تزریقات عضلانی در منزل
خانه
مقالات
تزریقات عضلانی در منزل

تزریقات عضلانی در منزل

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/08
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه قیمت‌ها در هومکا شفاف و مشخص هستند.
دیگر نگران تزریقات عضلانی در مراکز درمانی نباشید!
حتما شما هم با تزریقات عضلانی آشنا هستید. داروهای زیادی با استفاده از این تکنیک تزریق می‌شوند که از آن جمله می‌توان به انواع واکسن اشاره کرد. باید گفت تزریق عضلانی پرکاربردتررین شیوه تزریق در علم پزشکی است. در مقاله زیر با ویژگی درمانی تزریقات عضلانی،‌ محل تزریقات عضلانی، مزایا و قیمت تزریقات عضلانی آشنا خواهید شد. مقاله زیر از هومکا را مطالعه کنید.

یکی از روش‌های متداول درمانی، تزریقات است. به طور معمول پزشک زمانی تزریقات را برای شما تجویز می‌کند که بخواهد، شما مواد دارویی را هر چه سریع‌تر به دست بیاورید. روش‌های مختلفی برای تزریقات وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به تزریقات وریدی، تزریقات زیر جلدی و تزریقات عضلانی در منزل اشاره کرد. تزریقات عضلانی در منزل رایج‌ترین روش تزریقات است و به طور معمول واکسن‌ها به این روش تزریق می‌شوند. هر چند که همه ما می‌دانیم که انجام تزریقات در منزل به شیوه صحیح، منظم و مطابق با تجویز پزشک اهمیت بسیار زیادی دارد اما با دلایل مختلفی خود را قانع می‌کنیم که از این درمان غافل شویم و آن را پشت گوش می‌اندازیم. در این متن به روشی پرداخته‌ایم که شما می‌توانید بدون هیچ گونه مشکلی درمان خود را ادامه ‌دهید. در این متن تزریقات عضلانی در منزل را معرفی می‌کنیم و آن را از جهات مختلفی بررسی می‌کنیم. برای دریافت مشاوره می‌توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

دکمه تماس برای مشاوره رایگان

 

ویژگی درمانی تزریقات عضلانی در منزل

تزریقات به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در هر روش میزان سرعت انتقال دارو به سراسر بدن متفاوت است و به همین دلیل هر کدام از این روش‌ها برای دارو خاصی اهمیت پیدا می‌کند. در روش تزریقات عضلانی در منزل، مواد دارویی در عضلات فرد تزریق می‌شود. سپس مواد دارویی به آرامی وارد رگ‌های خونی در عضلات می‌شود و در سرتاسر بدن به سرعت پخش می‌شود. تزریقات عضلانی در منزل یکی از سریعترین روش‌های انتقال دارو در بدن است و تنها تزریق وریدی، مواد دارویی را سریعتر از تزریقات عضلانی در منزل به بدن می‌رساند. 
واکسن‌هایی همچون واکسن آنفولانزا از طریق تزریقات عضلانی در منزل به بدن تزریق می‌شود. از دیگر بیماری‌هایی که به این روش به بدن تزریق می‌شود، می‌توان به داروی بیماری ام اس اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های تزریقات عضلانی در منزل این است که عضلات توانایی بالایی برای نگه داشتن حجم زیادی از مایعات دارند.

در سایت خط سلامتی(Health Line) تزریقات عضلانی این چنین تعریف شده است: 

تزریق عضلانی روشی است که از طریق آن  دارو به اعماق عضلات وارد می‌شود. به این ترتیب جذب دارو  سریع‌تر  اتفاق خواهد افتاد. بسیاری از واکسن‌ها مانند  آنفلوآانزا با استفاده از این شیوه تزریق می‌شوند.

این شیوه تزریق درد شدیدی ندارد، اما برای کاهش درد می توانید از کرم‌های بی‌حسی موضعی بهره ببرید. پس از تزریق نیز می‌توانید از کمپرس سرد برای تسکین درد استفاده نمایید. 

تزریقات عضلانی در منزل

 

محل های تزریقات عضلانی در منزل

همان طور که در بخش‌های قبلی نیز گفته شد، تفاوت شیوه‌های مختلف تزریقات در این است که هر کدام به بخش خاصی از بدن تزریق می‌شود. در این بخش به این نکته خواهیم پرداخت که تزریقات عضلانی در منزل به کدام قسمت‌های بدن تزریق می‌شود:

بازو
یکی از قسمت‌های بدن که تزریقات عضلانی در منزل در آن انجام می‌شود، عضله دلتوئید بازو است. از این عضله بیشتر برای تزریقات واکسن استفاده می‌شود و مکان معمولی برای تزریقات عضلانی در منزل نیست. چرا که عضله بازو بافت کوچکی دارد و نمی‌تواند حجم زیادی از مواد دارویی را در خود نگه دارد. تزریقات در این قسمت کار بسیار مشکلی است و حتما باید توسط یک فرد مجرب انجام شود.

باسن
یکی از متداول‌ترین مکان‌های انجام تزریقات عضلانی در منزل، عضلات پشتی باسن است. تزریقات عضلانی در منزل از این محل نیز بسیار کار سختی است و تنها فردی آموزش دیده و مجرب می‌تواند از پس این کار بر بیاید. دلیل این موضوع هم این است که عضلات باسن به اعصاب سیاتیک بسیار نزدیک هستند. اگر در این ناحیه بدن عفونت با آسیب دیدگی وجود داشته باشد، نباید از آن برای تزریقات عضلانی در منزل استفاده شود و اگر به تازگی از آن محل برای تزریقات استفاده شده باشد، در تزریقات بعدی باید مکان تزریق عوض شود. متخصصان کارآزموده هومکا آماده ارائه خدمات تزریقات و سرم در منزل هستند. کلیک کنید.

ثبت رایگان درخواست تزریقات در منزل

ران پا
یکی دیگر از مکان‌های مناسب بدن برای تزریقات عضلانی در منزل، ران پا است. اگر امکان تزریقات عضلانی در منزل در مکان‌های دیگر بدن وجود نداشته باشد، از ران برای تزریقات عضلانی در منزل استفاده می‌شود. ویژگی تزریقات عضلانی منزل در ران پا این است که ایمنترین راه برای تزریقات است و از آن می‌توان برای تزریقات بزرگسالان و کودکان بالای ۷ ماه استفاده کرد.

 

مزایای تزریقات عضلانی در منزل

همان طور که گفته شد، گاهی دلایلی مختلفی باعث می‌شوند که برای تزریقات به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها مراجعه نکنیم و مطابق تجویز پزشک تزریقات را انجام ندهیم یا بدتر از آن، تزریقات را به شخص غیر متخصصی بسپاریم. شما می‌توانید برای حل تمامی مشکلاتی خود از تزریقات عضلانی در منزل استفاده کنید. در ادامه به مزایای تزریقات عضلانی در منزل اشاره خواهیم کرد.

تزریق راحت کودکان با تزریقات عضلانی در منزل
همان طور که می‌دانید، کودکان باید به صورت دوره‌ای واکسن تزریق کنند و همان طور که گفته شد، واکسن به طور معمول در عضله انجام می‌شود. احتمالا مشکلات تزریقات کودکان را تجربه کرده‌اید یا از دیگران شنیده‌اید. کودکان به محض دیدن آمپول و سوزن بهانه گیری می‌کنند و نمی‌گذارند، تزریقات به راحتی انجام شود. البته محیط بیمارستان و درمانگاه هم استرس کودکان را چند برابر می‌کند. پرستار در منزل به راحتی می تواند در فضای آرام خانه تزریقات عضلانی برای کودکان انجام دهد. به این ترتیب مشکلی پیش نخواهد آمد. 

تزریق سالمندان و بیماران دارای مشکلات حرکتی با تزریقات عضلانی در منزل
بهترین راه برای انجام تزریقات سالمندان و بیماران حرکتی و جسمی، استفاده از خدمت تزریقات عضلانی در منزل است.  سالمندان و بیمارانی که مشکلات جسمی و حرکتی دارند، نمی‌توانند به راحتی جا به جا شوند و از خانه به درمانگاه یا بیمارستان بروند و تزریقات خود را انجام دهند اما به هرحال برخی از این عزیزان داروهای تزریقی دارند که باید به طور منظم مصرف شود. شما برای حل این مشکل می‌توانید از خدمت پزشک در منزل و  تزریقات عضلانی در منزل استفاده کنید. در این روش فرد بدون هیچ گونه جا به جایی در خانه می‌ماند و پرستار با آمدن به خانه فرد تزریقات او را انجام خواهد داد.

تزریقات عضلانی در منزل

مدیریت هزینه و زمان
از دیگر مزایای تزریقات عضلانی منزل که درباره تمامی افراد و همه اقشار صادق است، مدیریت هزینه و زمان است. همان طور که می‌دانید برای رفتن به نزدیکترین بیمارستان و درمانگاه در شهر تهران باید زمان زیادی را در پشت ترافیک منتظر بمانید و از طرف دیگر از آن جایی که بخش تزریقات درمانگاه‌ها شلوغ‌ترین بخش آن است باید مدت زمان زیادی را در صف منتظر بمانید و به این ترتیب زمان بسیاری از شما تلف خواهد شد. با استفاده از خدمت تزرریقات در منزل شبانه‌روزی دیگر نگران زمان نخواهید بود. همین طور شما چه از وسیله نقلیه شخصی و چه از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، باید هزینه بسیار زیادی را بپردازید. هر چند که ممکن است، هزینه تزریقات شما را بیمه بپردازد اما کسی هزینه جا به جایی شما را به عهده نمی‌گیرد! برای ثبت درخواست خود همین حالا بر دکمه زیر کلیک کنید.

ثبت رایگان درخواست تزریقات در منزل

جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها و عفونت‌های مختلف با تزریقات عضلانی در منزل
یکی از مهمترین مزایای استفاده از خدمات درمان در منزل جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها و عفونت‌های مختلف است. همان طور که می‌دانید، هر روز بیماران بسیار زیادی به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های مختلف مراجعه می‌کنند تا بیماریشان تشخیص داده شود یا این که بیماریشان درمان شود. شما زمانی که برای تزریقات به بیمارستان یا درمانگاه می‌روید، احتمال خطر آلوده شدن به بیماری‌های مختلف را به جان می‌خرید. برای جلوگیری از این اتفاق، شما می‌توانید از تزریقات عضلانی در منزل استفاده کنید و با این کار در فضای سالم و آرام خانه تزریقات خود را انجام دهید.

 

قیمت تزریقات عضلانی در منزل

همان طور که در بخش پیش خواندید، تزریقلات عضلانی در منزل مزایای بسیار زیادی دارد اما مهمترین نکته در انتخاب خدمت یا محصول، قیمت آن است. استفاده از تزریقات عضلانی در منزل از آن جایی که هزینه‌های رفت و آمد شما را به طور کلی حذف می‌کند، می‌تواند از نظر مالی کمک بسیاری به شما بکند اما نکته شایان ذکر در این زمینه، این است که نمی‌توان قیمت قطعی تزریقات عضلانی در منزل را اعلام کرد چرا که قیمت تزریقات عضلانی در منزل به متغیرهای مختلفی وابسته است. به عنوان مثال این موضوع مهم است که شما می‌خواهید چه تزریقی را انجام دهید و خانه شما کجاست. زمانی که همه این متغیرها مشخص شد، می‌توان قیمت نهایی تزریقات عضلانی در منزل را تعیین کرد.
اما اصلا نگران نباشید، مجموعه خدماتی و مراقبتی هومکا هوای شما را دارد. مجموعه هومکا قیمت‌های خود را به شکلی تعیین کرده است که شما به هیچ وجه نیاز نیست که نگران هزینه‌های درمان خود باشید. شما با استفاده از خدمات مجموعه هومکا می‌توانید بدون هیچ گونه دغدغه‌ای تنها بر روی سلامت خود تمرکز کنید. برای ثبت رایگان درخواست همین لحظه کلیک کنید.

دکمه تماس برای ثبت رایگان درخواست

 

تزریقات عضلانی در منزل با مجموعه هومکا

خدمات آزمایش در منزل و تزریقات در منزل  مجموعه هومکا در تمامی نقاط تهران، کرج و مشهد در درسترس شما قرار دارد و شما برای استفاده از این خدمات باید درخواست خود را در مجموعه هومکا ثبت کنید. شما می‌توانید به دو روش درخواست خود را در مجموعه هومکا ثبت کنید. در روش نخست می‌توانید با مجموعه هومکا با شماره تلفن ۰۲۱۶۷۳۷۱ تماس بگیرید. در این روش شما می‌توانید پرسش‌های خود را از کارشناسان ما بپرسید و کارشناسان ما نیز اطلاعات بیشتری را در زمینه درخواستتان در اختیارتان قرار می‌دهند.
در روش دوم شما می‌توانید درخواست خود را در سایت مجموعه هومکا را ثبت کنید. در این روش نیز کارشناسان ما در حداقل زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند و اطلاعات مورد نیازتان را در اختیارتان قرار خواهند داد.
می‌دانیم که در این روزها نگرانی زیادی بابت کرونا دارید. با استفاده از مجموعه هومکا دیگر لازم نیست به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها بروید که از اماکن اصلی پخش ویروس کرونا است. از طرف کارشناس درخواستی شما بالاترین سطح پروتکل‌های بهداشتی کرونا را رعایت خواهد کرد. در نتیجه لازم نیست از این نظر هم نگرانی داشته باشید.

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

چرا برای تزریق واکسن از تزریق عضلانی استفاده می‌شود؟
بیشتر واکسن‌ها در قسمت دلتوئید یا جلوی استخوان ران تزریق می‌شوند. این امر ایمن‌زایی واکسن را افزایش داده واکنش‌های جانبی در محل تزریق را کاهش می‌دهد.
آیا تزریق عضلانی با درد همراه است؟
درد تزریق عضلانی به دارو و وارد شدن سوزن به بدن مربوط است. تزریق برخی داروها به دلیل ماهیتی که دارند با درد بیشتری همراه است.
آیا راهی برای کاهش درد تزریق عضلانی وجود دارد؟
قبل از تزریق می توانید از داروهای بی حسی موضعی استفاده کنید. همچنین کمپرس یخ نیز می‌تواند مفید باشد.
عوارض تزریق عضلانی چیست؟
اگر تزریق عضلانی به درستی انجام شود، با عوارض خاصی مواجه نخواهید شد. برخورد سوزن به عصب می‌تواند باعث بروز عوارض جدی شود.
هزینه تزریق عضلانی در منزل چقدر است؟
قیمت تزریق عضلانی به تعرفه آن بستگی دارد. کارشناسان هومکا در این زمینه به شما مشاوره خواهند داد.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل