فیزیوتراپی در منزل هشتگرد
خانه
مقالات
فیزیوتراپی در منزل هشتگرد

فیزیوتراپی در منزل هشتگرد

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/02/19
فیزیوتراپی با به روزترین تجهیزات در منزل شما!
رفت و آمد به مراکز فیزیوتراپی به خصوص برای افرادی که دچار مشکلات حرکتی و بیماری هستند بسیار دشوار است. از طرفی جلسات فیزیوتراپی نیز باید به صورت منظم انجام شود. برای حل این مشکل مجموعه خدمات درمانی و مراقبتی هومکا بهترین فیزیوتراپ‌ها را به همراه پیشرفته‌ترین تجهیزات به منزل شما اعزام می‌کند!
مشاوره رایگان
هنوز تصمیم نگرفتید؟ نگران نباشید. می‌توانید اطلاعات خود را بفرستید و مشاوره رایگان بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

طبق نظر انجمن فیزیوتراپی آمریکا (APTA) فیزیوتراپ، پزشکی آموزش دیده است که مجوز کار فیزیوتراپی دارد و می‌تواند ناهنجاری‌های جسمی و حرکتی را تشخیص دهد و به بیمار کمک کند تا قوای خودش را دوباره به دست بیاورد و دامنه حرکتی خود را افزایش دهد. فیزیوتراپ‌های حرفه‌ای و دارای مدرک پزشکی می‌توانند در بخش‌های مختلفی کار کنند. که از آن‌ها می‌توان به درمان‌های سراپایی، مراکز خصوصی، بیمارستان‌ها، خانه سالمندان و مکان‌های دیگری از این دست اشاره کرد اما شما برای این که به یک فیزیوتراپ دسترسی پیدا کنید، حتما نباید به مراکز درمانی بروید. شما می‌توانید درخواست فیزیوتراپی در منزل هشتگرد کنید تا با آرمش و بدون استرس حمل و نقل به درمان خود بپردازید. در این متن سعی داریم به شما نکاتی درباره فیزیوتراپی در منزل هشتگرد بگوییم.

برای ثبت رایگان سفارش کلیک کنید. 

ثبت رایگان درخواست فیزیوتراپی در منزل

 

مزایای فیزیوتراپی در منزل هشتگرد

ایمنی شخصی
از مزیت‌های فیزیوتراپی در منزل هشتگرد ایمنی شخصی در منزل است. بسیاری از بیمارانی که به فیزیوتراپ نیاز دارند، نمی‌توانند به راحتی حرکت کنند و جابه جایی آن‌ها به مراکز درمانی کار بسیار سختی است. به همین دلیل هم متاسفانه برخی از بیماران از خیر درمان و جلسات فیزیوتراپی می‌گذرند. فیزیوتراپی در منزل هشتگرد این مشکل را بر طرف می‌کند و بیمار بدون استرس و با خیال راحت می‌تواند در خانه بنشیند و منتظر فیزیوتراپ باشد. همچنین برخی از افرادی که به فیزیوتراپی نیاز دارند ممکن است دچار معلولیت باشند و متاسفانه ساختمان‌های درمانی و کلینیک‌ها متناسب با شرایط معلولین ساخته نشده است و این مشکل هم می‌تواند با فیزیوتراپی در منزل هشتگرد حل شود.
 

پاسخ گویی بهتر فیزوتراپ به مشکلات شما
در جلسات فیزیوتراپی در منزل هشتگرد، فیزیوتراپ می‌تواند شرایط خانه شما را بررسی کند و مناسب با شرایط خانه و زندگی تمرین‌ها و توصیه‌های خاصی به شما بکند. برای بیماران این مشکل به وجود می‌آید که گاهی در نشستن در مبل خانه یا خوابیدن در تخت خودشان به مشکل می‌خورند. در مراکز درمانی بیمار به سختی می‌تواند، مشکل و شرایط خود را برای فیزیوتراپ توصیف کند و همین طور برای فیزیوتراپ هم سخت است که با ناآگاهی نسبت به شرایط نظر دهد. در فیزیوتراپی در منزل هشتگرد فیزیوتراپ به راحتی می‌تواند شرایط شما را بررسی کند و به شما راهکار ارائه کند.

فیزیوتراپی در منزل هشتگرد

راحتی شما در زمان درمان
ویژگی دیگر فیزیوتراپی در منزل هشتگرد راحتی بیمار است. بیمار می‌تواند به راحتی می‌تواند زمان مناسب خود را مشخص کند و با فیزیوتراپ جلسه درمان بگذارد. از طرف دیگر شما نیاز ندارید مدام در استرس و نگرانی باشید که در این شلوغی‌های شهر آیا می‌توانید به موقع به مرکز درمانی برسید یا نه. حتی ممکن است که شما کودکی داشته باشید که نگه داشتن کودک در مرکز درمانی کار بسیار سختی است. همه این نگرانی‌ها باعث می‌شود که تمرکر شما به گفته‌های فیزیوتراپ بسیار کم شود و این موضوع در بهبودی شما اثر منفی دارد. همه این مشکلات با راه حل فیزیوتراپی در خانه به راحتی برطرف می‌شود.

کاهش هزینه‌ها
یکی دیگر از مزیت‌های بسیار مهم فیزیوتراپی در منزل هشتگرد هزینه پایین‌تر از آن است. همان طور که می‌دانید امروزه جابه جایی در نقاط مختلف شهر اصلا ارزان نیست. فرقی هم ندارد که از ماشین شخصی یا وسایل نقیله عمومی استفاده کنید. از طرف دیگر شما برای رسیدن به جلسه درمانی باید از بخشی از زمان و کار خود هم بگذرید که این مورد هم نوعی هزینه محسوب می‌شود با فیزیوتراپی در منزل هشتگرد هزینه‌های شما تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

کارشناسان در مورد هزینه انواع خدمات فیزیوتراپی مانند فیزیوتراپی بیمار سرطانی در منزل، فیزیوتراپی بیمار ام اس در منزل، فیزیوتراپی سکته مغزی در منزل و سایر خدمات به شما مشاوره خواهند داد. 

دکمه تماس برای مشاوره رایگان

 

انتظارات از فیزیوتراپی در منزل هشتگرد

فیزیوتراپ متخصص از آغاز تشخیص مشکل حرکتی و جسمی، درمان و بهبودی بیمار می‌تواند همراه بیمار باشد و با درمان‌هایی که برای بیمار تجویز می‌کنند، به او کمک کنند. البته ممکن است که درمان‌های تجویزی فیزیوتراپ همراه با راهکارهای دیگری به عنوان مکمل آن‌ها استفاده شود. زمانی که شما به فیزیوتراپ مراجعه می‌کنید، اتفاقاتی شبیه به موارد زیر می‌افتد:

✔ بدن شما و جایی که مشکل پیدا کرده‌اید، توسط پزشک معیانه می‌شود و برای تشخیص بهتر ممکن است که آزمایش‌های خاصی برای شما تجویز شود تا پزشک بتواند بهتر و دقیق‌تر تصمیم‌گیری کند. از جمله این آزمایش‌های خاص می‌توان به ارزیابی انعطاف پذیری، حرکت و عملکرد عضلات و مفاصل اشاره کرد.

✔ بعد از این که تشخیص بیماری صورت گرفت. پزشک به شما برنامه‌ای از درمان و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت درمان به شما می‌دهد تا از آن آگاهی کامل پیدا کنید.

✔ درمان فیزیوتراپی را بسته به بیماری خود و توانایی‌های حرکتی خود به کمک فیزیوتراپ دریافت می‌کنید.

✔ فیزیوتراپ به شما برنامه‌ای می‌دهد و روش‌هایی را به شما آموزش می‌دهد تا بتوانید خودتان هم در خانه و تنهایی به بهبود خود کمک کنید.

فیزیوتراپی در منزل هشتگرد

 

نکات مهم فیزیوتراپی در منزل هشتگرد

برای آن که جلسات فیزیوتراپی شما به بهترین شکل ممکن انجام باشد باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه به موارد آن اشاره خواهیم کرد:

✔ برای فیزیوتراپی در منزل هشتگرد باید اتاق مناسبی را در خانه خود انتخاب کنید که هم خلوت و پاکیزه باشد و هم نور خوبی داشته باشد تا به راحتی بتوانید به تمرینات فیزیوتراپ بپردازید.

✔ اشیا و وسایلی را که حواس شما را از درمان پرت می‌کنند، از خود دور کنید. گوشی خود را خاموش کنید یا در حالت سکوت قرار دهید، حتی تلویزیون را هم خاموش کنید. تمرکز شما در درمان به تسریع بهبودی شما کمک زیادی می‌کند.

✔ حرکات و تمرین‌هایی که فیزیوتراپ به شما آموزش می‌دهد، حرکاتی هستند که شما باید درآینده آن‌ها را به تنهایی تکرار کنید. در نتیجه خیلی خوب به حرکات دقت کنید و اگر احتمال می‌دهید آن‌ها را از یاد می‌برید. حتما آن‌ها را یادداشت کنید تا همیشه بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. 

برای ورود به صفحه ثبت رایگان درخواست بر روی آیکون زیر کلیک کنید. 

call button submit

 

انواع درمان ‌های فیزیوتراپی در منزل هشتگرد

همه افرادی که دچار مشکلی جسمی و حرکتی هستند، به فیزیوتراپی نیاز دارند. حال این مشکل جسمی می‌تواند به علل مختلفی ایجاد شده باشند که از آن‌ها می‌توان به مشکلات دستگاه عصبی و ضایعات نخاعی یا مشکلات استخوانی و ماهیچه‌ای اشاره کرد. مشکلاتی که در دستگاه عصبی به وجود می‌آید، می‌تواند باعث بیماری‌هایی مثل پارکینسون یا فلج نخاعی و مغزی شود. معمولا افراد فیزیوتراپی را تنها شامل ورزش دادن بدن می‌دانند اما فیزیوتراپی تنها به این مورد خلاصه نمی‌شود و روش‌های مختلفی برای فیزیوتراپی در منزل هشتگرد وجود دارد. در این بخش از متن به انواع درمان‌های فیزیوتراپی در منزل هشتگرد پرداخته‌ایم و ویژگی هر کدام را به شما توضیح داده‌ایم:

یخ درمانی و گرما درمانی
یخ درمان و گرما درمانی برای ماهیچه‌ها بسیار مفید هستند. این روش باعث می‌شود که جریان خون تحریک شود و اگر عضو شما متورم شده باشد. این تورم کاهش پیدا می‌کند. نکته مهم در زمان توسط یخ و گرما این است که کدام قسمت بدن به درمان نیاز دارد.اگر می‌خواهید در مورد گرما درمانی اطلاعات بیشتری بدست آورید نگاهی به سایت خط سلامتی(Health Line) داشته باشید: 

گرما درمانی به بهبود گردش خون در یک منطقه خاص از بدن کمک می‌کند. این امر به دلیل افزایش دما است. افزایش دما در ناحیه آسیب دیده  ناراحتی را تسکین داده و در عین حال  انعطاف‌پذیری ماهیچه‌ها را افزایش خواهد داد. گرما باعث شل شدن و تسکین ماهیچه‌ها و التیام بافت آسیب دیده می‌شود.
به طور کلی دو نوع گرما درمانی وجود دارد: گرمای خشک و گرمای مرطوب. 

تحریک الکتریکی
یکی دیگر از روش‌های درمانی فیزیوتراپی در منزل هشتگرد می‌توان به تحریک الکتریکی اشاره کرد. در تحریک الکتریکی، جریان الکتریکی از طریق پوست به منطقه آسیب دیده می‌رسد. این روش درمانی به هیچ وجه دردی در بیمار ایجاد نمی‌کند. بلکه با گرم کردن منطقه آسیب دیده، جریان خون را در آن منطقه از بدن افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که درد کاهش پیدا کند. 
 

ماساژ درمانی
ماساژ درمانی یکی از روش‌های فیزیوتراپی در منزل هشتگرد است. در این روش درمانی فیزیوتراپ با ماساژ مناطق مختلفی از بدن باعث می‌شود که جریان خون در آن قسمت از بدن افزایش پیدا کند و عضلات شل شوند و در نهایت بهبود پیدا کنند. این تکنیک می‌تواند در خدمت فیزیوتراپی دست در منزل، فیزیوتراپی کمر در منزل و ... مورد استفاده قرار گیرد. 
 

اولتراسوند تراپی
یکی دیگر از روش‌های فیزیوتراپی در منزل هشتگرد اولتراسوند تراپی است. در این روش از فیزیوتراپی از امواج صوتی با فرکانس بسیار بالا استفاده می‌شود. در این روش نیز امواج به نقطه آسیب دیده می‌رسند و جریان خون را در بافت آن منطقه از بدن افزایش می‌دهند و باعث می‌شوند که درد کمتر شود و آن نقطه بهبود پیدا کند.

 

قیمت فیزیوتراپی در منزل هشتگرد

در این متن به نکات مهمی درمورد فیزیوتراپی در منزل در هشتگرد پرداختیم اما نکته بسیار مهم دیگری مانده است و آن هم قیمت فیزیوتراپی در منزل هشتگرد است. در این زمینه باید گفت که قیمت فیزیوتراپی در منزل در هشتگرد به فاکتورهای بسیاری مرتبط است. به عنوان مثال مهم است که شما به چند جلسه فیزیوتراپی نیاز دارید، به چه امکاناتی نیاز دارید و سوالات این چنینی. با تعیین همه این موارد قیمت نهایی فیزیوتراپی در منزل مشخص شود.

اما اصلا نگرانی به دل خود راه ندهید. چرا که مجموعه خدمات درمانی و مراقبتی هومکا هوای شما را دارد. در مجموعه هومکا قیمت فیزیوتراپی در منزل هشتگرد به گونه‌ای تعیین می‌شود که مشکلی در پرداخت هزینه‌ها نداشته باشید و بدون دغدغه‌های این چنینی تنها به سلامت خود بیاندیشید.

فیزیوتراپی در منزل هشتگرد

 

فیزیوتراپی در منزل هشتگرد با مجموعه هومکا

اما چگونه می‌توان به خدمات مجموعه هومکا به خصوص فیزیوتراچی در منزل هشتگرد دسترسی پیدا کرد؟ به راحتی آب خوردن. اول از همه این که خدمات مجموعه هومکا در همه جای تهران،کرج  و مشهد قابل دسترسی است. شما از دو طریق می‌توانید ما را از خواسته خود آگاه کنید.

ثبت رایگان درخواست فیزیوتراپی در منزل

شما می‌توانید به مجموعه هومکا با شماره تلفن ۰۲۱۶۷۳۷۱ تماس بگیرید. در صورت انتخاب این راه کارشناسان ما به تلفن شما پاسخ می‌دهند و اطلاعات لازم را درمورد درخواست شما به عنوان مثال فیزیوتراپی در منزل هشتگرد (که زیر مجموعه خدمت فیزیوتراپی در منزل کرج است) به شما می‌دهند و در نهایت فیزیوتراپ مجرب به خانه شما فرستاده می‌شود. همین طور شما می‌توانید درخواست خود را در سایت مجموعه هومکا ثبت کنید. در این روش نیز کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند و اطلاعات مورد نیاز را به شما می‌دهند. همچنین مجموعه هومکا بالاترین سطح پروتکل‌های بهداشتی را اجرا می‌کند.

دسترسی سریع

سوالات متداول

گرما درمانی چگونه به کاهش درد و آسیب کمک خواهد کرد؟
در گرما درمانی به دلیل افزایش دما، جریان خون در ناحیه آسیب‌دیده بیشتر می‌شود. به همین دلیل در تسکین درد موثر است.
آیا گرما یا سرما درمانی با عوارض خاصی همراه است؟
گرما و سرما درمانی از مقرون‌به‌صرفه ترین راه‌های کاهش درد است. نکته مهم این است که بدانید چه زمانی باید از گرما و چه زمانی باید از سرما درمانی استفاده کنید. کارشناسان ما در این زمینه شما را راهنمایی خواهند کرد.
چه زمانی باید سرما درمانی را شروع کرد؟
سعی کنید در اسرع وقت و لحظات ابتدایی پس از آسیب از سرما درمانی استفاده کنید.
در طی روز چند بار می‌توانم از سرما درمانی استفاده کنم؟
در طی روز می‌توانید چندین بار از سرما درمانی استفاده کنید. اما مدت زمان آن نباید از ۱۵ دقیقه بیشتر شود. کارشناسان هومکا در این زمینه شما را راهنمایی خواهند کرد.
اگر بیشتراز ۲۰ دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنم، چه اتفاقی می‌افتد؟
این امر می‌تواند باعث گشاد شدن عروق واکنشی یا گشاد شدن رگ‌ها شود. در این حالت بدن به طور طبیعی می‌خواهد مطمئن شود که بافت‌ها به اندازه کافی خون دارند.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل
interpretation-icon

تفسیر رایگان CRP

mg/L