تست کرونا هواپیمایی امارات
خانه
مقالات
تست کرونا هواپیمایی امارات

تست کرونا هواپیمایی امارات

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/29
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه قیمت‌ها در هومکا شفاف و مشخص هستند.
تست کرونا بده و با خیالی آسوده به هر جای دنیا سفر کن!
با توجه به محدودیت‌های جهانی وضع شده، نتیجه تست کرونا برای اقدام به سفر امری ضروری محسوب می‌شود و تمام افراد برای انجام سفرهای هوایی داخلی و خارجی، ملزم به انجام تست کرونا هستند. مجموعه‌ی هومکا با ارئه خدمات معتبر تست کرونا در منزل، کار شما برای انجام آزمایش را راحت کرده است.

در اولین روزهای انتشار کرونا در جهان، بسیاری از کشورها سعی می‌کردند مرزهای خود را با کشورهای آلوده بسته نگه دارند تا شاید از انتشار ویروس در کشور خودشان جلوگیری کنند. این موضوع شامل پروازهای هوایی هم می‌شد. بعد از جهشی که ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ در کشور انگلیس داشت (کرونای انگلیسی) باز هم بحث بسته شدن مرزهایی هوایی کشورها با یکدگیر مطرح شد. بسیاری از پروازهایی که از سمت ایران به مقاصد بین‌المللی انجام می‌شود توسط هواپیمایی امارات صورت می‌گیرد. در ادامه بیشتر راجع به این ایرلاین، قوانین آن و همچنین تست کرونا برای پرواز و تست کرونا هواپیمایی امارات صحبت خواهیم کرد.

دکمه تماس برای مشاوره رایگان

 

قوانین و مقررات تست کرونا هواپیمایی امارات چیست؟ 

‌✔ در نظر داشته باشید که طبق قوانین هواپیمایی امارات، کلیه مسافران عزیز باید حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز خود نسبت به انجام تست کرونا (PCR) اقدام و گواهی عدم ابتلا به بیماری کرونا را دریافت نمایند. مسافران در کنار مدارک خود مثل پاسپورت و ویزای اقامت، این گواهی را نیز باید همراه خود داشته باشند.

‌✔ علاوه بر گواهی عدم ابتلا به کروناویروس، مسافران عزیز باید فرم سلامت را پر کرده و آن را به کانتر پذیرش مسافرین در فرودگاه تحویل بدهند.

‌✔ مسافرانی که به مقصد دبی پرواز دارند، در سالن ورودی باید فرم تعهدنامه قرنطینه را تکمیل کرده و تحویل بدهند.

‌✔ طبق قوانین کشور انجام تست تشخیص کرونا PCR فقط برای مسافران بالای ۱۲ سال اجباری است.

‌✔ خانم‌های باردار نیز پس از 29 هفتگی باید علاوه بر تست PCR کرونا، گواهینامه سلامت از پزشک متخصص دریافت کنند که در این فرم، علاوه بر زمان تقریبی زایمان، سلامت فردی نیز تایید شود.

قوانین تست کرونا هواپیمایی امارات

چند نکته: 

  • کیت‌های خانگی و آزمایش آنتی بادی کرونا برای ورود به خاک این کشور قابل قبول نیستند. 
  • نتیجه آزمایش باید به زبان عربی یا انگلیسی باشد.
  • گواهینامه‌های پیامکی قابل قبول نیستند. 
  • آزمایش کرونا باید در مراکز مورد تایید انجام شده باشند. 
  • گواهینامه‌هایی که قبلا برای ورود به کشورهای دیگر تهیه شده‌اند، قابل قبول نخواهند بود؛ حتی اگر از نظر زمانی معتبر باشند. 
  • نتایج تستی که به زبان‌های دیگر هستند، تنها زمانی پذیرفته می‌شوند که در ایستگاه مبدا تایید شده باشند. 
  • مقررات وضع شده قابل تغییر است، به همین دلیل قبل از سفر حتما شرایط را بررسی کنید. 

ثبت درخواست تست کرونا برای پرواز

 

تست PCR در فرودگاه بین‌المللی دبی برای چه مسافرانی انجام می‌شود؟

مسافرانی که از کشورهای زیر قصد ورود به خاک امارات را دارند، در محل فرودگاه از آنها تست PCR کرونا گرفته می‌شود: 

افغانستان، آنگولا، آرژانتین، آذربایجان، بنگلادش، بوسنی و هرزگوین، برزیل، کامبوج، شیلی، جمهوری دموکراتیک کنگو، جیبوتی، مصر، اریتره، اتیوپی، گرجستان، غنا، گینه، هند، ایران، عراق، ساحل عاج، اردن، کنیا، قرقیزستان، لبنان، لیبریا، مراکش، میانمار، نامیبیا، نپال، نیجریه، پاکستان، فیلیپین، رومانی، رواندا، روسیه، سنگال، سیرالئون، اسلواکی، سومالی لند، سومالی، آفریقای جنوبی، سودان جنوبی، سریلانکا، سودان، سوریه، تاجیکستان، تانزانیا، تونس، ترکیه، ترکمنستان، اوگاندا، اوکراین، ازبکستان، ویتنام، زامبیا، زیمبابوه.

چنانچه در فرودگاه آزمایش بدهید، تا زمان دریافت نتیجه آزمایش باید در محل اقامت خود باقی بمانید. اگر نتیجه تست مثبت باشد؛ قوانین قرنطینه اجرا خواهد شد. 

تست pcr در دبی

 

چه مدارکی برای تست کرونای پروازی لازم است؟

برای انجام تست PCR پروازی با هومکا مدارک زیر را باید ارائه دهید: 

  • عکس واضح از پاسپورت
  • روز و ساعت پرواز

ثبت درخواست تست کرونا برای پرواز

 

چه واکسن‌هایی مورد تایید هواپیمایی امارات است؟

هواپیمایی امارات واکسن‌های زیر را برای ورود به خاک این کشور تایید کرده است: 

  • فایزر (Pfizer/BioNTech)
  • مدرنا (Moderna)
  • آسترازنکا/آکسفورد (Oxford/AstraZenec)
  • سینوفارم (Sinopharm)
  • اسپوتنیک وی (Sputnik V)
  • سینوواک (Sinovac)

 

دریافت کارت واکسیناسیون به چه صورت است؟

برای دریافت کارت واکسن کرونا لازم است به سایت واکسیناسیون مراجعه کنید. در صورت تزریق واکسن، کارت دیجیتالی برای شما به صورت آنلاین صادر خواهد شد. این کارت به زبان فارسی و انگلیسی ارائه می‌شود. 

 

تست کرونا هواپیمایی امارات به چه صورت قابل قبول است؟

هواپیمایی امارات به عنوان یکی از بزرگترین ایرلاین‌ها برای حفظ سلامتی مسافران و جلوگیری از شیوع گسترده ویروس قوانین خاصی را وضع کرده است. تست کرونا به طور عمده به دو شکل صورت می‌گیرد. روش اول به PCR معروف است. در این تست که سازمان بهداشت جهانی آن را دقیق‌ترین روش تشخیص کرونا معرفی کرده، با سوآپ نمونه‌هایی از مخاط حلق یا بینی شخص برداشته می‌شود. بعد از بررسی نمونه وضعیت ویروس در بدن فرد مشخص خواهد شد. روش دوم تست کرونا آنتی بادی نام دارد. در این حالت به دنبال آنتی بادی‌ای می‌گردند که در پاسخ به عامل عفونت مثل کرونا در بدن تولید شده است. تست آنتی بادی نسبت به روش PCR از دقت کمتری برخوردار است و نمی‌تواند وجود ویروس فعال در بدن را تشخیص دهد. اما برای انجام پرواز‌های بین‌المللی چه تستی قابل قبول است؟به گفته سایت The Points Guy:

بسیاری از کشورها و برخی از ایالت‌ها به آزمایش‌های واکنش زنجیره‌ای پلیمراز منفی (PCR) نیاز دارند که در مدت زمان مشخصی - معمولاً ۷۲ ساعت - قبل از سفر انجام شود. آزمایش  آنتی‌ بادی که آزمایش خون است و می تواند تشخیص دهد که آیا عفونت قبلی کووید-۱۹در بدن شما باعث تولید آنتی بادی برای سیستم ایمنی بدن شده است یا خیر به شما در سفر کمکی نمی‌کند. آن‌چه معمولاً برای مسافرت به آن نیاز دارید آزمایش PCR (واکنش زنجیره ای پلیمراز) است. این‌ نوع آزمایش مطمئن‌ترین آزمایش برای تشخیص عفونت‌ فعال کووید-۱۹ است و "استاندارد طلایی"  آزمایشات فعلی در نظر گرفته می‌شود.

تست کرونا هواپیمایی امارات باید فقط و فقط به روش PCR انجام شود و این هواپیمایی، روش‌های دیگر مثل آنتی بادی را قبول نمی‌کند. هواپیمایی امارات لیست آزمایشگاه‌های مورد تایید خود را منتشر کرده و اصرار دارد که تست کرونا هواپیمایی امارات فقط از این مراکز درمانی گرفته شود. این لیست شامل ۷۶ آزمایشگاه در سراسر کشور می‌شود. در ادامه برخی از آزمایشگاه‌های مورد تایید هواپیمایی امارات را مشاهده می‌کنیم:

تست کرونا هواپیمایی امارات

 

لیست آزمایشگاه های مورد تایید تست کرونا هواپیمایی امارات در تهران

‌✔ آزمایشگاه ولیعصر اسلامشهر

‌✔ آزمایشگاه پاتوبیولوژی فروردین

‌✔ آزمایشگاه پاتوبیولوژی پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی

‌✔ پاتوبیولوژی دی

‌✔ آزمایشگاه پژوهشکده رویان

‌✔ بیمارستان مهراد

‌✔ آزمایشگاه آینده

‌✔ آزمایشگاه قلهک

‌✔ آزمایشگاه سعید

‌✔ آزمایشگاه مدیکال

‌✔ بیمارستان نیکان

‌✔ آزمایشگاه پیوند

‌✔ آزمایشگاه لاوازیه

‌✔ بیمارستان خاتم الانبیا

‌✔ بیمارستان تندیس

‌✔ آزمایشگاه پارسیان و...

آزمایشگاه‌های مورد تایید هواپیمایی امارات

 

لیست آزمایشگاه های مورد تایید تست کرونا هواپیمایی امارات در البرز

‌✔ پاتوبیولوژی آراد

‌✔ پاتوبیولوژی و ژنتیک پزشکی رازی کرج

‌✔ آزمایشگاه مرکزی فردیس

‌✔ پاتوبیولوژی مهر هشتگرد

این موارد فقط چند مورد از آزمایشگاه‌های موردتایید تست کرونا هواپیمایی امارات بودند. این لیست مرتب بازنگری شده و تغییر می‌کند، پس حتما قبل از از رزرو بلیط لیست جدید را بررسی و مرور بفرمایید.

آزمایشگاه‌های مورد تایید هواپیمایی امارات

 

برای انجام تست کرونا هواپیمایی امارات چکار باید کرد؟ 

تست کرونا هواپیمایی امارات باید در یکی از آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران و هواپیمایی امارات انجام شود. مجموعه هومکا با این آزمایشگاه‌ها همکاری دارد. با استفاده از خدمات آزمایشگاهی هومکا می‌توانید تست کرونا هواپیمایی امارات را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهید. 

call button submit

 

آیا برای پرواز به کشورهای خارجی انجام تست کرونا ضروری است؟

مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا نشان می‌دهد که برای انجام پروازهای خارجی، باید تست PCR دارد و در صورت مثبت بودن نتیجه فرد اجازه خروج از کشور را ندارد. این کار برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و قرنطینه نگه‌داشتن افراد مبتلا است.

تست کرونا برای پرواز

 

هومکا و خدمت تست کرونا هواپیمایی امارات در منزل

هومکا به عنوان سامانه مراقبت و سلامت سالمند، کودک و بیماران در منزل، هر دو روش تست PCR و تست خون یا آنتی‌بادی را در منزل انجام می‌دهد. در حال حاضر این دو تست در تمام مناطق تهران، البرز و شهر مشهد قابل انجام است. به زودی شهرهای دیگر به هومکا اضافه خواهند شد. در این روش دیگر لازم نیست زمان زیادی را در آزمایشگاه‌های داخل شهر هدر دهید و تست در محلی که شما تعیین کنید انجام خواهد شد.
پرستاران هومکا از کیت‌های آزمایشی باکیفیت ایرانی استفاده کرده و نتایج را به شکل دقیق بررسی می‌کند. پرستاران هومکا با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی به محل شما مراجعه می‌کنند. نتیجه تست را می‌توانید ۱۲ تا ۴۸ ساعت بعد دریافت کنید که این زمان به انتخاب خود شماست. هر گونه سوالی در رابطه با نحوه انجام تست کرونا هواپیمایی امارات در منزل دارید را با ما در میان بگذارید. کافیست با شماره‌ی ۰۲۱۶۷۳۷۱ تماس بگیرید. 

ثبت درخواست تست کرونا برای پرواز

 

مراحل انجام تست کرونا هواپیمایی امارات با هومکا

از لیست خدمات سایت تست کرونا در محل را انتخاب کنید. این خدمت یکی از پراستفاده‌ترین خدمات هومکا به حساب می‌آید. بعد از ورود به این صفحه با قیمت‌گذاری شفاف و منصفانه‌ای مواجه خواهید شد که به خوبی جزئیات را نشان می‌دهد. در ادامه سوالات رایجی که ممکن است در ذهن شما هم وجود داشته باشد را مرور می‌کنید تا با خیال راحت درخواست خود را ثبت کنید. یک فرم مشاوره رایگان هم طراحی شده که با وارد کردن نام و نام خانوادگی، شماره موبایل و توضیحات شما، مشاوران ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند. بعد از ورود به صفحه درخواست نوع تست، تعداد افراد، تاریخ و ساعت مراجعه پرستار، شهر و آدرس خود و توضیحات تکمیلی را پر کرده و کار تمام است.

در کنار تست کرونا پروازی می توانید از سایر خدمات مجموعه هومکا مانند پزشک در منزل،  تزریقات در منزل و پرستار بیمار در  منزل نیز بهره ببرید.  

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

برای تشخیص کرونا چند نوع آزمایش وجود دارد؟
معتبر‌ترین تست برای تشخیص کرونا، تست PCR است. سایر تست‌ها به عنوان آزمایش‌های مکمل و کمکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
نمونه‌گیری برای تست PCR چگونه است؟
برای انجام این تست به ترشحات انتهایی حلق و بینی نیاز است.
ویروس کرونا روی سطوح مختلف چقدر می‌ماند؟
مطالعات نشان می‌دهد که این ویروس روی مقوا حدودا یک روز، روی استیل تا دو روز، روی پلاستیک‌ها تا سه روز باقی می‌ماند. اما باید توجه داشت که این نتایج متعلق به شرایط آزمایشگاهی است.
آیا ویروس کرونا از طریق مواد غذایی منتقل می‌شود؟
ویروس کرونا از طریق غذای پخته انتقال پیدا نمی‌کند اما در مورد سبزیجات و مواد خام غذایی مانند سالاد که در رستورانها تهیه می‌شود اگر فرد تهیه کننده دستان خود را به خوبی نشوید و یا اگر فرد مبتلا باشد، می‌تواند ویروس را انتقال دهد. توصیه کلی ما این است که به خاطر وجود میکروب و ویروس‌های دیگر نیز مردم از خوردن سبزیجات و سالاد در رستوران‌ها خوددداری کنند.
آیا ویروس کرونا از طریق صحبت کردن منتقل می‌شود؟
بله. اگر کسی به ویروس کرونا مبتلا باشد و با فرد دیگری صحبت کند و این دو نفر از ماسک استفاده نکرده باشند ویروس انتقال پیدا می کند.
آیا خانم‌های باردار نیز با انجام تست PCR کرونا، می‌توانند به سفر خارجی بروند؟
با توجه به قوانین ایرلاین هواپیمایی امارات، علاوه بر تست PCR کرونا، دریافت گواهی سلامت از پزشک متخصص نیز الزامی است.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل