تست کرونا هواپیمایی ایران ایر
خانه
مقالات
تست کرونا هواپیمایی ایران ایر

تست کرونا هواپیمایی ایران ایر

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/08
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه قیمت‌ها در هومکا شفاف و مشخص هستند.
دیگر نگران آزمایش های کرونای قبل سفر نباشید.
برخی از شما، در هفته یا ماه، چندین بار سفر هوایی با ایرلاین‌های مختلف را تجربه می‌کنید و نیاز دارید تا جواب تست کرونا در منزل، در اسرع وقت به دست شما برسد. ثبت سفارش، آمدن نمونه‌گیر، انجام نمونه‌گیری، انتقال نمونه به آزمایشگاه‌های معتبر و دریافت پاسخ درکوتاه‌ترین زمان را با هومکا تجربه نمایید.

شیوع ویروس کرونا تاثیر بسزایی در مسافرت‌های پروازی گذاشته است. به منظور جلوگیری از اپیدمی این بیماری انجام تست pcr کرونا برای همه مسافران الزامی است. این قانون در همه ایرلاین ها وجود دارد اما در جزییات با یکدیگر متفاوت هستند. برای مثال در برخی ایرلاین‌ها از کودکان بالای دو سال، تست پی‌سی آر گرفته می‌شود، اما برخی کشورها در این زمینه محدودیتی ندارند.

با شروع واکسیناسیون و شیوع سویه‌های مختلف این ویروس مانند اُمیکرون، دلتا و ... قوانین تازه‌ای وضع شد. این قوانین با توجه به وضعیت ویروس کرونا به طور مرتب در حال تغییر هستند. به همین دلیل بهتر است قبل از سفر، از منابع معتبر اطلاعات لازم را کسب کنید. در این مقاله از هومکا می‌خواهیم در مورد شرایط  تست کرونا برای پرواز هواپیمایی ایران ایر  صحبت کنیم. با هومکا همراه باشید. 

 

محدودیت‌های هواپیمایی ایران ایر در دوران کرونا 

ورود تمامی افرادی که تست کرونای آنها مثبت است به قطار، اتوبوس، هواپیما ممنوع است و تمامی مسافران ملزم به ارائه‌ی تست کرونای منفی برای تمامی پروازهای داخلی و خارجی هستند. برای ورود به کشورهای مختلف حتما باید تست کرونای ترجمه شده به زبان انگلیسی ارائه شود. با توجه به تحقیقات انجام شده، این ویروس سرعت انتقال بیشتری نسبت به سایر ویروس ها دارد به طوریکه هر فرد مبتلا میتواند ۷ نفر را به این ویروس آلوده نماید.

 بسیاری از افرادی که ناقل ویروس کرونا هستند هیچ علائمی از بیماری را ندارند، به همین علت از وجود ویروس در بدن خود هیچ آگاهی نداشته و به‌راحتی اطرافیان خود را به ویروس آلوده می‌کنند. هواپیمایی ایران ایر به دلیل جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری و همچنین خدمت‌رسانی بهتر به مسافران گرامی شرایطی را برای پروازهای داخلی و خارجی، پروازهای ورودی و خروجی به کشور در نظر گرفته است که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم:

✔ تمامی افرادی که با پروازهای ایران ایر مسافرت می‌کنند ملزم به استفاده از ماسک می‌باشند.

✔ ارائه‌ی تست کرونا و گواهی سلامت برای مسافران الزامیست. نتیجه منفی تست کرونا ۷۲ ساعت از زمان صدور اعتبار دارد. کلیه افراد بالای ۱۲ سال ملزم به انجام این تست هستند. نتیجه تست باید به زبان انگلیسی ارائه شود. 

✔ اتباع خارجی  مبتلا به کرونا و یا افرادی که گواهی سلامت نداشته‌اند اجازه ورود به داخل کشور را نخواهند داشت، اگر فرد دارای ملیت ایرانی باشد به مدت ۱۴ روز در قرنطینه خواهد ماند و تمامی هزینه درمان، قرنطینه و اقامت به عهده‌ی شخص خواهد بود.

✔ علاوه بر تست اولیه پس از ورود به کشور نیز مجددا غربالگری شده و تست‌های لازم را خواهند داد، اگر فردی مبتلا به بیماری کرونا باشد درصورت تابعه‌ی خارجه بودن به مدت ۱۴ روز با اخذ مبلغ لازم در قرنطینه نگهداری شده و اگر دارای ملیت ایرانی باشد با امضای تعهدنامه ای در قرنطینه‌ی خانگی می‌ماند.

✔افرادی که تابعیت غیر ایرانی دارند، در کنار ارائه نتیجه منفی تست pcr باید، کارت واکسیناسیون را نیز به همراه داشته باشند.

✔ در تمامی پروازهای داخلی صندلی‌ها به صورت یک در میان پذیرای مسافران خواهد بود. 

تست کرونا ایران ایر

 

نحوه انجام تست کرونا هواپیمایی ایران ایر

برای تشخیص و پایش کووید  ۱۹ از چندین تست استفاده خواهد شد. در میان آنها تنها تست pcr است که می‌تواند بیماری را تشخیص دهد. به همین دلیل برای مسافرت‌های پروازی تنها ارائه نتیجه منفی این آزمایش مورد قبول است. همچنین استفاده از خدمات تست کرونا هواپیمایی ایران تور نیز برای شما امکان‌پذیر است.

آزمایش‌های مولکولی PT_PCR (تشخیص ویروس با روش RNA)

به عنوان بهترین و دقیق‌ترین تست بیماری کرونا توسط سازمان بهداشت جهانی معرفی شده Pcr  تست است.
در این روش با استفاده از سوآپ از مخاط حلق و بینی شخص نمونه برداری شده و با این نمونه از وجود و یا عدم وجود ویروس در بدن شخص مطلع می‌شوند. در این تست ژنوم ویروس از نمونه‌های مخاطی بیمار استخراج شده و با تکثیر ژنوم از وجود یا عدم وجود ویروس اطلاع خواهند یافت. مدت زمان پاسخدهی تست پی سی آر معمولا ۳ الی ۴ روز به طول می‌انجامد اما بسیاری از آزمایشگاه‌ها پاسخ آزمایش را سریعتر در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌دهند.

البته لازم به ذکر است که پاسخ منفی این تست ممکن است ۴۰ درصد خطا داشته باشد، اگر با فرد مبتلا به کرونا در تماس بوده اید و میخواهید تست پی سی آر انجام دهید بهتر است همان روز اول اقدام نکنید چرا که میزان خطای این تست در روزهای ابتدایی بیشتر خواهد بود، بهترین زمان برای انجام تست یک هفته پس از ارتباط با فرد مبتلا میباشد و در این مدت باید ارتباط خود با دیگران را به حداقل برسانید و در قرنطینه بمانید تا در صورت ابتلا افراد دیگری را آلوده نکرده باشید.  

انواع تست کرونا برای پرواز، بر اساس سایت معتبر اطلاعات دولتی انگلستان (gov.uk) عبارتند از:

♦ تست اسید نوکلئیک، شامل یک آزمایش واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR) با هدف یافتن قطعات

♦ آزمایش آنتی‌ژن برای شناسایی آنتی‌ژن‌های ویروس کرونا

افرادی که نتیجه‌ی تست کرونای منفی دارند، اجازه سفر را خواهند داشت. فردی که به کرونا مبتلا شده و با  نتیجه‌ی تست مثبت روبرو می‌شود، برای جلوگیری از ابتلای سایر افراد حاضر در سفر هوایی، اجازه‌ی پرواز را نخواهد داشت و باید در اسرع وقت خود را قرنطینه نماید. 

ثبت درخواست تست کرونا برای پرواز

 

برای انجام تست کرونا پروازی به کدام آزمایشگاه باید مراجعه کرد؟

به منظور تسهیل مسافرت‌های پروازی و همچنین جلوگیری از هر گونه سوء استفاده، انجام تست کرونا تنها در برخی آزمایشگاه‌ها انجام خواهد شد. این آزمایشگاه‌ها مورد تایید وزارت بهداشت و کشور مقصد هستند. کلیه آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت مورد تایید هواپیمایی ایران ایر نیز است. نکته مهم این است که در بین این آزمایشگاه ها باید به مرکزی مراجعه کنید که مورد تایید کشور مقصد نیز باشد. 

برای انجام تست کرونا پروازی می‌توانید از خدمات آزمایشگاهی هومکا بهره‌ ببرید. مجموعه هومکا برای کاهش درصد خطا، نمونه‌گیری را از حلق و بینی انجام خواهد داد. نتیجه این تست در طی ۱۶ تا ۲۴ ساعت در اختیار شماقرار خواهد گرفت. 

شما می‌توانید با استفاده از خدمات آزمایش در منزل هومکا، تست کرونا برای رفت و برگشت استانبول را در منزل انجام دهید.

پرواز ایران ایر

 

برای انجام تست کرونا پروازی به چه مدارکی نیاز دارید؟ 

جهت انجام تست PCR پروازی با مجموعه هومکا لطفا مدارک زیر را آماده کنید: 

  • عکس واضح از پاسپورت
  • روز و ساعت پرواز

 

مدارک تست کرونا پروازی

 

آیا داشتن کارت واکسیناسیون کرونا برای پرواز کافی است؟ 

این موضوع به قوانین کشور  مقصد بستگی دارد. برای مقابله با کووید ۱۹ واکسن‌های متعددی وجود دارد و همه آنها مورد تایید همه کشورها نیستند. همچنین برخی کشورها همچنان ارائه نتیجه منفی تست کرونا لازم می‌دانند. به همین دلیل بهتر است قبل از ورود به خاک این کشورها، به طور کامل از شرایط آنها مطلع شوید. 

برای ثبت رایگان درخواست تست کرونا هواپیمایی ایران ایر بر روی دکمه تماس زیر کلیک کنید.

call button submit

 

 

کارت واکسیناسیون را از کجا باید بگیریم؟

برای دریافت کارت واکسیناسیون کافی است به سایت آن مراجعه کنید. این کارت به صورت دیجیتالی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای دریافت آن نیازی نیست هزینه‌ای پراخت کنید. این کارت به زبان فارسی و انگلیسی خواهد بود. 

کارت واکسن برای پرواز

 

چه کسانی از انجام تست PCR کرونا معاف هستند؟

مسافران ورودی از اتحادیه اروپا به ایران، که کارت واکسیناسیون دارند و از مدت زمان تزریق دوز دوم حداقل ۱۵ روز می‌گذرد؛ برای ورود به ایران از انجام تست PCR کرونا معاف هستند. این موضوع به این معنا نیست که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود. 

تست کرونا پرواز

 

تست کرونا هواپیمایی ایران ایر با هومکا

تیم هومکا با ارائه‌ی انواع خدمات در حوزه‌ آزمایشگاه و درمان به کمک عزیزان ساکن در استان‌های البرز ، تهران و شهر مشهد آمده است، تا شما عزیزان هیچگونه ناراحتی و نگرانی را هنگام احتیاج به اینگونه خدمات نداشته باشید. افرادی که با نتیجه‌ی تست کرونای مثبت روبرو می‌شوند، باید به مدت ۱۴ روز در قرنطینه قرار بگیرند.

در ادامه، ممکن است فرد به دلیل درگیری با علائم کرونا، به خدمات درمانی نیاز پیدا کنند. خدمات درمانی مانند پزشک در منزل، می‌تواند از خروج فرد از قرنطینه جلوگیری به عمل آورد که این موضوع سبب جلوگیری از انتقال ویروس به سایرین خواهد شد. در ادامه و با انجام معاینات پزشک، این امکان که پزشک برای تشخیص دقیق نیازمند پاسخ آزمایشات دیگری داشته باشد، وجود دارد. آزمایش در منزل، خدمت دیگری است که برای انجام این امر، قابل ارائه است. همچنین این احتمال نیز وجود دارد تا پزشک با هدف بهبود بیماری، داروهای خاصی را تجویز نماید که لازم باشد به صورت تزریقی استفاده شوند. تزریقات در منزل خدمت دیگری است که در چنین شرایطی می‌تواند کمک بسیاری به فرد بیمار نماید.

ثبت درخواست تست کرونا برای پرواز

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

آیا می‌توان با کارت واکسن کرونا مسافرت‌های پروازی را انجام داد؟
این موضوع به قوانین کشور مقصد بستگی دارد.
کارت واکسیناسیون به چه زبانی ارائه می‌شود؟
این کارت در ایران به زبان فارسی و انگلیسی ارائه خواهد شد.
مدت زمان اعتبار نتیجه تست منفی کرونا چقدر است؟‌
این مدت زمان معمولا بین ۷۲ تا ۹۶ ساعت است. البته برخی کشورها بازه زمانی ۴۸ ساعته را اعلام کرده‌اند. برای کسب اطلاعات دقیق باید به ایر لاین مراجعه کنید.
خدمات آزمایشگاهی هومکا چه شهرهایی را تحت پوشش قرار می‌دهد؟
کلیه ساکنین استان تهران، کرج و حومه و شهر مشهد می‌توانند از خدمات این مجموعه بهره ببرند.
نتیجه تست کرونا پروازی هومکا چگونه ارائه می‌شود؟
نتیجه تست به صورت آنلاین و نسخه فیزیکی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل