تاثیر کرونا در بدن
خانه
مقالات
تاثیر کرونا در بدن

تاثیر کرونا در بدن

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/05/03
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه‌ی خدمات آزمایشگاهی، تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی قابل انجام است.
آیا تاثیر کرونا در بدن ماندگار است؟
آیا کرونا باعث بروز اختلالات خواب می‌شود؟ آیا ضعف جسمانی پس از ابتلا به کووید ۱۹ طبیعی است؟ آیا عوارض ناشی از کرونا در بدن برای همیشه باقی خواهند ماند؟ آیا کووید ۱۹ به دستگاه عصبی بدن آسیب می‌رساند؟ در مقاله زیر سعی شده است به این سوالات پاسخ داده شود. با هومکا همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.

تاثیر کرونا در بدن هنوز به طور کامل درک نشده  است. کرونا ویروس علاوه‌بر اینکه سرعت شیوع و انتقال بالایی دارد و تاکنون بسیاری را به کام مرگ کشانده، مبتلایان بهبود یافته را نیز رها نمی‌کند. بسیاری از افرادی که بهبود پیدا می‌کنند از علائم و عوارض پسا کرونا شکایت دارند و مدعی‌اند که روال عادی زندگیشان برهم خورده است. بنابراین بهترین راه این است که با مشاهده اولین علائم تست آنلاین کرونا  را انجام دهیم و در صورت مثبت بودن تست قرنطینه شده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

شما می‌توانید برای راحتی بیشتر بدون مراجعه به آزمایشگاه‌ها از خدمات تست کرونا در منزل استفاده کنید. برای انجام تست کرونا در منزل و محل کار می‌توانید با هومکا تماس بگیرید.

دکمه تماس برای ثبت رایگان درخواست

 

آثار مخرب کرونا بر بدن

تاثیر کرونا در بدن می‌تواند شدید یا خفیف باشد. برخی از آثار مخرب کرونا بر بدن در طول دوره بیماری و پس از نقاهت به شرح زیر است:

  • ضعف عضلانی.
  • عدم تمرکز بر فعالیت‌ها.
  • اختلالات فکری و ضعف مغزی.
  • بروز سندرم خستگی مزمن
  • اضطراب و نگرانی و احساس ناخوشی مداوم
  • نداشتن حواس بویایی و چشایی.
  • استشمام بوهای بد از غذاها.
  • افسردگی و زوال عقل.
  • مشکلات ریوی.
  • آمبولی ریوی.

بیایید در این رابطه نگاهی به سایت معتبر Web Md بیاندازیم:

تاثیرات طولانی مدت کرونا بر بدن به طور کامل مشخص نیست. برخی بیماران عوارض ناشی از این بیماری را تا مدت زمانی نسبتا طولانی تجربه خواهند کرد و برخی دیگر تنها مدت کوتاهی درگیر آن خواهند شد. بروز برخی عوارض رایج بوده و برخی دیگر تنها در  افراد محدودی دیده شده است. از  جمله این عوارض می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • چشم صورتی
  • راش و بثورات پوستی
  • اختلالات کبدی
  • ناراحتی‌های قلبی
  • اختلالات کلیه
  • لخته شدن خون در پاها ، ریه‌ها و شریان‌ها. این امر می‌تواند منجر به بروز سکته مغزی نیز شود.

تاثیر کرونا بر بدن

 

تاثیر کرونا بر عضلات بدن

شما نیز معتقدید تاثیر کرونا در بدن جدی است و  می‌تواند اندام‌ها و بخصوص عضلات را تخریب کند یا به آن‌ها آسیب وارد کند؟ به تازگی مشخص شده است که ویروس کرونا توانایی تخریب عضلات را نیز دارد. بنابراین بیمارانی که هرچند ورزشکار بوده‌اند پس از ابتلا به کرونا ویروس از ضعف شدید عضلانی شکایت دارند.

خوب است بدانید که یکی از علائم و عوارض در طول مدت ابتلا به کرونا ویروس این است که بیماری توان فعالیت را از دست می‌دهد و به شدت احساس خستگی و ناتوانی می‌کند. شدت بیماری و علامت ضعف بدنی در برخی از افراد به حدیست که حتی نمی‌توانند از بستر خود بلند شوند.

خوشبختانه تاکنون گزارش نشده که مبتلایان به کرونا ویروس دچار فلج کامل یا درگیری عصبی شده باشند. این افراد می‌توانند با مصرف داروهای تجویز شده، گذراندن جلسات فیزیوتراپی و تقویت و بازتوانی عضلات مجددا قدرت خود را بدست آورند.

البته علائم ضعف عضلانی بیشتر در افرادی که مبتلا به فشارخون، دیابت و دیگر بیماری‌های زمینه‌ای هستند مشاهده می‌شوند.

اینکه کرونا دقیقا مبتلایان به چه صورت به لحاظ عضلانی درگیر می‌کند در افراد متفاوت است و می‌توان از ابتلا به کرونا جلوگیری کرد چرا که این بیماری از طریق تنفس و دست زدن به سطوح آلوده منتقل می‌شود. خوب است بدانید که برخلاف تصورات کرونا ویروس از طریق گوش انتقال پیدا نمی‌کند، اما گوش داخلی را درگیر خواهد کرد.

برای انجام تست کرونا فوری همین حالا بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

تاثیر کرونا بر فعالیت بدنی

یکی از اثرات کرونا ویروس این است که فرد مبتلا نمی‌تواند همچون سابق فعالیت بدنی داشته باشد، حتی اگر بخواهد. کرونا ویروس از زمان ورود به بدن سیستم ایمنی و عصبی بدن را مورد حمله قرار می‌دهد و ریه را نیز درگیر می‌کند، بنابراین بدن قوای کافی برای فعالیت بدنی را نخواهد داشت.

تخریب عضلانی، احساس خستگی مداوم، احساس خواباآلودگی، کوفتگی و ضعف شدید خود عوارضی هستند که در اثر ابتلا به کووید ۱۹ بروز می‌کنند. بنابراین فرد ورزشکار نیز قدرت کافی برای فعالیت‌های بدنی را نخواهد داشت.

توصیه متخصصین این است که مبتلایان به کرونا ویروس از زمان مشاهده اولین علائم در خود وارد قرنطینه شوند و فعالیت‌های بدنی خود را به نصف و حتی بیشتر کاهش دهند، چراکه بدن در این دوره تنها باید استراحت کند. اما اگر کرونا ویروس را شکست داده‌اید در حال تجدید قوا هستید، از اینجا به بعد فعالیت بدنی می‌تواند تاثیرات مثبت خود را نشان دهد. مشاوران هومکا می‌توانند در این زمینه شما را راهنمایی کنند. برای مشاوره رایگان روی دکمه زیر کلیک کنید. 

call button consult

ورزش کردن و از سر گرفتن فعالیت‌های بدنی در منزل تاثیری واقعا مثبت در سرعت گرفتن روند بهبودی دارد و ضعف و بی‌حالی را از فرد دور می‌کند.

اگر هنوز مبتلا به کووید ۱۹ نشده‌اید و یا اینکه دوره پسا کرونا را پشت سر می‌گذارید حتما باید فعالیت‌های بدنی را شروع کنید و در روز مابین ۶۰ تا ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی داشته باشید. افراد بزرگسال در هفته ۳ روز و میانسالان ۲ روز در هفته باید ورزش کنند تا استخوان‌ها و عضلات نیروی کافی بدست آورند.

تاثیر کرونا بر بدن

 

تاثیر کرونا بر بدن ورزشکاران

همانطور که می‌دانید کرونا ویروس بیماری است که ریه، مغز، قلب، سیستم ایمنی، عضلات و دیگر اعضای بدن را به خود درگیر می‌کند، بنابراین عدم کنترل بیماری می‌تواند عوارض شدیدی برای فرد هرچند اگر ورزشکار نیز باشد در پی داشته باشد. برخی از عوارض آن به شرح زیر است:

  • بروز ضعف در اکسیژن‌رسانی ریه‌ها

یکی از فاکتورهای مهم در ورزشکاران این است که از سلامت دستگاه تنفسی برخوردار باشند و حین ورزش اکسیژن رسانی در آن‌ها با اختلال مواجه نشود. بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که شدیدا درگیر این ویروس می‌شوند، اغلب درگیر عوارض ریوی و تنفسی شدیدی نیز می‌شوند. ضعف در اکسیژن رسانی در این افراد تا چند ماه پس از درمان کووید ۱۹ نیز ادامه پیدا می‌کند. بنابراین ورزشکاری که قبلا مبتلا به کرونا شده ممکن است مانند سابق در تنفس خود کنترل نداشته باشد و ضعف تنفسی سبب کاهش کیفیت تمرینات ورزشی‌اش شود.

همین حالا می‌توانید با یک کلیک از خدمت تست کرونا شبانه‌روزی بهره ببرید.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

  • اختلال در تمرکز و خواب

اختلال در خواب و کاهش سطح تمرکز یکی دیگر از عوارض ناشی از کروناست. کاهش کیفیت خواب در ورزشکاران یکی از دلایل مختل شدن سوخت و ساز طبیعی بدن است و عدم تمرکز می‌تواند تاثیرات مثبت تمرینات را کاهش داده و فرد مانند سابق قادر به انجام صحیح تمرینات ورزشی نباشد. به همین دلیل گفته می‌شود بین کرونا و خواب رابطه وجود دارد.

  • کاهش قدرت عضلانی

یکی از آثار مخرب ابتلا به کرونا ویروس این است که بیماری و دوره نقاهت سبب می‌شود عضلات نیز دچار تخریب شوند و در اثر تمرین نکردن و ضعف جسمانی تحلیل بروند. البته می‌توان با از سرگیری فعالیت بدنی این حالت را درمان کرد.

برای انجام تست کرونا دیگر نیاز نیست وارد ازدحام‌های انسانی شوید. جهت افرادی ایمنی و سطح سلامت شما هموطنان عزیز هومکا در منزل تست کرونا را برایتان انجام می‌دهد. شما می‌توانید جهت رزرو نوبت و دریافت اطلاعات بیشتر درباره تست کرونا در منزل با هومکا به شماره ۰۲۱۶۷۳۷۱ تماس حاصل فرمایید.

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

کرونا کدامیک از دستگاه‌های بدن را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد؟
در حال حاضر می‌توان گفت، دستگاه تنفسی بیشترین آسیب را دریافت خواهد کرد.
برای تشخیص کرونا از کدام تست استفاده می‌شود؟
تست PCR تنها آزمایش معتیر برای تشخیص کووید ۱۹ است.
نمونه‌گیری تست PCR کرونا در منزل چگونه انجام می‌شود؟
برای انجام تست کرونا به نمونه ترشحات بینی و حلق نیاز است.
عوارض ویروس کرونا تا چه مدت ماندگار خواهد بود؟
عوارض کووید۱۹ گاهی اوقات می‌تواند تا ماه‌ها ادامه داشته باشد.
قیمت تست کرونا در منزل چقدر است؟
هزینه آزمایش کرونا در منزل با توجه به تعرفه آن اخذ خواهد شد. در این رابطه با کارشناسان هومکا تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل