فیزیوتراپی در منزل تهران
خانه
مقالات
فیزیوتراپی در منزل تهران

فیزیوتراپی در منزل تهران

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/28
فیزیوتراپی در منزل تهران با پوشش بیمه
فیزیوتراپی در منزل تهران از جمله راهکارهای بسیار مفید برای افراد ناتوان و افرادی است که دغدغه‌ی مراجعه به مراکز درمانی را دارند. در این مقاله با خدمات فیزیوتراپی در منزل هومکا آشنا خواهید شد و اطلاعات کافی را در مورد هزینه و پوشش بیمه‌ای این خدمات دریافت خواهید کرد.

 یکی از خدمات مهم هومکا، فیزیوتراپی در منزل است که به شما اجازه می‌دهد تا در محیط خانه خود به آسانی و بدون نیاز به رفت و آمد درون شهری، از خدمات فیزیوتراپی بهره‌مند شوید. خدمات فیزیوتراپی در منزل، به عنوان یکی از کارآمدترین و موثرترین راهکارها در بهبود سلامت و انجام توانبخشی، توسط شرکت هومکا با بهره‌گیری از تخصص و تجربه و با استفاده از تجهیزات پیشرفته، ارائه می‌شود.

مزایای فیزیوتراپی در منزل هومکا

برای بسیاری از بیماران مشکلاتی مثل کهولت سن، بیماری و مشکلات زمینه‌ای، اختلالات حرکتی و مفصلی می‌تواند ترددهای درون شهری برای انجام جلسات فیزیوتراپی را دشوار کند. از آن جهت که روند درمان توانبخشی طولانی مدت است شاید مراجعه مکرر به مراکز درمانی بهترین انتخاب نباشد. انجام فیزیوتراپی در منزل می‌تواند فرد را از قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های شهری و میکروبی ایمن کند. مزایای فیزیوتراپی در منزل پرشمار است و در این بخش از مطلب به چهار مورد اشاره می‌کنیم:

  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه: با ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل، بیماران نیازی به مراجعه به مراکز درمانی ندارند و می‌توانند در محیط منزل بدون نیاز به هزینه بیشتر، تحت درمان قرار بگیرند.
  • رفع نیازهای مراقبتی در محیط خانگی: برای بسیاری از بیماران، به دلیل محدودیت‌های جسمی یا بیماری‌های مزمن، مراجعه به مراکز درمانی مشکل و آزاردهنده است. با سرویس فیزیوتراپی در منزل، بیماران می‌توانند تمام نیازهای فیزیوتراپی خود را در محیط آرام منزل خود دریافت کنند.
  • افزایش رضایتمندی: طبق شواهد و بازخوردها، خدمات فیزیوتراپی در منزل حس رضایتمندی بیشتری نسبت به انجام توانبخشی در مراکز درمانی دارد. تمرکز بیشتر متخصص و نیز اختصاص زمان بیشتر برای بیمار، موجب بهبود کیفیت خدمات فیزیوتراپی در منزل شده است.
  • ارائه خدمات تخصصی با استفاده از تجهیزات پیشرفته: با بهره‌گیری از تخصص و تجربه متخصصان فیزیوتراپی و استفاده از تجهیزات پیشرفته، مجموعه هومکا به عنوان یکی از سرآمدترین ارائه دهنده‌های خدمات فیزیوتراپی در منزل محسوب می‌شود.

چه نوع خدمات فیزیوتراپی در منزل قابل ارائه است؟

مجموعه هومکا با توجه به برخورداری از فیزیوتراپیست‌های مجرب و توانا قادر است انواع خدمات فیزیوتراپی در منزل را ارائه دهد. مزایای فیزیوتراپی در منزل متعدد است و از مهمترین مزایای این خدمات، می‌توان به گسترده بودن نوع خدمات، افزایش رضایتمندی بیماران و بهبود کیفیت مراقبت‌ها اشاره کرد. بخشی از خدمات فیزیوتراپی در منزل شامل موارد زیر است:

  • ارزیابی و تشخیص بیماری: فیزیوتراپیست‌ها در ابتدای درمان با هدف تشخیص دقیق بیماری، فرد را معاینه و ارزیابی می‌کنند.
  • انجام تمرینات توانبخشی: پس از تشخیص اولیه، فیزیوتراپیست تمرینات توانبخشی را متناسب با بیمار انتخاب کرده و سپس مرحله به مرحله تا بهبود کامل، مسیر درمان را طی می‌کند.
  • درمان انواع دردهای اسکلتی-عضلانی: فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند برای درمان درد‌های مزمن ناشی از بیماری‌های مختلف، تمرینات خاص متناسب با شرایط افراد ارائه دهند.
  • ماساژ عضلانی: ماساژ درمانی در کنار سایر تمرینات توانبخشی، مطلوب‌ترین و موثرترین شیوه ممکن برای رهایی از تنش‌های عضلانی است. این نوع مهارت می‌تواند روند درمان را بهبود ببخشد و درد‌های عضلانی و مفصلی را به طور قابل توجهی کاهش دهد.
  • تمرینات تنفسی: یکی از مزایای خدمات فیزیوتراپی در منزل کمک به بیماران به منظور انجام تمرینات تنفسی جهت بهبود فعالیت ریه و قلب و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از مشکلات تنفسی است.
  • مشاوره و آموزش: در کنار انجام اقدامات توانبخشی، فیزیوتراپیست‌ها به بیماران در خصوص حرکات مناسب و تمرینات مفید در جهت افزایش توانایی‌های جسمی و حرکتی مشاوره و آموزش لازم را ارائه می‌دهند.

در کل، خدمات فیزیوتراپی در منزل هومکا بر پایه انتخاب بهترین تمرینات توانبخشی استوار است تا بیماران در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه برسند.

آیا تمرینات توانبخشی در منزل به اندازه فیزیوتراپی در مراکز درمانی اثرگذار است؟

تمرینات توانبخشی در منزل اگر به درستی اجرا شوند به همان اندازه تمرینات مراکز درمانی تاثیرگذار هستند. در واقع، با دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل، بیماران قادرند به صورت منظم و مستمر به تمرینات توانبخشی بپردازند و بهبودی سریع‌تر و کیفیت بهتری را در طول دوره درمان تجربه کنند. بسیاری از تمرینات توانبخشی را می‌توان تحت نظر فیزیوتراپیست به راحتی در منزل انجام داد و حتی پس از جلسه توانبخشی نیز این حرکات را به صورت منظم در منزل تکرار کرد. برای رسیدن به نتایج بهتر از طریق تمرینات توانبخشی، بسیار مهم است که افراد توصیه‌ها و راهنمایی‌های فیزیوتراپیست خود را به دقت اجرا کرده و تمرینات را به درستی انجام دهند. همچنین، برای بهبودی سریع‌تر، همکاری و هماهنگی با فیزیوتراپیست و پزشک معالج بسیار اهمیت دارد.

آیا تمرینات توانبخشی در منزل برای همه بیماران مناسب است؟

به جز بیماری‌هایی که نیاز به مراقبت‌های ویژه در مراکز درمانی دارند سایر بیماری‌ها و مشکلات را می‌توان با تمرینات توانبخشی در منزل درمان کرد. برای اینکه در خصوص بیماری خود و امکان استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل مطمئن شوید بهتر است در این مورد با پزشک معالج مشورت کنید. به دلیل تجربه بالا و دانش تخصصی، فیزیوتراپیست می‌تواند تمریناتی را انتخاب کند که متناسب با مشکل فرد باشد و بتواند مفاصل و عضله را در روند صحیح درمان قرار دهد. در مجموع، اگر تمرینات توانبخشی در منزل با مشورت پزشک و کمک گرفتن از فیزیوتراپیست مجرب انجام گردد، برای بسیاری از بیماران ایمن و مفید خواهد بود. با این حال، بهتر است که با پزشک معالج به منظور انجام تمرینات توانبخشی در منزل مشورت کنید.

مناطق تحت پوشش فیزیوتراپی در منزل تهران

 خدمات فیزیوتراپی در منزل، در تمام مناطق تهران گسترش پیدا کرده وشما می‌توانید در هر نقطه‌ای از تهران درخواست خود را ثبت نمایید. در صورت سکونت در هر کدام از مناطق می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک کرده و از خدمات هومکا بهره‌مند شوید:

فیزیوتراپی در منزل تحت پوشش بیمه

یکی از مزایای استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل هومکا امکان استفاده از خدمات بیمه پایه و تکمیلی است. به دلیل روند چندین جلسه‌ای و طولانی بودن مسیر درمان توانبخشی، بیمه پایه و تکمیلی تاثیر قابل توجهی در کاهش هزینه‌های فیزیوتراپی دارد به صورتی‌که می‌توانید بدون دغدغه مالی جلسات فیزیوتراپی خود را سپری نمائید.

چگونه می‌توان از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده کرد؟

گام اول به منظور بهره‌مند شدن از خدمات فیزیوتراپی در منزل هومکا، کلیک بر روی دکمه‌ی ثبت درخواست و پر کردن فرم اولیه است. همچنین برای ثبت درخواست می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۷۳۷۱ نیز تماس حاصل نمایید. در ادامه از طرف کارشناسان هومکا در اسرع وقت با شما تماس گرفته می‌شود تا زمان مراجعه فیزیوتراپیست تعیین گردد.

 

دسترسی سریع

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل
interpretation-icon

تفسیر رایگان CRP

mg/L