علائم پوستی کرونا
خانه
مقالات
علائم پوستی کرونا

علائم پوستی کرونا

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/08
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه قیمت‌ها در هومکا شفاف و مشخص هستند.
علائم پوستی کرونا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
بسیاری از افراد پس از ابتلا به ویروس کرونا دچار علائم پوستی همچون خارش پوست، قرمزی پوست، راش پوست و غیره می‌شوند. از کجا متوجه شویم که علائم پوستی ظاهر شده از علائم کرونا می‌باشد؟ چه زمانی برای انجام تست کرونا اقدام کنیم؟ اگر علائم پوستی دارید و می‌خواهید بدانید که آیا به کرونا مبتلا شده‌اید یا خیر و یا به دنبال درمان علائم پوستی خود هستید، در این مقاله با ما همراه باشید!

علائم پوستی کرونا چیست؟

ویروس کرونا بیش از ۱ سال است که در دنیا وجود دارد و هر روز با جهشی جدید چالشی تازه برای جمعیت زمین بوجود می‌آورد. بخصوص شیوع این بیماری در کشورهای پر جمعیت بیش از پیش سرعت یافته و امروز دیگر کرونا را با علائم نمونه اولیه نمی‌توان در افراد شناسایی کرد. حتی دیگر کرونا علائم پوستی را نیز در برمی‌گیرد.

تست کرونا در منزل

خوب است بدانید برخی از علائم کرونا و عوارض کرونا ویروس دقیقا پس از ایجاد عفونت در بدن خود را نشان می‌دهند و در برخی موارد نیز مراحل حادتر را شامل می‌شوند. چنانچه پس از کرونا گرفتار علائم پوستی دارید شدید و یا در حال حاضر مبتلا هستید و علائم پوستی در حال ظهور هستند بهترین کار جهت تشخیص و درمان زودهنگام استفاده از خدمات تست کرونا در منزل است.

جهت انجام تست کرونا در منزل بر روی دکمه تماس زیر کلیک کنید.

call button submit

 

علائم پوستی کرونا و ویزیت در منزل

ممکن است شما شرایط خروج از منزل را نداشته باشید و یا اینکه دسترسی راحتی به مراکز بیمارستانی نداشته باشید، در اینصورت کافیست با یک تماس تلفنی از هومکا نوبت تست کرونا و همچنین ویزیت پزشک در منزل بگیرید. مزیت استفاده از خدمات هومکا این است که شما علاوه‌بر خدمات مشاوره و درمان می‌توانید خدمات آزمایش در منزل و تزریقات در منزل را نیز در منزل دریافت کنید.

آیا دچار علائم پوستی کرونا شدید و یا اینکه نگران بروز عوارض پوستی هستید؟ این عوارض شایع پوستی را می‌شناسید؟ اگر هنوز شناختی از عوارض و علائم پوستی کرونا ندارید در ادامه همراه ما باشید.

برای ورود به فرآیند ثبت درخواست اینترنتی تست کرونا در منزل، روی آیکون زیر کلیک نمایید:

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

عوارض پوستی کرونا

عوارض پوستی کرونا ممکن است در افراد با شدت و یا بصورت خفیف بروز کند و حتی برخی ممکن است هیچ یک از این موارد را تجربه نکنند. بنابراین این علائم در تمام مبتلایان به کرونا ویروس یکسان نیست.
 

راش پوستی کرونا

راش پوستی یکی از شایع‌ترین علائم پوستی کرونا است که تاکنون در مبتلایان مشاهده شده است. بروز راش پوستی علاوه‌بر اینکه سبب بروز استرس و نگرانی در بیمار می‌شود، تشخیص پزشکی دقیق را نیز برای متخصص دشوار می‌کند. کهیر نیز یکی از انواع راش بشمار می‌رود که در مبتلایان به کرونا نیز شیوع یافته است.
 

انواع راش پوستی کرونا

راش پوستی ناشی از کرونا ممکن است بصورت تبخال، شوک سمی و یا تاول دار خود را نشان دهد. درصورتی که این علامت را در مبتلای بزرگسال یا کودک خود دیدید حتما باید به مرکز درمانی و بیمارستان مراجعه کنید. چراکه راش همراه با عفونت بروز می‌کند و نشان می‌دهد که بدن نیز درگیر به عفونت است. این بیماری پوستی همراه با تب، بی‌حالی و بی‌قراری، کاهش فشارخون، دانه‌های تاول‌دار و دردناک، غش و سرگیجه بروز می‌کند. در بیشتر موارد این بیماری پوستی و عوارض ناشی از کرونا به سرعت تغییر مکان می‌دهد و یا اینکه سریعا پخش می‌شود. سایت معتبر سلامت (Health) نیز در رابطه با انواع راش پوستی کرونا می‌گوید:

راش دهانی
در این نوع راش پوستی، ممکن است لب‌های فرد احساس درد کند. با کمتر شدن و فروکش کردن راش پوستی، لب‌ها خشک و پوسته پوسته می‌شوند.

راش پوستی پاپولار و وزیکولار
این نوع راش پوستی در اطراف ضایعات پاپولار (برجستگی‌های جامد) یا وزیکول (برجستگی های پر از مایع) ایجاد می‌شوند. این نوع راش پوستی می‌تواند در هر نقطه از بدن ظاهر شود، اما معمولاً در آرنج و زانوها و همچنین در پشت دست‌ها و پاها ایجاد می‌شود.

راش پوستی پورپوریک یا واسکولیتیک
پورپورا اصطلاحی است که برای توصیف تغییر رنگ پوست در اثر خونریزی استفاده می‌شود. بنابراین از  اصطلاح "purpuric" برای توصیف این نوع راش پوستی استفاده می‌شود. "واسکولیتیک" با رگ‌های خونی در ارتباط است. این بثورات به صورت چندین لکه قرمز یا بنفش عمیق دیده می‌شود و می‌تواند لکه‌هایی مانند کبودی ایجاد کند.

در واقع راش یک سندرم التهابی چند سیستمی است که بیشتر در کودکان دیده می‌شود. درصورتی که کودک شما دچار کرونا شده باشد و علائم راش را نیز در او مشاهده کرده باشید نیاز به مراقبت پزشکی و تخصصی دارد. این بیماری پوستی می‌تواند عوارض عروقی، التهاب قلب، شوک و لخته خون را برای کودک مبتلا به کرونا به همراه داشته باشد.

علائم پوستی کرونا

کهیر پوستی کرونا

کهیر پوستی ممکن در اثر کرونا روی دست‌ها، شکم، پشت و یا دیگر نقاط پوست بروز کند. کهیر ممکن است در طول یک شبانه روز کم شود و یا اینکه محل آن تغییر کند. این عارضه خارش آزار دهنده‌ای در پوست بیمار ایجاد می‌کنند و کنترل خاراندن آن بسیار سخت‌تر خواهد بود. کهیر پوستی کرونا را با خراش شدید، تغییر رنگ آن به سفید پس از فشردنش و برجستگی نقاط قرمز شده می‌توان شناسایی کرد.
 

خارش پوست و کرونا

خارش و التهاب در پوست یکی از علامت‌ها و عوارض شایعی است که در اثر ابتلا به کرونا بروز می‌کند. در این حالت بیمار از خارش بدون علت پوست رنج میبرد، این حالت بصورت عادی پس از چند روز باید برطرف شود، در غیر این‌ صورت مراجعه به پزشک و یا ویزیت در منزل ضروریست.

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص علائم پوستی کرونا می‌توانید بر روی آیکون زیر کلیک نمایید:

call button consult

 

علائم پوستی کرونا در کودکان

آیا میدانید که تا این لحظه ویروس کرونا چیزی بالغ بر ۴۹ میلیون از جمعیت جهان را به خود درگیر کرده است؟ میدانید که از این میان آمار عددی ۹۰۰ هزارنفری کودکان را در برمی‌گیرد؟ در ابتدا و با شیوع کرونا و همه‌گیر شدن آن در دنیا این بیماری را تنها مختص بزرگسالان می‌دانستند. متخصصین و محققان بر این باور بودند که کودکان و خردسالان دچار این بیماری نخواهند شد.

اما کرونا امروز کودکان را نیز درگیر می‌کند و خوب است بدانید که همراه با علائم اولیه علائم پوستی کرونا را نیز دارد. در برخی از کودکان مبتلا به کرونا بروز لکه‌های پوستی به این شک قوت داده که این ضایعات و لکه‌ها ناشی از کرونا ویروس هستند. برخی از علائم و عوارض شایع پوستی کرونا در کودکان به شرح زیر است:
 

تورم و قرمزی انگشتان

  • متورم شدن و قرمزی انگشتان پا یکی از شایع‌ترین عوارضی و علائمی است که کرونا به همراه دارد.
  • این بیماری پوستی معمولا در طول ۳۰ روز پس از زمان ابتلا در پوست بروز می‌کند.
  • در موارد عادی این حالت تنها پس از ۱۴ روز درمان می‌شود و نیاز به درمان پزشکی بخصوصی ندارد.
  • این عارضه همراه با حلقه‌های رنگی در انگشت شست و کف پا، تاول روی کمر و سینه و سوزش در انگشتان خود را نشان می‌دهد.
     

ترک خوردن لب‌ها

رنگ پریدگی و ترک خوردن لب‌ها در کودکان دیگر عارضه پوستی پس از کرونا در کودکان گزارش شده است. برای درمان این علامت توصیه می‌شود برای کمک به درمان خشکی لب کودک از پماد مخصوص استفاده کنید. در هوای سرد دهان کودک را بپوشانید. فرزندتان را به نوشیدن مایعات بیشتر تشویق کنید.
 

زبان توت فرنگی

  • در این عارضه جوانه‌های چشایی متورم می‌شوند. این علامت هم ناشی از کروناست و هم نشانه کمبود ویتامین B12.
  • در این بیماری زبان کودک را قرمز و بزرگتر از حد معمولا خواهید دید.
  • ممکن است کودک در نوشیدن آب و خوردن غذا دچار درد و ناراحتی از ناحیه زبان شود.

 

درمان عوارض پوستی کرونا

  • برای درمان عوارض پوستی کرونا بهترین کار استفاده از مشاوره متخصص است.
  • به هیچ عنوان درمان خانگی انجام ندهید و این عوارض را با علائم پوستی رایج و شایع در افراد مقایسه نکنید.
  • شما می‌توانید متخصص را جهت ویزیت و درمان عوارض پوستی کرونا در منزل ملاقات نمایید.

برای ورود به فرآیند ثبت درخواست اینترنتی تست کرونا در منزل، روی آیکون زیر کلیک نمایید:

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

عوارض پوستی کرونا تا چه مدت ادامه دارد؟
عوارض پوستی کرونا حدوداً از یک هفته تا دو هفته به طول می‌انجامد.
علائم پوستی کرونا چه زمانی ظاهر می‌شوند؟
برخی از علائم پوستی کرونا به زودی پس از بروز عفونت ظاهر می‌شوند، اما برخی دیگر دیرتر یا در دوره شدیدتر بیماری بروز می‌کنند.
پوست انسان تا چه حد تحت تاثیر ویروس کرونا قرار می‌گیرد؟
بررسی‌های صورت گرفته در چین و اروپا نشان می‌دهد که پوست ممکن است تا ۲۰ درصد تحت تاثیر ویروس کرونا قرار بگیرد.
علائم کرونا در پوست چیست؟
علائم کرونا در پوست شامل کهیر، بیماری‌های ویروسی، آبله مرغان و غیره است. وجود تب در افرادی که دچار علائم پوستی شده‌اند اهمیت بالایی دارد و می‌تواند تعیین کند که علائم پوستی ناشی از کرونا است یا خیر.
عوارض پوستی کرونا در کودکان چیست؟
برخی از علائم و عوارض شایع پوستی کرونا در کودکان عبارت است از: ۱. تورم و قرمزی انگشتان ۲. ترک خوردن لب‌ها ۳. زبان توت فرنگی

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل