تست کرونا بیمه تامین اجتماعی
خانه
مقالات
تست کرونا بیمه تامین اجتماعی

تست کرونا بیمه تامین اجتماعی

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/07
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه قیمت‌ها در هومکا شفاف و مشخص هستند.
آیا هزینه تست را بیمه تامین اجتماعی می‌پردازد؟
در این روزهای کرونایی، تست کرونا به خصوص برای افرادی که در دسته‌های پرخطر ابتلا به این ویروس هستند، ضروریست. انجام تست کرونا در منزل جایگزین مناسبی برای این موضوع خواهد بود اما آیا هزینه تست را بیمه تامین اجتماعی می‌پردازد؟ با ما همراه باشید!

این روزها که زندگی همه ما از نوع زندگی کرونایی شده است، احتمال اینکه مجبور باشیم تست کرونا بدهیم و از مبتلا بودن یا نبودن خود آگاه شویم، بسیار زیاد است. تست کرونا دادن یک داستان و یک ماجراست و هزینه تست پرداخت کردن هم داستانی دیگر. کنار آمدن با شرایط تست دادن کرونا احتمالا برای همه امکانپذیر است، اما سازگاری با هزینه‌های این تست‌ها برای هر کسی عملی و شدنی نیست. اینکه بیمه‌ها از جمله بیمه تامین اجتماعی، هزینه تست کرونا را تقبل می‌کنند، موضوع پر اهمیت و پر حاشیه‌ای است که اما‌ها و اگرهای زیادی در رابطه با آن وجود دارد. تست کرونا در منزل خدمتی است که با قیمت مناسب و کیفیت بالا در اختیار تمام متقاضیان قرار می گیرد.

call button consult

 

آیا تست‌های کرونا تحت پوشش بیمه هستند؟

بسته به نوع تست، بیمه تامین اجتماعی بخشی از هزینه‌ها را تقبل می‌کند. بدیهی است که برای استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی باید به مراکز تحت پوشش مراجعه کنید. در این مراکز و در بیمارستان‌های دولتی، اسکن از ریه و آزمایش خون تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است، اما برای آزمایش PCR باید هزینه پرداخت کنید. گرچه هزینه انجام این آزمایش در مراکز دولتی کمتر از مراکز خصوصی است، اما به هر حال رایگان نیست.
به نقل از رئیس گروه پاراکلینیک دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت درباره سهم سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت هزینه تست کرونا، چنانچه بیمار از سوی مراکز ۱۶ ساعته ‌برای انجام تست به آزمایشگاه معرفی شود، بخشی اندکی از هزینه را پرداخت می‌کند و مابقی مبلغ نیز توسط بیمه‌ پرداخت می‌شود.
با توجه به اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تست سرولوژی دارای کد ستاره دار است، بنابراین فاقد پوشش بیمه‌ای است؛ زیرا این نوع تست کووید-۱۹ ارزش تشخیصی ندارد.

 

چرا تست ها‌ی سرولوژی ارزش تشخیصی ندارند؟

وقتی در مورد تست کرونا بیمه تامین اجتماعی صحبت می‌کنیم، پای تست‌های سرولوژی نیز به میان می‌آید. با توجه به اینکه این تست‌ها در تشخیص ابتلا به کرونا ارزشی ندارند، لذا تحت پوشش بیمه نیز قرار ندارند. در واقع تست‌های سرولوژی فقط نشان می‌دهند که آیا فرد در گذشته به کووید-۱۹ مبتلا شده‌ است یا خیر؛ تست قطعی مشخص کننده ابتلا به کرونا، تست PCR است که در مراکز دولتی تحت پوشش بیمه قرار دارد. به طور واضح و خلاصه باید بگوییم که بر اساس پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و همچنین فلوچارت تعیین شده در مورد بیماران بستری و سرپایی تست PCR تحت پوشش بیمه است.

با توجه به مقاله‌ای که در نشریه معتبر کتابخانه‌ی ملی پزشکی آمریکا (NLM) چاپ شده است، دلیل اصلی برای این موضوع که تست‌های سرولوژی ارزش تشخیصی ندارند آورده شده است:

موارد ابتلا به ویروس در بین جوامع و سرعت انتشارآن بالاست.  از سوی دیگر برای جلوگیری از شیوع ویروس و پخش آن از سوی افرادی که علائم ندارند، این افراد می‌بایست سریع‌تر شناسایی شوند. از آنجایی که برای تولید آنتی‌بادی در بدن زمان زیادی مورد نیاز است، لذا استفاده از تست مولکولی که در آن از ماده ژنتیکی ویروس برای شناسایی آن استفاده می‌شود، در اولویت امر کنترل شیوع ویروس است.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

تست PCR بیمه‌ای را کجا می‌توانیم انجام دهیم؟

تست کرونا بیمه تامین اجتماعی را به شرطی می‌پذیرد که در مراکز دولتی و مراکز ۱۶ ساعته انجام شده باشد. اگر بیمار به صورت سرپایی به مراکز تابع وزارت بهداشت یا همان مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کند و پزشک تشخیص دهد که انجام تست PCR لازم است، می‌تواند این تست را تحت پوشش بیمه‌ انجام دهد. در مورد بیماران بستری هم محدودیتی وجود ندارد و ممکن است در حین بستری چندین بار تست PCR انجام شود که پرداخت‌های آن هم انجام می‌شود.

تست کرونا بیمه تامین اجتماعی

 

نحوه پرداخت هزینه تست PCR تحت پوشش بیمه چگونه است؟

وقتی می‌گوییم تست کرونا بیمه تامین اجتماعی را در مراکز طرف قرارداد می‌پذیرد، به این معنی است که درصدی از هزینه را بیمار و درصدی را بیمه پرداخت می‌کند. به گفته رئیس گروه پاراکلینیک دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت، در بخش سرپایی سهم سازمان بیمه‌گر ۷۰ درصد و سهم بیمار ۳۰ درصد است.

call button submit

 

تست PCR در مراکز خصوصی

هزینه انجام تست PCR در مراکز خصوصی ۵۸۶ هزارتومان است. این مبلغ در مراجعه مستقیم بیمار به این مراکز دریافت می‌شود. البته باید یادآوری کنیم که در حال حاضر بسیاری از آزمایشگاه‌های خصوصی طرف قرارداد وزارت بهداشت و مراکز ۱۶ ساعته شده‌اند، از همین جهت باید تعرفه دولتی را دریافت کنند.

 

نقش بیمه در روزهای کرونایی چیست؟

به گفته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، با توجه به اینکه بیماران مبتلا به کرونا اورژانسی به حساب می‌آیند، تمامی افراد مشکوک به بیماری کرونا که در بیمارستان بستری می‌شوند، بلافاصله بیمه شده و در صورت توانایی مالی، خودشان حق بیمه را پرداخت می‌کنند؛ اما در صورت عدم توانایی مالی، ارزیابی وسع انجام می‌شود.
مشکل دیگری که در این بین وجود دارد، موضوع عدم پوشش هزینه‌های گزاف تست کرونا در بیمه‌های تکمیلی است. این مشکل تنها با دقت نظر و مساعدت نظام بیمه‌ای کشور حل خواهد شد.

 

چند نوع تست کرونا وجود دارد؟

تست تشخیص ابتلا به ویروس کووید-۱۹ دو شکل متفاوت دارد، در واقع یک تست برای تشخیص ابتلا به بیماری در زمان حاضر است و تست دیگر نشان می‌دهد که فرد در زمانی در گذشته به این ویروس مبتلا شده است یا خیر.

• تست تشخیص مولکولی یا PCR
این تست کرونا وجود عفونت فعال کووید-۱۹ را مشخص می‌کند.
۱. تست مولکولی مثل تست آرتی-پی‌سی‌آر (RT-PCR) که محتوای ژنتیکی ویروس را تشخیص می‌دهد.
۲. تست آنتی‌ژن که پروتئین‌های خاص ویروس را شناسایی می‌کند.

• تست آنتی‌بادی
این تست آنتی بادی موجود در بدن را نشان می‌دهد. آنتی‌بادی‌ها چند روز یا چند هفته بعد از ابتلا به عفونت تولید می‌شوند. با توجه به اینکه این تست برای تشخیص کووید-۱۹ نیست، تحت پوشش بیمه نیز قرار ندارد. اگر هنوز با نحوه‌ی نمونه‌گیری توسط پرستار برای انجام تست کرونا به روش آنتی‌بادی آشنایی کامل ندارید، این فیلم از رسانه اجتماعی یوتوب را ملاحظه فرمایید.

 

بیمه داشتن یا نداشتن

این روزها که انجام آزمایشات و تست‌های کرونا به شدت داغ است، موضوع بیمه مسئله بسیار چالش برانگیز و پر حاشیه‌ای شده است. بیمه داشتن به خودی خود خوب است و مزایای زیادی دارد. همه بیمه شدگان با پرداخت حق بیمه خود انتظار دارند که در زمان مقتضی بتوانند از امکانات بیمه‌ای استفاده کنند، اما متاسفانه معمولا اینگونه نیست یا دریافت خدمات از مراکز طرف قرارداد کیفیت چندانی ندارد. همین مسائل است که بستر نارضایتی را فراهم می‌کند. گرچه حضور بیمه‌های تکمیلی برای پرداخت هزینه‌ها کار را بسیار راحت کرده‌اند و بخش اعظمی از هزینه‌ها را در بیشتر مواقع تقبل می‌کنند، اما تست‌ها و آزمایشات کرونا تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی نیست و در نهایت بیمار باید هزینه‌ای را از جیب خود پرداخت کند. این هزینه در مراکز دولتی کمتر از مراکز خصوصی است، اما با این حال برای عده‌ بسیاری از افراد جامعه در این شرایط اسف‌بار اقتصادی، هزینه بسیار بسیار سنگینی است.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

هزینه‌ها متفاوت است

بسته به اینکه برای تست کرونا از کدام مرکز کمک بگیرید، از چه ابزار و تجهیزاتی برای تست استفاده شود، تست سریع باشد یا تست‌ معمولی، تست PCR باشد یا تست سرولوژی و ... هزینه‌ها متفاوت خواهد بود. واقعیت این است که وقتی به کرونا مبتلا می‌شوید، باید جیبتان از پول پر باشد. زیرا هم تست دادن در هر مرکزی پول می‌خواهد و هزینه‌بر است و هم اینکه برای بهبودی نیاز دارید رژیم غذایی مقوی و پر ویتامینی داشته باشید. حال اگر مجبور باشید چند روزی را هم در بیمارستان سپری کنید، باید جیبتان را پر تر کنید. در این شرایط بد اقتصادی که خانوارها در خرج و مخارج روزانه خود درمانده شده‌اند، اضافه شدن اینگونه خرج‌ها حقیقتا بسیار کمرشکن و طاقت فرساست. با توجه به اینکه تست کرونا بیمه تامین اجتماعی را بسیار محدود می‌پذیرد و بسیاری از هزینه‌ها بر گردن خودِ بیمار است، بنابراین بهترین راهکار برای مقابله با این بیماری رعایت صفر تا صدی پروتکل‌های بهداشتی و محدود کردن رفت و آمد‌ها است.

تست کرونا بیمه تامین اجتماعی

 

برای تست کرونا به مراکز خصوصی برویم یا دولتی؟

جدال بر سر کیفیت خدمات رسانی در مراکز درمانی خصوصی و مراکز درمانی دولتی، جدال دیرینه‌ای است که گویا پایانی هم ندارد. بدیهی است که کیفیت خدمات پزشکی در درمان بیماری و بهبودی و همچنین روحیه بیمار تاثیر بسیار زیادی دارد. اینکه واقعا آیا مراکز دولتی بی کیفیت هستند و مراکز خصوصی پر کیفیت، سوال بسیار مهمی است که پاسخ‌های بسیار زیادی می‌تواند داشته باشد. اینکه تست کرونا بیمه تامین اجتماعی را انتخاب کنید یا قید بیمه را بزنید و همه هزینه‌ها را از جیب خودتان پرداخت کنید، ارتباط مستقیمی با درآمد و شرایط اقتصادی شما دارد. آنچه مسلم و مشخص است، این است که بیمه تامین اجتماعی در مراکز طرف قرارداد بخشی از این هزینه‌ها را تقبل می‌کند. انتخاب با بیمار است که به کجا و کدام مرکز مراجعه کند.

 

تست کرونا بیمه تامین اجتماعی با هومکا

هومکا مرکزی معتبر و تخصصی برای ارائه خدمات آزمایشگاهی و درمانی است. تمام خدماتی که در هومکا ارائه می‌شود از ذره بین کیفیت عبور کرده و کاملا شفاف و معتبر هستند. دریافت خدمات غیرحضوری در این روزهای کرونایی یکی از واجبات زندگی شده است. با هومکا می‌توانید بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات غیرحضوری پزشکی، درمانی، مراقبتی و آزمایشگاهی را دریافت کنید. کافی است تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را از همکاران ما جویا شوید.

مجموعه هومکا همچنین خدمات مراقبتی مانند پرستار بیمار در منزل را برای نگهداری از افراد مبتلا در اختیار خانواده‌های گرامی قرار می‌دهد. خدمات درمانی مانند پزشک در منزل و تزریقات در منزل نیز برای جلوگیری از خروج بیماران مبتلا به کرونا و شکستن قرنطینه ارائه می‌شود.

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

آیا می‌توان به دقت آزمایش کرونا در منزل اعتماد کرد؟
همانطور که می‌دانید مدت زیادی از حضور این ویروس در بین ما گذشته است و در این مدت دانشمندان، برای یافتن آزمایشات دقیق تشخیصی، تلاش بسیاری کرده‌اند. تا به الان می‌توان گفت که دقیق‌ترین تست موجود، همان تست پی سی آر است که بالاتر راجع به آن گفته بودیم. برخی از افراد این ‌گونه فکر می‌کنند که اگر حضوری به آزمایشگاه مراجعه کنند نتیجه‌ی مطمئن‌تری می‌گیرند و انجام تست کرونا درب منزل دقت بالایی ندارد. درحالی که اگر نکات گفته شده رعایت شود، انجام تست کرونا در خانه نه تنها تفاوتی با انجام آن در مراکز درمانی نخواهد داشت بلکه به مراتب مطمئن‌تر و ایمن‌تر از انجام آن در محیط شلوغ آزمایشگاه است.
آیا هومکا مجوزهای لازم را برای انجام آزمایش کرونا در منزل در اختیار دارد؟
بله. نام شرکت ما سفیران سلامت سپینود است و با برند هومکا در حال فعالیت هستیم. مجوز مورد نیاز برای انجام چنین فعالیتی «مجوز ارائه خدمات و مراقبت‌های بالینی در منزل» است که مجموعه‌‌ی هومکا آن را کسب کرده است. همانطور که می‌دانید هومکا به عنوان یک واسطه بین شما و آزمایشگاه‌های معتبر عمل می‌کند. به این صورت که برای انجام تست کرونا در محل از مخاطب درخواست‌ها را دریافت می‌کند و هماهنگی‌های لازم را با آزمایشگاه‌ها انجام می‌دهد. در زمینه‌ی آزمایش کرونا در منزل، هومکا با آزمایشگاه‌هایی همکاری می‌کند که دارای تاییدیه‌ی وزارت بهداشت باشند و مجوزهای لازم برای انجام تست کرونا را داشته باشند. از جمله آزمایشگاه‌هایی که هومکا با آن‌ها همکاری می‌کند می‌توان به آزمایشگاه آرامش، مندل و رویان اشاره نمود.
چقدر احتمال دارد كه به کووید-۱۹ مبتلا شوم؟
اين خطر بستگي به جايي دارد كه شما در آن زندگي مي كنيد يا به تازگي سفر كرده ايد. خطر عفونت در مناطقي كه تعدادي از افراد مبتلا به کووید-۱۹ تشخيص داده شده اند، بيشتر است.
آيا مي‌توانم کووید-۱۹ را از مدفوع كسي كه مبتلا به اين بيماري است، بگيرم؟
به نظر مي‌رسد خطر ابتلا به کووید-۱۹ از مدفوع فرد آلوده كم است. در حالي كه تحقيقات اوليه نشان مي‌دهد كه ويروس ممكن است در برخي موارد در مدفوع وجود داشته باشد، با وجود اينكه انتقال از اين طريق روش اصلي شيوع آن نيست توصيه‌ها براي تميز كردن مرتب دست‌ها ، بعد از استفاده از سرويس بهداشتي و قبل از غذا است.
آيا دست دادن و روبوسي موجب انتقال بيماري مي‌شود؟
بله، به اين صورت كه ويروس از سطح پوست فرد مبتلا به فرد مقابل منتقل مي‎‌شود.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل