اولین علائم کرونا
خانه
مقالات
اولین علائم کرونا

اولین علائم کرونا

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/29
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه قیمت‌ها در هومکا شفاف و مشخص هستند.
همه چیز درمورد علائم کرونا!
بدون تردید اطلاع سریع از ابتلا به کرونا با انجام آزمایش و آغاز به موقع درمان، تنها راه جلوگیری از پیشرفت بیماریست. در این مقاله سعی داریم تا با بیان علائم اولیه کرونا، راه را برای شما هموار سازیم.

علائم کرونا چیست؟

در این پادکست به ۵ سوال پرتکرار در خصوص علائم کرونا پاسخ می‌دهیم: ۱) علائم اولیه کرونا چیست؟ ۲) علائم گوارشی کرونا چیست؟ ۳) علائم کرونا پس از چند روز ظاهر می‌شود؟ ۴) علائم جدید کرونا چیست؟ ۵) علائم کرونا تا چند روز ادامه دارد؟
podcast poster

کرونا ویروسی بسیار خطرناک به حساب می‌آید که امروزه تمام دنیا را تسخیر کرده است. شناخت اولین علائم کرونا یکی از مواردی است که برای جلوگیری از تشدید بیشتر آن بسیار توصیه می‌شود. همانطور که به محض آنکه گلودرد می‌گیریم، متوجه ابتلا به ویروس سرماخوردگی می‌شویم و برای منع پیشرفت آن به پزشک مراجعه می‌کنیم، باید علائم کرونا و عوارض کرونا را نیز بشناسیم.
بنابراین توصیه می‌شود که تمامی علائم را به طور کامل بررسی کنید و شناخت کافی از آن‌ها داشته باشید. اما در مقابل باید در نظر داشته باشید که ابتدا مطمئن شوید که این علائم از کروناست. در این صورت با رفتن به مراکز درمانی خود را در معرض خطر قرار نخواهید داد. به این خاطر خدمات پزشکی در منزل روی کار آمده است که مانع از خطرآفرینی برای جان عزیز شما خواهد شد. تست کرونا در منزل تنها جایگزین مناسب به جای حضور در آزمایشگاه است. در ادامه بنا داریم شما را با نکات مهمی در زمینه اولین علامت‌های بروز کرونا آشنا کنیم. در صورتی که به کسب اطلاعات در این باره علاقه‌مند هستید، تا پایان متن با ما همراه باشید. برای ورود به صفحه ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل بر روی عکس زیر کلیک کنید.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

اولین علائم کرونا شامل چه مواردی می شوند؟

امروزه تمام جهان درگیر ویروسی کشنده و بسیار خطرناک شده‌اند که هر روز نکات جدیدی درباره آن کشف می‌شود. همانطور که می‌دانید از ابتدا علائم خفیفی درباره کرونا گزارش می‌دادند که شامل تب و سرفه می‌شد. اما امروزه علائم بسیار دیگری را به عنوان اولین نشانه‌های بروز کرونا در بدن تشخیص داده‌اند. در این صورت با بروز یکی از این علائم فورا نزد پزشک می‌رویم و مانع از رشد آن در بدن خود خواهیم شد. سیستم ایمنی بدن افراد مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. به همین دلیل نوع بروز هر یک از علائم در بدن اشخاص گوناگون است. سایت هاپکینز مدیسن (Johns Hopkins Medicine) در رابطه با اولین علائم کرونا می‌گوید:

علائم اولیه گزارش شده توسط برخی افراد شامل خستگی، سردرد، گلودرد یا تب است. بعضی از افراد نیز حس بویایی و چشایی خود را از دست می‌دهند. کووید-۱۹ می‌تواند علائمی ایجاد کند که در ابتدا خفیف است، اما پس از پنج تا هفت روز با تشدید سرفه و تنگی نفس شدیدتر می‌شود. حتی در برخی از افراد کووید-۱۹ باعث ابتلا آن‌ها به ذات الریه می شود.

نوع و شدت اولین علائم در افراد مختلف بسیار متفاوت است و به همین دلیل است که در صورت داشتن علائم، حتی علائم خفیف، مراجعه به پزشک بسیار مهم است.

حتما تابه‌حال متوجه این موضوع مهم شده‌اید که به محض آنکه کرونا وارد بدن شما شد، فورا متوجه ابتلا به آن نخواهید شد. درواقع بعد از دو هفته پزشکان قادر به تشخیص ویروس کووید-19 هستند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم با شناخت کامل اولین علائم کرونا، زمان بیشتری برای خود بخرید تا درمان آن به‌راحتی و سرعت بیشتری امکان‌پذیر باشد. در ادامه قصد داریم علائم اولیه کرونا را معرفی کنیم که به شما در تشخیص ابتدایی وجود ویروس در بدن بسیار کمک خواهد کرد.

۱. افزایش درجه حرارت بدن
یکی از مهم‌ترین نشانه‌ها در میان اولین علائم کرونا که در اغلب افراد دیده می‌شود، درجه حرارت بالا‌ست. با بروز این نشانه نزدیک به ۹۰ درصد مردم به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که جواب آزمایش کرونای آن‌ها مثبت اعلام شد. براساس این نشانه درجه حرارت به بالای ۳۸ درجه افزایش پیدا خواهد کرد و عواقب خطرناکی را در پی دارد. در این صورت بیان می‌شود که افراد دچار تب شده‌اند.
آیا از دلیل به وجود‌آمدن این نشانه اطلاع دارید؟ زمانی که ویروسی وارد بدن شما می‌شود، سیستم ایمنی و سربازان بدن که گلبول‌های سفید هستند، شروع به مبارزه با ویروس خواهند کرد. در این صورت دمای بدن افزایش پیدا می‌کند که با تب و عوارضی آسیب‌زا همراه است. به همین دلیل اکثر افرادی که به کرونا مبتلا هستند، حتما دوره افزایش درجه حرارت را تجربه کرده‌اند. در این‌باره بخش‌های سینه و پشت شما دارای گرمای بسیاری خواهد بود. درواقع با بررسی این موضوع قادر به تشخیص وجود کرونا در بدن خود خواهید شد.
در مواردی نیز به عنوان علائمی آشکار ممکن است رنگ پوست قرمز شود و لرز نیز به همراه آن بروز کند. البته لرز شدید در کنار تب نیز از دیگر علائم اولیه کرونا به حساب می‌آید. اگر جزو افرادی به شمار می‌روید که معمولا دمای بدنتان بالاست، با کوچک‌ترین افزایش دمای بدن خود دچار استرس نمی‌شوید. بسیاری از افراد اصلا به کرونا مبتلا نشده‌اند، اما با مراجعه به مراکز پزشکی و قرار‌گرفتن در معرض بیماران مبتلا، با آن درگیر می‌شوند.

 

۲. سرفه خشک
سرفه خشک یکی دیگر از علائم اولیه کروناست که با بروز آن باید فورا به پزشک متخصص مراجعه کنید. نکته‌ای که باید در این بخش مدنظر قرار دهید، این است که نوع این سرفه را بشناسید. اغلب انسان‌ها در فصول سرد یا گرم سال سرما می‌خوردند و نشانه بارز آن نیز سرفه بوده است. در این مواقع باید نوع سرفه‌ای را که نشان‌دهنده ابتلا به ویروس کرونا باشد، بشناسیم.
حتی مدت زمانی که شما با سرفه همراه هستید، در تشخیص بیماری کرونا بسیار تاثیرگذار خواهد بود؛ بنابراین بهتر است به طور کامل این نشانه را بشناسید و با آگاهی برای درمان آن اقدام کنید. زیرا اغلب اشخاص به دلایل مختلف ممکن است سرفه کنند که مصرف دخانیات یکی از این موارد به حساب می‌آید. اما آنچه در این روزها تمام مردم جهان را بسیار نگران کرده است، این موضوع به شمار می‌آید که با کمترین سرفه‌ای سریع دچار استرس می‌شوند. درواقع آن‌ها تصور می‌کنند که به کرونا مبتلا شده‌اند؛ در‌حالی‌که شاید اینگونه نباشد.
سرفه‌ای که خبر از ورود ویروس کووید-۱۹ در بدن شما می‌دهد، به طور مداوم و پیوسته خواهد بود و گویی قادر به تنفس طبیعی نیست. در برخی موارد همراه با سرفه‌های خشک در بیماران مبتلا به کرونا، دردهای عضلانی نیز گزارش شده است. در صورتی که این نشانه در فرد پیشرفت کند، به حدی خواهد رسید که بافت ریوی از مایعات مخاطی اشباع شده و امکان تنفس را برای فرد به‌طور کامل از بین خواهد برد.

call button submit

۳. احساس خستگی و کوفتگی در بدن
یکی دیگر از علائمی که نشان‌دهنده ابتلای فرد به کرونا خواهد بود، احساس کوفتگی و خستگی در بدن است. به این دلیل که سیستم ایمنی بدن مدام در حال مبارزه با عوامل ویروسی است، قادر به انجام فرآیند صحیح سوخت‌و‌ساز نخواهد بود و به‌تدریج روند خستگی را در فرد پدید می‌آورد. در صورتی که این کوفتگی در بدن به مرور زمان بیشتر شود، سبب بروز مشکلات عدیده‌ای خواهد شد.
به همین دلیل پزشکان و متخصصان در این زمینه توصیه می‌کنند اگر در کنار تب و سرفه‌های خشک، احساس خستگی یا کوفتگی در بدن دارید، حتما سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید. در این صورت قادر خواهید بود از پیشرفت کرونا جلوگیری کنید و با بهبود خود از درگیری با عوارض خطرناک آن در امان بمانید.

 

برخی دیگر از اولین علائم کرونا

همانطور که می‌دانید سیستم ایمنی و قدرت بدنی افراد برای مقابله با ویروس کووید-۱۹ با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل اینکه تمامی علائم بروزیافته در بدن افراد یکسان نباشد، امری کاملا طبیعی خواهد بود. آنچه تابه‌حال بیان کردیم، تمامی علائم اولیه کرونا به شمار می‌رود که در اکثر مبتلایان به این ویروس دیده شده است.
اما موارد دیگری نیز وجود دارند که با بررسی‌های انجام‌شده روی افرادی که با وضعیت وخیم به بیمارستان‌ها مراجعه کردند، کشف شده‌اند. به عنوان مثال ازبین‌رفتن حس چشایی و بویایی که اکثریت افراد مبتلا به این ویروس را با خود درگیر کرده است. همچنین گلودرد، آبریزش بینی، حالت تهوع یا استفراغ، اسهال و مواردی از این قبیل جزو نشانه‌های دیگر ابتلا به ویروس کرونا در مراحل ابتدایی هستند.
هر یک از آن‌ها اگر مورد توجه قرار نگیرند و پیشرفت کنند، تا حد قابل‌توجهی به فرد آسیب خواهند زد؛ بنابراین در این روزهای وخیم و بسیار خطرناک، کوچک‌ترین تغییری در اوضاع جسمی خود را جدی بگیرید و برای رفع آن بکوشید. بدین وسیله قادر خواهید بود ویروس را به زانو در‌آورید و از عوارض خطرناک و آسیب‌رسان آن در امان بمانید. برای ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل بر روی دکمه تماس زیر کلیک کنید.

 

آیا مشکلات تنفسی جزو اولین علائم کرونا به شمار می رود؟

آنچه هنگام مواجهه با این بیماری بسیار بارز خواهد بود، درگیری ویروس کرونا با ریه افراد به حساب می‌آید. به همین دلیل نیز توصیه می‌شود که افراد دارای بیماری‌های ریوی و تنفسی هرگز در اماکن خطرآفرین حضور پیدا نکنند؛ زیرا ریه آن‌ها به‌طور کامل آمادگی تطبیق با این ویروس را خواهد داشت. درواقع ویروس کووید-۱۹ از راه‌های مختلف وارد ریه می‌شود و با تحت‌تاثیر قراردادن بافت‌های ریوی آن را بیمار می‌کند. بدین وسیله شخص دچار تنگی نفس و مشکلات تنفسی می‌شود.
سوالی که بیشتر افراد می‌پرسند، این است که آیا مشکلات تنفسی جزو علائم ابتدایی ابتلا به این بیماری به شمار می‌رود یا خیر؟ مسئله مهم در بروز این مشکل و اینکه آیا جزو علائم ابتدایی است یا خیر بسته به نوع سیستم ایمنی بدن فرد مبتلا دارد. همانطور که می‌دانید افراد بسیاری به این بیماری مبتلا شده‌اند و بدون آنکه متوجه این مسئله شوند، آن را پشت سر گذاشته‌اند. همچنین از عوارض ابتلا به کرونا نیز به دور مانده‌اند. علت آن بی‌تردید توانایی دفاع بالای گلبول‌های سفید بدن در مواجهه با این ویروس بیان می‌شود؛ بنابراین ممکن است مشکلات تنفسی در برخی افراد از آنچه فکر می‌کنید، سریع‌تر رخ دهد. برای ورود به صفحه ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل بر روی عکس زیر کلیک کنید.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

عامل مهم در زمینه بروز مشکلات تنفسی بر اثر ابتلا به کرونا

نکته‌ای که باید مدنظر قرار دهید، این است که بعضی دیگر از علائم این تاثیر را در بدن افراد خواهد گذاشت. به عنوان مثال همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، کوفتگی و دردهای عضلانی جزو نشانه‌های ابتدایی ابتلا به کرونا به شمار می‌روند. در صورتی که نسبت به آن بی‌توجه باشید، بدن دچار عفونت می‌شود و آسیب‌های آن ریه را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد. بدین ترتیب دیگر قادر به انجام هیچ کاری نیستید و در بسیاری موارد تنها باید ریه خود را از‌دست‌رفته بدانید.
پس بهترین کاری که قادر به انجام آن هستید، درنظرداشتن تمام تغییرات در بدن خود است. در این صورت با مشاهده کوچک‌ترین تغییری، فورا برای مقابله با آن آماده می‌شوید. نکته دیگری که در این‌باره اهمیت بالایی دارد، این است که چه کنیم تا از تشدید علائم کرونا در امان باشیم. در ادامه به توضیحات مهمی در این زمینه خواهیم پرداخت. در صورتی که برای کسب اطلاعات درباره امور لازم در این باره کنجکاو هستید، ادامه متن را از دست ندهید.

 

چگونه مانع پیشرفت اولین علائم کرونا شویم

امروزه بسیاری از افراد به جای آنکه از مراکز پرخطر برای ابتلا به کرونا دوری کنند، سعی خواهند کرد به قدری خود را قوی سازند که هیچ ویروسی آن‌ها را از پا درنیاورد. درواقع این نکته بسیار مهمی است که جدا همگی ما باید به آن فکر کنیم. همانطور که می‌دانید زمانی که به ویروس سرماخوردگی مبتلا می‌شوید، با رعایت در برنامه غذایی خود به‌سادگی مشکلات آن را پشت سر می‌گذارید.
علاوه بر این بهتر است بدانید که مواد غذایی مصرفی تاثیر بسیار زیادی در عملکرد ویروس کرونا خواهد گذاشت. آنچه در بدن شما برای مقابله با ویروس کرونا خود را آماده می‌کند، گلبول‌های سفید خواهند بود؛ بنابراین اگر ما بدن خود را از نظر قوای دفاعی تقویت کنیم، دیگر جای هیچ نگرانی برای ابتلا به کرونا وجود ندارد. برای آنکه این قابلیت را داشته باشید که به‌خوبی از پس اولین علائم کرونا برآیید، باید مصرف ویتامین C را در اولویت قرار دهید.
علت بروز تب در بدن شما براثر ابتلا به کرونا به دلیل وجود عفونت درون بافت‌ها و خون شما ایجاد می‌شود. بنابراین اگر با ویتامین C عجین شوید، این امکان را خواهید داشت که تمامی عفونت‌ها را از بدن خود برانید. همچنین در نظر داشته باشید که حتما مصرف میوه‌ها و سبزیجات را در اولویت مصرف غذاهای گوناگون قرار دهید. درواقع با مصرف غذاهای سالم به جنگ با ویروس کووید-۱۹ بروید و بی‌شک با این برنامه در جنگ با آن پیروز میدان خواهید بود. برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص تست کرونا از متخصصین ما بر روی دکمه تماس زیر کلیک کنید.

call button consult

 

علائم خفیف را نیز به‌عنوان یک عامل تهدید کننده در نظر بگیرید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در مواجهه با بیماری کرونا در نظر داشته باشید، این است که هر تغییری در حالات بدنی خود را به عنوان عاملی بیانگر وجود ویروس کرونا تلقی کنید. از بارزترین دلایلی که سبب مرگ بسیاری از مردم جهان بر اثر ابتلا به کرونا شده است، عدم توجه به علائم خفیف به شمار می‌رود. همانطور که با کوچکترین گلودردی برای رفع آن و عدم تشدید علائم دیگر سرماخوردگی به پزشک مراجعه می‌کنیم، باید برای مقابله با ویروس کووید-۱۹ نیز اولین علائم کرونا را جدی بگیریم.
زیرا تمامی این علائم زنجیروار به یکدیگر وصل هستند و در صورتی که به آن‌ها توجه نکنیم، به قدری پیشرفت می‌کنند که تمام کارکرد بدن ما را از بین خواهند برد. با پیدایش ویروس کووید-۱۹ حتی کوچکترین علامتی نظیر عفونت‌های خفیف عاملی تهدیدکننده به شمار می‌رود.

اولین علائم کرونا

 

اقدامات مورد نیاز پس از بروز اولین علائم کرونا

با شناخت علائم اولیه کرونا قادر خواهید بود تا حد بسیاری به درمان سریع این بیماری کمک کنید. افراد زیادی پس از آنکه متوجه ابتلا به ویروس کرونا شدند با بی‌توجهی‌های بی‌دلیل مرگ خود را جلو انداختند. در‌حالی‌که دیگران با آگاهی از اقدامات لازم بعد از ابتلا به کرونا فورا خود را از خطر مرگ زودرس نجات دادند. از مواردی که در این باره باید به آن اهمیت دهید، جلوگیری از بروز اتفاقات ناگوار برای اطرافیان شما بیان می‌شود.
با توجه به اینکه علائم کرونا دو هفته پس از ابتلا به آن در شما بروز پیدا می‌کند، باید به محض پیدایش نشانه‌های مذکور نسبت به دوری از خانواده و دیگر افراد اطراف خود اقدام کنید. افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای نظیر بیماری‌های قلبی، کلیوی، ریوی و مواردی از این قبیل هستند باید از حضور در فضای اطراف شما به دور باشند. همچنین افراد مسن نیاز به مراقبت‌های لازم دارند و نباید هرگز با شما ارتباط گیرند.
درواقع پس از آنکه متوجه ابتلا به کرونا شدید، می‌بایست خود را به مراکز درمانی برسانید تا پزشک متخصص با تشخیص صحیح شما را از آسیب‌های بعدی نجات دهد. در صورت نیاز و با تشخیص پزشک باید برای انجام تست‌های کرونا به آزمایشگاه‌ها بروید و اگر متوجه ابتلای خود و وخامت اوضاع شدید، باید خود را در قرنطینه قرار دهید. در این صورت اطمینان خواهید داشت که هیچ شخصی را به این بیماری مبتلا نکرده‌اید.

 

بیشتر مبتلایان به کرونا با چه علائمی دیده شده اند؟

شاید پس از اطلاع از علائم کرونا و نکاتی در این باره بخواهید بدانید که اغلب افراد با چه نشانه‌هایی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. آنچه بیشتر افراد را با خود درگیر می‌کند و در آخر نیز بر اثر بی‌توجهی‌ها مرگ فرد را رقم می‌زند، تب و درجه حرارت بالای بدن به شمار می‌رود. زمانی که مبتلایان به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، دیده‌ شده است که اغلب دارای تب بوده‌اند.
همچنین در برخی از مبتلایان در کنار تب، لرزش تمام بدن نیز افراد را درگیر کرده است. دیگر علامتی که به عنوان اولین علائم کرونا اشخاص را متوجه ابتلا به کرونا می‌کند، کوفتگی و دردهای عضلانی به حساب می‌آید. به‌طوری‌که فرد قادر به راه‌رفتن و ایستادن روی پاهای خود نیست. همانطور‌که قبلا نیز اشاره کردیم، سرفه‌های خشک از شایع‌ترین علائم به شمار می‌رود. به طبع افراد بسیاری با مراجعه به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، این نشانه‌ را با خود به همراه داشته‌اند.

نکته اول
بهتر است اینجا به نکته‌ای اشاره کنیم. سرفه‌های خشک جزو آن دسته از نشانه‌هایی خواهد بود که افراد دیگر را به‌راحتی به کرونا مبتلا می‌کند. به همین دلیل باید دو مورد مهم را در نظر داشته باشید؛ اول اینکه از افرادی که در مراکز عمومی سرفه می‌کنند، به‌سرعت دوری کنید.
در این صورت خود را از خطر ابتلا به کرونا رهایی خواهید داد. اما نکته مهم این است که در صورت مشاهده این علامت در خود آن هم زمانی که هرگز سابقه چنین سرفه‌هایی را نداشتید، حتما از خانواده و اطرافیان خود دور بمانید. با این کار هرگز جان آن‌ها را به خطر نخواهید انداخت.

نکته دوم
نکته دیگری که باید مدنظر داشته باشید، این است که هرگز نسبت به بروز علائم کرونا در خود بی‌توجهی نکنید. این را بدانید که اگر اولین علائم کرونا در بدن شما بسیار خفیف است، به این معنا نخواهد بود که با ابتلای دیگران آن‌ها نیز به همین اندازه با این علائم درگیر شوند.
همانگونه که قبلا نیز بیان کردیم، سیستم ایمنی و قدرت بدن هر کس برای مقابله با ویروس کووید-۱۹ متفاوت خواهد بود. بسیار دیده شده که فردی به کرونا مبتلا بوده است، اما چون آن را جدی نگرفته و به دیگران انتقال داده، آن‌ها را به کام مرگ کشانده است. درنتیجه این را بدانید که هرگز با سهل‌انگاری‌های بچه‌گانه جان خود و اطرافیان را به خطر نیاندازید.

 

خدمات پزشکی قابل ارائه هومکا پس از اولین علائم کرونا

آنچه در این روزها ترس بسیاری به جان مردم انداخته است، مراجعه به مراکز درمانی مختلف است. ترس از قرار‌گرفتن در اماکن خطرناک که خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد، جزو دلایل اصلی این موضوع به شمار می‌رود. در مقابل همانطور که بارها و بارها در این مقاله اشاره کردیم، سهل‌انگاری و عدم توجه به بروز اولین علائم کرونا در افراد سبب آسیب‌های ناخواسته و در اغلب موارد مرگ می‌شود.
اینجا سوالی مطرح می‌شود که باید چه کنیم تا هر دو جنبه را با هم رعایت کنیم؟ در پاسخ به این سوال پرتکرار باید بگوییم که به کمک خدمات پزشکی هومکا این مشکل به‌خوبی رفع شده است. درواقع شما در خانه می‌نشینید و از طریق ارتباط‌گرفتن با هومکا مشکل خود را بیان کرده و برطرف‌کردن آن را امکان‌پذیر می‌کنید.
هومکا با برخورداری از بهترین و مجرب‌ترین کادر درمانی شما را از مراجعه به مراکز درمانی پرخطر در امان نگه می‌دارد و مانع از به‌خطرانداختن جان شما خواهد شد. به‌خوبی قادر خواهید بود هر فرآیند درمانی در رابطه با کرونا نظیر انجام تست، تجویز دارو و درمان و مواردی از این قبیل را از هومکا طلب کنید.

اولین علائم کرونا

 

اهمیت شناخت اولین علائم کرونا

این روزها کرونا ویروسی بسیار خطرناک به شمار می‌رود که گریبان‌گیر تمامی انسان‌ها شده است. در این شرایط آگاهی از مواردی نظیر علائم اولیه کرونا شما را از آسیب‌ها و مشکلاتی دور می‌کند که این ویروس کشنده برای شما رقم خواهد زد. به همین دلیل در این مقاله تلاش کردیم هر نکته مهمی درباره اولین علائم کرونا را برای شما بازگو کنیم. بی‌توجهی به هر یک از این علائم بروزیافته علاوه‌بر اینکه جان شما را به خطر می‌اندازد، اطرافیان شما را نیز از نعمت سلامتی محروم خواهد کرد.
به این خاطر باید کوچک‌ترین تغییری در حالات جسمی خود را جدی بگیرید. همچنین با دوری از اماکن خطرناک خود را از عواقب ناگوار ابتلا به کرونا در امان نگه‌ دارید. توجه داشته باشید که علائم کرونا در هر فردی به نوع خاصی بروز پیدا می‌کند. پس با شروع دوره درمانی خود از اتفاقات ناگوار در آینده جلوگیری کنید. هومکا با بهره‌گیری از کادری مجرب و کارآزموده پاسخ تمام نیازهای درمانی شما را در این روزهای پرخطر خواهد داد. 

در همین راستا مجموعه هومکا در صورت نیاز شما به پزشک در دوران بیماری کرونا آماده ارائه خدمت پزشک در منزل می‌باشد. همچنین برای انجام تزریقات نسخه پزشک نیز می‌توانید از خدمات تزریقات در منزل هومکا بهره‌مند شوید. در دوره بیماری کرونا چنانچه نیاز به آزمایش در منزل و یا چکاپ در منزل برای رصد سلامتی خود در این دوران استرس‌زا داشتید می‌توانید از خدمات تیم متخصص هومکا بهره‌مند شوید.

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

علائم اولیه بیماری کرونا چیست؟
برای اکثر افراد علائم بروز بیماری کرونا با یک تب و سرفه های خشک نمایان می شود. در این حالت آبریزش بینی وجود ندارد. اغلب افراد بدون انجام مراقبت های پزشکی خاصی بهبود می یابند.
آیا سردرد نیز از علائم ویروس کرونا است؟
این ویروس می‌تواند علائم بسیار متفاوتی از خود نشان دهد و می‌توان سردرد را به عنوان یکی از علائم شایع این بیماری برشمرد.
آیا آبریزش بینی از علائم کرونا است؟
برای بسیاری از افراد، بیماری کرونا با علائم تب و سرفه‌ی خشک آغاز می‌شود برای همین نمی‌توان آبریزش بینی را به عنوان علامت قطعی ابتلا به کرونا دانست.
چه مدت طول می‌کشد تا علائم ویروس کرونا نمایان شود؟
معمولا ۵ الی ۶ روز پس از ابتلا به ویروس، علائم آن نمایان می‌شود اما ممکن است این زمان در مواقعی تا ۱۴ روز هم طول بکشد.
قطعی ترین راه تشخیص بیماری کرونا چیست؟
قطعی ترین راه تشخیص این بیماری، تست PCR و در زمان بروز علائم و شواهد بیماری، سی تی اسکن ریه است و لزومی بر سی تی اسکن مکرر بدون تجویز پزشک نیست. هر سی تی اسکن ۱۸۰ برابر عکس برداری اشعه به فرد می‌تاباند و این عمل می‌تواند موجب بروز سرطان در آینده شود.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل