آن را برای آزمایش به آزمایشگاه می‌فرستد. نتایج آزمایش خون می‌تواند نوع هپاتیت ویروسی، شدت عفونت، فعال یا غیرفعال بودن عفونت و اینکه فرد در حال حاضر مسری است را تأیید کند.
چگونه هپاتیت منتقل می‌شود؟
این ویروس یکی از چندین نوع ویروس هپاتیت است که باعث التهاب می‌شود و توانایی عملکرد کبد شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. شما به احتمال زیاد از طریق غذا یا آب آلوده یا تماس نزدیک با شخص یا شی آلوده به هپاتیت A مبتلا می‌شوید.
چرا هپاتیت B قابل درمان نیست؟
هپاتیت B مزمن تاکنون تا حدی بهبود نیافته است زیرا درمان‌های فعلی نتوانسته‌اند مخزن ویروسی را که ویروس در سلول مخفی است، تخریب کنند. در مقایسه، ویروس هپاتیت C چنین مخزنی ویروسی را ندارد و اکنون در کمتر از ۱۲ هفته قابل درمان است.
آیا می‌توان از بیمه برای آزمایش در منزل هومکا استفاده کرد؟
بله. آزمایش در منزل هومکا تحت پوشش بیمه‌های پایه و تکمیلی است.
آیا هومکا خدمات خود را در روزهای تعطیل ارائه می‌دهد؟
بله. شما می‌توانید حتی در روزهای تعطیل از خدمات این مجموعه بهره ببرید.
آیا برای آزمایش در منزل حتما باید نسخه پزشک داشته باشم؟
خیر. آزمایش در منزل با درخواست شما نیز انجام خواهد شد.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل
interpretation-icon

تفسیر رایگان CRP

mg/L