واکسن کرونا
خانه
مقالات
واکسن کرونا

واکسن کرونا

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/02/18
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه قیمت‌ها در هومکا شفاف و مشخص هستند.
انتظارها برای غلبه بر کرونا به پایان رسید!
تحقیقات پژوهشی تولید واکسن ویروس کرونا از ابتدای ورود این ویروس به جوامع بشری، از سوی بسیاری از کشورها آغاز شد. تا اینکه در نهایت برخی از واکسن‌های تولید شده با سربلندی از تست‌های انسانی نیز عبور کرده و در حال حاضر، در بین کشورها در حال تزریق شدن به افراد هستند.

هر چیزی که باید درباره واکسن کرونا بدانیم!

در این بخش، به پنج سوال پرتکراری که در مورد واکسن کرونا داشتید، پاسخ می‌دهیم: ۱) عوارض جانبی واکسن کرونا چیست؟ ۲) عوارض واکسن کرونا تا چند روز ادامه داره؟ ۳) تفاوت دوز اول و دوز دوم واکسن کرونا چیست؟ ۴) دوز دوم واکسن کرونا چند روز بعد از دوز اول تزریق می‌شود؟ ۵) شرایط تزریق واکسن کرونا چیست؟
podcast poster

کرونا در این روزها بیماری بسیار سخت و خطرناکی برای جامعه بشری به حساب می‌آید. به همین دلیل متخصصان و دانشمندان سراسر جهان تمام توانایی و علم خود را به کار گرفته‌اند که به نتیجه مطلوبی برای دستیابی به واکسن ویروس کرونا برسند. به طبع مردم دنیا نیز مدام اخبار مربوط به ویروس کرونا را بررسی می‌کنند و به‌شدت علاقه دارند هر‌چه سریع‌تر از شر این بیماری آزاردهنده و کشنده رهایی یابند. بی‌تردید هر چقدر هم که شما به کمک استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده تلاش کنید خود را از دام این ویروس در امان نگه ‌دارید، باز هم تا حد زیادی احتمال ابتلا به کرونا زیاد خواهد بود.
بنابراین تنها راه‌حل برای دفع شر این ویروس شوم، به‌کارگیری دانش متخصصان و پزشکان در راستای کشف واکسن کرونا به شمار می‌رود. چه خوب است که برای افزایش آگاهی خود در زمینه ساخت واکسن از تمام جوانب و اموری که در این راستا انجام می‌شود، آگاهی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم اطلاعات مهمی را درباره واکسن کرونا با شما در میان بگذاریم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این باره توصیه می‌کنیم ادامه متن را از دست ندهید.

نکته حائز اهمیت در این بخش این است که همان‌گونه که می‌دانیم، پروتکل تزریق واکسن و مدت زمان مصونیت فرد تزریق کننده واکسن از بیماری کرونا، به طور کامل مشخص نیست. لذا همچنان نیاز است تا در صورت دیده شدن علائم یا پس از قرار گرفتن در معرض ویروس، آزمایش کرونا داده شود مه راحت‌ترین و ایمن‌ترین روش، استفاده از خدمات تست کرونا در منزل می‌باشد.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

نکاتی درباره واکسن کرونا

تابه‌حال شاید اخبار بسیاری مبنی بر کشف واکسن ویروس کرونا شنیده باشید. میزان اثرگذاری هر کدام از آن‌ها و موفقیت در دفع ویروس کرونا در هیچ‌یک از واکسن‌ها تاکنون تایید نشده است. بهتر است پیش از شروع به بحث درباره واکسن ویروس کووید-۱۹ نکاتی در این باره بدانید. بیشتر افراد تصور می‌کنند که واکسن کرونا آن‌ها را در برابر ویروس کرونا ایمن خواهد کرد. واقعیت مسئله این است که چنین مسئله‌ای در بدن با تزریق واکسن اتفاق نخواهد افتاد. سایت مرکز خدمات بهداشتی (HSE) در این رابطه می‌گوید:

پس از مصرف هر دو دوز واکسن کووید-۱۹، بیشتر افراد در برابر ویروس محافظت می‌شوند. احتمال کمی وجود دارد که بعد از واکسیناسیون نیز به کووید-۱۹ مبتلا شوید. حتی اگر به کووید-۱۹ مبتلا شوید، واکسینه شدن می‌تواند میزان جدی بودن علائم را کاهش دهد.
حتی پس از واکسیناسیون، به توصیه‌های بهداشتی مانند  فاصله اجتماعی، پوشیدن ماسک و شستن دست‌ها به طور صحیح و مکرر جهت جلوگیری از شیوع کووید-۱۹ ادامه دهید.

call button consult

براساس تحقیقات صورت‌گرفته در این زمینه هیچ واکسنی برای ازبین‌بردن کامل و ریشه‌ای این ویروس وجود نخواهد داشت. در صورتی که واکسن قطعی برای نابودی ویروس کرونا کشف شود، تنها با مطابقت‌سازی شکل فیزیکی خود با بدنه ویروس کووید-۱۹ و فعال‌سازی سیستم ایمنی بدن آن را نابود خواهد کرد. اما از آنجایی که سیستم ایمنی بدن انسان‌ها با یکدیگر متفاوت است، احتمال پاسخگویی در بدن انسان‌ها به طور قطعی تایید نشده است؛ بنابراین بیان می‌شود که تا مدت طولانی پس از واکسیناسیون تمام مردم باید همچنان استفاده از ماسک و اصول بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند.

 

عوامل موثر در تاثیرگذاری واکسن کرونا

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم تاثیر واکسن ویروس کرونا براساس تحریک سیستم ایمنی بدن انسان‌ها صورت خواهد گرفت. به همین دلیل مسلما نقش قوای دفاعی بدن در دستیابی به نتیجه مطلوب از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که سیستم ایمنی بدنی شما ضعیف است، نباید با تزریق واکسن انتظار معجزه داشته باشید. در این موارد ارزش مواد غذایی که مصرف می‌کنید یا فعالیت بدنی شما بسیار ارزش پیدا می‌کند.
درواقع دلیل این مسئله که پزشکان و متخصصان مدام بر آن تاکید می‌کنند که افراد دارای بیماران کلیوی، ریوی و افراد مسن باید از مراقبت‌های بیشتری برای عدم ابتلا به کرونا بهره بگیرند، همین موضوع است. زیرا سیستم ایمنی بدن این اشخاص بسیار پایین است و اگر به کرونا مبتلا شوند، حتی واکسن نیز چاره کار آن‌ها نخواهد بود. خصوصا کسانی که قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند، باید تدابیر لازم را برای بازگشت توان و قوای بدنی خود انجام دهند.
بدین منظور توصیه می‌کنیم افرادی که دارای توان جسمی ضعیفی هستند، حتما ورزش کنند و مصرف مواد غذایی سالم و مفید را در دستورکار خود قرار دهند. همچنین اگر قبلا به کرونا مبتلا شده‌اید یا هم‌اکنون با این ویروس درگیر هستید، حتما فعالیت‌های بدنی را جدی بگیرید. به این دلیل که یکی از علائم ابتلا به کرونا خستگی و احساس کوفتگی در بدن به شمار می‌رود، اغلب مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ از انجام فعالیت‌هایی ولو اندک خودداری می‌کنند. توجه داشته باشید که این کار بهبودی شما را تا حد زیادی به تعویق خواهد انداخت. همچنین بهتر است بدانید که عوارض واکسن کرونا پس از تزریق ممکن است در شما آشکار شود که معمولا پس از ۲۴ الی ۴۸ ساعت رفع خواهد شد.

 

نتیجه تزریق واکسن ویروس کرونا

براساس توضیحات گذشته زمانی که واکسن به افراد تزریق می‌شود، می‌بایست تحریک سیستم ایمنی بدن انجام گیرد. بی‌تردید زمانی این اتفاق خواهد افتاد که واکسن خود را به جای صحیحی از بدن برساند. در این صورت اقدامات لازم برای تحریک قوای ایمنی بدن انجام خواهد شد. به طبع بدین منظور باید مدت زمانی منتظر ماند. زمانی که برای پاسخگویی واکسن درنظر گرفته شده است، چندین هفته خواهد بود.
یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این باره وجود دارد، ابتلای بیمار در همین مدت زمان است. درواقع ممکن است زمانی که فرد واکسن را تزریق می‌کند، بدن با ویروس کرونا درگیر نباشد. اما در مدت زمانی که فرد منتظر پاسخگویی بدن به واکسن است، به کرونا مبتلا شود. در این صورت باید مراقبت‌های لازم را برای نگهداشتن مقاومت بدن در مبارزه با کرونا انجام دهید؛ زیرا اگر سیستم ایمنی بدن و توان دفاعی آن برای مقابله با ویروس کووید-۱۹ کاهش پیدا کند، احتمال اثربخشی واکسن ویروس کرونا پایین خواهد آمد.
علت بروز این اتفاق یافتن فرصت کافی برای ورود به بدن انسان توسط ویروس کرونا بیان می‌شود. شاید مدت‌ها با استفاده از ماسک مانع از ورود ویروس به بدن خود شوید. اما به محض آنکه لحظه‌ای ماسک خود را پایین می‌آورید، راه ورود ویروس به بدن خود را ممکن سازید؛ بنابراین باید حتما پس از تزریق واکسن از رفتن به مراکز پرخطر و شلوغ خودداری کنید. با این کار به پاسخگویی بدن در مقابل ویروس کرونا کمک بسیاری خواهید کرد.

 

تزریق واکسن کرونا و میزان ممانعت از ابتلا به ویروس کووید-۱۹

برخی از واکسن‌ها نظیر واکسن فلج اطفال پس از تزریق کودک را از ابتلا به این بیماری در امان نگه خواهد داشت. بهتر است بدانید که این اتفاق از طریق تزریق واکسن کرونا نخواهد افتاد. البته این موضوع حقیقت دارد که هنوز واکسن مطمئنی در این زمینه کشف نشده است، اما احتمال رفع تمام آثار کرونا توسط تزریق این واکسن امکان‌پذیر نخواهد بود.
همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، این اتفاق به عواملی وابسته است که قدرت سیستم ایمنی بدن مهم‌ترین عامل آن به شمار می‌رود. کاربردی‌ترین واکسنی که تابه‌حال کشف شده، از پروتئین بدن انسان به وجود آمده است. فرآیند مشابه‌سازی ترکیب مولکولی آن با ویروس کرونا در ساخت این واکسن بسیار دقیق و زمان‌بر خواهد بود. بنابراین با توجه به زمان مطابقت‌سازی نیز باید مدتی را در نظر بگیرید تا به نتیجه مطلوب دست یابید.
برای آنکه پس از تزریق واکسن بدن خالی نکند و زمینه برای ورود ویروس کووید-19 فراهم نشود، بهترین کار دوری از استرس و اضطراب است. درواقع این کار کمک بسیار زیادی به تقویت قوای ایمنی بدن انسان خواهد کرد. حفظ روحیه در درمان اکثر بیماری‌ها نظیر کرونا فوق‌العاده تاثیرگذار است.
تحقیقات درباره واکسن ویروس کرونا چگونه انجام می‌شود؟
یکی از مهم‌ترین اموری که برای اغلب افراد سوال‌برانگیز است، نحوه دستیابی به واکسن کرونا خواهد بود. از زمانی که ایده جدیدی برای ساخت واکسن ارائه شده تا وقتی که این واکسن وارد بازار می‌شود، مراحلی طی خواهد شد. به همین دلیل با شناخت فرآیند دستیابی به نقطه نهایی ساخت واکسن، صبر بیشتری برای درمان این ویروس خطرناک در پیش خواهید گرفت. در ادامه به توضیحاتی در این‌باره خواهیم پرداخت. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه تا پایان متن با ما همراه باشید.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

۱- آزمایش پیش‌بالینی

پس از آنکه ایده برای ساخت واکسن توسط دانشمندان داده می‌شود، آزمایشاتی روی آن صورت خواهد گرفت تا از رسیدن به نتیجه مطلوب اطمینان حاصل شود. بدین منظور از جانورانی که نوع واکنش‌های بدن آن مشابه انسان باشد، استفاده خواهد شد. شاید بپرسید که چرا واکسن تهیه‌شده را به‌طور مستقیم روی انسان امتحان نمی‌کنند؟
ممکن است تصور کنید که در این صورت به نتیجه مطلو‌ب‌تری دست خواهند یافت. بهتر است بدانید که تفاوت چندانی در این‌باره پیش نخواهد آمد. با این کار درواقع از به‌خطر‌انداختن جان انسان اجتناب می‌شود و در ازای آن به هدف مدنظر نیز دست خواهیم یافت. علاوه‌براین نکته‌ای که باید مدنظر داشته باشید، اهمیت ایمنی بدن انسان است. اطمینان از میزان ایمنی و قوای دفاعی بدن انسان کار آسانی نیست.
به همین دلیل از جانورانی که مدام تحت‌نظر بوده‌اند، بهره گرفته می‌شود. در این صورت دانشمندان و متخصصان در این زمینه ایده‌آل‌ترین حالت را بررسی خواهند کرد. یعنی آن‌ها در نظر می‌گیرند که اگر بدن در حالت نرمال و بدون هیچ مشکلی باشد، چه واکنشی را در مقابل واکسن ویروس کرونا نشان خواهد داد. پس از انجام این کار و دستیابی به نتیجه مطلوب تنها در حوزه ایمنی‌سازی بدن نوبت به تحقیق می‌رسد.
 

۲- آزمایش سنجش ایمنی

بدون شک دانشمندان و متخصصان برای آنکه از ارزش واکسن کرونای کشف‌شده مطمئن شوند، باید آزمایشاتی را روی انسان‌ها انجام دهند. در این صورت قادر خواهند بود با اطمینان‌خاطر اثربخشی این واکسن را تایید کنند. به همین دلیل محققان کسانی را که خود رضایت کافی از تحت آزمایش قرار‌گرفتن را دارند، انتخاب کرده و واکسن ویروس کرونا را به آن‌ها تزریق می‌کنند.
البته در این مرحله بیشتر تمرکز دانشمندان روی تعداد اندکی از افرادی است که دچار بیماری‌های وخیم هستند و احتمال درمان آن‌ها ممکن نیست. درواقع درباره میزان ایمنی‌سنجی بدن آن‌ها در مقابل این واکسن تحقیق خواهد شد. برای آنکه محققان به نتیجه قطعی پس از واکسیناسیون دست یابند، باید مدت زمانی را صبر کرده تا گزارش کاملی را در این باره ارائه دهند. در صورتی که کارشناسان و تحلیل‌گران به هدف مدنظر خود دست یافتند، سراغ مرحله بعد خواهند رفت.
 

۳- آزمایشات گسترده

در مرحله قبل برای آنکه از حوادث ناخواسته و احتمالی جلوگیری شود، کارشناسان تعداد محدودی از انسان‌ها را بررسی و آزمایش کردند. اما در فرآیند آزمایشات گسترده که دیگر اطمینان از قبول واکسن توسط سیستم ایمنی بدن انسان بالا رفته است، بر واکسیناسیون تعداد بیشتری از انسان‌ها سعی خواهد شد. به همین دلیل اگر واکسنی به این مرحله برسد، یعنی قدم‌های بزرگی برای دستیابی به ایمنی‌سازی بدن انسان در مقابل ویروس کرونا صورت گرفته است. نکته مهم دیگری که برای تزریق واکسن کرونا باید مدنظر قرار داد، تفاوت سیستم ایمنی بدن بزرگسالان و کودکان خواهد بود.
زیرا اگر فقط روی افراد با سنین بالا این واکسن را امتحان کنیم، کودکان را در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار داده‌ایم؛ بنابراین بهترین راه استفاده از واکسن کرونا برای تمام افراد در هر سنی خواهد بود. بدین منظور افرادی که برای آزمایش واکسیناسیون انتخاب می‌شوند، از سنین مختلفی برخوردارند. با این کار احتمال بروز هر اتفاق ناگواری را که ممکن است با تزریق واکسن کرونا صورت بگیرد، به صفر خواهد رسید.
 

۴- کارآزمایی

انتظار برای کسب اطمینان از دستیابی به نتیجه مطلوب پس از تزریق واکسن ویروس کرونا در این مرحله صورت می‌گیرد. بررسی تمام شرایط افرادی که تحت آزمایش قرار گرفته‌اند، براساس کارآزمایی که از قبل تعیین شده است، انجام خواهد شد. در این مرحله باید افراد از مصرف داروهای خاصی پرهیز کنند و مواد غذایی خوب و سالمی را مصرف کنند. خروج از خانه و قرار‌گرفتن در محیط‌های خطرناک امکان ابتلای افراد به کرونا و جلوگیری از اثردهی دقیق واکسن را افزایش خواهد داد.
این فاز آزمایشی درواقع اصلی‌ترین و مهم‌ترین مرحله به شمار می‌رود که نتیجه تمام تحقیقات و بررسی‌ها را به کارشناسان و محققان می‌دهد. در صورتی که حاصل واکسن نتیجه مطلوبی باشد، تمام نگرانی‌ها برای ازبین‌رفتن ویروس کرونا به پایان خواهد رسید. درواقع قادر خواهید بود دوباره بدون هیچ محدودیتی به زندگی خود بازگردید. توجه داشته باشید که ارزش واکسن کرونا زمانی مشخص خواهد شد که بدون بروز هیچ مشکلی بدن را از ویروس کرونا پاک کند.

واکسن کرونا

 

موفق ترین واکسن کرونا

همانطور که می‌دانید تابه‌حال واکسن‌های متفاوتی برای مقابله با ویروس کرونا ارائه شده‌اند که هر یک از آن‌ها در برخی از مراحل آزمایش با شکست روبه‌رو شده است. اما یکی از واکسن‌ها در میان دیگر انواع آن تا به الآن نتیجه مطلوبی را حاصل کرده است. به طوری که دانشمندان و کارشناسان تمام تمرکز خود را روی این واکسن گذاشته‌اند.
برای دستیابی به این واکسن ویروس کرونا از پروتئین درون بدن انسان به نام MRNA بهره گرفته شده است. درواقع عملکرد این واکسن به گونه‌ای است که با همگون‌سازی شکل فیزیکی آن به ویروس کرونا، سیستم دفاعی بدن را تحریک کرده و علیه ویروس کووید-۱۹ فعال می‌کند. در این صورت بدن که سوخت‌وساز و عملیات دفاعی خود را متوقف کرده است، دوباره راه‌اندازی خواهد شد.

call button submit

 

مزیت به کارگیری RNA برای ساخت واکسن

مزیتی که این واکسن در مقایسه با دیگر انواع خود دارد این است که از بدن خود انسان گرفته شده است؛ درنتیجه هنگام تزریق یا پس از آن به فرد آسیبی وارد نخواهد آورد. علت اهمیت این موضوع در عدم واکنش‌دهی بدن به مواد تشکیل‌دهنده واکسن بیان می‌شود. درواقع ما از واکسن استفاده می‌کنیم که اثر منفی بیماری کرونا را در بدن از بین ببریم و آن را از وجود ویروس خطرناک کووید-۱۹ در امان بداریم.
اگر از مواد مصنوعی و آسیب‌زا بدین منظور بهره گرفته شود، امکان بروز خطر در افراد بسیار افزایش خواهد یافت. عملکرد دقیق واکسنی که از RNA بدن انسان گرفته شده است و برای رهایی از شر ویروس کرونا استفاده خواهد شد، به محض ورود در بدن انسان صورت خواهد گرفت. به‌طوری‌که تشکیل پروتئین در بدن به سرعت انجام خواهد گرفت.

 

تحریک سیستم ایمنی به وسیله واکسن کرونا

عملکرد واکسن کرونا در حالت کلی از طریق تحریک سیستم ایمنی و دفاعی بدن صورت خواهد گرفت. همانطور‌که می‌دانید، اصلی‌ترین جزء سیستم ایمنی بدن، گلبول‌های سفید به حساب می‌آید. ویروس کووید-۱۹ وارد رگ‌های خونی انسان می‌شود و بافت‌های ریوی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. به دلیل تاثیرگذاری شدید و سریع این ویروس، فرصتی برای مقابله گلبول‌های سفید نخواهد ماند.
بنابراین اکسیژن‌ به‌خوبی به خون نخواهد رسید و گلبول‌های سفید نیز کارکرد خود را از دست خواهند داد. در این موارد عامل محرک این گلبول‌ها که واکسن خواهد بود، همچون ناجی برای رفع این مشکل در میدان حضور پیدا می‌کند. به همین دلیل بیان شد که برای مشاهده نتیجه تزریق واکسن باید مدتی منتظر بمانید؛ زیرا به محض ورود واکسن به درون بدن باید عملیاتی انجام شود که اصلی‌ترین آن تشابه‌سازی MRNA با پروتئین‌های ویروس کرونا خواهد بود.

 

هومکا؛ ارا‌ئه دهنده برترین خدمات آزمایشگاهی در منزل

در این روزهای پرخطر که خروج از خانه تا حد زیادی انسان‌ها را با بیماری کشنده کرونا درگیر خواهد کرد، بهره‌گیری از خدمات پزشکی در منزل بسیار کمک‌کننده خواهد بود. کرونا ویروسی بسیار خطرناک است که باید تا کشف واکسن مناسب و برطرف‌کننده آن از خود به‌خوبی مراقبت کنید. بدین منظور یکی از اصلی‌ترین توصیه‌هایی که مدام توسط پزشکان و متخصصان بیان می‌شود، عدم خروج از خانه مگر در موارد ضروری خواهد بود.
بنابراین امروزه که خطر ابتلا به کرونا مرگ‌های بسیاری را به همراه داشته است، بهترین راه استفاده از خدمات پزشکی در منزل خواهد بود. در این صورت از ابتلا به کرونا در امان خواهید ماند. هومکا با برخورداری از بهترین کادر درمانی تمام نیازهای پزشکی شما را برطرف خواهد کرد. مزیت شگرف هومکا در ایام کرونا بیشتر به چشم می‌آید؛ زیرا سلامتی خود را با ماندن در خانه تضمین می‌کنید. بدین منظور قادر خواهید بود از امکانات مختلفی همچون تست کرونا در منزل، مراقبت‌های ویژه برای مبتلایان و مواردی از این قبیل بهره‌ بگیرید.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

با صبر و دوری از استرس، مشکل بروز کرونا را پشت سر خواهیم گذاشت

کرونا در این روزها افراد بسیاری را با خود درگیر کرده است. به همین دلیل دانشمندان و متخصصان سراسر جهان در جستجوی یافتن راهی برای کشف واکسن کرونا هستند. تابحال واکسن‌های گوناگونی برای مبارزه با کرونا معرفی شده‌اند. آنچه مسلم است، این است که بهترین ماده برای ساخت واکسن باید از بدن انسان گرفته شده باشد. در این صورت خطر بروز مشکلات ناخواسته و آسیب‌زننده به سلامتی او را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.
در این مقاله به توضیحات مهمی در زمینه واکسن کرونا پرداخته شد. زمانی که واکسن وارد بدن انسان می‌شود، شروع به انجام فعالیت‌هایی برای تحریک سیستم ایمنی بدن خواهد کرد. در این نوع واکسن که مفیدترین نوع آن نیز به حساب می‌آید، از ماده‌ای درون بدن انسان به نام MRNA بهره گرفته شده است. استفاده از این ماده سبب شبیه‌سازی آن به پروتئین‌های ویروس هنگام رسیدن به آن خواهد شد.
در کنار صبر و شکیبایی برای دستیابی به واکسن کرونا باید از نکاتی نیز در این‌باره پیروی کنید. تقویت سیستم ایمنی بدن برای رسیدن به نتیجه مطلوب پس از تزریق واکسن کاری بسیار مهم و ضروری خواهد بود. بدین منظور مراقبت‌هایی لازم است که شما را از ابتلا به ویروس کرونا در امان نگه دارد. هومکا با کادری مجرب و بی‌نظیر شما را در سلامتی و بهبودی هرچه سریع‌تر یاری خواهد داد.

اگر در دوران بیماری نیاز به ویزیت پزشک داشتید می‌توانید از خدمات پزشک در منزل هومکا بهره‌مند شوید و برای سلامتی خود و دیگران از منزل خارج نشوید. اگر در نسخه پزشک داروی تزریقی بود نیز می‌توانید از خدمات تزریقات در منزل هومکا بهره‌مند شوید. برای رصد سلامتی خود در این دوره سخت و استرس‌زا نیز می‌توانید از خدمت آزمایش در منزل تیم متخصص هومکا بهره‌مند شوید.

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

آیا احتمال دارد که واکسن کرونا هم باعث مرگ افراد شود؟
واکسن های کووید که در مرحله آزمایش هستند از انواع گوناگونی شامل پروتئین، RNA، DNA و ویروس های تضعیف شد تشکیل شده اند. واکسن هایی که از ویروس زنده ضعیف شده تشکیل شده اند، اغلب به آزمایش ایمنی گسترده تری نیاز دارند. در مورد این نوع از واکسن ها برای افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند، نگرانی وجود دارد. نتایج آزمایشات حاصل از واکسن هایی که توسط محققان در دست تهیه هستند، نشان می دهد همه واکسن ها عوارض جانبی دارند.
آیا با تزریق واکسن مصونیت کامل می‌شود و دیگر کرونا نمی‌گیریم؟
پزشکان معتقدند حدود ۹۵ درصد مردم با تزریق دوز اول واکسن کرونا و ورود ویروس ضعیف‌شده به بدن، در برابر آن مصون می‌شوند و دو هفته بعد از آن با تزریق دوز دوم، این مصونیت به حدود ۱۰۰درصد می‌رسد اما در این میان، پژوهشگران بر این باورند که با وجود تزریق واکسن، ۵ درصد افراد از آنجا که بدن آنها واکنش محافظت‌کننده کاملی نشان نمی‌دهد، همچنان ممکن است به کرونا مبتلا شوند. درست است که این احتمال پایین است اما می‌توان گفت هنوز احتمال ابتلا به کووید-۱۹ در افرادی که واکسینه شده‌اند، وجود دارد. اما انتظار می‌رود در صورت ابتلا، علائم نسبتا خفیفی نشان دهند اما همچنان ناقل ویروس هستند.
با تزریق واکسن می‌توانیم ماسک را برداریم؟
محققان تأکید می‌کنند بعد از تزریق دوز دوم واکسن کرونا، تا حد زیادی بدن در برابر ویروس مقاوم می‌شود ولی هنوز مدرکی دال بر این موضوع وجود ندارد که افراد واکسینه‌شده نمی‌توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند و به‌ نوعی ناقل ویروس محسوب می‌شوند. با این حال تا کامل‌شدن اطلاعات از ایمنی واکسن در جامعه، همه افراد باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی استاندارد شامل استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی، تهویه هوا و قرارنگرفتن در محیط‌های شلوغ و پرتردد را رعایت کنند.
آیا همه بیمارا ن مبتلا به کرونا، با علائم کاهش سطح اکسیژن خون مواجه می‌شوند؟
بسیاری از بیماران مبتلا به کووید۱۹ دچار کاهش سطح اکسیژن خون می‌شوند، اما متوجه آن نشده و خیلی دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. به همین دلیل توصیه می‌شود هنگام بروز بیمار سطح اکسیژن خون کنترل شود.
آیا برای انجام تست آنتی بادی و pcr کرونا باید ناشتا باشیم؟
خیر. این آزمایش‌ها نیازی به ناشتا بودن ندارند.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل