آزمایش Bs2hpp
خانه
مقالات
آزمایش Bs2hpp

آزمایش Bs2hpp

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/02/06
برای آزمایش Bs2hpp آماده شوید!
آیا احساس تشنگی بیش از حد دارید؟ آیا احساس می‌کنید با تکرر ادرار مواجه شده‌اید؟ اگر بیماری زمینه‌ایی خاصی ندارید و داروی خاصی نیز مصرف نمی‌کنید این احتمال وجود دارد که خشکی دهان و تکرر ادرار مربوط به قند خون بالا باشد. برای پی بردن به این موضوع آزمایش Bs2hpp می‌تواند به شما کمک کند. در این مقاله با هومکا همراه باشید تا در مورد شرایط و چگونگی انجام این آزمایش اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار گیرد.

حتما نام قند خون را شنیده‌اید و می‌دانید که به طور جدی سلامتی بدن را تهدید می‌کند. اگر رژیم غذایی پرکالری دارید، ورزش نمی‌کنید و سابقه دیایت در خانواده شما وجود دارد، جزء گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوید. برای اندازه‌گیری قند خون اصلا لازم نیست کار سخت و پیچیده‌ایی انجام دهید. شما فقط به یک آزمایش خون ساده نیاز خواهید داشت. آزمایش Bs2hpp در کنار سایر تست‌های مربوط به قند خون، اطلاعات کاملی از وضعیت سلامتی بدن در اختیار شما قرار خواهد داد. 

اگر می خواهید اطلاعات خود را در زمینه آزمایش Bs2hpp بالا ببرید، مطالعه این مقاله از هومکا به شما پیشنهاد می‌شود، اما برای تفسیر آزمایش حتما با پزشک مشورت داشته باشید. 

هومکا آماده ارائه خدمت آزمایش در منزل است. همین حالا با ما تماس بگیرید. 

دکمه ثبت درخواست رایگان

 

Bs2hpp در آزمایش خون چیست؟

 Bs2hpp در آزمایش خون، نشان‌دهنده میزان قند خونی است که در هنگام ناشتا و دو ساعت بعد از مصرف صبحانه در بدن فرد وجود دارد. این مقدار مشخص می‌کند که قند خون فرد در حالت نرمال قرار دارد یا وارد محدوده بحرانی شده است. در این حالت احتمالا پزشک برای کنترل آن مصرف دارو را پیشنهاد خواهد کرد. آزمایش Bs2hpp با نام‌های آزمایش قند دو ساعته، گلوکز، گلوکز دو ساعته، گلوکز دو ساعت بعد از غذا و قند دو ساعت بعد از صبحانه شناخته نیز می‌شود.

در سایت Uc San Diego Health درباره این آزمایش اینطور آمده است:

این آزمایش برای بررسی واکنش بدن به قند و نشاسته بعد از خوردن یک وعده غذایی انجام می‌شود. با هضم غذا در معده، سطح گلوکز یا قند خون به شدت افزایش می‌یابد. در پاسخ، پانکراس انسولین آزاد می‌کند تا این قندها از خون به سلول‌های عضلات و سایر بافت‌ها منتقل شده و برای سوخت استفاده شود. ظرف دو ساعت پس از غذا خوردن، سطح انسولین و گلوکز خون باید به حالت طبیعی برگردد. اگر سطح گلوکز خون بالا بماند، ممکن است دیابت داشته باشید.

آزمایش Bs2hpp 

 

تفسیر آزمایش Bs2hpp 

برای خواندن و تفسیر آزمایش Bs2hpp، باید از مقادیر نرمال و بحرانی آن اطلاع داشته باشید. این مقادیر در نتیجه آزمایش ذکر خواهند شد. البته بهتر است این کار را بر عهده پزشک بگذارید. او با توجه به سن، جنسیت و سابقه بیماری به طور دقیق راجع به وضعیت سلامتی شما قضاوت کرد. 

  • اگر نتیجه آزمایش Bs2hpp بین ۷۰ تا ۱۴۰  باشد، یعنی در وضعیت نرمال قرار دارید. 
  • اگر نتیجه آزمایش Bs2hpp، بیشتر از ۴۰۰ و کمتر از ۴۰ باشد، وضعیت بحرانی است. 

نکته:

فرق نمی‌کند قند خون کمتر از ۴۰ باشد یا بیشتر از ۴۰۰، در هر صورت شرایط خطرناکی است و باید سریعا دوره‌های درمانی آغاز شوند. 

تفسیر آزمایش

 

شرایط انجام آزمایش Bs2hpp

برای انجام آزمایش Bs2hpp به نکات زیر دقت کنید: 

  • حدود ۸ الی ۱۲ ساعت برای انجام آزمایش اول باید ناشتا باشید. دقت کنید مدت زمان ناشتایی نباید کمتر از ۸ ساعت و بیشتر از ۱۶ ساعت باشد.
  • نمونه‌گیری خون قبل از ساعت ۱۰ صبح انجام بگیرد.
  • زمان شروع خوردن صبحانه بعد از نوبت اول نمونه‌گیری خون یادداشت شود. (صبحانه پیشنهادی باید حاوی ۷۵ گرم کربوهیدرات باشد.)
  • در محدوده زمانی بین نوبت‌گیری، سیگار کشیدن، آدامس جویدن، خوردن و آشامیدن ممنوع است. (البته نوشیدن آب در حد معمول مانعی ندارد.)
  • در محدوده زمانی نمونه خون اول و دوم که ۲ ساعت طول می‌کشد، انجام حرکات ورزشی و پیاده‌روی ممنوع است.
  • پزشک و پرستاری که نمونه خون می‌گیرد باید در جریان مصرف داروها قرار بگیرد.
  • چند روز قبل از انجام آزمایش، رعایت رژیم غذایی سبک که حاوی ۱۰۰ گرم کربوهیدرات است، الزامی خواهد بود.

در صورتی که تمام این شرایط قبل و در حین انجام آزمایش Bs2hpp رعایت شود، جواب آزمایش کمترین خطا را خواهد داشت.

شما می‌توانید در صورت نیاز از خدمت چکاپ در منزل هومکا استفاده کنید.

 

تست های مرتبط با آزمایش Bs2hpp

برای نتیجه‌گیری بهتر و دقیق‌تر، آزمایش Bs2hpp، تست‌های زیر همراه آن انجام خواهند شد. البته بهتر است بدانید که مجموعه این آزمایشات نیز در قالب آزمایش قند خون قابل انجام است.

در این آزمایش سطح گلوکز خون ارزیابی می‌شود. این آزمایش به عنوان بهترین تست برای تشخص دیابت معرفی شده است. 

این آزمایش مربوط به قند خون بارداری است. 

این آزمایش نیز مربوط به قند خون بارداری بوده و هفته‌های ۲۴ تا ۲۸ پس از بارداری انجام خواهد شد. این آزمایش دو مرحله‌ایی است. 

این آزمایش برای افرادی که مشکوک به دیابت هستند، تجویز می‌شود. در طی آن سطح  قند خون در طی ۲ تا ۳ ماه قبل ارزیابی خواهد شد. 

  • آزمایش insulin Urine Glucose (انسولین گلوکز ادرار)

در این آزمایش با بررسی ادرار سطح قند در بدن ارزیابی می‌شود. 

آزمایش Bs2hpp

 

سطح بالای Bs2hpp و بیماری‌های مربوط به آن

بیماری‌هایی را که سبب بالا رفتن نتیجه آزمایش Bs2hpp می‌شوند عبارتند از: 

  • دیابت
  • سندروم کوشینگ
  • نارسایی‌های کلیوی
  • پانکراتیت حاد

ناگفته نماند زمانی که نتیجه  آزمایش Bs2hpp کمتر از حد معمول باشد، احتمالا ابتلا به آدیسون وجود دارد. شما می‌توانید در صورت نیاز از مجموعه هومکا درخواست اعزام نیروی متخصص برای خدمت پزشک در منزل داشته باشید.

 

 

علائم نرمال نبودن میزان Bs2hpp  

وقتی نتیجه آزمایش Bs2hpp نرمال نیست؛ ممکن است با علائم زیر مواجه شوید: 

  • تشنگی مداوم
  • تکرر ادرار
  • احساس خشکی در دهان
  • به طول انجامیدن بهبود زخم‌ها
  • احساس درد در ناحیه شکم

آزمایش Bs2hpp

 

آزمایش Bs2hpp در منزل با هومکا

می‌توانید در خانه بمانید و  آزمایش Bs2hpp را بدهید. برای اینکار فقط کافی است به هومکا اعتماد داشته باشید. ما با ارائه خدمت آزمایش در منزل سعی کرده‌ایم شما تجربه‌ایی بی‌دغدغه در این زمینه داشته باشید. 

برای ثبت سفارش می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۷۳۷۱ تماس بگیرید یا همین حالا بر روی دکمه ثبت رایگان درخواست کلیک کنید. به این ترتیب سفارش شما به طور موقت و رایگان ثبت خواهد شد. سپس کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت تا اطلاعات کاملی در زمینه چگونگی ارائه خدمت و قیمت آزمایش در منزل در اختیار شما قرار دهند. اگر با شرایط موافق باشید، سفارش ثبت نهایی خواهد شد. پس از آن کارشناس هومکا در کوتاه‌ترین زمان به منزل یا محل مورد نظر شما مراجعه خواهد کرد. هومکا را به دوستان خود معرفی کنید.  همچنین بهتر است بدانید شما می‌توانید تفسیر آزمایش خون را نیز با هومکا انجام دهید.

دکمه ثبت درخواست رایگان

دسترسی سریع

سوالات متداول

چگونه می‌توانم برای آزمایش Bs2hpp آماده شوم؟
برای این منظور باید بین ۸ تا ۱۲ ساعت قبل از آزمایش ناشتا باشد. پس از آن، لازم است یک وعده غذایی حاوی ۷۵ گرم کربوهیدرات دریافت نمایید و دو ساعت بعد برای نمونه گیری مجدد اقدام نمایید.
شب قبل از آزمایش Bs2hpp چه چیزی نباید بخورم؟
از مصرف نان، غلات و آب میوه‌ها خودداری کنید. نمونه ای‌ از غذاهای ناهار می‌تواند کاهو و سالاد، گوشت، لوبیا سبز، کلم بروکلی و هر نوع سبزیجات برگ دار باشد. از خوردن غذاهای سرخ شده، نوشابه همراه با شکر یا چای شیرین خودداری کنید.
بهترین زمان برای بررسی قند در خون صبح چه زمانی است؟
بهتر است بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب قند خون خود را بررسی کنید تا نتیجه دقیق‌تری به دست آید.
در زمان ناشتایی می‌توانم چای بنوشم؟
خیر نوشیدن چای و قهوه باعث بروز خطا در نتیجه تست می‌شود.
خدمات هومکا چه مناطقی را تحت پوشش قرار می‌دهد؟
خدمات هومکا به سراسر استان تهران، کرج و حومه و مشهد ارائه می‌شود.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل
interpretation-icon

تفسیر رایگان CRP

mg/L