شرایط تست کرونا
خانه
مقالات
شرایط تست کرونا

شرایط تست کرونا

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/02/04
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه قیمت‌ها در هومکا شفاف و مشخص هستند.
شرایطی که قبل از انجام تست کرونا باید رعایت کنیم چیست؟
آیا برای انجام تست کرونا باید ناشتا باشیم؟ آیا قبل از انجام تست باید دهان و دماغ خود را بشوییم؟ چه عواملی بر روی دقت تست کرونا موثر هستند؟ چگونه برای انجام تست کرونا آماده شویم؟ اگر شما نیز علائم کرونا را در خود مشاهده می‌کنید و می‌خواهید که تست شوید و یا برای پرواز نیاز به تست کرونا دارید، در این مقاله با ما همراه شوید!

وقتی صحبت از تست کرونا میشود، اولین و مهمترین سوال بیماران این است که شرایط تست کرونا چگونه است؟ آیا برای انجام آن باید در بازه زمانی خاصی به آزمایشگاه مراجعه کرد؟ آیا باید رژیم غذایی خاصی را رعایت نمود؟ آیا میتوان قبل از نمونهگیری سیگار کشید یا آدامس جوید؟ آیا باید فاصله خاصی بین غذا خوردن و نمونهگیری وجود داشته باشد؟ آیا میتوان قبل از انجام تست پیسیآر، مسواک زد؟

برای اینکه تست کرونا با کمترین میزان خطا مواجه باشد، لازم است به این نکات توجه شود. هر گونه آلودگی در نمونه جمعآوری شده ضریب اطمینان تست را کاهش خواهد داد. در ادامه سعی شده است اطلاعاتی در این زمینه داده شود.  

برای مشاوره رایگان در مورد چگونگی انجام انواع تست کرونا در منزل یا آزمایشگاه میتوانید از راهنماییهایی کارشناسان هومکا بهره ببرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ورود به صفحه ثبت رایگان درخواست تست کرونا بر روی آیکون زیر کلیک کنید.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

شرایط انجام تست  PCR

از تست PCR در منزل به عنوان تنهاترین و البته معتبرترین راه برای تشخیص کووید-۱۹ یاد میشود. این تست مانند بسیاری از تستهای آزمایشگاهی و تشخیصی دیگر دارای مقداری ضریب خطا است. برای به حداقل رساندن آن سعی میشود خالصترین نمونه جمعآوری شود. به همین دلیل از ترشحات فوقانی سیستم تنفسی استفاده خواهد شد. هر چقدر نتایج این آزمایش از صحت و دقت بیشتری برخوردار باشند به همان میزان از شیوع گسترده بیماری جلوگیری خواهد شد.شرایط تست کرونا به روش PCR عبارتند از:

 

شرایط تکنسین آزمایشگاه برای انجام تست پی سی آر

  • استفاده از ماسک تنفسی مناسب
  • استفاده از عینک محافظ
  • استفاده از لباس مخصوص
  • استفاده از دستکش
  • استفاده از سواپ پنبهایی مخصوص
  • استفاده از وسایل یکبار مصرف و بسته بندی شده
  • رعایت فاصله ایمن با بیمار  

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص کرونا و خواب بر روی دکمه تماس زیر کلیک کنید.

دکمه تماس برای مشاوره رایگان

 

شرایط بیمار برای انجام تست کرونا

  • از سیگار کشیدن و آدامس جویدن قبل از نمونهگیری خودداری نمایید.
  • برای اینکه نمونه عاری از آلودگی باشد، یک ساعت قبل از نمونهگیری از نوشیدن مایعات( آب، چای، قهوه و ... ) پرهیز کنید.
  • قبل از انجام تست پی‌‎سی‌‎آر مسواک نزنید. همچنین توصیه شده است از دهانشویه و نخ دندان نیز استفاده نکنید.
  • یک ساعت قبل از نمونهگیری کمی آب در دهان و حلق غرغره کنید. به این ترتیب تکههای غذا و سایر ناخالصیها در ترشحات حلق از بین خواهد رفت.

شرایط تست کرونا

 

ویژگی نمونه های استاندارد برای تست کرونا

نمونههایی مورد پذیرش آزمایشگاه هستند که دارای ویژگیهای زیر باشند:

  • ترشحاتی که در آن ذرات غذا وجود نداشته باشد. 
  • ترشحات باید شفاف باشند.
  • ترشحات باید فاقد رنگ و بدون تغییر باشند.

برای انجام این آزمایش لازم نیست در ساعات خاصی از روز برای نمونهگیری اقدام نمایید. همچنین نیازی به ناشتا بودن نیز نیست.

برای ورود به صفحه ثبت درخواست تست کرونا در منزل بر روی آیکون زیر کلیک کنید.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

نمونه گیری تست PCR کرونا چگونه انجام می‌شود؟

  • سر بیمار در زاویه ۷۰ درجه قرار خواهد گرفت. به این ترتیب سوآپ راحت‎تر به اعماق حلق یا بینی هدایت خواهد شد.
  • در مرحله بعد سواپ به آرامی وارد دهان یا حلق میشود. اگر نمونهگیری از طریق حفره بینی انجام شود، سواپ به موازات کام حرکت داده خواهد شد. هدایت سواپ به سمت بالا از خطاهای نمونهگیری بهشمار میرود. سواپ تا جایی وارد حفره بینی میشود که مقاومتی در آن ایجاد شود. در این حالت سواپ با نازوفارنکس تماس خواهد داشت.  از نازوفارنکس به عنوان یکی از بخشهای حلق یاد میشود. به بیانی ساده باید گفت این بخش پشت دهان را به قسمت پشت بینی متصل میکند.
  • سواپ به آرامی به و صورت دورانی حرکت داده میشود.
  • برای اینکه نمونه به درستی جمعآوری شود، لازم است برای لحظاتی کوتاه سواپ در ناحیه نازوفارنکس باقی بماند. به این ترتیب نمونه بهتری جمع‌‎آوری می‎شود.  
  • در حالیکه سواپ در حال چرخش است، تکنسین آن را به آرامی از حفره بینی(دهان) خارج خواهد کرد.  
  • گاهی اوقات بینی انحراف دارد و این انحراف مانع از جمعآوری نمونه خواهد شد. در این حالت از همان سواپ در حفره دیگر بینی استفاده خواهد شد.   
  • پس از جمعآوری، نمونه به ظرف مخصوص منتقل خواهد شد.

 

شرایط انجام تست آنتی بادی

در رابطه با شرایط تست کرونا به روش آنتی باید گفت که این تست شرایط ویژه‌ای ندارد. اگر داروی خاصی مصرف میکنید یا بیماری زمینهایی دارید، تکنسین آزمایشگاه را مطلع سازید. برای انجام آن به نمونه خون نیاز است.

شرایط انجام تست کرونا

نمونه به صورت روتین و از ورید بازویی گرفته خواهد شد. در هر ساعتی از شبانهروز میتوانید برای نمونهگیری به آزمایشگاه یا مراکز درمانی مراجعه نمایید. در صورتیکه مایل باشید میتوانید از خدمت تست کرونا در منزل هومکا نیز استفاده نمایید. کافی است سفارش خود را به صورت رایگان در سایت ثبت نمایید.  

تست آنتی بادی در منزل، آنتی بادیهای خون را بررسی خواهد کرد. با استفاده از آن مشخص میشود که آیا شما در گذشته به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شدهاید یا خیر؟ خوب است بدانید زمانی که واکسن زده میشود یا ویروس به بدن حمله میکند، سیستم ایمنی شروع به ترشح پادتن خواهد کرد. پادتنها از جنس پروتئین هستند. به این ترتیب بدن در برابر بیماری مقاومت خواهد کرد.

وجود آنتیبادی سبب میشود تا در آینده از ابتلا به بیماری مصون باشید یا در صورت ابتلا با عوارض کمتری مواجه شوید. ممکن است بپرسید، در صورت ترشح آنتیبادی تا چه زمانی در برابر این بیماری ایمنی وجود دارد؟ پاسخ شفافی در این زمینه وجود ندارد. آنچه مسلم است مدت زمان مصونیت در هر فردی با توجه به وضعیت سلامتی و جسمانی افراد با یکدیگر متفاوت است.  

جهت ثبت درخواست آزمایش کرونا در منزل بر روی دکمه تماس زیر کلیک کنید.

تماس برای ثبت درخواست رایگان

 

شرایط تست کرونا برای پرواز

چنانچه قصد پروازهای بینالمللی را داشته باشید، لازم است در کنار سایر مدارک خود نتیجه منفی تست کرونا را نیز ارائه دهید. در این غیر این صورت اجازه پرواز به شما داده نخواهد شد. اگر به هر دلیلی، بدون ارائه نتیجه منفی تست پرواز داشته باشید، در کشور مقصد اجازه ورود به شما داده نخواهد شد. در این صورت هر کشور با توجه به قوانینی که وضع کرده است با فرد خاطی برخورد میکند. بسیاری از کشورها برای این موضوع جریمه در نظر گرفته و کلیه هزینه قرنطینه را از مسافر اخذ خواهند کرد. بنابراین اگر قصد پروازهای بینالمللی را دارید، بهتر است به طور مستقیم به ایرلاین مورد نظر تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب کنید.

به طور کلی نتیجه منفی تست کرونا برای پرواز تا ۷۲ ساعت قبل از پرواز مورد قبول است. همچنین نتیجه تست باید از سوی آزمایشگاههایی باشد کشور مقصد آن را تایید کرده باشد. برای این منظور آزمایشگاههایی در سطح کشور معرفی شدهاند که مورد تایید وزارت بهداشت و کشورهای مقصد هستند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها(CDC) نیز در این مورد می‌گوید:

اگر قصد سفر بین المللی را دارید، باید حداکثر ۳ روز قبل از سفر هوایی در مراکز مورد تایید ایرلاین پروازی خود، آزمایش PCR دهید و نتیجه منفی خود را قبل از سوار شدن به هواپیما به ایرلاین مربوطه نشان دهید. در صورتی که نتیجه تست شما مثبت باشد، اجازه سفر به شما داده نمی‌شود.

برای انجام تست پرواز کرونا میتوانید از پکیج "تست پی سی آر پرواز" هومکا بهره ببرید. در این خدمت نمونهگیری از حلق و بینی انجام خواهد شد و نتیجه آن ۱‍۲ تا ۲۴ ساعت بعد از نمونهگیری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این مجموعه با آزمایشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت همکاری دارد.

شرایط تست کرونا

 

هزینه تست کرونا

قیمت تست کرونا در منزل با توجه به تعرفه آن تعیین میشود. در این راستا هومکا سعی کرده است قیمتی متعادل در نظر بگیرد تا افراد بیشتری قادر به استفاده از این خدمت باشند. برای برخورداری از این خدمت میتوانید با مجموعه هومکا تماس بگیرید. 

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

آیا برای انجام تست PCR باید ناشتا باشیم؟
خیر، تنها یک ساعت قبل از نمونه‎‌گیری از نوشیدن مایعات( آب، چای، قهوه و ... ) پرهیز کنید تا نمونه شما عاری از آلودگی باشد.
تست کرونا برای پرواز چه شرایطی باید داشته باشد؟
برای پرواز، نتیجه منفی تست پی سی آری که تاریخ آن نهایتا ۷۲ ساعت قبل از پرواز باشد، مورد قبول است. همچنین نتیجه تست باید از سوی آزمایشگاه‎‌هایی باشد که کشور مقصد آن را تایید کرده است.
در صورت مثبت شدن تست آنتی بادی کرونا، تا چه مدت از ابتلای مجدد مصون خواهیم بود؟
مدت زمان مصونیت در هر فردی با توجه به وضعیت سلامتی و جسمانی او متفاوت است.
برای آن که در نمونه تست PCR ذرات غذا وجود نداشته باشد، چه باید کرد؟
برای دقت بالاتر تست PCR و نبود ذرات غذا در نمونه تست،یک ساعت قبل از نمونه‎‌گیری کمی آب در دهان و حلق خود غرغره کنید. به این ترتیب تکه‎‌های غذا و سایر ناخالصی‎ها در ترشحات حلق از بین خواهد رفت.
آیا برای نمونه خون در تست آنتی بادی نیاز به ناشتایی است؟
خیر، برای تست آنتی بادی نیاز به ناشتایی نیست و در هر ساعتی از شبانه‌‎روز می‎‌توانید برای نمونه‎‌گیری به آزمایشگاه یا مراکز درمانی مراجعه نمایید.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل