واکسن HPV
خانه
خدمات
واکسن HPV

واکسن HPV

واکسن HPV و اهمیت تزریق آن!
واکسن HPV معمولا در دوران نوجوانی و جوانی و پیش از اینکه رابطه جنسی داشته باشید تزریق می‌شود. واکسن گارداسیل به راحتی می‌تواند تا از بروز انواع سرطان‌های دهانه رحم، واژن و مقعد در زنان، سرطان مقعد و آلت تناسلی در مردان جلوگیری کند. شما به راحتی می‌توانید این واکسن را در منزل نیز توسط مجموعه هومکا تزریق نمایید. اگر قصد دارید در ارتباط با خرید واکسن گارداسیل، نحوه تزریق و قیمت واکسن گارداسیل اطلاعات کافی را کسب نمایید ادامه مطالب را از دست ندهید.

بیماری‌های متعددی وجود دارند که می‌توانند از طریق رابطه جنسی منتقل شوند. یکی از این بیماری‌های خطرناک زگیل تناسلی است که در اثر ویروس HPV ایجاد می‌شود. این ویروس می‌تواند باعث بروز سرطان‌های خطرناکی در زنان و مردان شود. خوشبختانه برای پیشگیری از آلودگی به این ویروس واکسن‌هایی طراحی شده است که به نام واکسن گارداسیل (واکسن HPV) شناخته می‌شوند. با تزریق این واکسن می‌توان ایمنی رابطه جنسی را تا حد بسیار زیادی بالا برد. در این مقاله به معرفی واکسن HPV و شرایط تزریق آن می‌پردازیم. با هومکا می‌توانید واکسن HPV را در منزل نیز تزریق نمایید.

دکمه ثبت درخواست رایگان

 

واکسن HPV چیست؟

واکسن گارداسیل به محافظت در برابر نوعی ویروس کمک می‌کند که باعث ایجاد چندین سرطان در انسان می‌شود. همان‌طور که گفته شد این ویروس عمدتا از طریق رابطه جنسی منتقل می‌گردد و باعث بروز زگیل تناسلی می‌شود. سرطان‌هایی که می‌تواند در اثر ابتلا به این ویروس ایجاد شود شامل سرطان دهانه رحم، واژن و مقعد در زنان، سرطان مقعد و آلت تناسلی در مردان و همچنین سرطان در ناحیه گلو در هر دو جنس است. با تزریق واکسن زگیل تناسلی می‌توان از آلودگی به این ویروس جلوگیری کرد.

این واکسن با تحریک کردن سیستم ایمنی بدن شما به تولید محافظ (آنتی بادی) در برابر انواع ویروس HPV عمل می‌کند. اگر یک فرد واکسینه شده با ویروس HPV تماس پیدا کند، آنتی بادی‌های موجود در خون او با ویروس مبارزه می‌کنند و از او در برابر عفونت محافظت می‌نمایند.

 

انواع واکسن گارداسیل

ویروس HPV خود شامل گروهی بیش از ۲۰۰ نمونه ویروس است که حدود ۴۰ مورد از آن‌ها از طریق رابطه جنسی قابل انتقال هستند. از این ۴۰ نوع ویروس، حدود ۱۲ نوع آن می‌توانند باعث بروز برخی سرطان‌ها در انسان شوند. برای پیشگیری از این ویروس‌ها سه واکسن HPV ایمن و موثر وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • Gardasil 9: این واکسن پراستفاده‌ترین نوع واکسن زگیل تناسلی است. واکسن گارداسیل ۹ فرد را در برابر ۹ نمونه از ویروس‌های HPV که عامل بروز سرطان‌هایی پرخطر می‌شوند محافظت می‌کند. این واکسن می‌تواند از ۹۰ درصد سرطان‌های دهانه رحم جلوگیری کند. قیمت واکسن زگیل تناسلی Gardasil 9 بالاتر است.
  • Cervarix و Gardasil: این دو نمونه واکسن HPV نیز در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند از برخی از گونه‌های خطرناک HPV پیشگیری کنند. این واکسن‌ها می‌توانند از بیش از ۷۰ درصد سرطان‌های دهانه رحم پیشگیری نمایند. تزریق واکسن گارداسیل برای آقایان نیز می‌تواند از بروز سرطان‌های مانند سرطان آلت تناسلی پیشگیری کند.

 

چه افرادی باید واکسن زگیل تناسلی تزریق کنند؟

از آنجا که این ویروس می‌تواند در اثر رابطه جنسی منتقل شود و بیماری‌های خطرناکی ایجاد کند بهتر است که همه افراد در زمان مناسب واکسن تزریق کنند تا رابطه ایمنی داشته باشند. تزریق واکسن HPV در قدم اول برای پسران و دختران ۹ تا ۱۴ ساله توصیه می‌شود. همچنین افرادی که تا 26 سالگی واکسن نزده‌اند بهتر است آن را دریافت کنند.

این واکسن می‌تواند افراد را در هر گروه سنی در برابر سرطان محافظت کند. اگر افراد احتمال می‌دهند که در میانسالی نیز روابط جنسی جدیدی را تجربه کنند تزریق واکسن می‌تواند مفید باشد. واکسن HPV به صورت دو دوز با فاصله ۶ تا ۱۲ ماهه برای پسران و دختران ۹ تا ۱۴ ساله تجویز می‌شود. این واکسن به صورت سه دوز (دوز دوم پس یک تا دو ماه و دوز سوم پس از ۶ ماه) به افراد ۱۵ تا ۲۶ ساله و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند تزریق می‌شود.

 

بهترین زمان برای تزریق واکسن HPV

بهترین تاثیر واکسن HPV زمانی است که قبل از ۱۳ سالگی تزریق شود. البته این واکسن را می‌توان تا ۲۶ سالگی نیز به افراد تزریق کرد، اما بهتر این است که پیش از شروع فعالیت جنسی آن را تزریق کنید تا از خطرات احتمالی دور بمانید. مطالعات نشان داده است بهترین زمان تزریق واکسن گارداسیل در اوایل نوجوانی است. زیرا افرادی که در اوایل نوجوانی این واکسن را تزریق می‌کنند ایمنی بهتری نسبت به سنین جوانی دریافت خواهند کرد.

سایت WHO در ارتباط با سن افراد و تزریق واکسن HPV اینگونه بیان می‌کند:

 تزریق یک یا دو دوز واکسن زگیل تناسلی برای دختران ۹-۱۴ ساله
تزریق یک یا دو دوز واکسن HPV برای دختران و زنان ۱۵ تا ۲۰ ساله
دو نوبت واکسن با فاصله ۶ ماهه برای زنان بالای ۲۱ سال

 

نکات مهم پیش از تزریق آمپول گارداسیل

تزریق آمپول گارداسیل در دوره بارداری توصیه نمی‌شود. زنانی که باردار هستند باید تزریق آن را تا بعد از بارداری به تاخیر بیندازند. با این حال، انجام تست بارداری پیش از واکسیناسیون لازم نیست.

اگر دارای حساسیت به قارچ‌ها و مخمرها هستید یا به دوزهای قبلی واکسن واکنش آلرژیک داشته‌اید لازم است که پیش از تزریق با پزشک خود مشورت کنید. همچنین اگر در زمان تزریق تب یا بیماری دارید، به پزشک یا کارشناس آزمایشگاه اطلاع دهید.

 

تداخلات دارویی واکسن HPV

واکسن زگیل تناسلی ممکن است با داروهایی که سیستم ایمنی را سرکوب می‌کنند تداخل داشته باشد. این داروها می‌تواند شامل مایکوفنولات موفتیل، هیدروکسی کلروکین و آزاتیوپرین باشد. همچنین واکسن گارداسیل نباید به افراد با سیستم ایمنی خیلی ضعیف، دارای اختلالات خونی، عفونت، بیماری‌های ایمنی و بیماری‌های همراه با تب تزریق شود.

 

نحوه تزریق واکسن گارداسیل

واکسن اچ پی وی حاوی نوعی شبیه سازی ویروس (نه یک ویروس زنده) است. بنابراین نمی‌تواند باعث بروز سرطان یا عفونت HPV شود. واکسن تبخال تناسلی بدن را برای تولید آنتی بادی علیه HPV تحریک می‌کند. این واکسن‌ها در عضله بازوی دست شما تزریق می‌شود. این یک روش ساده است که در چند ثانیه قابل انجام است.

 

خرید واکسن گارداسیل چگونه انجام می شود؟

در بسیاری از کشورها واکسن گارداسیل به عنوان بخشی از برنامه واکسیناسیون عمومی و به صورت رایگان انجام می‌شود. اما متاسفانه در ایران هنوز چنین برنامه‌ای وجود ندارد. برای تزریق واکسن اچ پی وی می‌توانید به بعضی مراکز بهداشتی که این خدمات را ارائه می‌دهند مراجعه کنید. خرید واکسن HPV از مراکز معتبر توسط خود شما نیز امکان‌پذیر است. انواعی از واکسن گارداسیل خارجی و ایرانی وجود دارد که می‌توانید بین آن‌ها انتخاب کنید. هزینه واکسن گارداسیل خارجی بالاتر از نمونه‌های ایرانی است. در صورتی که خودتان واکسن را خریداری کنید می‌توانید به یک مرکز درمانی مراجعه کرده و واکسن را تزریق کنید.

همچنین شما می‌توانید با استفاده از خدمات هومکا این واکسن را در منزل خود تزریق کنید. برای ثبت درخواست و اطلاع از قیمت واکسن HPV با ما تماس بگیرید.

 

مزایای واکسن HPV

بزرگترین مزیت این واکسن کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های ناشی از عفونت HPV است. ویروس HPV آنقدر شایع است که درصد بالایی از مردم در مقطعی از زندگی خود با آن مواجه می‌شوند. عفونت به ویروس اچ پی وی می‌تواند تا مدت‌ها بدون علامت بماند. هیچ راهی برای اطلاع از اینکه کدام عفونت منجر به سرطان شده است وجود ندارد. بنابراین تزریق واکسن HPV برای زنان و مردان می‌تواند تا حدود بسیار زیادی خیال آن‌ها را از آلودگی به این ویروس راحت کند. مهمترین مزایای تزریق این واکسن شامل موارد زیر است:

  • رابطه جنسی ایمن
  • پیشگیری از سرطان دهانه رحم
  • پیشگیری از سرطان واژن
  • جلوگیری از زگیل تناسلی
  • پیشگیری از سرطان مقعد در زنان و مردان
  • پیشگیری از رشد سرطان در ناحیه گلو

 

عوارض واکسن HPV یا گارداسیل

واکسن سرطان دهانه رحم نیز مانند همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. بعضی از عوارض واکسن گارداسیل شامل موارد زیر است:

  • درد، تورم یا قرمزی در اطراف محل تزریق: این عارضه پس از انجام واکسن‌های تزریقی بسیار رایج است. معمولا چند ساعت پس از تزریق شروع می‌شود و در عرض چند روز برطرف می‌شود. اگر این مسئله آزاردهنده بود یک پارچه سرد و مرطوب یا کیسه یخ را در محل تزریق قرار دهید.
  • تب:  این مشکل برای ۱ یا ۲ روز اول پس از تزریق کاملا طبیعی است و معمولا در عرض چند روز برطرف می‌شود.
  • سردرد و حالت تهوع: ممکن است این مشکل در دو روز اول پس از تزریق ایجاد شود که خود به خود برطرف خواهد شد. در صورت بروز این عوارض استراحت کنید و مایعات فراوان بنوشید.
  • علائم یک واکنش آلرژیک: این می‌تواند شامل بثورات پوستی، خارش، تاول، تورم صورت، لب‌ها یا دهان و مشکلات تنفسی باشد. واکنش‌های آلرژیک به واکسن HPV بسیار نادر است. اما در بعضی موارد اتفاق می‌افتد. به همین دلیل از شما خواسته می‌شود که ۲۰ دقیقه پس از تزریق صبر کنید تا مطمئن شوید که واکنش آلرژیک فوری ایجاد نمی‌شود.
  • غش کردن: این عارضه نیز نادر است و در دختران نوجوان بیشتر دیده می‌شود. برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از غش، باید در طول تزریق واکسن بنشینید یا دراز بکشید

 

آیا تزریق واکسن HPV برای مردان اهمیت دارد؟

اگرچه تاثیرات خطرناک زگیل تناسلی در مردان کمتر از زنان رخ می‌دهد؛ اما به این معنی نیست که مردان از عوارض خطرناک آلودگی به این ویروس مصون هستند. این ویروس می‌تواند باعث ایجاد سرطان مقعد، آلت تناسلی و گلو در مردان شود. بنابراین تزریق واکسن HPV برای مردان نیز کاملا ضروری است.

 

بهترین سن برای تزریق واکسن گارداسیل چه زمانی است؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) توصیه می‌کند که بهترین سن تزریق واکسن گارداسیل برای دختران و پسران بین سنین ۱۱ تا ۱۲ سالگی است. اما به طور کلی تزریق این واکسن بعد از ۹ سالگی نیز بدون اشکال است. نکته حائز اهمیت این است که تزریق واکسن پیش از شروع تماس جنسی انجام شده باشد. زیرا تزریق واکسن گارداسیل برای مبتلایان به ویروس ممکن است آنقدر موثر نباشد. همچنین پاسخ به واکسن در سنین پایین تر از سنین بالاتر بهتر است.

 

آیا واکسن HPV موجب حساسیت می شود؟

همان‌طور که در عوارض واکسن ذکر کردیم در موارد ممکن است علائم حساسیت بعد از تزریق واکسن ظاهر شود. به همین دلیل لازم است که به واکنش‌های بدن خود (خصوصا در ۲۰ دقیقه اول) توجه داشته باشد. افرادی که پس از دریافت دوز اول واکسن گارداسیل دچار علائم حساسیت می‌شوند نباید هیچ دوز اضافی دریافت کنند.

در صورت داشتن هرگونه آلرژی، ضعف سیستم ایمنی ناشی از بیماری‌های طولانی مدت مانند بیماری ژنتیکی، ایدز یا سرطان، عفونت یا بیماری جدی همراه با تب، اختلال خونریزی (خونریزی بیش از حد معمول) یا بیماری‌های ایمنی پیش از تزریق به پزشک خود اطلاع دهید.

 

واکسن HPV در منزل با هومکا

اگر نمی‌دانید چگونه باید واکسن گارداسیل را دریافت کنید، کافی است با هومکا تماس بگیرید. هومکا که یک سامانه آنلاین ارائه خدمات سلامت در منزل است، با اعزام کارشناس بهداشت به خانه شما تزریق واکسن را در شرایط کاملا بهداشتی انجام خواهد داد.

برای ثبت درخواست تزریق واکسن، اطلاع از قیمت واکسن گارداسیل یا انجام هرگونه آزمایش در منزل می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۷۳۷۱ تماس بگیرید یا روی بنر زیر کلیک کنید تا به صفحه ثبت درخواست اولیه منتقل شوید و سپس همکاران ما برای تکمیل اطلاعات با شما تماس بگیرند. تزریق واکسن گارداسیل در منزل در سراسر استان تهران قابل انجام است.

دکمه ثبت درخواست رایگان

دسترسی سریع

سوالات متداول

واکسن HPV چیست؟
واکسن گارداسیل یا HPV شما را در برابر سرطان‌های دهانه رحم، واژن و مقعد در زنان، سرطان مقعد و آلت تناسلی محافظت می‌کند.
واکسن HPV برای چه سنی است؟
بهترین سن تزریق واکسن گارداسیل برای دختران و پسران بین سنین ۱۱ تا ۱۲ سالگی است. اما به طور کلی تزریق این واکسن بعد از ۹ سالگی نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند و شما را در برابر انواع سرطان‌هایی که از رابطه جنسی خطرناک به وجود می‌آیند، محافظت می‌کند.
انواع واکسن گارداسیل شامل چه مواردی می‌شوند؟
Gardasil 9 پراستفاده‌ترین نوع واکسن زگیل تناسلی است و می‌تواند از 90 درصد سرطان‌های دهانه رحم جلوگیری کند. همچنین Cervarix و Gardasil می‌توانند از بیش از 70 درصد سرطان‌های دهانه رحم پیشگیری نمایند.
آیا هومکا تزریق واکسن HPV را در منزل انجام می‌دهد؟
بله شما می‌توانید با تماس با شماره ۰۲۱۶۷۳۷۱، واکسن گارداسیل را در منزل دریافت نمایید.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...