تست کرونا هواپیمایی قطر
خانه
مقالات
تست کرونا هواپیمایی قطر

تست کرونا هواپیمایی قطر

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/08
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه قیمت‌ها در هومکا شفاف و مشخص هستند.
در منزل تست کرونا بده و با خیال راحت سفر کن!
برخی افراد به دلیل موقعیت‌های شغلی، مسافرت‌های پروازی زیادی دارند. شیوع کرونا باعث شده است تا آنها با مشکلات خاصی مواجه شوند. در حال حاضر انجام تست pcr کرونا و زمان پاسخدهی آن، برای این افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. مجموعه‌ی هومکا با همکاری آزمایشگاه‌های معتبر، پاسخ تست کرونا برای پرواز را در اسرع وقت و زیر ۲۴ ساعت، در اختیار شما قرار خواهد داد.

کشور قطر با هدف کنترل اپیدمی کرونا قوانین خاصی را برای پذیرش مسافران تعیین کرده است. از آنجا که از شیوع این بیماری مدت زمان طولانی می‌گذرد، این قوانین نیز دستخوش تغییرات شده‌اند. در طی این سال‌ها ارائه نتیجه منفی تست کرونا برای پرواز برای ورود به خاک این کشور الزامی بوده است. در حال حاضر نیز ارائه گواهی واکسیناسیون برای هواپیمایی قطر ضروری است. در این مقاله با هومکا همراه باشد تا جزئیات بیشتری در مورد شرایط سفر با هواپیمایی قطر در اختیار شما قرار گیرد. 

تست کرونا قطر

 

شرایط سفر با هواپیمایی قطر در دوران کرونا چگونه است؟ 

هواپیمایی قطر در دوران کرونا، کشورها را به دو دسته (لیست) قرمز و سبز تقسیم‌بندی کرده است. همچنین در کنار این دو لیست، لیست ثانویه‌ای از کشورهای قرمز استثنایی را نیز در نظر گرفته است. این لیست براساس شاخص‌های خطر سلامت محلی و بین‌المللی کووید ۱۹ تدوین شده است. شهروندان و افرادی که مقیم این کشور هستند، می‌توانند در هر زمانی از قطر خارج شوند اما هنگام بازگشت و ورود دوباره به این کشور باید قوانین وضع شده را رعایت کنند.  

افرادی که قصد دارند از مقاصد دیگر وارد این کشور شوند، باید از طریق منابع رسمی قوانین را به طور دقیق بررسی کنند. این قوانین با توجه به شیوع اپیدمی کرونا می‌تواند تغییر کند . 

مسافران باید برای ورود به این کشور، در سامانه پیش ثبت‌نام مدارک خود را بارگذاری کنند. کلیه مدارک مانند گواهی واکسن باید سه روز قبل از ورود به خاک این کشور در این سامانه بارگذاری شود. ثبت نتیجه منفی تست pcr کرونا در این سامانه الزامی نیست. مسافران باید نسخه اصلی نتیجه تست را به خطوط هواپیمایی ارائه دهند؛ در غیر این صورت اجازه پرواز به آنها داده نخواهد شد. آزمایش تست کرونا پرواز هواپیمایی قطر باید در یکی از مراکز مورد تایید در کشور مبدا دریافت شود. نتیجه تست ۷۲ ساعت پس از صدور اعتبار دارد. هومکا با آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و هواپیمایی قطر همکاری دارد. برای تست کرونا پروازی می‌توانید از خدمات آزمایشگاه در منزل هومکا استفاده کنید. 

ثبت درخواست تست کرونا برای پرواز

باید به این نکته توجه داشته باشید که دولت قطر، اجازه معاینه تصادفی مسافران را دارد.  مسافران باید اپلیکیشن «اهتراز» را دانلود کرده و با استفاده از سیم کارت داخلی یا بین‌المللی آن را بر روی تلفن همراه خود فعال کنند.  

همه مسافران باید قبل از ورود به خاک قطر فرم تعهدنامه و خود اظهاری را تکمیل و امضاء کنند. این فرم در وب سایت وزارت بهداشت این کشور وجود دارد. این قانون برای ساکنین قطر و همچنین افرادی که از کشورهای سبز وارد این کشور می‌شوند، وجود ندارد. به مسافران توصیه می‌شود قبل از ورود به خاک این کشور، سیاست‌های قرنطینه وضع شده را با توجه به طبقه‌بندی کشورها، به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند. 

از دیگر قوانین هواپیمایی قطر در دوران کرونا به این موارد اشاره شده است:

  • نکات مسافرتی در کشور مقصد خود را مطالعه کرده و آزمایش‌های لازم را انجام داده باشند. 
  • ابتدا باید با حضور در مراکز درمانی مورد تائید ، تست RT-PCR  خود را کامل انجام دهند . 
  • انجام این تست کاملاً اجباری و الزامی بوده و عدم ارائه نتیجه تست ، امکان لغو سفر شمارا بیشتر می‌کند. 
  • پس از انجام تست حلق و بینی ، باید این نتایج آزمایش را همراه خود داشته باشند. 
  • مسافرین باید دو کپی از این نتیجه را به همراه داشته باشند . 
  • تکمیل فرم رضایت از سفر هواپیمایی قطر برای رضایت مسافرین به سفر نیز اجباری است . 
  • هزینه انجام آزمایش نیز با خود مسافر است.
  • اگر تست کرونای شما مثبت باشد ، کنسلی بلیط بدون هیچ‌گونه هزینه اضافی انجام می‌شود. اگر ضرورت سفر شما را اجبار به پرواز مجدد می‌کند ، پس از طی ۱۴ روز می‌توانید مجدد تست داده و در صورت منفی بودن آزمایش ، سفر خود را انجام دهید. 

call button submit

 

واکسن‌های مورد تایید هواپیمایی قطر چیست؟ 

هواپیمایی قطر واکسن‌های کرونا را به دو دسته واکسن‌های تایید شده و واکسن‌های مشروط تقسیم کرده است: 

واکسن‌های تایید شده واکسن‌های تایید شده مشروط 
فایزر؛ تزریق دو دوز  سینوفارم؛‌ تزریق دو دوز 
مدرنا؛ تزریق دو دو دوز  سینواک؛ تزریق دو دوز 
آسترازنکا؛ تزریق دو دوز سپوتنیک V؛ تزریق  دو دوز 
جانسون؛ تزریق یک دوز   کوواکسین؛ تزریق دو دوز 

ارائه نتیجه مثبت تست آنتی بادی سرولوژی، برای آن دسته از مسافرانی که دو دوز واکسن‌های تایید شده مشروط را دریافت کرده‌اند، اجباری است. از تزریق دوز دوم واکسن، حداقل باید ۱۴ روز گذشته باشد. تنها در این صورت، مصونیت فرد تایید خواهد شد. 

 در سایت cdc.gov در مورد واکسن کرونا و کشور مقصد، اینطور نوشته شده است: 

اینکه کدام واکسن کرونا برای ورود به کشور مقصد مورد تایید است به قوانین کشور مورد نظر بستگی دارد. توصیه می‌شود حداقل یک ماه قبل از سفر با پزشک مشورت داشته باشید تا در صورت نیاز از دارو مصرف کنید.

واکسن هواپیمایی قطر

 

چطور باید کارت واکسن دیجیتال را بگیرم؟

برای دریافت کارت دیجیتال واکسن کافی است به سایت واکسیناسیون مراجعه کنید. کارت واکسن به صورت آنی و با زبان انگلیسی و فارسی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای صدرو این کارت نیازی نیست هزینه‌ای پرداخت کنید. 

ثبت درخواست تست کرونا برای پرواز

 

چه افرادی از تست کرونا هواپیمایی قطر معاف هستند؟

طبق اطلاعیه این شرکت هواپیمایی ، در مردادماه ۱۳۹۹، کودکان زیر ۱۲ سال که به همراه خانواده خود به کشورهای دیگر سفرکرده و پاسخ تست خانواده آن‌ها منفی است ، نیاز به تست ندارند . نوزادان زیر یک سال نیز از انجام تست PCR  معاف هستند. 

تست کرونا قطر

 

برای تست کرونا چه مدارکی باید حاضر کنم؟ 

اگر مایل هستید با استفاده از خدمت تست کرونا پرواز هومکا، آزمایش PCR را انجام دهید؛ کافی است مدارک زیر را ارائه دهید: 

  • عکس واضح از پاسپورت
  • روز و ساعت پرواز

 

آزمایشگاه‌های مورد تایید هواپیمایی قطر 

کلیه آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران مورد تایید هواپیمایی قطر نیز است. انجام آزمایش در آزمایشگاه‌هایی که در این لیست قرار ندارند، اعتبار نخواهد داشت. این موضوع می‌تواند برنامه پرواز شما را مختل کند. 

تست کرونا قطر

 

چگونه با هومکا تست کرونا هواپیمایی قطر را انجام دهیم؟

باوجود الزامی بودن تست کرونا برای پرواز هواپیمایی قطر  اگر سفری نزدیک با موقعیت اضطراری در پیش دارید، می‌توانید روی ما حساب کنید. کافیست درخواست خود را در وبسایت هومکا ثبت کنید تا تکنسین‌های ما در همان مکان و زمانی که شما تعیین کرده‌اید، نمونه‌گیری‌های لازم برای تست کرونا را از شما گرفته و آن‌ را به آزمایشگاه مورد نظر انتقال دهند.
ذکر این نکته ضروری است که در حال حاضر، خدمات هومکا فقط مختص تهران، البرز و شهر مشهد است و هنوز برای استان‌های دیگر خدماتی ارائه نمی‌دهیم. اما تلاش می‌کنیم تا در آینده‌ی نزدیک، بر گستره‌ی خدمات خود بیفزاییم.
 همکاران ما در هومکا نیز برای راهنمایی و ارائه پاسخ سؤالات شما برای انجام تست کرونا هواپیمایی قطر در خدمت شما هستند. فراموش نکنید که هومکا برای درمان و انجام آزمایش‌های ضروری در شرایط کرونا ، بهترین راه‌حل است. 

تست کرونا پرواز

افرادی که با پاسخ مثبت تست کرونا مواجه می‌شوند، باید هر چه سریعتر در قرنطینه قرار گیرند تا از انتقال ویروس به سایرین ممانعت به عمل آید. افراد مبتلا به کرونا، ممکن است با گذر زمان، علائم پیشرفته‌ی بیماری را تجربه نمایند. در چنین شرایطی، نیاز این افراد به خدمات درمانی حتمی خواهد بود. خدماتی از جمله پزشک در منزل برای معاینه و ویزیت بیمار، اولین خدمت مورد نیاز این افراد خواهد بود. 

call button submit

با انجام ویزیت توسط پزشک و انجام معاینه‌ی بالینی، ممکن است بیمار نیاز به انجام آزمایش داشته باشد. در چنین شرایطی نیز خدمات آزمایش در منزل، می‌تواند مانع خروج بیمار مبتلا به کرونا از قرنطینه و به خطر افتادن سلامت سایر افراد شود.  از جمله دیگر خدمات درمانی مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا می‌توان به تزریقات در منزل اشاره نمود.  

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

هومکا چگونه خدمات آزمایشگاهی خود را به مخاطبان ارائه می‌هد؟
هومکا به عنوان یک واسطه بین شما و آزمایشگاه‌های معتبر عمل می‌کند. به این صورت که برای انجام تست کرونا در محل از مخاطب درخواست‌ها را دریافت می‌کند و هماهنگی‌های لازم را با آزمایشگاه‌ها انجام می‌دهد. در زمینه‌ی آزمایش کرونا در منزل، هومکا با آزمایشگاه‌هایی همکاری می‌کند که دارای تاییدیه‌ی وزارت بهداشت باشند و مجوزهای لازم برای انجام تست کرونا را داشته باشند. از جمله آزمایشگاه‌هایی که هومکا با آن‌ها همکاری می‌کند می‌توان به آزمایشگاه آرامش، مندل و رویان اشاره نمود.
چطور می‌توانم به صورت فوری از خدمت تست کرونا استفاده کنم؟
در صورت نیاز فوری به تست کرونا در منزل، می‌توانید با شماره‌ی ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ تماس بگیرید و فوریت را مطرح کنید. کارشناسان ما نیز با دریافت اطلاعات اولیه از شما، تلاش می‌کنند تا هماهنگی‌های لازم برای اعزام پرستار در سریع‌ترین زمان ممکن را انجام دهند.
آیا تست کرونا در منزل برای پرواز را هم انجام می‌دهید؟
بله. اگر نیاز به آزمایش کرونا درب منزل برای پرواز یا ایرلاین‌های هوایی را دارید، می‌توانید در درخواست خود این موضوع را مطرح کنید. کارشناسان ما در این زمینه شما را راهنمایی خواهند کرد.
اگر نتیجه آزمایش کرونا مثبت شد چه کاری انجام دهم؟
در ابتدا لازم است که خونسردی خودتان را حفظ نمایید. سپس سعی کنید پروتکل‌های بهداشتی در زمینه‌ی قرنطینه را انجام دهید و تا حد امکان وسایل و اتاق و سرویس یهداشتی خود را از دیگران جدا کنید. سعی کنید علائم خود را به صورت دوره‌ای چک نموده و اگر علائم حاد تنفسی پیدا کردید به بیمارستان مراجعه کنید. در این زمینه می‌توانید از پکیج مراقبت بیمار کرونا در منزل استفاده کنید. با استفاده از این پکیج می‌توانید از خدماتی نظیر ویزیت پزشک در منزل به منظور بررسی بیمار مبتلا به کرونا، تزریقات در منزل، در تماس بودن با پزشک برای پاسخ به سوالات، تست کرونا در منزل و .. بهره‌مند شوید.
نتیجه تست کرونا پروازی هومکا چگونه ارائه می‌شود؟
نتیجه تست PCR کرونا به صورت آنلاین در پنل شخصی شما نمایش داده خواهد شد. برای مسافرت‌های پروازی نسخه فیزیکی نتیجه آزمایش نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل