مرکز خدمات پرستاری
خانه
مقالات
مرکز خدمات پرستاری

مرکز خدمات پرستاری

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/29
پرستاری از عزیزان خود را به ما بسپارید!
آیا تا به حال نیاز به استخدام پرستار داشته‌اید؟ برای استخدام پرستار به چه نکاتی باید توجه کرد؟ پرستار مطمئن و با تجربه را چگونه پیدا کنیم؟ در صورت مشکل با پرستار چه کسی پاسخ گو است؟ آیا پرستار از طرف مرکز خاصی است که بتوان مشکلات خود با پرستار را از طریق آن مرکز پیگیری کرد؟

امروزه به دلایل متعددی همچون مشغله‌های کاری و روزمره، نگهداری از کودکان، سالمندان و افراد بیمار در خانه به دغدغه اصلی بسیاری از خانواده‌ها تبدیل شده است. از این رو مراکزی با نام مرکز خدمات پرستاری در راستای خدمت رسانی به مردم تحت نظر وزارت بهداشت تاسیس شده‌اند و از افرادی که تحصیلات مرتبط با پرستاری، یا افرادی که دوره‌های مراقبتی و بهیاری را گذرانده باشند برای ارائه خدمات پرستار در منزل به مردم استفاده می‌کنند.
مراکز خدمات پرستاری اموری همچون نگهداری، مراقبت و درمان را ارئه می‌دهند و با توجه به نوع نیاز و احتیاج شما بهترین پرستار موجود را برای شما انتخاب و به محل زنگیتان ارسال می‌کنند. اما در نظر داشته باشید که این موضوع در صورتی صدق می‌کند که به مرکز خدمات پرستاری معتبر که دارای مجوز و پروانه وزارت بهداشت باشد مراجعه کنید. در غیر این صورت ممکن است دچار مشکلات بیشتری شوید.

 

معرفی و شناخت مرکز خدمات پرستاری مناسب

مرکز خدمات پرستاری مناسب مرکزی است که نیروی کافی و مجرب برای همه زمینه‌ها مانند پرستاری از کودکان، افراد سالمند و افراد بیمار را به صورت 24 ساعته دارا باشد و دوره‌های آموزشی همچون بهیاری، کودکیاری و خدمات پزشکی را گذرانده باشند و بتوانند خدمات بالینی و مراقبتی را جهتِ بهبود سطح کیفی زندگی خانواده‌ها ارائه دهند همچنین بتوانند با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت خدمت رسانی کنند.

 

چند مورد از مزیت‌های استفاده از مرکز خدمات پرستاری

- وجود پرستار در منزل آرامش و امنیت را به افراد و خانه هدیه می‌دهد. با استخدام پرستار دیگر نیازی به فرستادن کودک به مهد‌های کودک و استرس‌های ناشی از دوری فرزند یا فرستادن افرااد مسن به خانه سالمندان یا بیمارستان نیست.
- برآورده شدن نیازها و امور کودک، سالمند یا فرد بیمار مانند تعویض لباس، استفاده از دارو و موارد مشابه
- برقرار شدن آرامش در بین اعضای خانواده یکی دیگر از مزیت‌های حضور پرستاران در خانه است.اعضای خانواده دیگر نگران تنهایی کودک، سالمند یا بیمار خود نیستند یا ناراحتی و استرس فرستادن آن‌ها به مهدکودک، خانه سالمندان یا مکان های دور از خانه را ندارند.
- ارائه خدمات ویژه و شخصی توسط پرستاران به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود. به بیان دیگر، تنها دغدغه پرستار در خانه شما، نگهداری و مراقبت از کودک، سالمند و یا فرد بیمار است.

مرکز خدمات پرستاری

 

مرکز خدمات پرستاری کودک

در عصری که ما زندگی می‌کنیم بیشتر زنان نیز شاغل هستند و پس از بدنیا آمدن فرزندشان نمی‌توانند همچون مادران و زنان گذشته به طور دائم در کنار فرزندشان بوده و آنطور که باید از آن‌ها مراقبت کنند. از این رو کمک گرفتن از افراد مطمئنی همچون پرستار کودک و استخدام آن‌ها با مراجعه به سایت مراکز خدمات پرستاری کودک و یا تماس با این مراکز در حال افزایش است. پرستار کودک یک فرد کاملا آموزش دیده است و به خوبی می‌تواند از عهده امورکودک برآید. از جمله کارها و وظایف پرستار کودک عبارت‌اند از:
• برقراری امنیت و حفاظت از کودک
• انجام امور کودک ( تعویض پوشک، لباس، استحمام و دیگر نیازهای کودک)
• آموزش و نگهداری درست و صحیح از کودک
• تغذیه مناسب و به موقع کودک
• تنظیم خواب و بیداری کودک
• ایجاد بازی و سرگرمی برای کودک

 

آیا مراکز خدمات پرستاری از سالمندان وجود دارد؟

دلایل زیادی برای استفاده کردن از خدمات مراکز پرستاری سالمندان وجود دارند. کهولت و افزایش سن روز به روز از قدرت و توانایی جسمی سالمندان می‌کاهد و این موضوع باعث می‌شود تا همچون گذشته نتوانند برخی از امور خود را انجام دهند. دلایل ذکر شده و چندین دلیل دیگر همچون زوال عقل در اثر پیری باعث شده تا چندین مرکز خدمات پرستاری، پرستارانی را برای مراقبت و کمک به بهبود وضعیت زندگی این افراد آموزش دهند. از جمله این آموزش ها مباحث رفتاری است. پرستار سالمند باید فردی صبور و مهربان باشد. همچنین به خدمات پزشکی نیز آشنایی داشته باشد تا در صورت نیاز بتواند شاخص‌های فیزیکی و بدنی همچون میزان فشار خون، قند خون و موارد مشابه را بسنجد.
از مزیت‌های استخدام پرستار سالمند می‌توان موارد زیر را نام برد:
• نگهداری و مراقبت از سالمند در منزل و دور از خانه سالمندان
• امید بخشیدن به زندگی سالمند و کاهش استرس‌های روحی و روانی بدلیل برقراری ارتباط دوستانه و مناسب پرستار
• کمک به انجام امور شخصی فرد سالمند ماننداستحمام، استفاده از سرویس بهداشتی و موارد مشابه
• آسوده و راحت بودن افراد خانواه بدلیل نوع و نحوه مراقبت ویژه و مطمئن
• استفاده به موقع و درست از دارو در صورت نیاز یا تجویز پزشک
• تغذیه سر وقت، مناسب و سالم

 

آیا مرکز خدمات پرستاری از افراد بیمار نیز مراقبت می‌کند؟

پرستاری از افراد بیمار در خانه کاری دشوار است و کسی که مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرد باید تجارب کافی و علم آن را داشته باشد. افراد بیماری که نیازمند مراقبت و نگهداری در منزل هستند، ممکن است سن کم یا بالایی داشته باشند. مانند افراد کم سن‌ و سال اوتیسمی، عقب مانده ذهنی، اختلالات روانی یا افراد سالخورده آلزایمری یا دیگر بیماری‌ها (بیماران اعصاب و روان، بیماران قلبی، بیماران ام اس و سایر بیماری‌ها). مهم‌ترین مزیت بهره گیری از مرکز خدمات پرستاری برای افراد بیمار این است که خانواده‌ها به طور مستقیم از نحوه درمان و روند بهبودی و سلامتی بیمار خود آگاه می شوند. همچنین خانواده و خودِ بیمار نیز احساس آسودگی و امنیت و اطمینان کافی پیدا خواهند کرد و از سطح استرس و فشار آن ها کاسته می شود. استخدام پرستار از مرکز خدمات پرستاری افراد بیمار می‌تواند به صورت ساعتی، روزانه، شبانه و یا شبانه روزی باشد. شما با ارائه ویژگی ها و شرایط خود برای بهره گرفتن از پرستار بیمار، سالمند و یا کودک می توانید از قیمت و هزینه این خدمت آگاه شوید.

 

بهترین مراکز خدمات پرستاری

مراکز متعددی برای ارائه خدمات پرستاری وجود دارند. در تهران و شهرهای دیگر همچون کرج، اصفهان، شیراز، مشهد و ... می توان این مراکز را یافت. مراکز هومکا در تهران و فعال در بسیاری از شهر ها با کادری مجرب و با تلاش نخبگان و تحصیل کردگان رشته های مرتبط راه اندازی شده است که با انعطاف پذیری بالا و پوشش خدمات توسط بهترین پرستاران تهران و شهرهای دیگر به دنبال افزایش رضایت مشتریان خود می باشد.

دسترسی سریع

سوالات متداول

بهترین راه برای استخدام پرستار در خانه چیست؟
مراجعه به شرکت خدمات پرستاری معتبر، بهترین راه برای استخدام پرستار در منزل است.
شرکت‌های پرستاری چه خدماتی را ارائه می‌کنند؟
شرکت‌های پرستاری طیف وسیعی از خدمات پزشکی، مراقبتی، درمانی و آزمایشگاهی را در منزل انجام می دهند.
آیا امکان ارائه خدمت آزمایش در منزل وجود دارد؟
بله. برای این منظور می‌توانید از خدمات آزمایش در منزل هومکا بهره ببرید.
مجموعه هومکا خدمات خود را در چه زمینه‌هایی ارائه می‌هد؟
خدمات این مجموعه در سه حوزه اصلی خدمات درمانی، مراقبتی و آزمایشگاهی در منزل ارائه می‌شود.
ساکنین چه شهرهایی می‌توانند از خدمات هومکا بهره ببرند؟
سراسر استان تهران، کرج و حومه و مشهد.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل
interpretation-icon

تفسیر رایگان CRP

mg/L