کرونا و اسهال
خانه
مقالات
کرونا و اسهال

کرونا و اسهال

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/02/04
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه قیمت‌ها در هومکا شفاف و مشخص هستند.
آیا مشکلات گوارشی نظیر اسهال می‌تواند نشانه کرونا باشد؟
یکی از تأثیراتی که بیماری کرونا روی بدن انسان می‌گذارد، مشکلات گوارشی نظیر اسهال است. گزارش های متعددی منتشر شده که نشان می‌دهد افرادی که به کرونا خفیف مبتلا شده‌اند، فقط دارای علائم گوارشی نظیر اسهال بوده‌اند. با ما همراه ما باشید تا به بررسی این ویروس خطرناک و عوارض گوارشی ناشی از آن بپردازیم.

اسهال ناشی از کرونا

در این بخش، به چهار سوال پرتکراری که در مورد اسهال ناشی از کرونا داشتید، پاسخ می‌دهیم: ۱) نشانه‌های اسهال ناشی از کرونا چیست؟ ۲) چگونه اسهال ناشی از کرونا رو درمان کنیم؟ ۳) اگر در دوره بیماری کرونا دچار اسهال شدیم چه غذاهایی بخوریم؟ ۴) اگر در دوره بیماری کرونا دچار اسهال شدیم، از مصرف چه غذاهایی پرهیز کنیم؟
podcast poster

کرونا در ایران و کشورهای جهان با سرعت زیادی شیوع پیدا کرده است. خبرهای جدید از آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این ویروس نگرانی‌های زیادی را در این خصوص ایجاد کرده است. همه ما نگرانیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم که به کرونا مبتلا نشویم. ممکن است هرروز بدن خود را چک ‌کنیم و کوچک‌ترین ناراحتی‌ها را به کرونا ربط دهیم چرا که علائم کرونا و عوارض کرونا بسیار متنوع و غیرقابل پیش‌بینی می‌باشند. با شناخت درست از این ویروس و علائم آن می‌توانیم استرس‌های ناشی از این دوران را برای خود و خانواده‌مان کمتر کنیم. یکی از تأثیراتی که این بیماری روی بدن انسان می‌گذارد، مشکلات گوارشی نظیر اسهال است. گزارش های متعددی منتشر شده که نشان می دهد افرادی که به کرونا نوع خفیف مبتلا شده اند، فقط دارای علائم گوارشی نظیر اسهال بوده اند.تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا به بررسی این ویروس خطرناک و عوارض گوارشی ناشی از آن بپردازیم.

 

حقایق مربوط به کرونا

کرونا جزء خانواده کووید ها به‌حساب می‌آید. کویید‌ها دسته‌ای از بیماری‌هایی هستند که بین انسان و حیوان مشترک است. این خانواده چندین عضو دارد و چند سالی است که زندگی را برای ما انسان‌ها سخت‌تر کرده‌اند. دو عضو قدیمی این خانواده را در ادامه می‌بینیم:

✔ COVID2 یا سارس (SEVERE ACUTE RESPIRATORY SYNDROME)

شیوع این بیماری در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ در چین بوده است. این ویروس در ۲۶ کشور دنیا پخش شد و انسان‌های زیادی را مبتلا کرد.

✔ MERS(MIDDLE EAST RESPRATORY SYNDROME)

اولین مبتلایان به این نوع از ویروس در سال ۲۰۱۲ در کشور عربستان شناسایی شدند. بعضی از دانشمندان معتقدند که این بیماری از طریق شتر به انسان سرایت پیداکرده است.

حالا که تاریخچه خانواده کووید ها را بررسی کردیم، برویم به سراغ تازه‌ترین عضو این خانواده، یعنی کویید ۱۹.

اولین بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور چین شناسایی شدند. در ابتدای فعالیت این ویروس روی بدن انسان، هنگامی‌ که پزشکان روی نمونه‌هایی از بیماران مبتلا تحقیق می‌کردند، متوجه علائمی شبیه بیماری سارس شدند. این علائم شامل عفونت تنفسی و التهابات تنفسی بود. با گذشت زمان محققین توانستند به ژنوم این ویروس دسترسی پیدا کنند و ساختمان و عملکرد آن را بشناسند. طبق این تحقیقات، محققین متوجه شباهت ۹۰ درصدی ژنوم ویروس کرونا با ژنوم حیوانی به نام پانگولین و خفاش شدند.

ساختمان این ویروس به ‌گونه‌ای است که می‌تواند سد دفاعی سیستم ایمنی بدن را دور بزند و به‌ راحتی وارد بدن شود. بیماران مبتلا به کویید ۱۹ دارای علائم مشابهی هستند که در ادامه آن‌ها را بررسی می کنیم. برای ورود به صفحه ثبت درخواست رایگان تست کرونا همین حالا بر روی لینک زیر کلیک کنید.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

نشانه های بیماری کرونا

نشانه‌های این بیماری هنوز به‌طور کامل مشخص نشده است و با مرور زمان نشانه‌های جدیدی از ویروس کرونا مشاهده می‌شود. علائمی که تا کنون شناخته شده است شامل موارد زیر می‌شود:

✔ داشتن درد خفیف تا شدید در ماهیچه و مفاصل

✔ احساس خستگی شدید؛ حتی افرادی که به نوع متوسط بیماری کرونا مبتلا شدند تا چندین روز احساس خشتگی شدید می کردند.

✔ عوارض گوارشی نظیر اسهال

✔ از دست دادن حس بویایی و چشایی

✔ تب و لرز

✔ اختلال در تمرکز و حافظه

✔ تنگی نفس

همان طور که اشاره کردیم، بعضی از مبتلایان به ویروس کرونا علائم گوارشی نظیر اسهال، استفراغ و بی‌اشتهایی را تجربه می‌کنند که در بخش بعد به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

کرونا و اسهال

 

نشانه‌های بیماری کرونا و اسهال

طبق تحقیقاتی که توسط دانشمندان چینی روی مبتلایان کویید ۱۹ انجام‌شده است، در حدود ۳ تا ۸۰ درصد از بیماران، دارای مشکلات گوارشی بوده‌اند. به‌ طور کلی، افرای که مبتلا به نوع خفیف این ویروس شده‌اند یا فقط علائم گوارشی دارند یا به همراه علائم گوارشی، علائم تنفسی نیز دارند. همان‌طور که گفتیم، یکی از علائم گوارشی که در بیماران مبتلا به ویروس کرونا مشاهده ‌شده است، اسهال است. در چند خط بعدی بیماری اسهال را بیشتر شرح می‌دهیم.

 

علائم ویروس جدید گوارشی

بهتر است بدانید، نوعی ویروس جدید گوارشی در کشور شایع شده است که دارای علائم مشابهی با کرونا است. از این رو بسیاری از افراد این سوال را مطرح می‌کنند که "آیا ویروس جدید گوارشی همان کروناست؟" در پاسخ باید بیان شود که خیر. معمولا این ویروس با گذشت ۲۴ الی ۷۲ ساعت، بدون نیاز به داروی خاصی فروکش خواهد کرد اما برای افراد سالمند، کودکان و کسانی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند، بهتر است تا در صورت مواجه با اسهال بیش از ۵-۶ بار در روز، به پزشک مراجعه کنند. تفاوت این ویروس با کرونا این است که درگیری ریه در آن گزارش نشده است و مدت زمان درگیری با عفونت نیز بسیار کوتاه است.

برخی از علائم ویروس جدید گوارشی شامل موارد زیر است:

  • اسهال
  • درد در ناحیه شکم
  • حالت تهوع و استفراغ
  • تب
  • بدن درد

معمولا این ویروس گوارشی با علائم بیان شده قابل تشخیص است، اما برای تشخیص بهتر عفونت، پزشک ممکن است آزمایش ESR و تست CRP را نیز تجویز کند. همچنین اگر علائم بیماری پس از گذشت چند روز از بین نرود، امکان تجویز آزمایش مدفوع نیز توسط پزشک امکان‌پذیر است.

 

اسهال چیست و چه نشانه‌هایی دارد؟

به‌ طورطبیعی تعداد دفعات حرکات روده که موجب دفع می‌شود سه بار در روز است. زمانی که وزن مدفوع از ۳۰۰ گرم در روز بیشتر شود و ۶۰ تا ۸۵ درصد وزن آن از آب تشکیل شده باشد، فرد دچار اسهال شده است. برای ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل و اطمینان از ابتلا یا عدم ابتلا به بیماری کرونا بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

call button submit

بیماری اسهال به طور کلی به دلایل زیر رخ می‌دهد:

✔ ویروس‌ها

✔ باکتری‌ها

✔ داشتن آلرژی به غذا یا داروی خاص

✔ بیماری "سندروم روده تحریک‌پذیر" یا IBS

✔ استرس

نشانه‌های این بیماری شامل موارد زیر می شود:

✔ نیاز شدید به استفاده از سرویس بهداشتی

✔ استفاده از دستشویی ۳ تا ۴ بار در روز

✔ دل‌پیچه و دل‌درد

✔ عوض شدن رنگ مدفوع

✔ خستگی شدید

بعضی از بیمارانی که به نوع خفیف ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، تنها دارای علائم گوارشی نظیر اسهال بوده‌اند. اما آیا می‌توان به قطعیت گفت که هر فردی که اسهال بگیرد لزوماً به کووید ۱۹ مبتلا شده است؟

جواب این سؤال مسلماً خیر است. همان‌طور که در بخش قبل توضیح دادیم، دلایل ایجاد اسهال در افراد متفاوت است. داشتن استرس زیاد می‌تواند نشانه‌هایی از قبیل سردرد، سرگیجه، تهوع و اسهال را به همراه داشته باشد. اما از طرفی افراد مبتلا به نوع خفیف ویروس کرونا، اسهال می‌گیرند. بنابراین بهتر است در صورت مشاهده علائم مربوط به اسهال، هر چه زودتر به مراکز درمانی برای تست کرونا مراجعه کنید. به گفته سایت MedicalNewsToday:

اسهال می‌تواند یکی از علائم کووید-۱۹ باشد ، اما اگر خود به خود بروز کند معمولاً جای نگرانی نیست. فردی که علائم خفیفی را تجربه می‌کند می تواند در خانه بماند و اسهال خود را با داروهای بدون نسخه و مایعات فراوان درمان کند. با این حال ، اگر فرد با شخص مبتلا یا مشکوک به کووید-۱۹ در ارتباط بوده است، ممکن است در معرض ویروس قرار گرفته باشد و سپس  اسهال ، حالت تهوع ، استفراغ یا از دست دادن اشتها را تجربه کند.

اگر محدودیت‌های ترددی در تهران و کرج باعث شده تا نتوانید به مراکز درمانی معتبر برای تست کرونا مراجعه کنید، اگر می‌ترسید که با مراجعه به مراکز درمانی تست کرونا، در معرض محیط‌های آلوده یا افراد مبتلا قرار بگیرید، کافی است که همین‌الان برای ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل توسط هومکا، اقدام کنید.

 

نشانه‌های بیماری اسهال ناشی از کرونا

✔ درد شکم در بالای ناف و نواحی بالای آن و در ناحیه معده (شبیه دردی است که در زمان مسموم شدن تجربه می‌کنید).

✔ اسهال؛ ممکن است تا چندین روز طول بکشد. مدت‌زمان آن به چند هفته نمی‌کشد و در موارد معدودی ممکن است به همراه خون باشد.

✔ حالت تهوع و استفراغ

 

در صورت داشتن نشانه‌های بیماری کرونا و اسهال ناشی از آن باید چه‌کار کنیم؟

اگر دچار علائم گوارشی نظیر دل‌درد، تهوع و اسهال شدید و این علائم حداقل دو تا سه روز ادامه پیدا کرد و یا علائم دیگری نظیر مشکلات تنفسی برایتان ایجاد شد، باید به مراکز درمانی مراجعه کنید.

کرونا و اسهال

 

تفاوت کرونا، مسمویت غذایی و اسهال ویروسی در چیست؟

اسهال ویروسی

علائم اصلی اسهال ویروسی

  • اسهال
  • تهوع و استفراغ
  • تب خفیف
  • دردهای شکمی

نحوه انتقال اسهال ویروسی

  • استفاده از آب و غذای آلوده
  • ارتباط با فرد آلوده
  • تماس با سطوح آلوده

درمان اسهال ویروسی

  • استفاده از برخی داروهای ضد اسهال و استفراغ با تجویز پزشک
  • عدم مصرف آنتی بیوتیک‌ها
  • مصرف مایعات زیاد برای برگشت آب بدن

مسمومیت غذایی

علائم اصلی مسمومیت غذایی

  • دردهای شکمی نسبتا شدید
  • اسهال (در برخی از موارد بصورت اسهال خونی ظاهر می‌شود)
  • تب خفیف تا شدید
  • بدن درد
  • بی اشتهایی
  • تهوع و استفراغ

نحوه ابتلا به مسمومیت غذایی

  • مصرف گوشت، مرغ و تخم مرغ خام یا نیم پز
  • استفاده از سبزیجات فاسد

درمان اسهال ناشی از مسمومیت غذایی

در بیشتر مواقع به خودی خود پس از چند روز درمان می‌شود اما در صورت تشدید علائم، بهتر است به پزشک مراجعه شود.

کرونا

علائم اصلی کرونا

  • سرفه
  • اسهال
  • بدن درد
  • آبریزش بینی
  • بدن درد
  • از دست ذفتن حس بویایی و چشایی
  • تنگی نفس

بهتر است بدانید که اسهال ناشی از کرونا، علائم متمایزی مانند از دست رفتن احساس بویایی و چشایی و مشکلات تنفسی را به همراه دارد که در مسمویت غذایی و اسهال ویروسی، این موارد دیده نمی‌شود.

تفاوت کرونا با اسهال ویروسی و مسمومیت غذایی

 

درمان کرونا و اسهال

۱۵ درصد از افرادی که علائم گوارشی دارند، تنها با مایع درمانی و استراحت در منزل درمان شده‌اند. برای درمان دل‌پیچه می‌توان از قرص هیاسین استفاده کرد. این قرص را باید حداکثر ۳ عدد در روز مصرف کنید. برای درمان استفراغ معمولاً داروهای نظیر دومپریدون و اندانسترون تجویز می‌شود. درصورتی‌که علائم شما بیشتر از ۵ الی ۶ روز باقی ماند یا شدت آن‌ها بیشتر شد، مثلاً در اسهال خود لکه‌های خون مشاهده کردید و یا تب و تنگی نفس به دیگر علائمتان افزوده شد، حتماً به دکتر مراجعه کنید. برای ورود به صفحه ثبت رایگان درخواست کرونا بر روی عکس زیر کلیک کنید.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

تغذیه برای درمان کرونا و اسهال ناشی از آن

اگر علائم گوارشی شما شامل اسهال، در درد و حالت تهوع بود از خوردن غذاهای چرب و سس‌ها خودداری کنید. چراکه این نوع از غذاها حرکات دستگاه گوارش را افزایش داده و وضعیت شما را بدتر می‌کند. در این دوران به‌هیچ‌وجه از شیر استفاده نکنید. خوردن میوه‌های تابستانی مثل هلو، گیلاس و آلو وضعیت شما را تشدید می‌کند. استفاده از مواد غذایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم وضعیت شمارا بدتر می‌کند:

✔ نوشیدنی‌های کافئین دار مثل قهوه، هات‌چاکلت، چای یا شکلات
مصرف این دسته از مواد غذایی باعث از دست رفتن آب بدن می‌شود و در نتیجه کمبود آب بدن شما را دو چندان می‌کند.پس بهتر است که در زمان ابتلا به کرونا و بروز علائمی نظیر اسهال از خوردن آن‌ها اجتناب کنید.

✔ مواد غذایی نفاخ
استفاده از این دسته از مواد خوراکی باعث بدتر شدن حال شما می‌شود. برخی از سبزیجات مثل کلم، ، گل‌کلم، برکلی و حبوبات و چاشنی‌های غذا جز مواد غذایی نفاخ به حساب می‌آیند.

✔ مواد غذایی ملین
استفاده از مواد غذایی ملین، به دلیل تحریک کردن روده، اسهال شما را تشدید می‌کند. این مواد شامل انجیر، آلوچه، آب‌آلو و میوه‌های مسهل و ملین دیگر می‌شود.

با مصرف ماست کم چرب یا ماست پروبیوتیک، روند درمانتان سرع تر می شود. همچنین می‌توانید از میوه‌هایی نظیر موز و سیب پخته شده استفاده کنید. موز دارای موادی نظیر پتاسیم است که می‌تواند جایگزین املاح از دست رفته ناشی از اسهال در بدن شما باشد. از مواد غذایی دیگری که به درمان کرونا و اسهال کمک می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

✔ برنج سفید؛ هضم این ماده غذایی راحت است

✔ سس سیب

✔ سیب پخته

✔ کمپوت سیب بدون شکر

✔ نان سفید؛ این نوع از نان در مقایسه با نان سبس دار که سخت تر هضم می شود، برای شما بهتر است. نان سبوس و دستگاه گوارش شما را اذیت می‌کند. کسانی که دچار سندروم روده تحریک پذیر هستند بهتر است که از نان فاقد گلوتن استفاده کنند.

✔ پوره سیب زمینی

✔ جوجه آب پز یا جوجه بخار پز

✔ آب مرغ

✔ سوپ مرغ

✔ بلغور جو دوسر

✔ نعناع؛ در صورتی که سوزش سر دل ندارید، آن را مصرف کنید

✔ ریشه زنجبیل تازه؛ اگر پلاکت خونتان کم نیست آن را مصرف کنید

برای دریافت مشاوره رایگان تست کرونا از متخصصین هومکا همین الان بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

call butoon consult

برای درمان کرونا و اسهال ناشی از آن، علاوه بر رعایت کردن تغذیه و استفاده از دارو و مواد غذایی مناسب، بهتر است که اقدامات زیر را انجام دهید:

✔ قرنطینه خانگی
بیشتر افرادی که به نوع خفیف کرونا مبتلا شده‌اند و علائمی نظیر اسهال دارند تنها با استراحت در خانه خوب می‌شوند. قرنطینه خانگی احتمال انتقال ویروس کرونا را در سطح جامعه به شدت کم می‌کند.

✔ استفاده از تخت و سرویس بهداشتی مجزا
اگر با خانواده خود زندگی می‌کنید، بهتر است که از دستشویی مجزایی استفاده کنید. چرا که ممکن است ویروس کرونا از طریق مدفوع شما به دیگران سرایت کند.

✔ شستن مکرر دستان
سعی کنید دستان خود را به طور منظم با آب و صابون بشویید. چرا که بعد از عطسه و سرفه، استفاده از دستشویی و پاک کردن بینی خود، ویروس کرونا روی دستان شما قرار می‌گیرد.

✔ ضد عفونی کردن سطوح مختلف
به طور روزانه تمامی سطوحی که با آن‌ها در تماس هستید از قبیل سنگ دستشویی و توالت فرنگی، دستگیره دستشویی، شیر آب کلید برق و تمامی وسایلی که فکر می‌کنید در طول روز با آن‌ها در تماس بودید را با مواد ضد عفونی کننده، ضد عفونی کنید . ضد عفونی کردن منظم خانه امکان انتقال ویروس کرونا را در بین اعضای د خانه کم می‌کند.

✔ خوردن مایعات
یکی از کارهایی که در زمان ابتلا به کرونا ویروس و بروز علائمی نظیر اسهال باید انجام دهید، خوردن مایعات است. می‌توانید از داروخانه ORS تهیه کنید. در ترکیبات این محلول الکترولیت‌هایی وجود دارد که مصرف آن به بدن شما کمک می‌کند تا املاح از دست رفته خود را جبران کند. خوردن آبمیوه و غذاهای آب دار نیز به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر خوب شوید.

کرونا و اسهال

 

خدمات درمانی تست کرونا توسط هومکا

اگر فکر می‌کنید به کرونا مبتلا شده‌اید و علائمی که تا کنون به توضیح آن‌ها پرداختیم را دارید و می‌خواهید کادر مجربی از متخصصین از شما تست کرونا بگیرند، کافی است با استفاده از دکمه ثبت رایگان در سایت هومکا، درخواست خود را ثبت نمایید یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۷۳۷۱ تماس گرفته و درخواست خود را بیان کنید. استفاده از خدمات تست کرونا در منزل هومکا فرصت استثنایی است که به شما امکان می‌دهد بدون مراجعه به مراکز درمانی شلوغ و آلوده، از وضعیت سلامتی خود آگاه شوید.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

چرا هومکا

✔ گروه هومکا سلامت شما را در اولویت خود قرار می‌دهد.

✔ کیفیت بالای خدمات ارائه شده توسط گروه هومکا

✔ حساسیت بالای گروه هومکا نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی

✔ هومکا با مراکز درمانی معتبر شهر تهران و کرج همکاری می‌کند.

✔ در انتخاب متخصصین خود سخت گیری زیادی دارند و بهترین‌ها را برمی‌گزینند.

✔ گروه هومکا هواره در تلاش است که شما تجربه خوبی از خدمات این مجموعه داشته باشید.

در این مقاله سعی کردیم که به بررسی کرونا و اسهال (که از علائم گوارشی ناشی از آن بود) بپردازیم و تفاوت اسهال ناشی از کرونا و عوامل دیگر را شرح دهیم تا زمانی که این علائم به سراغ شما آمد سریعاً برای درمان خود اقدام کنید. اگر علائم گوارشی نظیر اسهال و تهوع دارید، خوردن مواد غذایی مناسب، استراحت در خانه و رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهید و در صورتی که سه روز از شروع علائمتان می‌گذرد و بهتر نشدید، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

در صورتی که علائم کرونا شما شدید است و احتیاج به مراقبت بیشتر دارید می‌توانید از خدمات پرستار بیمار در منزل استفاده کنید. همچنین در صورت نیاز به پزشک می‌توانید از خدمات پزشک در منزل هومکا استفاده کنید و در شرایط کرونا در محیط شلوغ مطب‌ قرار نگیرید.

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

کیت‌های تشخیصی تست کرونا در محل ساخت کدام کشور هستند؟
بعد از گذشت چند ماه از پاندمی کرونا، تقریبا تمامی کشور‌ها توانستند کیت‌های تشخیصی خود را تولید نمایند. ایران هم یکی از همان کشور‌ها بود و امروزه بیش از ۹۰ درصد آزمایشگاه‌های داخل، از همین کیت‌ها بهره می‌برند. اما پیشنهاد ما این است که به جای حساسیت بر روی کیت‌ها، بر روی آزمایشگاه‌هایی که قرار است آزمایش را بررسی کنند، حساسیت به خرج دهید. چرا که کیت و نحوه‌ی ساخت آن یک مقوله‌ی تخصصی است و آزمایشگاه‌هایی که معتبر و دارای گواهینامه‌ی بین‌المللی هستند(مانند مندل، رویان، آرامش و ...)، تمام تلاش خود را در استفاده از کیت‌های با‌کیفیت انجام می‌دهند.
چه مدت باید منتظر نتیجه‌ ی تست کرونا در منزل بمانیم؟
بدون شک در این شرایط، به وجود آمدن علائم در هر فردی، سبب ایجاد نگرانی و اضطراب در او خواهد شد. ما در مجموعه هومکا برای اطمینان هرچه سریعتر افراد از سلامت خود و کاهش استرس و نگرانی آن‌ها، نتیجه آزمایش کرونا در منزل را ۱۲ یا ۲۴ یا ۴۸ ساعت ( به انتخاب شما ) پس از انجام نمونه‌گیری ارائه خواهیم داد.
وجه تمایز علائم اسهال و استفراغ مربوط به کرونا یا مصمومیت غذایی در کودکان چیست؟
باید گفت این کار بسیار مشکل است، اما در افرادی که سابقه تماس با فرد بیمار یا مشکوک را در ۲ هفته اخیر داشته‌اند بیشتر می‌توانیم به کرونا مشکوک شویم؛ همچنین افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند یا افرادی که سابقه شرکت در دورهمی‌ها، جشن‌های تولد و مهمانی‌ها داشته‌اند یا کودکانی که دچار اسهال و استفراغ باشند می‌تواند خطرساز باشد. حتی در دوره نوزادی نیز مواردی گزارش شده است اما نکته‌ای که مهم است این است که در گروه سنی زیر یک سال ممکن است شایع‌تر و شدیدتر بوده و عوارضی داشته باشد و وقتی به گروه سنی نوجوانان که اکنون مسائل پیشگیرانه را کمتر رعایت می‌کنند در آن‌ها نیز شایع‌تر است و ممکن است عوارض بیشتری دیده شود.
نشانه‌هاي كوويد-۱۹ چيست؟
شايع ترين علائم کووید-۱۹ تب، خستگي و سرفه خشك است. برخي از بيماران ممكن است درد ، احتقان بيني ، آبريزش بيني ، گلودرد يا اسهال داشته باشند. اين علائم ً معمولا خفيف است و به تدريج شروع مي شود. برخي از افراد آلوده مي شوند اما علائمي ندارند و احساس ناخوشي نمي كنند. بيشتر افراد(حدود ۸۰٪) بدون نياز به درمان خاصی، از اين بيماري بهبود مي يابند. از هر ۶ نفري كه مبتلا به کووید-۱۹ مي شوند ۱ نفر به طور جدي بيمار مي شوند و در تنفس دچار مشكل مي شوند. افراد مسن و افراد داراي مشكلات پزشكي اساسي مانند فشار خون بالا ، مشكلات قلبي يا ديابت بيشتر احتمال دارد به بيماري جدي مبتلا شوند. حدود ۲٪ از مبتلايان به اين بيماري فوت شده اند. افراد مبتلا به تب، سرفه و مشكل در تنفس بايد به دنبال مراقبت پزشكي باشند.
در چه كساني بيماري کووید-۱۹ به شكل شديد‌تری ظاهر مي‌شود ؟
افراد مسن و افراد داراي شرايط پزشكي خاص مانند فشار خون بالا، بيماري قلبي يا ديابت ،مصرف داروهاي كورتون و شيمي درماني بيشتردر معرض خطر خواهند بود.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل