علائم کرونا و عوارض کرونا
خانه
مقالات
علائم کرونا و عوارض کرونا

علائم کرونا و عوارض کرونا

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/29
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه قیمت‌ها در هومکا شفاف و مشخص هستند.
علائم حین ابتلا و عوارض پس از بهبودی رو بهتر بشناس!
یکی از موارد استرس‌زا برای افرادی که در دوران کرونا به هر دلیل دیگری مانند سرماخوردگی علائم بالینی را تجربه می‌کنند، این است که علائمشان به دلیل ابتلا به کرونا هست یا نه! در این مقاله شما را به طور دقیق‌تر با علائم و عوارض کرونا آشنا خواهیم نمود.

علائم کرونا چیست؟

در این پادکست به ۵ سوال پرتکرار در خصوص علائم کرونا پاسخ می‌دهیم: ۱) علائم اولیه کرونا چیست؟ ۲) علائم گوارشی کرونا چیست؟ ۳) علائم کرونا پس از چند روز ظاهر می‌شود؟ ۴) علائم کرونا جدید چیست؟ ۵) علائم کرونا تا چند روز ادامه دارد؟
podcast poster

یکی از دغدغه‌های اصلی این روزهای انسان‌ها در هر کجای این کره خاکی بیماری کووید-۱۹ یا کرونا به شمار می‌رود. به همین دلیل هر چه شناخت بیشتری نسبت به این بیماری داشته باشید، بهتر قادر خواهید بود با آن کنار بیایید. علاوه بر این ممانعت از ورود این ویروس خطرناک و کشنده در بدن نیز از طریق افزایش آگاهی شما درباره آن امکان‌پذیر خواهد بود. یکی از مواردی که درباره کووید-۱۹ بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، علائم کرونا بیان می‌شود. البته این موضوع نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که بر اساس تحقیقات انجام شده، داشتن علائم نمی تواند بیانگر ابتلا به کرونا باشد و تنها راه اطمینان از ابتلا، آزمایش است. بدون شک در شرایط کنونی و روند صعودی گسترش ویروس، تست کرونا در منزل راهی مناسب برای انجام آزمایش باشد. مجموعه هومکا این خدمت را با بالاترین میزان دقت و کیفیت در اختیار متقاضیان گرامی قرار خواهد داد.
به طوری که اگر از علائم و نشانه‌های کرونا اطلاعات کافی داشته باشید، خیلی سریع متوجه درگیری با آن خواهید شد و برای رفع آن تلاش می‌کنید. بیشتر افراد به دلیل آگاهی دیرتر از موعد درباره ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. بی‌تردید ابتلا به این بیماری عوارضی را نیز به همراه دارد. در صورتی که عواقب ابتلا به کووید-۱۹ را بشناسید، دیگر با نگرانی‌های بی‌دلیل خود بر شدت بیماری نمی‌افزایید.
در این مقاله بنا داریم شما را با تمامی علائم کرونا و عوارض کرونا آشنا کنیم. در صورتی که در این باره تمایل به کسب اطلاعات بیشتر دارید، پیشنهاد می‌دهیم ادامه متن را از دست ندهید.

علائم کرونای جدید

 

علائم و شدت بیماری‌زایی کرونا جدید

امیکرون سویه‌ای از کروناست که با سرعت سرایت بالا در طی چند هفته کل جهان را در نوردید. این سویه با جهش‌های فراوان خود به شکلی متفاوت‌تر از دلتا ظاهر شده است به طوری که حتی از مقاومت ایجاد شده با سه دوز واکسن نیز عبور کرده و افراد را مبتلا می‌کند. خوشبختانه در افرادی که هر سه دوز واکسن خود را تزریق کرده‌اند شدت بیماری وخیم نیست و با انجام مراقبت‌های لازم، کمتر از یک هفته علائم به سوی بهبودی می‌رود. اما در افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند و یا اینکه دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند بیماری شدیدتر است و گاهی مبتلایان به دلیل وخامت شرایط جسمانی بستری می‌شوند.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

علائم امیکرون چیست؟

به دلیل جهش‌هایی که در امیکرون رخ داده است علائم بیماری‌زایی آن با سویه‌های قبلی تا حدودی متفاوت است. یکی دیگر از ویژگی‌های امیکرون تمایل آن به آلوده کردن تمامی گروه‌های سنی است. در کرونا آلفا و دلتا با افزایش سن، شدت بیماری‌زایی ویروس نیز قوی‌تر می‌شد و معمولا کودکان به ویروس آلوده نمی‌شدند اما امیکرون اینگونه نیست بلکه قادر است تمام طیف‌های سنی از نوزادان تا سالمندان را درگیر کند. امیکرون گرایش بالایی برای ورود به سلول‌های فوقانی سیستم تنفسی دارد و سلول‌های نای، حلق، بینی و سینوس‌ها را درگیر می‌کند. با آلوده شدن این سلول‌ها بخشی فوقانی سیستم تنفسی دچار التهاب می‌شود که علائم آن در بزرگسالان به صورت زیر است:

  • عطسه
  • دردهای عضلانی
  • اسهال
  • خستگی و کسالت
  • سردرد
  • کمردرد
  • خشکی گلو
  • سرفه
  • گلودرد

درگیری ریه و کاهش سطح اکسیژن خون در مبتلایان به امیکرون کمتر رخ می‌دهد چراکه ذاتا امیکرون تمایل چندانی برای ورود به سلول‌های ریه به ویژه کیسه‌های هوایی ندارد. اما در مبتلایان به نقص سیستم ایمنی، و مبتلایان به بیماری‌های مزمن و پیشرفته مثل دیابت احتمال درگیری ریه دور از انتظار نیست.

علائم امیکرون چیست؟

 

علائم کرونا ba۵

این سویه در عوارض عمومی تفاوت چندانی با سویه‌های قبلی ندارد. فقط ممکن است شدت و مدت آن در بعضی موارد متفاوت باشد. برای بعضی افراد، این سویه ابتدا با آبریزش بینی آغاز می‌شود. سایر نشانه‌های ابتلا به این سویه می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سوزش گلو
  • سردرد
  • از دست دادن حس بویایی و حس چشایی در کرونا
  • سرفه خشک
  • تب
  • حالت تهوع و استفراغ
  • اسهال
  • درد مفاصل و عضلات
  • بی‌حالی و خستگی

 

علائم کرونا جدید در نوزادان و اطفال

علائم تنفسی امیکرون در برخی کودکان و نوزادان تا حدودی شدید است که علت آن باریک بودن مجاری تنفسی کودکان و به ویژه نوزادان است که بر اثر التهاب دچار گرفتگی شده و ورود و خروج هوا را مختل می‌کنند. بیشتر کودکان مبتلا به امیکرون علائمی همچون خروسک و گلودرد دارند. خروسک حالتی از گرفتگی گلو و مجاری هوایی است که در آن به دلیل ملتهب شدن راه‌های هوایی صدای کودک خشن شده و نفس کشیدن او با خس خس و صدای سوت همراه است. مهمترین علائم امیکرون در کودکان عبارتند از:

  • آبریزش بینی
  • عطسه
  • درد عضلانی
  • خستگی و بی‌حوصلگی
  • خروسک مثل صدای خشن و سرفه‌های خشک
  • گرفتگی صدا و ملتهب شدن حنجره

در صورت بروز چنین علائمی کودک باید سریع‌تر توسط پزشک معاینه گردد تا داروهای ضدالتهابی و تقویتی برای او تجویز شوند.

 

چه افرادی در معرض درگیری ریه با کرونا جدید هستند؟

اگرچه خاطر نشان شد که درگیری ریه در امیکرون به مراتب کمتر از سویه دلتاست اما برخی‌ها دچار درگیری ریه ناشی از امیکرون می‌شوند. افراد زیر بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به عفونت ریوی امیکرون هستند:

  • افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند
  • افرادی که از دریافت دوز دوم آن‌ها حدود ۴ ماه گذشته است
  • بیمارانی که دچار بیماری ‌ای ذاتی یا اکتسابی سیستم ایمنی هستند
  • افرادی که اضافه وزن بالایی دارند و شاخص توده بودنی آن‌ها از بازه نرمال بالاتر است.
  • افرادی که تحت شیمی درمانی هستند.

درگیری ریه با کرونا جدید

 

علائم درگیر شدن ریه در امیکرون چیست؟

همانند درگیری ریه در سویه دلتای کرونا، امیکرون نیز علائم تقریبا مشابهی ایجاد می‌کند با این تفاوت که علائم تا حدودی خفیف‌تر بوده و نیاز به اکسیژن درمانی و یا مراقبت‌های ویژه کمتر است. مهمترین علائمی که در درگیری ریه در امیکرون بروز می‌کند شامل موارد زیر است:

  • کم شدن سطح اکسیژن خون
  • تنگی نفس
  • افزایش ضربان قلب
  • درد قفسه سینه
  • بیشتر شدن دم و بازدم‌ها

 

علائم درگیری ریه در کرونا ba۵

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که این سویه ممکن است ریه را بیشتر از سایر سویه‌ها درگیر کند؛ به همین علت می‌تواند خطرناک‌تر باشد. زیرا اغلب موارد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا به علت مشکلات تنفسی رخ می‌دهد. در صورتی که علائم زیر را تجربه کنید ممکن است ریه شما درگیر شده باشد:

  • تنگی نفس
  • خس خس کردن سینه
  • بالا آمدن چرک و عفونت هنگام سرفه
  • پایین آمدن سطح اکسیژن خون
  • تپش قلب

 

علائم کرونا شامل چه مواردی می شود؟

همانطور که می‌دانید ویروس کووید-۱۹ امروزه افراد بسیاری را با خود درگیر کرده است. یکی از مهم‌ترین مواردی که مانع از مرگ مبتلایان خواهد شد، شناخت علائم و آثار بروزیافته در بدن بر اثر کرونا محسوب می‌شود. در این بخش قصد داریم تمامی علائم ابتلا به ویروس کرونا را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر خود را در معرض خطر ابتلا به کرونا می‌بینید، حتما تا پایان متن با ما همراه باشید.


درجه حرارت بالا
یکی از بارزترین علائمی که افراد را متوجه ابتلا به ویروس کووید-۱۹ می‌کند، درجه حرارت بالا به شمار می‌رود. اما در اینجا سوالی مطرح می‌شود که منظور از درجه حرارت بالا چیست؟ پیدایش احساس گرما در بخش پشت بدن یا سینه از آثار افزایش درجه حرارت در بدن به حساب می‌آیند. در صورتی که هرم گرمای شدیدی را در قسمت‌های مذکور متوجه شدید، دیگر وقت خود را با اندازه‌گیری درجه حرارت بدن نگیرید. بلافاصله بررسی کنید که آیا دیگر علائم کرونا جدید نیز در شما بروزیافته است یا خیر.

 

سرفه مداوم و خشک
از دیگر علائمی که نشان می‌دهد شما به کرونا مبتلا شده‌اید، سرفه بیش از حد معمول بیان می‌شود. برخی افراد به طور غالب سرفه می‌کنند که به دلایل مختلفی ممکن است این حالات در آن‌ها صورت بگیرد؛ به عنوان مثال مصرف دخانیات، بیماری‌های ریوی و مواردی از این قبیل. آنچه درباره سرفه‌های مربوط به کووید-۱۹ مطرح می‌شود، سرفه نامعمول است که مدت‌های بسیاری طول می‌کشد. مثلا اگر در ۲۴ ساعت روز بیش از ۳ بازه زمانی درگیر سرفه‌های خشک بودید، این را بدانید که احتمال ابتلا به کرونا در شما وجود دارد. سرفه ناشی از کرونا معمولا با فعالیت تشدید می‌شود. برای مثال با صحبت کردن یا راه رفتن سرفه بروز می‌کند.

 

ازبین‌رفتن حس بویایی و چشایی
 اگر احساس کردید که حس بویایی شما کمتر شده یا تغییر کرده است، احتمالا باید به ابتلای خود به این ویروس شک کنید. همچنین برای اطمینان بیشتر تلاش کرده که مواد غذایی یا عطرهای تند را بو کنید. در صورتی که واقعا متوجه بوی آن‌ها نشوید، قطعا به کرونا شده‌اید. تست کرونا در منزل یکی از راه‌های مطمئن برای تعیین وضعیت سلامتی می‌باشد. با کلیک بر روی آیکون زیر، درخواست آزمایش خود را به صورت رایگان ثبت نمایید.

علائم کرونا شامل چه مواردی می شود؟

 

علائم دیگر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ را بشناسید!

درباره بیماری کووید-۱۹ علاوه بر آنچه بیان کردیم، علائم رایج دیگری نیز وجود دارد. این علائم تاثیر بسزایی در آگاهی افراد از ابتلای به کرونا و تلاش برای رفع آن دارد. تنگی نفس یکی از نشانه‌های رشد ویروس کووید-۱۹ در بدن افراد بیمار به شمار می‌رود. اغلب کسانی که علائم اولیه خود را نادیده گرفتند، با تنگی نفس یا تنفس دشوار به بیمارستان آمدند.
همچنین احساس درد در عضلات از دیگر مواردی است که خبر از مبتلاشدن به کرونا را می‌دهد. لرز در کنار افزایش دمای بدن، آبریزش بینی، سردرد، درد در ناحیه قفسه سینه و مواردی از این قبیل دیگر علامت‌های ابتلا به کرونا خواهند بود. بهتر است بدانید که اکثر این علائم شبیه به سرماخوردگی هستند؛ بنابراین باید مراقب باشید که در صورت بروز هر یک از این نشانه‌‌ها احتمال بدهید که شاید به کرونا مبتلا شده باشید.
البته در این روزهای اخیر به علائم جدیدی دست پیدا کرده‌اند که قبلا آن‌ها را از نشانه‌های ابتلا به کرونا نمی‌دانستند. به عنوان مثال اسهال و استفراغ در صورتی که بدون هیچ دلیلی یا در کنار دیگر علائم بیان‌شده افراد را درگیر کند، احتمال می‌رود که از نشانه‌های بیماری باشد. در نتیجه با کوچک‌ترین تغییر ناگهانی در بدن خود حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

علائم کرونا

 

چه کسانی بیشتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند؟

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم ویروس کرونا با علائم مختلفی، فرد را از وجود خود در بدن او باخبر می‌کند. به همین دلیل آگاهی از اینکه کدام علائم بیشتر در افراد دیده می‌شود، تا حد بسیاری به شما در تشخیص بیماری کمک خواهد کرد. بهتر است بدانید که ۹۹ درصد بیمارانی که در ابتلا به کرونا مشکوک بودند و سپس تست آن‌ها مثبت اعلام شد، با تب شدید وارد مراکز درمانی شدند.
پس آن ۷۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا با خستگی و بی‌حالی بیش‌ازاندازه به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها مراجعه کردند. به طوری که توانایی ایستادن روی پاهای خود را نداشته‌اند. سرفه خشک که از دیگر علائم ابتلا به کرونا بوده، ۵۹ درصد بیماران را با خود درگیر کرده است. علاوه بر این اشتهانداشتن ۴۰ درصد، احساس درد در نواحی از بدن ۳۵ درصد، تنگی نفس ۳۱ درصد و ۲۷ درصد نیز به بروز بلغم در افراد مبتلا به کرونا اختصاص یافته است. این را بدانید که علائم کرونا ۲ الی ۱۴ روز پس از مبتلاشدن شما به این ویروس خطرناک در شما بروز پیدا می‌کنند.

بر اساس مقالات منتشر شده در سایت معتبر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، افراد مبتلا به ویروس کرونا، طیف وسیعی از علائم را تجربه می‌نمایند. بر همین اساس  در این سایت آمده است:

این علائم می‌توانند از علائم خفیف آغاز شده و به علائم و عوارض شدید ختم شوند. علائم ممکن است ۲-۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ایجاد شود. این علائم ممکن است شامل موارد زیر باشند:

• تب و لرز
• تنگی نفس
• خستگی
• سر درد
• از بین رفتن حس بویایی و چشایی
• اسهال

این لیست تمام علائم ابتلا به ویروس کرونا را شامل نمی‌شود و ممکن است علائم در افراد با سیستم‌های ایمنی متفاوت، با یکدیگر فرق دارند.

 

ابتلا به کرونا و زمان مناسب برای مراجعه به پزشک

بیشتر افراد زمانی که احساس می‌کنند به کرونا مبتلا شدند، درباره مراجعه به پزشک تردید دارند. درواقع آن‌ها زمان مناسب برای ویزیت‌شدن توسط پزشک را نمی‌دانند و ممکن است با این عدم آگاهی جان خود و اطرافیان را به خطر اندازند. خصوصا به این فکر می‌افتند که شاید اگر به کرونا مبتلا نشده باشند با رفتن به مراکز درمانی این اتفاق بیفتد. در این موارد مهم‌ترین سوالی که ذهن افراد را درگیر می‌کند، این است که بهترین زمان برای رفتن نزد پزشک چه وقت خواهد بود؟
اگر متوجه شدید که یک یا تعدادی از علائم کرونا را نظیر تب، لرز، بدن درد و مواردی از این قبیل را دارید، زمان آن رسیده که در اولین فرصت نزد پزشک روید. اما آنچه که اهمیت زیادی در جلوگیری از پیشرفت کرونا دارد این است که اگر علائم خطرناک‌تر مانند مشکلات تنفسی، تغییر رنگ لب‌ها از حالت طبیعی به آبی، خستگی مفرط و مواردی از این دست را در خود حس کردید، فورا با اورژانس تماس گرفته و درخواست وضعیت اضطراری کنید.

کرونا و زمان مراجعه به پزشک

 

چگونه با بروز علائم کرونا در خود کنار بیاییم؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که شناخت علائم کرونا درباره آن به شما کمک خواهد کرد، آرامش و عدم بروز استرس بیان می‌شود. زمانی که متوجه شدید به ویروس کووید-۱۹ مبتلا هستید، موثرترین کاری که باید انجام دهید، حفظ آرامش است. شاید تابه‌حال شنیده باشید که افراد بسیاری بدون ابتلا به کرونا در این روزها جان خود را به دلیل سکته مغزی یا قلبی از دست می‌دهند. آیا فکر کرده‌اید که چرا این نوع مرگ امروزه بسیار شایع شده است؟
بهتر است بدانید که بیشتر افراد حتی زمانی که به کرونا مبتلا شده‌اند و از دنیا رفته‌اند، علت مرگ آن‌ها کرونا نبوده است. درواقع آن‌ها به دلیل بروز ترس‌های بیهوده خود را به کام مرگ کشاند‌ه‌اند. بنابراین پس از پیدایش علائم کرونا و اطلاع از تست مثبت خود که نشان‌دهنده ابتلا به کروناست، بهترین کاری که باید انجام دهید، حفظ آرامش خودتان خواهد بود. در این صورت احتمال برگشت به زندگی برای شما افزایش خواهد یافت و پزشکان و پرستاران راحت‌تر اقدامات لازم را انجام خواهند داد.
برای ثبت درخواست رایگان تست کرونا در منزل شما می‌توانید با کلیک بر روی آیکون زیر، وارد فرآیند ثبت درخواست شوید:

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

علائم و عوارض خطرناک کرونا

بسیاری از افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند، اطلاعی ندارند که باید از چه رفتارهایی پرهیز کنند. به همین دلیل اکثر اطرافیان خود را با این بیماری درگیر می‌کنند. توصیه می‌کنیم که حتما از رفتارهای صحیح پس از ابتلا به کرونا آگاه باشید و برای دیگران خطرآفرینی نکنید. به عنوان مثال بهتر است در فاصله کمتر از ۲ متر با اطرافیان خود ارتباط نگیرید.
علاوه بر این اگر می‌دانید هنوز در دورانی هستید که سرفه و عطسه‌ بسیاری دارید، هرگز به دیگران نزدیک نشوید. یکی از بدی‌های کرونا این است که علائم خفیفی دارد و افراد مبتلا دیر به درگیری خود با این بیماری فاجعه‌بار پی می‌برند. این موضوع سبب می‌شود که فرد مبتلا، بیماری را درون خود حمل کرده و به دیگران نیز منتقل کند. بنابراین به محض اینکه کوچکترین اثری از نشانه‌های بیمار گونه در خود دیدید، از افراد مسن و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، دوری کنید. همچنین برخی از افراد در زمان ابتلا یا پس آن، ممکن است دچار ریزش مو ناشی از کرونا و علائم پوستی کرونا می‌شوند

علائم و عوارض کرونا

 

چگونه در معرض کرونا قرار نگیریم؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که پس از شناخت علائم کرونا برای افراد پیش می‌آید، این است که چگونه کرونا را از خود به دور نگه داریم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اصلی‌ترین نکته دورکردن افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، از محیط‌های خارج خانه است. مثلا افرادی که مدام در حال سیگار‌کشیدن هستند و ریه‌های ضعیفی دارند، کسانی که به سرطان یا بیماری‌های کلیوی مبتلا شده‌اند و مواردی از این قبیل باید به دور از فضاهای خطرناک قرار گیرند. به طوری که حتی برای کارهای ضروری نیز آن‌ها را به بیرون خانه نفرستید. در این صورت است که شما نیز از خطر در امان نخواهید بود.
همانطور که می‌دانید و بارها نیز در اخبار و مراکز اطلاعاتی مختلف شنیده‌اید، حتما از ماسک استفاده کنید. در این صورت از ورود ویروس کووید-۱۹ به بدن خود تا حد زیادی جلوگیری خواهید کرد. همچنین در صورت مشاهده حتی یکی از علائم ابتلا به کرونا، حتما برای اطمینان از مبتلاشدن خود تست کرونا دهید. این تنها کاری است که برای بهبودی هرچه سریعتر خود و جلوگیری از ابتلای دیگر افراد خانواده خود قادر به انجام آن خواهید بود.

 

عوارض کرونا در صورت ابتلا به ویروس کووید-۱۹

شاید برخی افراد در ابتدای شیوع این بیماری تصور می‌کردند اگر به آن مبتلا شوند، عوارض خطرناکی را در پی نخواهد داشت. علت این موضوع نیز خفیف‌بودن علائم کرونا بیان می‌شود. همانطور که می‌دانید این ویروس ریه افراد مبتلا را درگیر می‌کند و به همین دلیل آسیب‌های وارده به ریه فرد بیشتر خواهد بود. عوارض ابتلا به کرونا ویروس شامل بیماری‌هایی مانند ذات‌الریه و برخی مشکلات تنفسی می‌شوند.
علاوه بر این ممکن است در برخی افراد ضعیف‌تر مبتلا به کرونا، بیماری‌های ریوی خطرناک ایجاد شود. به طوری که مقدار اکسیژن‌رسانی به دستگاه تنفسی با مشکلاتی روبه‌رو شود. همچنین بروز نارسایی در برخی اندام‌های بدن اشخاص مبتلا به کووید-۱۹ نیز شایع است. پیدایش بیماری‌ها و مشکلات مربوط به کلیه نیز جزو اتفاقاتی است که شاید بر اثر ابتلا به کرونا در آینده برای افراد مبتلا اتفاق افتد.
به همین دلیل مدام کارشناسان و پزشکان توصیه می‌کنند که از بیماران زمینه‌ای مراقبت‌های لازم را انجام دهید که به کرونا مبتلا نشوند. همانطور که می‌دانید این بیماری به شدت ریه و دستگاه‌های تنفسی افراد را درگیر می‌کند. حال اگر بیمار آسمی به این بیماری مبتلا شود، بی‌تردید خیلی سخت قادر به زنده‌نگه‌داشتن او خواهند بود. بیماران کلیوی نیز به خاطر ضعف سیستم ایمنی به طور وافری در مقابل ابتلا به ویروس کووید-۱۹ ناتوان هستند؛ بنابراین نباید این دسته از بیماران در اماکن خطرناک و مشکوک به وجود ویروس کرونا قرار گیرند.

 

چگونه از بروز عوارض کرونا در امان باشیم؟

پس از آنکه به کرونا مبتلا شدید در درجه اول باید بدانید که به این معنا نیست که دیگر از نعمت زندگی‌کردن با بدن سالم محروم شده‌اید. بیشتر کسانی که با کرونا درگیر هستند، تصور می‌کنند حتی اگر حال آن‌ها نیز خوب شود، اما دیگر ریه‌های سالمی نخواهند داشت. در صورتی این تصور درست خواهد بود که روحیه خود را ببازید و از توصیه‌های پزشکان برای جلوگیری از این امر بهره کافی نبرید.
به این معنا که پس از ابتلا به کرونا باید اقداماتی را برای منع بروز عوارض کرونا انجام دهید. در این صورت دیگر نیازی به نگرانی برای ازبین‌رفتن ریه‌های خود نخواهید داشت. بدین منظور راه‌هایی را در ادامه پیشنهاد می‌کنیم. اگر در این باره کنجکاو هستید، ادامه متن را از دست ندهید.
 

برنامه غذایی و استراحت صحیح         

از زمان‌های گذشته هر زمان که سرما می‌خوردیم پزشکان یا خانواده‌ مداوم به ما می‌گفتند که تنها با استراحت و مصرف غذاهای مناسب قادر به درمان آن خواهیم بود. نکته جالب این است که واقعا هم چنین اتفاقی می‌افتاد. یعنی حتی بدون مصرف داروهای آسیب‌رسان شیمیایی این امکان وجود داشت که سرماخوردگی را پشت سر بگذاریم.
آنچه درباره مواجهه با ویروس‌ کووید-۱۹ نیز باید مدنظر قرار دهید، اهمیت مصرف غذاهای سالم و موثر در درمان این بیماری است. همچنین استراحت مناسب بدن را برای مقابله با ویروس کرونا آماده و قوی خواهد ساخت. بنای خود را برای مصرف میان‌وعده‌ طوری قرار دهید که حتما از میوه‌های دارای ویتامین C بهره بگیرید. این عمل سبب خواهد شد که بدن خود را در برابر رشد و پیدایش علائم کرونا و عوارض کرونا مقاوم کنید.

 

افزایش فعالیت‌های بدنی
اغلب افراد پس از آنکه متوجه ابتلا به ویروس کرونا شدند، خود را بی‌حال نشان می‌دهند و از انجام فعالیت‌های بدنی خودداری می‌کنند. بهتر است بدانید که دقیقا در مدت درگیری بدن با کرونا باید ورزش‌های مناسب و افزایش‌دهنده سیستم ایمنی را انجام دهید. حتی اگر تابحال ورزش نمی‌کردید، در زمان ابتلا به این بیماری باید میزان فعالیت‌های مختلف خود را بالا ببرید.
در این صورت بدن نیز از حالت استندبای بیرون آمده و برای مقابله با ویروس خود را بازسازی می‌کند. استراحت برای آرامش‌بخشی به بدن بسیار عالی است، اما اگر از ورزش غافل شوید، امکان آسیب‌دیدن ریه و پیدایش عوراض ابتلا به کرونا افزایش خواهد یافت. درواقع ورزش به سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند و مانع از بروز مشکلات ناخواسته در آینده خواهد شد.
 

نوشیدن مایعات
از دیگر مواردی که در جلوگیری از بروز عوارض کرونا به شما بسیار کمک می‌کند، نوشیدن مایعات به میزان بالاست. حتما می‌دانید که بدن برای دفع سموم نیاز شدیدی به آب دارد. بنابراین هنگام ابتلا به کرونا حتی اگر احساس تشنگی نمی‌کنید، حتما نوشیدن روزانه بیش از 8 لیوان آب را در دستور کار خود قرار دهید. در این صورت امکان رهایی از شر عوارض عدیده کرونا نیز برای شما آسان‌تر خواهد بود.

چگونه از بروز کرونا جلوگیری گنیم؟

 

با خدمات هومکا از وجود کرونا در بدن خود آگاه شوید

در این روزها و با شرایط خطرناکی که هر لحظه ممکن است شما را در معرض ابتلا به کرونا قرار دهد، استفاده از خدمات پزشکی آنلاین بسیار کاربردی و مفید خواهد بود. دسترسی آسان و عدم ورود به مراکز درمانی که برای خود و خانواده شما خطر آفرین است، جزو مهم‌ترین مزایای این خدمات بیان می‌شود. هومکا با بهره‌گیری از پرستاران و متخصصان کار آزموده و مجرب تمامی آنچه را که شما برای دستیابی به سلامتی نیاز دارید، به خوبی فراهم می‌کند.
استرسی که سرتا پای افراد را به لرزه می‌اندازد و مانع از رفتن به مراکز درمانی و آزمایشگاه‌ها برای آگاهی از درگیری با کرونا می‌شود، تنها از طریق ارتباط‌ گرفتن با خدمات پزشکی هومکا از بین‌ خواهد رفت. انجام تست‌های کرونا یکی از موارد رایج این روزهاست که نیاز مراجعه به آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی را برای افراد مختلف پدید می‌آورد.
جالب است بدانید که هومکا با برخورداری از تمامی امکانات لازم در این زمینه بدون هیچ خطری تست کرونا را از شما می‌گیرد و پاسخ آن را به صورت آنلاین به شما خواهد داد. علاوه براین در صورت بروز هر مشکلی که امکان رفتن به بیمارستان‌ها را نداشتید، خدمات پزشکی هومکا با کادر خبره خود شما را از هر مشکلی در امان نگه خواهند داشت.
بهتر است بدانید که جای هیچ نگرانی از بابت هزینه‌های درمانی و خدمات پزشکی در منزل نیست. هزینه‌ای که برای هر فرآیند درمانی یا آزمایشگاهی به خدمات پزشکی در منرل پرداخت می‌کنید، تفاوت زیادی با هزینه‌های حضوری ندارد. اما مزیتی که فوق‌العاده در این روزها مهم و مفید به شمار می‌رود، عدم نیاز به مراجعه حضوری در مراکز درمانی خواهد بود. این کار شما را از اینکه در خطر ابتلا به کرونا قرار بگیرید، به خوبی نجات می‌دهد.
با کلیک بر روی آیکون زیر، وارد فرآیند ثبت درخواست رایگان تست کرونا در منزل شوید:

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

امروزه کرونا یک ویروس فوق‌العاده خطر آفرین به شمار می‌رود که تمام جهان را با خود درگیر کرده است. روش‌های مختلفی برای شناسایی علائم کرونا و جلوگیری از بروز عوارض کرونا وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره کردیم. در صورتی که برخی علائم نظیر درجه حرارت بالا، سرفه مداوم و خشک و مواردی از این قبیل در شما بروز پیدا کنند، به این منظور خواهد بود که شما به این بیماری مبتلا شده‌اید. همانطور که می‌دانید نقش قوای جسمی و سیستم ایمنی بدن افراد در نحوه بروز علائم کرونا و عوارض کرونا بسیار نقش دارد.
به همین دلیل برخی افراد با بیماری کرونا ساده‌تر کنار می‌آیند و بعضی دیگر در این راه جان خود را از دست می‌دهند. همچنین علائم دیگری در بیماران بسته به شرایط جسمی و روحی آن‌ها ممکن است در او ایجاد شود که شامل تغییر رنگ لب‌ها به آبی تیره، اسهال، استفراغ و مواردی از این دست خواهد بود. در شرایط خطرناک کنونی که هر لحظه احتمال دارد ما نیز یکی از قربانیان کرونا شویم، عدم مراجعه به مراکز درمانی کمک بسیاری در بروز چنین مشکلاتی خواهد کرد. بنابراین بهتر است از خدمات پزشکی در منزل هومکا بهره بگیرید. این شرکت با کادری فوق‌العاده کار آزموده و مجرب به شما در خدمات درمانی مد نظرتان کمک شایانی خواهد کرد.

افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، برای بهبود هرچه سریعتر، نیازمند خدمات درمانی نیز هستند. خروج از قرنطینه و حضور در مرکز درمانی و بیمارستان‌ها سبب انتقال ویروس از فرد آلوده به سایر افراد می‌شود. به همین سبب خروج از قرنطینه اصلا به صلاح نیست. استفاده از خدمات درمان در منزل برای این افراد بهترین راه چاره می‌باشد. بنابراین اگر در این دوران نیاز به پزشک داشتید می‌توانید از خدمات پزشک در منزل تیم متخصص هومکا بهره‌مند شوید. همچنین اگر پزشک برای شما سرم یا داروی تزریقاتی تجویز کرد نیز در منزل بمانید و از خدمات سرم در منزل و تزریقات در منزل تیم حرفه‌ای هومکا استفاده کنید.

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

علائم اولیه بیماری کرونا چیست؟
برای اکثر افراد علائم بروز بیماری کرونا با یک تب و سرفه های خشک نمایان می شود. در این حالت آبریزش بینی وجود ندارد. اغلب افراد بدون انجام مراقبت های پزشکی خاصی بهبود می یابند.
آیا سردرد نیز از علائم ویروس کرونا است؟
این ویروس می‌تواند علائم بسیار متفاوتی از خود نشان دهد و می‌توان سردرد را به عنوان یکی از علائم شایع این بیماری برشمرد.
آیا آبریزش بینی از علائم کرونا است؟
برای بسیاری از افراد، بیماری کرونا با علائم تب و سرفه‌ی خشک آغاز می‌شود برای همین نمی‌توان آبریزش بینی را به عنوان علامت قطعی ابتلا به کرونا دانست.
چه مدت طول می‌کشد تا علائم ویروس کرونا نمایان شود؟
معمولا ۵ الی ۶ روز پس از ابتلا به ویروس، علائم آن نمایان می‌شود اما ممکن است این زمان در مواقعی تا ۱۴ روز هم طول بکشد.
علائم کرونا بر روی پوست چیست؟
مهم‌ترین علائم کرونا در پوست ضایعاتی شبیه به کهیر، بیماری‌های ویروسی و آبله مرغان است. وجود تب در افراد مهم است؛ یعنی اگر فردی به مراکز درمانی مراجعه کند و دارای تب باشد و علائم پوستی داشته باشد، باید به کرونا فکر کند. اگر فرد تب نداشته باشد اما علائم پوستی داشته باشد شاید خیلی مهم نبوده و مربوط به کرونا نباشد.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل