تزریقات در یوسف آباد
خانه
مقالات
تزریقات در یوسف آباد

تزریقات در یوسف آباد

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/29
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه قیمت‌ها در هومکا شفاف و مشخص هستند.
تزریقات در منزل خود رابه مجموعه تخصصی هومکا بسپارید!
آیا به خدمت تزریقات در منزل یوسف آباد نیاز دارید، اما نمی‌دانید چگونه باید از آن بهره‌مند شوید؟ آیا در مورد خدمت تزریقات در منزل اطلاعاتی دارید؟ آیا می‌دانید چطور می‌توان درد پس از تزریق را تسکین داد؟ با مقاله زیر از هومکا همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیار شما قرار گیرد.

تزریقات یکی از شیوه‌های رایج برای درمان بیماران است. در این شیوه داروی تجویزشده از طریق سوزن وارد بدن بیمار می‌شود. دلایل مختلفی باعث شده که تزریقات به یکی از روش‌های پرکاربرد برای انتقال دارو به بدن بیمار استفاده شود. به طور مثال اگر داروی تجویزشده نتواند در دستگاه گوارش شما جذب شود یا اگر خوردن دارو به دستگاه گوارش آسیب بزند، داروی تجویزشده به بدن شما تزریق می‌شود. ممکن است هر روز به تزریق دارو نیاز داشته باشید درحالی‌که  امکان مراجعه به مراکز درمانی را ندارید. در این شرایط  استفاده از خدمات تزریقات در منزل  راه‌حل خوبی برای شما است. با ما در این مقاله همراه باشید تا موضوعات زیر را بررسی کنیم:

✔ انواع تزریقات در منزل یوسف آباد

✔ وسایل تزریقات شامل چه چیزهای می‌شود؟

✔ قبل از تزریقات باید به چه نکاتی توجه شود؟

✔ درصورتی‌که تزریق دارو به‌درستی انجام نشود چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟

✔ نکات مهم برای کم کردن ناراحتی‌های بیمار در زمان تزریقات

✔ تزریقات در منزل چه فوایدی دارد؟

سوالات خود را در این زمینه از متخصصان هومکا بپرسید. فقط بر روی دکمه زیر کلیک کنید. 

دکمه تماس برای مشاوره رایگان

 

تزریقات چیست؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم تزریق یکی از شیوه‌های رساندن دارو به بدن بیمار است. در این شیوه پرستار یا فرد متخصص با استفاده از وسایل تزریقات که شامل سرنگ، سوزن و آمپول می‌شود، داروی تجویزشده توسط پزشک را به بدن بیمار تزریق می‌کند. فردی که عمل تزریق را انجام می‌دهد باید مهارت و دانش کافی داشته باشد. چراکه هرگونه خطا و اشتباه در این کار جان بیمار را به خطر می‌اندازد. تزریقات را می‌توان بر اساس محل تزریق دارو به  ۵  دسته طبقه‌بندی کرد. در بخش بعدی با این ۵ نوع بیشتر آشنا می‌شویم.

 

انواع تزریقات در یوسف آباد


تزریقات را می‌توان به ۵ نوع تقسیم‌بندی کرد:


✔ تزریقات زیر جلدی یا SC subcutaneous

✔ تزریقات داخل عضله یا IM intramuscular

✔ تزریقات داخل جلدی یا ID intradermal

✔ تزریقات وریدی یا IV intravenous

✔ تزریقاتی که به‌صورت پانسیون انجام می‌شود. مثل پانسیون مایه نخاعی

انجام هرکدام از انواع تزریقات نیاز به دانش و مهارت کافی دارد تا دارو به‌درستی به بدن بیمار انتقال پیدا کند. پرستار یا فردی که این عمل را انجام می‌دهد نباید اشتباهی کند. چرا که  همانطور که گفتیم هرگونه خطا و اشتباه در این عمل سلامتی بیمار را به خطر می‌اندازد. بسته به نوع داروی تزریق‌شده اثرات تزریق می‌تواند با مرور زمان در بیمار دیده شود.

در بخش بعد با انواع وسایل مربوط به تزریقات آشنا می‌شویم. 

تزریقات در یوسف آباد

  

وسایل تزریقات در یوسف آباد

وسایل مورد استفاده در تزریقات شامل موارد زیر می‌شود:

✔ سرنگ

✔ سوزن

✔ آمپول یا پوکه

✔ ویال

با کلیک بر دکمه زیر به راحتی می‌توانید از خدمت تزریقات در منزل یا محل کار بهره‌مند شوید. 

ثبت رایگان درخواست تزریقات در منزل

 

سرنگ تزریقات در یوسف آباد

سرنگ یکی از وسایل تزریقات است که برای تزریق مایعات به بدن و کشیدن مایعات از بدن استفاده می‌شود. سرنگ‌ها را می‌توان به سه دسته سرنگ شیشه‌ای، سرنگ‌های فلزی و سرنگ‌های پلاستیکی تقسیم‌بندی کرد. سرنگ پلاستیکی ارزان است و پیستون آن‌ها به‌راحتی قابل کنترل است. درحالی‌که سرنگ‌های شیشه‌ای قیمت بالاتری دارند و قبل از استفاده شدن باید استریل شوند. بدنه سرنگ‌ها مندرج است. سوزن‌ها سر سرنگ نصب می‌شوند.
 معمولاً سر سرنگ‌ها بر اساس یک استاندار ثابت ساخته می‌شوند تا سوزن‌ها مختلف به‌راحتی روی آن سوار شوند. سرنگ‌ها دارای یک پیستون هستند که در زمان تزریق یا کشیدن مایعات از بدن استفاده می‌شوند. در زمانی که پیستون را به خارج بکشید هوا یا مایعاتی که سرسوزن در آن قرار دارد، به داخل سرنگ کشیده می‌شود و وقتی پیستون را به داخل فشار دهید، مایعات داخل سرنگ خارج می‌شوند. در اکثر بیمارستان‌ها از سرنگ‌های یک‌بار مصرف استفاده می‌شود.

 

انواع سرنگ تزریقات در یوسف آباد

علاوه بر جنس ، سرنگ‌ها را می‌توان بر اساس ظرفیت و حجمشان نیز طبقه‌بندی کرد:

✔ سرنگ‌هایی که ظرفیت آن‌ها بین ۱ تا ۵ سی‌سی است که شامل سرنگ‌هایی است که ظرفیت آن‌ها ۲ تا ۳ میلی‌لیتر است. این نوع از سرنگ‌ها برای تزریقات عضلانی و زیر جلدی استفاده می‌شود. انسولین از جمله دارویی است که به صورت زیر جلدی تزریق می‌شود. سرنگ‌های که بین ۳ تا ۵ سی‌سی هستند. استفاده از این دسته از سرنگ‌ها  معمولاباعث ناراحتی بیمار می‌شود.

✔ سرنگ‌های که ظرفیتشان بالاتر از ۵ سی‌سی است(که به‌ندرت استفاده می‌شوند.)

در سایت معتبر خط سلامتی(Health Line) در مورد تزریق انسولین و اندازه سرنگ این چنین نوشته است: 

سرنگ‌های انسولین دارای اندازه‌های متفاوتی هستند. به این ترتیب دوزهای مختلفی از انسولین قابل تزریق خواهد بود. خطوط موجود در سرنگ انسولین بر اساس میلی لیتر است. 

سرنگ های ۰.۳ میلی لیتر برای دوزهای زیر ۳۰ واحد انسولین مناسب هستند. هر خط سرنگ یک واحد را نشان می‌دهد.
سرنگ های ۰.۵ میلی لیتری برای ۳۰ تا ۵۰  واحد انسولین کاربرد دارند. هر خط سرنگ یک واحد را نشان می‌دهد.
سرنگ‌های۱.۰ میلی لیتر برای دوزهای بیش از ۵۰  واحد انسولین استفاده می‌شوند. هر خط سرنگ دو  واحد را نشان می‌دهد. 

 

سوزن تزریقات در یوسف آباد

سوزن‌هایی که برای تزریقات در منزل یوسف آباد استفاده می‌شوند معمولاً یک‌بارمصرف هستند به جز آن دسته از سوزن‌هایی که (از فولاد جراحی ساخته می شوند و) به سرنگ‌های شیشه‌ای متصل می‌شوند. اجزای تشکیل‌دهنده سوزن را می‌توان به‌صورت زیر تقسیم‌بندی کرد:

✔ Hub (قسمتی از سوزن است که به سرنگ متصل می‌شود)

✔ Shaft (تنه سوزن است که به Hub متصل می‌شود)

✔ BeVel (نوک سوزن است)

تزریقات در یوسف آباد

 

کاربرد انواع سوزن تزریقات در یوسف آباد

سوزن‌هایی که نوک کوتاهی دارند برای تزریقات وریدی مناسب‌اند. اما سوزن‌های که نوک بلندی دارند، تیزتر هستند و در تزریقات عضلانی و زیر جلدی کارآیی بیشتری دارند. پرستار در منزل در  انتخاب نوع سوزن به معیارهای زیر توجه می‌کند:

✔ وزن بیمار

✔ نوع بافت محل تزریق

✔ سن بیمار

✔ جثه بیمار

✔ مقدار داروی تزریقی

برای تزریق دارو به بدن افراد لاغر و کودکان از سوزن‌های کوتاه‌تری استفاده می‌شود. از سوزن‌های کوتاه برای تزریقات زیر جلدی نیز استفاده می‌شود. درحالی‌که برای تزریقات عضلانی از سوزن‌های بلند استفاده می‌شود. از سوزن‌های درشت برای تزریق خون استفاده می‌شود چراکه قطور بودن این سوزن‌ها مانع این می‌شود که به گلبول‌های قرمز آسیبی وارد شود. در آخر باید بدانید که هر چه شماره سوزن بالاتر رود قطر آن کاهش پیدا می‌کند. به‌طور مثال سوزنی که شماره آن ۲۳ است قطر نازک‌تری نسبت به سوزنی با شماره ۲۰ دارد.

 

آمپول یا پوکه تزریقات در یوسف آباد

آمپول شامل محفظه‌ای است که داخل آن داروهای مایع قرار می‌گیرد. آمپول‌ها در حجم یا دوز های مختلفی ساخته می‌شوند. حجم آمپول‌های در حدود ۱ تا ۱۰ سی‌سی است و گاهی بیشتر از این مقدار است. جنس محفظه آمپول‌ها از شیشه است و سر آن باریک‌تر از بدنه آن است. برای استفاده از محتویات داخل آمپول باید بخش باریک آن را جدا کرد. بر روی گردن یا همان بخش باریک آمپول یک خط رنگی وجود دارد که محل جدا کردن آمپول را نشان می‌دهد.
در زمانی که پرستار یا پزشک در منزل قصد دارد محتویات آمپول را با استفاده از سرنگ خارج کند باید ابتدا سر آمپول را جدا کرده و سپس سوزن را وارد محتویات دارویی آمپول کند. سرنگ را به عقب بکشد تا داروی مایع وارد سرنگ شود. در زمان کشیدن داروی مایع از آمپول به‌هیچ‌عنوان نباید سوزن را از سطح محتویات محفظه آمپول خارج کند.

 

ویال تزریقات در یوسف آباد

ویال شامل ظرف شیشه‌ای است که درپوش پلاستیکی دارد. ویال ها ممکن است در اندازه یک تا چند دوز ساخته شوند. داروهای موجود در محفظه ویال مایع یا جامد اند. درصورتی‌که داروهای داخل ویال در اثر محلول شدن خاصیت خود را از دست بدهند به شکل پودر ساخته می‌شوند و درون ویال قرار می‌گیرند.

 

قبل از تزریقات در یوسف آباد باید به چه نکاتی توجه شود؟

پرستاری که قصد دارد داروی موردنیاز شما را تزریق کند باید به موارد زیر دقت کند:

✔ حجم دارو به چه میزان است. 

✔ خواص دارو چیست و چه تأثیراتی روی بیمار می‌گذارد

✔ محل تزریق دارو به چه صورت است و موقعیت آناتومی آن چگونه است (پرستار قبل از تزریق دارو باید نوع بافت و آناتومی آن را به‌خوبی بشناسد. باید درباره وضعیت عروق آن دانش کافی داشته باشد).

✔ نوع تزریق

بر اساس نوع و حجم دارو باید بتواند بهترین شیوه تزریق را انتخاب کند به صورتی که هم دارو تأثیرگذاری خود را داشته باشد و هم بیمار کمتر ناراحت شود.

تزریقات در یوسف آباد

 

پیامدهای عدم صحیح انجام شدن تزریقات در یوسف آباد

در صورتی که پرستار دانش و مهارت کافی نداشته باشد و نتواند  تزریق درست و اصولی انجام دهد، صدماتی را به سلامتی بیمار وارد می کند. برخی از اشتباهات  حین تزریق و صدمات ناشی از آن را در ادامه شرح می‌دهیم:

✔ درصورتی‌که محل تزریق را به‌درستی انتخاب نکند ممکن است به بافت آن ناحیه آسیب بزند.

✔ اگر حجم دارویی که تزریق می‌کند بیشتر از استاندار باشد،‌احتمال دارد که بیمار درد شدیدی را تجربه کند.

✔ در تزریق عضلانی درصورتی‌که عمل اسپیره کردن را به‌درستی انجام ندهد ممکن است سوزن وارد ورید بیمار شود و باعث بروز مشکل شود.
 

فرآیند اسپیره کردن به این منظور انجام می‌شود که پرستار اطمینان حاصل کند سرسوزن در عضله قرار دارد و وارد شریان خونی نشده است. برای این کار، بعد از وارد کردن سوزن به بدن بیمار کمی سرنگ را به بیرون می‌کشند و اگر خون وارد سرنگ شد به این معنی است که سوزن داخل عضله قرار ندارد و وارد ورید شده است. در ادامه عوارض دیگر تزریق نادرست و غیراصولی را نام می‌بریم:

✔ بروز عوارضی نظیر تورم و کبودی در محلی که تزریق انجام شده است

✔ صدمه دیدن رگ‌های خونی و عضلات

✔ خون‌ریزی

✔ بروز عفونت در ناحیه تزریق

بر دکمه زیر کلیک کنید تا با خیالی راحت از خدمت تزریقات در منزل بهره ببرید. 

ثبت رایگان درخواست تزریقات در منزل

 

نکات مهم برای کم کردن ناراحتی های بیمار در زمان تزریقات در یوسف آباد

✔ محل تزریق را به‌درستی انتخاب کنید و از مناطق آناتومیک مناسب استفاده نمایید.

✔ قبل از تزریق، در محل تزریق یخ قرار دهید. با این کار محل تزریق کمی بی‌حس می‌شود و بیمار درد کم‌تری را تجربه می‌کند.

✔ سوزن را سریع و به نرمی وارد بدن بیمار کنید.

✔ تمام مدتی که سوزن در بدن بیمار است سرنگ را محکم نگه‌دارید تا تکان نخورد.

✔ بدن مریض را در حالتی قرار دهید تا عضلات ناحیه تزریق منقبض نباشد.

✔ در هنگام تزریق دارو به بدن بیمار، با او صحبت کنید تا توجه اش از ناحیه تزریق به موضوع دیگری جلب کنید تا  درد و ناراحتی کم تری احساس کند.

✔ بعد از تزریق در صورت امکان محل تزریق را کمی ماساژ دهید

 

مزایای تزریقات در یوسف آباد

درصورتی که محل کار یا زندگی شما در یوسف‌آباد است، دیگر نیازی به مراجعه به مراکز درمانی برای انجام تزریقات خود ندارید. کافی است که روی دکمه ثبت درخواست کلیک کنید تا متخصصین هومکا به محل مورد نظر شما مراجعه کنند و تزریقات شما را انجام دهند. از مزیت‌های تزریقات در منزل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

✔ در وقت شما صرفه‌جویی می‌شود
با انتخاب خدمات تزریقات در منزل هومکا دیگری نیازی نیست که در ترافیک بمانید،‌از کارهای دیگر خود بزنید و زمان خود را صرف رفت‌وآمد به مراکز درمانی کنید.

✔ نیازی نیست به مراکز درمانی بروید
درصورتی‌که شما یا اعضای خانواده‌تان به دلیل بیماری نمی‌توانید به مراکز درمانی بروید، خدمات تزریقات در منزل مناسب شما است. همچنین تزریقات در منزل برای افرادی که  هر روز باید دارو به بدن آن ها تزریق شود مناسب است. چرا که هر روز پرستار به خانه یا محل کار آن ها می‌رود. با کلیک بر دکمه زیر این خدمت را در منزل دریافت خواهید کرد.

دکمه تماس برای ثبت رایگان درخواست


✔ کم شدن استرس و ترس
بسیاری از کودکان از فضای بیمارستان و تخت و آمپول می‌ترسند. زمانی که تزریق دارو در خانه انجام می‌شود،‌ترس و ناامنی کودک کم می‌شود چرا که در خانه و در کنار اعضای خانواده احساس راحتی و امنیت بیشتری می‌کند.

✔ قیمت به‌صرفه
استفاده از خدمات تزریقات در منزل نه تنها باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود بلکه هزینه کم‌تری دارد. با انتخاب این روش دیگر نیازی به پرداخت هزینه رفت‌وآمد ندارید.

تزریقات در یوسف آباد

 

تزریقات در یوسف آباد با هومکا

هومکا با استفاده از یک تیم متخصص توانسته خدمات مراقبتی،‌ درمانی و آزمایش در یوسف آباد را با کیفیت بالا ارائه دهد. خدمات تزریقات در منزل یوسف آباد توسط افراد آموزش‌دیده و حرفه‌ای انجام می‌شود. متخصصین هومکا انواع روش‌های تزریقات را به‌خوبی انجام می‌دهند. تعرفه تزریقات در یوسف آباد بسته به نیاز شما متفاوت است بنابراین می‌توانید از طریق تماس با شماره ۰۲۱۶۷۳۷۱ از هزینه‌ها مطلع شوید و از طریق دکمه‌ی ثبت رایگان درخواست یا تماس تلفنی، درخواست خود را ثبت و نهایی نمایید. مجموعه‌ی هومکا به کمک پرستاران متخصص و دوره‌دیده، در کنار شماست و شما را در مسیر درمان، مراقبت و آزمایش همراهی می‌کند.

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

آیا برای تزریق ویتامین یا مسکن در منزل به نسخه پزشک نیاز است؟
تزریقات در منزل با نسخه پزشک و همچنین درخواست شما انجام خواهد شد.
چگونه می‌توان از خدمت تزریقات در منزل بهره برد؟
شما می‌توانید از طریق دکمه‌ی ثبت رایگان درخواست یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ با کارشناسان هومکا در ارتباط باشید.
آیا وصل سرم در منزل انجام می‌شود؟
وصل انواع سرم یکی از خدمات تزریقات در منزل است که توسط متخصصان هومکا انجام می‌شود.
هزینه وصل سرم در منزل چقدر است؟
هزینه تزریقات در منزل مانند وصل سرم، با توجه به تعرفه آن انجام می‌شود. با کارشناسان هومکا تماس بگیرید تا جزییات بیشتری در اختیار شما قرار بگیرد.
آیا خدمت تزریقات در منزل به طور شبانه‌روزی ارائه می‌شود؟
بله. هومکا این خدمت را به طور شبانه‌روزی به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل