تست کرونا هواپیمایی ایران ایر تور
خانه
مقالات
تست کرونا هواپیمایی ایران ایر تور

تست کرونا هواپیمایی ایران ایر تور

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/02/04
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه قیمت‌ها در هومکا شفاف و مشخص هستند.
تست کرونا، امری ضروری پیش از سفر هوایی!
به منظور کاهش گسترش ویروس کرونا، انجام تست کرونا پیش از سفرهای هوایی، امری اجباریست. مجموعه هومکا خدمات تست کرونا پروازی را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دهد. این مجموعه با آزمایشگاه‌های طرف قرارداد وزارت بهداشت و شرکت‌های هواپیمایی همکاری دارد. نتیجه تست در کوتاه‌ترین زمان ممکن به صورت فیزیکی و آنلاین در اختیار شما قرار خواهد گرفت. د راین مقاله شرایط سفرهای پرواز در شرکت هواپیمایی ایران ایر تور بررسی شده است.

همان طور که می‌دانید کرونا تمامی ارکان مناسبات زندگی اجتماعی ما را تحت تاثیر قرار داده است. امروز دیگر نمی‌توانیم به راحتی دوستان یا بستگانمان را از نزدیک ببینیم، همین طور تردد در شهر هم دچار محدودیت‌هایی شده است. هواپیمایی‌ها هم از این تغییر و تحولات مستثنی نیستند و حتی محدودیت‌ها و نظارت‌های سختگیرانه‌تری بر روی مسافران هواپیمایی‌ها اعمال می‌شود تا مسافران آلوده به ویروس کرونا، کشورهای مقصد را دچار مشکل نکنند. به همین منظور از مسافران هواپیمایی‌ها گواهی تست کرونا درخواست می‌شود.

با اندکی تامل در خصوص گسترش روزافزون این ویروس شوم، متوجه خواهیم شد که انجام تست کرونا برای پرواز به مراتب بهتر و ایمن‌تر از حضور در مراکز درمانی و آزمایشگاه‌های پر رفت و آمد می‌باشد. اگر شما قصد سفر در آینده‌ای نزدیک دارید و می‌خواهید بدانید که در تست کرونا هواپیمایی ایران ایر تور باید چه نکاتی را در نظر بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را از دست ندهید.

ثبت درخواست تست کرونا برای پرواز

 

قوانین ایران ایرتور برای پروازهای خارجی در دوران کرونا چیست؟

با توجه به شرایط کرونایی موجود و شیوع واریانت «اُمیکرون»، قوانین مسافرت‌های پروازی نیز دستخوش تغییرات شده است. وزارت بهداشت برای پروازهای بین‌المللی قوانین زیر را اعلام کرده است. رعایت این قوانین برای افراد بالای ۱۲ سال الزامی است. 

  • ارائه نسخه فیزیکی نتیجه منفی تست PCR کرونا. نتیجه تست باید به زبان انگلیسی باشد. 
  • نتیجه منفی تست PCR تنها ۷۲ ساعت از زمان صدور اعتبار دارد.
  • کلیه مسافران غیر ایرانی علاوه‌بر ارائه نتیجه منفی تست PCR باید کارت واکسیناسیون را نیز ارائه دهند. اطلاعات کارت واکسیناسیون باید به زبا ن انگلیسی باشد. همچنین حداقل باید ۱۴ روز از تزریق دوز دوم واکسن کرونا گذشته باشد. 
  • آن دسته از مسافرانی که از کشورهای امارات و عراق، قصد ورود به خاک ایران را دارند فقط باید کارت واکسیناسیون را ارائه دهند. ارائه نتیجه منفی تست کرونا لازم نیست. 
  • قوانین برای افرادی که از ترکیه وارد خاک ایران می‌شوند، تغییری نکرده است؛ یعنی ارائه نتیجه منفی تست PCR کرونا و کارت واکسن الزامی است. 
  • کلیه مسافران ملزم به تکمیل فرم خود اظهاری هستند. 

تست کرونا ایران ایر تور

 

برای دریافت کارت واکسن چکار باید کرد؟

کارت واکسن به صورت دیجیتال در اختیار شما قرار خواهد گرفت؛ یعنی می‌توانید آن را به صورت آنلاین دریافت کنید. برای این منظور کافی است به سایت واکسیناسیون مراجعه نمایید. صدرو این کار به صورت رایگان بوده و به زبان انگلیسی و فارسی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
کارت واکسن

 

آیا ارائه کارت واکسیناسیون کرونا برای پرواز با هواپیمایی ایران ایر تور کافیست؟

با توجه به اینکه سویه‌های مختلفی از کرونا در سراسر جهان در گردش است، بسیاری از کشورها ارائه کارت واکسیناسیون کرونا را کافی نمی‌دانند. به همین دلیل لازم است نتیجه منفی تست PCR کرونا را نیز همراه داشته باشید.

call button consult

 

آزمایشگاه های مجاز برای تست کرونا هواپیمایی ایران ایر تور

همان طور که در بخش قبلی به شما توصیح دادیم، شما برای پروازهای خود باید نتیجه منفی تست کرونای خود را ارائه کنید و برای این کار هم باید به آزمایشگاه‌های مجاز و تایید شده آن هواپیمایی مراجعه کنید. کلیه آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت، مورد تایید شرکت هواپیمایی ایران ایر تور نیز هستند. همچنین شما می‌توانید از خدمات تست کرونا هواپیمایی ایران ایر و تست کرونا هواپیمایی ارمنیا بهره‌مند شوید.

تست کرونا برای پرواز

 

چطور به نزدیک‌ترین آزمایشگاه برای تست کرونا پروازی مراجعه کنم؟

برای انجام تست PCR در نزدیک‌ترین آزمایشگاه‌ مورد تایید وزارت بهداشت و ایر ایران تور می‌توانید به خدمات تست کرونا پروازی هومکا اعتماد کنید. با استفاده از خدمات این مجموعه تست کرونا را در منزل انجام خواهید داد. نتیجه تست در یک بازه زمانی ۱۶ تا ۲۴ ساعته به شما ارائه خواهد شد. از آنجا که ارائه نسخه فیزیکی نتیجه منفی تست در  فرودگاه الزامی است، علاوه‌بر نتیجه آنلاین، نسخه فیزیکی نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. 

برای ثبت رایگان درخواست می‌توانید همین حالا اقدام کنید.

ثبت درخواست تست کرونا برای پرواز

 

برای انجام تست کرونا پروازی به چه مدارکی نیاز دارید؟ 

جهت انجام تست کرونا پروازی با مجموعه هومکا به مدراک زیر نیاز خواهید داشت: 

  • عکس واضح از پاسپورت
  • روز و ساعت پرواز

مدارک تست کرونا پرواز

 

قیمت تست کرونا هواپیمایی ایران ایر تور

مورد بسیار مهمی که در این زمینه وجود دارد، قیمت تست کرونا در هواپیمایی ایران ایر تور است. در واقع نمی‌توان قیمت تست کرونا در هواپیمایی ایران ایر تور را به طور قطعی مشخص کرد چرا که به عوامل مختلفی بستگی دارد. شما می‌توانید اطلاعات مورد نیاز در زمینه قیمت تست کرونا در هواپیمایی ایران ایر تور را از کارشناسان مجموعه هومکا جویا شوید.

call button submit

 

اهمیت تست کرونا هواپیمایی ایران ایر تور

همان طور که در قسمت مقدمه هم ذکر شد، وضعیت کرونایی، وزارت بهداشت و مسئولان بهداشتی کشورهای مختلف را مجبور کرده است که محدودیت‌هایی بر روی هواپیمایی‌ها اعمال کنند تا آسیب کمتری از گردش مسافران میان کشورهای مختلف ببینند. بر همین اساس هواپیمایی ایران ایر تور نیز شرایط جدیدی را تعیین کرده است و آن را در سایت خود آورده است که در این جا به ذکر موارد آن می‌پردازیم:

۱. برای کسانی که قصد دارند که با گذرنامه عادی وارد ایران بشوند، به یک گواهی نیاز دارند که در آن آورده شده باشد که فرد، مبتلا به بیماری کرونا نیست. این گواهی مطابق با شروطی پذیرفته می‌شود. این گواهی برای مسافران از خارج کشور باید به زبان انگلیسی باشد و اگر چنین نبود، بخش کنسولی نمایندگی‌های جموری اسلامی ایران در کشور مبدا باید آن را مهر کرده باشد.

۲. اگر به دلایلی از آخرین تست کرونای مسافر ۹۶ روز گذشته باشد، فرد باید به صورت مجدد اقدام به انجام تست کرونا بکند. از زمان انجام تست کرونا در هواپیمایی ایران ایر تور تا زمان دریافت نتیجه فرد باید در قرنطینه بماند. اگر نتیجه تست کرونا هواپیمایی ایران ایر تور او مثبت شد و ابتلای او به کرونا تایید شد، فرد باید به مدت ۱۴ روز در محل قرنطینه بماند. لازم به ذکر است که در این مدت تمامی هزینه‌های اقامت در محل قرنطینه بر عهده فرد خواهد بود.

۳. اگر ایرانیانی بخواهند، از خارج کشور به ایران برگردند و مدت اقامت آنان در آن کشور کمتر از ۲ هفته باشد، نیازی به گرفتن گواهی تست کرونا در هواپیمایی ایر تور یا گواهی کنسولگری ایران را ندارند.

۴. همچنین مسافرانی که به ایران می‌آیند باید فرم‌های خود اظهاری و تعهدنامه‌هایی را پر کنند که می‌توانید این فرم‌ها را از سایت هواپیمایی ایرانی ایر تور دانلود کنید.

۵. مسافران شرکت هواپیمایی ایرانی ایر تور باید تا ۷۲ ساعت پیش از پرواز نسبت به انجام تست کرونا اقدام کرده باشند، همچنین این آزمایش باید در آزمایشگاه‌های معتبر صورت گرفته باشد. نتیجه تست کرونا در هواپیمایی ایران ایر تور باید در زمان پذیرش در فرودگاه ارائه شود. علاوه بر آن نیاز به تحویل فرم‌ها و اطلاعات دیگری نیز هست که شما می‌توانید فرم‌ها را در سایت هواپیمایی ایرانی ایر تور دریافت کنید.
البته این شرایط استثنائاتی هم دارد. به عنوان مثال کودکان زیر ۱۲ سال که همراه یکی افراد خانواده خود که تست کرونایش منفی شده است، سفر می‌کند، نیاز به انجام اقدامات فوق را ندارد. البته شرط همراه بسیار مهم است چرا که اگر کودک زیر ۱۲ سال بخواهد به تنهایی سفر کند، نیاز به ارائه مدارک در زمینه تست کرونا در هواپیمایی ایران ایر تور است.

برای درک بهتر از اهمیت بالای انجام تست کرونا پیش از سفر هوایی نگاهی کوتاه انداخته‌ایم به مطلب که در سایت USA Today که در آن از اهمیت بالای تست کرونا پیش از پرواز گفته شده است:

یک مطالعه جدید در دانشگاه هاروارد این موضوع را نشان می‌دهد که آزمایش پیش از سفر هوایی "یک نیاز حیاتی" است. آزمایش ویروسی یک مکانیزم مهم غربالگری عمومی است که می‌تواند با سرعت و کارایی بالا افراد مبتلا به عفونت را شناسایی کرده و آن‌ها را از انجام فعالیت‌هایی که ممکن است دیگران را به خطر اندازد، منع کرد. یکی از این فعالیت‌ها، سفر است. چرا که قبل و بعد از پرواز و در فرودگاه، تعامل افراد با یکدیگر بالا است و در چنین وضعیتی، احتمال انتقال ویروس کرونا بسیار بالاتر خواهد بود.

تست کرونا برای پرواز
 

مزایای استفاده از خدمات هومکا در تست کرونا هواپیمایی ایران ایر تور

همان طور که می‌دانید، کارشناسان بهداشت و سلامت به مردم توصیه می‌کنند که تا جای ممکن به بیرون از خانه نیایند و به این شکل از ابتلا به کرونا پیشگیری کنند. حالا شما فکر کنید که برای تست کرونا در آزمایشگاه باید به مکانی بروید که بیماران زیادی به آن مکان مراجعه می‌کنند که بسیاری هم دچار بیماری کرونا شده‌اند و این موشوع شما را در معرض خطر بسیاری قرار خواهد داد.
شما می‌توانید به جای مراجعه به آزمایشگاه از مجموعه هومکاکارشناسی درخواست کنید تا به منزل شما بیاید و تست را انجام دهد و نمونه مورد نظر را به آزمایشگاه‌های مورد تایید هواپیمایی ایران ایر تور برساند و شما با چنین راهکاری بدون این که در معرض بیماری قرار گرفته باشید، می‌توانید بسیار راحت کار خود را انجام دهید. از طرف دیگر با این راهکار می‌توانید در زمان و هزینه صرفه جویی کنید.

 

تست کرونا هواپیمایی ایران ایر تور با مجموعه هومکا

همان طور که در بخش‌های قبلی گفتیم با استفاده از خدمت تست کرونا در هواپیمایی ایران ایر تور نیاز نیست که خود را در معرض بیماری کرونا قرار دهید. شما در هر کجای تهران، کرج و شهر مشهد که باشید می‌توانید به راحتی از خدمات مجموعه هومکا استفاده کنید. برای استفاده از این خدمت تنها کافی است که درخواست خود را در مجموعه هومکا ثبت کنید. برای ثبت درخواست خود در مجموعه هومکا دو راه وجود دارد.
در اولین روش می‎توانید به کارشناسان مجموعه با شماره تلفن ۰۲۱۶۷۳۷۱ تماس بگیرید. در صورت تماس کارشناسان ما اطلاعات مورد نیاز در زمینه درخواستتان را به شما می‌گویند.

در روش دوم شما می‌توانید با استفاده از دکمه‌ی ثبت رایگان درخواست، درخواست خود را ثبت کنید. در این روش نیز در کمترین زمان ممکن همکاران ما با شما تماس خواهند گرفت و شما را در جریان موارد مورد نیاز قرار خواهند داد و در نهایت کارشناس مربوطه به منزل شما فرستاده می‌شود. از آن جایی که کارشناسان مجموعه هومکا بالاترین حد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، نیاز نیست که نگران کرونا هم باشید.

ثبت درخواست تست کرونا برای پرواز

همچنین در این دوران در صورت نیاز به پزشک می‌توانید از خدمات پزشک در منزل هومکا بهره‌مند شوید و در معرض محیط‌های پرریسک مطب‌ها و درمانگاه‌ها قرار نگیرید. در صورت نیاز می‌توانید از خدمات تزریقات در منزل و تفسیر آزمایش خون ما استفاده کنید. بعضی از بیماران مبتلا به کرونا پس از طی دوره بیماری برای بدست آوردن توانایی قبل خود نیاز به فیزیوتراپی دارند که توصیه ما به شما در این شرایط این است که از منزل خارج نشوید و فیزیوتراپ را با خدمات فیزیوتراپی در منزل تیم حرفه‌ای هومکابه منزل خود بیاورید. 

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

خدمات آزمایشگاهی،‌درمانی و مراقبتی هومکا چه مناطقی را تحت پوشش قرار می‌دهد؟
در حال حاضر ساکنین سراسر استان تهران، کرج و حومه و مشهد می‌توانند از خدمات این مجموعه استفاده کنند.
آیا کیفیت خدمات هومکا در همه مناطق یکسان است؟
هومکا برای ارائه خدمات خود از کارشناسان متعهد و باتجربه بهره می‌برد. این مجموعه سلامتی مخاطبان خود را بر هر چیز دیگری مقدم می‌داند.
کدام یک از تست های کرونا مناسب من است؟
دو نوع کلی تست کرونا وجود دارد، تست آنتی بادی یا آزمایش خون و تست PCR. با تست آنتی بادی و آزمایش خون می‌توانید بفهمید که اکنون یا در گذشته به کرونا مبتلا بوده اید یا خیر اما به دلیل اینکه ممکن است در اثر سرماخوردگی و سایر انواع کرونا ها هم نتیجه‌ی این تست مثبت شود بهتر است برای اطمینان با تست PCR همزمان انجام شود. با تست PCR می‌توانید بفهمید که همین حالا به ویروس کرونا آلوده هستید یا خیر، از آنجا که با این تست نمی‌توانید متوجه شوید که آیا تا بحال کرونا را داشته‌اید یا خیر توصیه می‌شود که همزمان با تست آنتی بادی انجام شود.
چه کسی نباید سفر کند؟
افرادی که نتیجه آزمایش کووید-۱۹ آن‌ها تایید شده است باید خود را قرنطینه کنند و به مسافرت نروند. هر کسی که با شخص دیگری که ابتلای او به کووید-۱۹ شده است تماس داشته باید در قرنطینه باشد و مسافرت نکند. افراد ۶۰ ساله و بالاتر و کسانی که بیماری‌های مزمن جدی دارند یا شرایط سلامتی زمینه‌ای دارند باید سعی کنند سفر خود را به تعویق بیندازند یا اقدامات احتیاطی ویژه‌ای انجام دهند و به طور مداوم در طول سفر از ماسک صورت استفاده کنند.
آیا اسکن ریه روش بهتری برای تشخیص کرونا نیست؟
اسکن ریه درگیر شدن ریه فرد با ویروس کرونا را نشان می‌دهد. این در حالی است که در بسیاری از افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند. ریه هرگز درگیر نمی‌شود یا درگیری به حدی خفیف است که در اسکن ریه مشخص نمی‌شود. لذا نتیجه ی اسکن ریه برای درصد قابل توجهی از مبتلایان ممکن است منفی باشد.همچنین اسکن ریه در صورت مثبت بودن نمی‌تواند مشخص کند که فرد در حال حاضر به ویروس کرونا مبتلا هست یا صدمات ریه ناشی از کرونا در گذشته است.
آیا مدت زمان اعتبار نتیجه منفی تست PCR کرونا برای همه کشورها یکسان است؟
خیر. در این زمینه کشورها قوانین خاص خود را دارند. در این زمینه باید با شرکت هواپیمایی مورد نظر تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت کنید.
آیا تست PCR پروازی برای کودکان نیز اجباری است؟
قوانین تست کرونا پروازی برای کودکان نیز با توجه به قوانین کشورها متفاوت است. در این زمینه لازم است با شرکت هواپیمایی مشورت داشته باشید.
آیا واکسن سینوفارم برای ورود به کشورهای اروپایی قابل قبول است؟
خیر. بسیاری از کشورهای اروپایی اجازه ورود به مسافرانی که واکسن سینوفارم را دریافت کرده‌اند، نمی دهند.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل