چکاپ قلب
چکاپ قلب
خانه
خدمات
چکاپ قلب

چکاپ قلب

ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه قیمت‌ها در هومکا شفاف و مشخص هستند.

فرآیند ثبت درخواست

registeration-step-1 circle-icon
1
ابتدا درخواست خود را از طریق فرم یا تماس تلفنی ثبت می‌کنید.
registeration-step-2 circle-icon
2
کارشناسان هومکا با شما تماس گرفته و پس از هماهنگی، درخواست شما نهایی می‌شود.
registeration-step-3 circle-icon
3
هزینه خدمات از شما دریافت می‌شود.
registeration-step-4 circle-icon
4
پرستار در محل حاضر شده و خدمت مورد نظر را انجام می‌دهد.
1
registeration-step-1 circle-icon
فرم رو کامل می‌کنی و روی ثبت درخواست کلیک می‌کنی.
2
registeration-step-2 circle-icon
کارشناسان ما باهات تماس میگیرن و درخواست رو نهایی میکنن
3
registeration-step-3 circle-icon
هزینه خدمات از شما دریافت می‌شود.
4
registeration-step-4 circle-icon
پرستار در محل حاضر شده و خدمت مورد نظر را انجام می‌دهد.
اهمیت چکاپ قلب در سلامتی و افزایش طول عمر
چکاپ قلب با هدف بررسی سلامتی سیستم قلبی و عروقی انجام می‌‌شود. در این مقاله از هومکا به شما می گوییم چه زمانی باید برای چکاپ قلب و عروق اقدام کنید؟ چه عواملی زمینه‌ساز بیماری‌های قلبی هستند؟ همچنین به رابطه بین چکاپ قلب با کرونا و دوران بارداری اشاره خواهیم کرد. مطالعه مقاله زیر را از دست ندهید.

در دورانی به سر می‌بریم که به دلایل متعددی بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار پر رنگ‌تر از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کنند چراکه به عنوان اولين علت مرگ و مير در ايران، بيش از يک سوم كل مرگ‌ها (39 درصد) را در بر می‌گیرند. اهمیت موضوع هنگامی بارزتر می‌شود که بدانیم تصادفات و بیماری‌های مسری در رتبه‌های دوم و سـوم مرگ و میر قرار گرفته‌اند. از سویی دیگر، در دو سال اخیر به دلیل شیوع پاندمی کرونا بسیاری از افراد از جمله کسانی که مبتلا به بیماری‌های قلبی هستند از ترس مبتلا نشدن به کرونا از مراجعه به مطب و چکاپ قلب و عروق خودداری می‌کنند و این روند سبب تشدید وخامت بیماری های قلبی در جامعه شده است. حتی اگر به تعویق انداختن چکاپ قلبی کشنده نباشد، بر اثر بی‌توجهی و یا مراجعه دیرهنگام، این بیماری‌ها می‌توانند عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته‌ باشند. اختلالاتی نظیر آریتمی‌ها، پرفشاری خون و نارسایی‌های قلبی باید فوراً تحت درمان قرار بگیرند.

با استفاده از خدمت آزمایش در منزل هومکا، از وضعیت سلامتی خود به خوبی باخبر خواهید شد. 

چکاپ قلب

 

چه زمانی بایستی چکاپ قلب و عروق انجام گردد؟

افزایش فشار خون، فشار در قفسه سینه، تنگی تنفس و کوتاه شدن نفس‌ها، خستگی زودرس، بی‌حسی در اندام‌ها می‌تواند از علائم و نشانه‌های مشکلات قلبی باشد و باید به محض مشاهده این علائم فوراً به مراکز درمانی مراجعه گردد. معمولا چنین نشانه‌هایی در سنین بالای ۴۵ سال شیوع بیشتری دارند و بایستی به محض مشاهده، هشداری جدی برای درمان محسوب شوند. علاوه‌بر این، مبتلایان به بیماری‌های کلیوی و دیابت نیز بایستی به محض مشاهده هر نوع نشانه هشدار دهنده‌ای در اولین فرصت به پزشک مراجعه نمایند. بسیاری از نشانه‌ها و علائم می‌توانند هشداری برای بروز بیماری‌های قلبی و بیانگر نیاز فوری برای مراجعه به پزشک باشد.

در سایت خط سلامتی(Health Line) نیز در مورد زمان انجام چکاپ قلب اینطور نوشته است: 

بروز علائم زیر هشدار جدی برای بروز ناراحتی های قلبی است و باید در مورد آن با پزشک مشورت کنید:

  • درد یا ناراحتی در قفسه سینه
  • احساس لرزش در قفسه سینه
  • ضربان قلب آهسته یا تند
  • تنگی نفس
  • سرگیجه
  • خستگی
  • تورم در پا یا شکم 

آزمایش در منزل

 

چه عواملی زمینه‌ساز بیماری‌های قلبی هستند؟

سبک زندگی ناسالم از جمله کم‌تحرکی، استفاده از غذاهای پرچرب، اضافه وزن، استعمال دخانیات، زندگی در محیط پر استرس و فشارهای اقتصادی می‌توانند به راحتی زمینه را برای ابتلا به انواع اختلالات قلبی و عروقی فراهم کند. بنابراین در بسیاری از افراد که به سلامتی جسمانی و روانی خود توجه چندانی ندارند احتمال ایجاد علائمی نظیر پرفشاری خون، دیابت، اضافه وزن، نارسایی‌های قلبی و بیماری‌های مزمن کلیه بالاست و این نشانه‌ها در ارتباط مستقیم با سلامت قلب و عروق هستند. مطالعات اپيدميولوژیک نـشان داده‌اند كـه اختلالات قلبی باعث كـاهش چشمگير كيفيت زندگی شده و هزينه‌های هنگفتی را بر افراد و جامعه تحميل می‌کنند از اینرو، پايش منظم و چکاپ موثر از ضرورت‌های مهم مراقبت و درمان بیماری‌های قلبی است.

چکاپ قلب

 

چکاپ قلب پس از بیماری کرونا

طبق مستندات علمی ۱۵ تا ۲۰ درصد افراد بالای ۴۵ سال در جامعه مبتلا به پرفشاری خون هستند. بسیاری از این افراد ممکن است به آریتمی و یا گرفتگی عروقی نیز مبتلا باشند. در  افرادی که به کروناویروس مبتلا می شوند به دلیل بروز التهابات ثانویه در پی انتشار ویروس در خون، مکانیسم‌های التهابی قادرند تظاهرات قلبی و عروقی را بیش از پیش افزایش دهند. از سویی دیگر هنگامی که فرد به کرونا مبتلا می‌شود ویروس مستقیماً به سلول‌های ریه و قلب هجوم برده و ماهیچه‌های قلبی را تضعیف و نارسایی قلبی در فرد ایجاد می‌کند.

توصیه پزشکان بر این است که افراد مبتلا هم در دوران بیماری و هم در زمان نقاهت بایستی به شدت مراقب قلب و عملکرد آن باشند. شاید تصور شود که پس از بهبود بیماری کرونا دیگر خطر گذشته است و نیازی به چکاپ نیست اما اینگونه نیست و بیماران به‌خصوص بیمارانی که تحت مراقبت‌های ویژه قرار می‌گیرند بایستی پس از بهبودی و در طی نقاهت نیز زیر نظر پزشک و چکاپ دوره‌ای قرار گیرند.

چکاپ قلب

مجموعه هومکا برای ارائه خدمت تست کرونا در منزل آماده است. همین حالا کلیک کنید. 

تماس برای ثبت درخواست رایگان

 

چکاپ قلب در بارداری

بدن در جریان بارداری به دلیل افزایش فعالیت قلب، دچار تغییرات فیزیولوژیک می‌شود و این تغییرات ممکن است سبب ایجاد خستگی، تنگی نفس و تپش قلب در طول بارداری گردد. علاوه بر این، حجم خون در گردش در بارداری افزایش و میزان هموگلوبین خون کاهش می‌یابد و شرایطی معروف به «کم‌خونی بارداری» ایجاد می‌گردد. از اینرو امکان دارد خانم‌هایی نیز که کاملا سالم هستند در ماه‌های ششم و هفتم بارداری هنگام تحرک و فعالیت دچار تنگی نفس و یا تپش قلب شوند. توصیه بر این است که پس از آگاهی از بارداری، برای اطمینان از سلامت مادر و جنین، چکاپ قلب در طول دوران بارداری انجام شود.

این تست‌ها دو دسته هستند، تعدادی از آنها روتین به شمار می‌آیند و دسته ای دیگر تنها زمانی انجام می گردد که یک عامل خطر یا نشانه مشکوکی وجود داشته باشد.در صورتی که مادر از قبل به پرفشاری مبتلا بوده، با کمک پزشک خود فشار خون خود را کنترل می‌نماید. در بعضی موارد، پزشک فرد را به کاردیولوژیست ارجاع می‌دهد تا وضعیت درمانی دقیق‌تر دنبال شود. در خصوص انواع زایمان نیز باید خاطر نشان کرد که زایمان طبیعی ارجح بر سزارین است، اما در صورتی‌که مادر دچار ناراحتی قلبی باشد زایمان تحت نظر پزشک متخصص انجام خواهد شد چراکه بعضی از بیماری‌های قلبی با زایمان طبیعی سازگار نیستند و به این ترتیب ممکن سلامت مادر با خطر مواجه گردد.

برای انجام آزمایشات دوران بارداری به هومکا اعتماد کنید. 

آزمایش در منزل

 

چه تست‌هایی برای کنترل سلامت قلب توسط پزشک انجام می‌شود؟

  • آزمایش الکتروکاردیوگرام

این آزمایش برای تشخیص آریتمی ها یا ضربان‌های نامنظم قلبی به کار می‌رود. ضربان های نامنظم یا ناشی از اختلال سیستم الکتریکی قلب و یا نشانه‌هایی از سایر مشکلات زمینه‌ای است. استفاده از پایشگرهای قلبی ۲۴ یا ۴۸ ساعته برای افرادی که به صورت روزانه تپش قلب را تجربه می‌کنند در الکتروکاردیوگرام مورد استفاده قرار می گیرد. این کار جهت بررسی وجود آریتمی ها یا بالا بودن ضربان قلب از میزان طبیعی انجام می‌شود. در صورتی که علائم به صورت روزانه نباشد ثبت آریتمی ها با پایشگر قلبی با بازه ۳۰ روزه استفاده می گردد.

  • تصویر برداری تشدید مغناطیسی  (MRI)

تصویر برداری تشدید مغناطیسی یا MRI  نیز یکی دیگر از آزمایش های قلبی است که به دقت بافت قلبی را مورد ارزیابی قرار می دهد. هرگونه تغییر در ماهیچه قلبی و یا ناهنجاری در ساختار آن با این روش آشکار می گردد. به دلیل خطرات احتمالی ناشی از پرتو ها بهتر است در خانم های باردار این آزمایش پس از نیمه اول سه ماهه دوم انجام می شود.

  • کاتترگذاری قلبی و آنژیوپلاستی

 متخصصان قلب و عروق از کاتترگذاری قلبی برای درمان و یا آزمایشات بسیاری بر روی قلب و رگ‌های خونی استفاده می‌کنند. در این روش یک کاتتر (یک لوله بلند و نازک) وارد رگ می‌شود. معمولا این رگ از ناحیه کشاله ران انتخاب شده و یک سوراخ کوچک در آن ایجاد می‌شود تا پزشک بطور مستقیم به سرخرگ یا ورید دسترسی داشته‌ باشد. برخی از درمان‌ها با طریق تزریق دارو یا هدایت ابزار درمانی از طریق کاتتر انجام می‌گردد.

چکاپ قلب

 

آیا چکاپ قلب در منزل نیز امکان‌پذیر است؟

استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی راه‌حل مناسبی جهت چکاپ‌های دوره‌ای و کاهش تردد به مراکز درمانی است. امروزه سایت های معتبر و بسیار کارآمد با ارائه خدمات مطلوب درمانی و مراقبتی به‌خوبی می توانند بخش عمده‌ای از نیاز جامعه به چکاپ‌های دوره‌ای قلبی را فراهم نمایند. خدمات بسیار مفیدی که از این طریق می‌توانید بدون مراجعه به بیمارستان‌ها و مطب‌ها بهره‌مند گردید شامل اندازه‌گیری فشارخون، انجام تست ورزش، کنترل قند خون و انجام معاینات تخصصی قلب است.

با توجه به حساسیت بالای بیماری‌های قلبی، چکاپ قلب مخصوصا برای افراد سالمند از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین در صورتی که گمان می‌برید احتمال بیماری‌های قلبی در شما بالاست مثلا در صورت ابتلا به چاقی مفرط، کلسترول بالای خون، ابتلا به دیابت و یا سایر بیماری‌های زمینه‌ای، می توانید با کمک گرفتن از خدمات آنلاین، به وضعیت سلامتی و تناسب اندام خود بیشتر توجه نمائید.

مجموعه هومکا خدمات مراقبتی، درمانی و آزمایشگاهی در منزل را با کیفیتی مطلوب و قیمتی مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد. برای ثبت رایگان درخواست بر روی دکمه زیر کلیک کنید. همچنین می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۷۳۷۱ تماس بگیرید.

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

MRI برای چکاپ قلب زنان باردار چه زمانی توصیه می‌شود؟
چکاپ قلب با استفاده از MRI برای خانم‌های باردار پس از نیمه اول سه ماهه دوم توصیه می شود.
آیا دیابت خطر بروز ناراحتی‌های قلبی را افزایش خواهد داد؟
بله. دیابت از جمله بیماری‌هایی است که می‌تواند ریسک بروز ناراحتی های قلبی را افزایش دهد.
آیا بروز ناراحتی‌های قلبی به جنسیت ارتباط دارد؟
بله. بروز ناراحتی های قلبی در مردان بیش از زنان است.
آیا بارداری سبب تپش قلب می شود؟
بله. بسیاری از زنان باردار بدون داشتن مشکل خاصی در ماه‌های ششم و هفتم بارداری ممکن است تپش قلب را تجربه کنند.
چکاپ قلب شامل چه مواردی است؟
چکاپ قلب می تواند شامل اندازه‌گیری فشارخون، انجام تست ورزش، کنترل قند خون و انجام معاینات تخصصی قلب باشد.
کرونا چه تاثیری بر سیستم قلبی و عروقی دارد؟
کرونا ویروس می‌تواند باعث آسیب حاد عضله قلب و آسیب مزمن به سیستم قلبی وعروقی شود.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...