تست کرونا در فرودگاه
خانه
مقالات
تست کرونا در فرودگاه

تست کرونا در فرودگاه

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/08
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه قیمت‌ها در هومکا شفاف و مشخص هستند.
دیگر نگران انجام تست کرونا قبل و بعد از پرواز نباشید!
بدون شک می‌دانید که برای سفر هوایی و پس از بازگشت از سفر، می‌بایست تست کرونا دهید. به همین منظور شما می‌توانید با استفاده از خدمات تست کرونا مجموعه هومکا، آزمایش کرونای خود را با دقت بالا و با حداکثر اطمینان انجام دهید.

با شیوع بیماری کرونا، تمام فرودگاه‌ها در کشور به منظور جلوگیری از ورود افراد مبتلا به کرونا به کشور هم از مسافرین پروازهای داخلی و نیز مسافرین پروازهای خارجی تست PCR می‌گیرند. تست کرونا برای پرواز در مورد مسافرین پروازهای داخلی هم انجام می‌شود. حال تست PCR که از مسافرین گرفته می‌شود چیست و چگونه کار می‌کند؟ سایت کلینیک کلیولند(Cleveland Clinic) در این مورد می‌گوید:

آزمایش PCR برای کووید-۱۹ آزمایشی است برای تشخیص افرادی که در حال حاضر به SARS-CoV-2، همان ویروس کرونا که باعث ایجاد کووید-۱۹ می شود، آلوده شده اند. تست PCR یک آزمایش "استاندارد طلایی" برای تشخیص کووید-۱۹ است زیرا دقیق ترین و مطمئن ترین تست است.

سه مرحله اصلی برای آزمایش PCR وجود دارد:۱) جمع آوری نمونه ، ۲) استخراج و ۳) PCR.

       ۱) جمع آوری نمونه با استفاده از یک سواب برای جمع آوری مواد تنفسی موجود در بینی شما انجام می‌شود. یک سواب حاوی نوک نرم روی یک چوب بلند و انعطاف پذیر است که به بینی شما وارد می‌شود. پس از جمع آوری نمونه، سواب در یک لوله مهر و موم شده و سپس به آزمایشگاه ارسال می‌شود.

        ۲) هنگامی که یک تکنسین آزمایشگاهی نمونه را دریافت می‌کند ،فرایندی به نام استخراج را انجام می‌دهد که ماده ژنتیکی را از نمونه جدا می‌کند، از جمله ماده ژنتیکی هر ویروسی که وجود دارد.

      ۳) سپس مرحله PCR از مواد شیمیایی ویژه و دستگاه PCR به نام سیکلر حرارتی استفاده می‌کند که باعث ایجاد واکنشی می‌شود که میلیون‌ها نسخه از قسمت کوچکی از ماده ژنتیکی ویروس SARS-CoV-2 را تولید می‌کند. در طی این فرآیند، اگر SARS-CoV-2 در نمونه وجود داشته باشد، یکی از مواد شیمیایی نور فلورسنت تولید می‌کند. این نور فلورسنت یک "سیگنال" است که توسط دستگاه PCR تشخیص داده می‌شود و از نرم افزار ویژه برای تفسیر سیگنال به عنوان نتیجه آزمایش مثبت استفاده می‌شود.

 

تست کرونا در فرودگاه برای مسافرهای پرواز داخلی

به گزارش سازمان هواپیمایی کشور، ارائه تست منفی کرونا برای تمام مسافرهای پروازهای داخلی الزامی نیست بلکه مربوط به افرادی است که قبلأ به دلیل داشتن علائم کرونا، تست داده‌اند و نتیجه آن مثبت بوده است. این دسته از مسافرین باید برای درمان به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و در زمان حضور در فرودگاه به منظور استفاده از خدمات حمل و نقل هوایی، آزمایش نشان‌دهنده منفی بودن تست کرونا را ارائه کنند. بنابراین برای حضور در فرودگاه نیاز به تست کرونا نیست فقط در زمان استفاده از خدمات حمل و نقل  و آن هم در مورد اشخاص گفته شده ارائه تست منفی الزامی است.

تست کرونا در فرودگاه

 

تست کرونا در فرودگاه برای مسافر‌های پرواز خارجی

طبق دستور سازمان هواپیمای کشور، تمام مسافرین پروازهای خارجی باید در زمان حضور در فرودگاه ایران تستی مبنی بر عدم ابتلا به ویروس کرونا را ارائه کنند. این تست در صورتی معتبر است که تا ۹۶ ساعت قبل از حضور در فرودگاه در کشور مبدأ انجام شده باشد. مسافری که تست منفی کرونا را به همراه نداشته باشد در فرودگاه از او تست گرفته می‌شود و تا زمان مشخص شدن نتیجه باید به مدت ۴۸ ساعت در قرنطینه باشد.
جواب تست کرونا باید به زبان انگلیسی باشد و توسط مقامات بهداشتی در کشور مبدأ تایید شده باشد. منظور از تایید مقامات بهداشتی این است که جواب تست باید با مهر معتبر از سوی وزارت بهداشت کشور مبدأ مورد تایید باشد. اگر نتیجه تست به زبان انگلیسی تنظیم نشده باشد باید مهر کنسولگری ایران واقع در مبدأ پرواز روی نتیجه منفی تست درج شده باشد همچنین مسافر باید در زمان حضور در فرودگاه، فرمی مبنی بر خوداظهاری سلامت را تکمیل کند. 
مسافر‌های پروازهای خارجی که هویت ایرانی دارند مانند سایرین باید جواب منفی تست کرونا را به همراه داشته باشند. اگر جواب تست کرونا در فرودگاه، مثبت باشد، مسافر به مراکز درمانی منتقل خواهد شد. برای ثبت رایگان درخواست تست کرونا در فرودگاه و منزل بر روی آیکون زیر کلیک کنید.

ثبت درخواست تست کرونا برای پرواز

 

هزینه تست کرونا در فرودگاه

هزینه انجام تست کرونا در فرودگاه‌های ایران به همراه استفاده از محل اقامت در مدت زمان قرنطینه به طور کامل بر عهده مسافر خواهد بود.

 

تست کرونا در فرودگاه برای همراهان و استقبال کنندگان

از اشخاصی که به عنوان همراه مسافر در ترمینال‌های فرودگاه حاضر می‌شوند یا برای استقبال از مسافر به فرودگاه مراجعه می‌کنند تست کرونا گرفته نمی‌شود. اما برای جلوگیری از انتشار ویروس، بهتر است که در فرودگاه حاضر نشوند. برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصان ما در خصوص تست کرونا برای هواپیمایی‌ها بر روی دکمه تماس زیر کلیک کنید.

دکمه تماس برای مشاوره رایگان

 

جلوگیری از خرید بلیط هواپیما برای مسافر مبتلا به کرونا

خوب است بدانید که سیستم هواپیمایی کشور به سامانه وزارت بهداشت متصل شده و در زمان خرید بلیط هواپیما در صورتی که کد ملی خریدار به عنوان بیمار مبتلا به کرونا در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده باشد از خرید بلیط جلوگیری به عمل می‌آید. همچنین در زمان صدور کارت پرواز نیز با وارد کردن کد ملی مسافر در سیستم، از مبتلا نبودن او به ویروس کرونا اطمینان حاصل می‌شود.

 

مراکز آزمایشگاهی مورد تایید فرودگاه برای تست کرونا

برای بسیاری از مسافر‌های پروازهای داخلی و اشخاصی که قید دارند به خارج از کشور سفر کنند این سوال به وجود آمده است که برای انجام تست کرونا باید به کدام مراکز مراجعه کرد؟ تمام مراکز بهداشتی که با مجوز وزارت بهداشت تست کرونا را انجام می‌دهند معتبر هستند. آن دسته از مسافرهایی که در بخش‌های قبلی به آن‌ها اشاره شد و ملزم به ارائه جواب منفی تست کرونا هستند؛ برای انجام تست کرونا می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند.

تست کرونا در فرودگاه

 

روش های انجام تست کرونا در فرودگاه 

در فرودگاه برای بررسی سلامت مسافرین، میزان درجه حرارت بدن از طریق دوربین‌های حرارتی یا دستگاه‌های تب‌سنج ارزیابی می‌شود و تست به آن شکلی که در مراکز بهداشتی به عمل می‌آید در فرودگاه انجام نمی‌شود. در فرودگاه اگر مسافری تب داشته باشد به اورژانس معرفی می‌شود و پس از انجام غربالگری‌های لازم در صورت تایید ابتلا به بیماری کرونا از انجام سفر منع می‌شود. طبق گزارش‌های منتشر شده، کم‌تر مسافری در فرودگاه از انجام سفر به دلیل ابتلا به کرونا منع شده است چون اکثر مسافرین در زمان انجام تست سالم بوده‌اند. برای آشنایی با نحوه انجام تست کرونا در فرودگاه از شما دعوت می‌کنیم تا از فیلمی در رسانه اجتماعی آپارات دیدن فرمایید. در صورت تمایل به ثبت درخواست رایگان تست کرونا در منزل برای ارئه به هواپیمایی پروازتان بر روی آیکون زیر کلیک کنید.

ثبت درخواست تست کرونا برای پرواز

 

روش انجام تست کرونا در فرودگاه‌ شهرستان ها

ضوابط انجام تست کرونا و برخورد با مسافرهای مشکوک به داشتن کرونا در فرودگاه‌ شهرستان‌ها اندکی متفاوت است. مثلأ در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، مسافرهای پرواز خارجی در زمان حضور در فرودگاه به مدت ۱۲ ساعت قرنطینه می‌شوند. افراد مشکوک، به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای انجام تست کرونا ارجاع داده می‌شوند و در صورت مثبت بودن تست در دوران قرنطینه، مسافر باید به مدت ۱۴ روز در مراکز درمانی تحت مراقبت و درمان قرار بگیرد تا بعدأ در صورت صلاحدید برای ورود او به داخل کشور تصمیم‌گیری شود. 
در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد نیز مسافر‌های پرواز خارجی ملزم به ارائه جواب تست پی سی ار هستند. این تست تا ۷۲ ساعت پس از انجام آن اعتبار دارد.
در فرودگاه شهید مدنی تبریز هم مسافران خارجی پس از ورود به فرودگاه معاینه می‌شوند و در صورت مبتلا نبودن به کرونا، کارت سلامت دریافت می‌کنند.

برای ثبت رایگان تست کرونا در منزل بر روی دکمه تماس زیر کلیک کنید.

دکمه تماس برای ثبت رایگان درخواست

 

نکاتی راجع به ایمنی در مقابل کرونا در فرودگاه

✔ تعداد مسافر‌های پرواز مورد نظر را چک کنید اگر تعداد مسافرهایی که بلیط رزرو کرده‌اند زیاد باشد احتمال رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کم‌تر خواهد بود.

✔ اگر به صورت خانوادگی سفر می‌کنید بهتر است صندلی‌های نزدیک به یک‌دیگر را انتخاب کنید چون پراکنده شدن در فرودگاه ریسک ابتلا به کرونا را بالا می‌برد.

✔ سعی کنید مدت زمان حضور در فرودگاه قبل از سوار شدن در هواپیما را به حداقل برسانید.

✔ در بعضی از فرودگاه‌ها علاوه بر ماسک استفاده از شیلد هم الزامی است. 

✔ در زمان حضور در فرودگاه مرتب دست خود را با آب و مواد شوینده شست و شو بدهید و از برقراری تماس بین دست و صورت خودداری کنید. استفاده از مواد الکلی نیز در حین پرواز توصیه می‌شود.

✔ بعضی از شرکت‌های هواپیمایی در زمان فروش بلیط به مسافر توصیه می‌کنند که بلیط صندلی مجاور نیز خریداری شود تا ریسک ابتلا به بیماری کاهش پیدا کند. البته این کار پر هزینه است اما با توجه به قرار گرفتن یک شخص دیگر در فاصله نیم‌متری شما توجیه اقتصادی پیدا می‌کند.

✔ در طول سفر حتی‌الامکان از سرویس بهداشتی در هواپیما استفاده نکنید. سرویس بهداشتی یکی از آلوده‌ترین مکان‌هایی است که می‌تواند ویروس کرونا را به سرعت منتشر کند.

✔ در حین سفر از برداشتن ماسک و خوردن و آشامیدن خودداری کنید.

✔ چند پد الکلی در جیب و ساک دستی و چمدان کمک می‌کند تا هر گاه احساس کردید جایی آلوده است، به کمک این وسایل آنجا را پاکیزه کنید.

✔ در صورتی که قصد دارید با با تاکسی به فرودگاه بروید، با استفاده از پدهای الکلی دستگیره در تاکسی را پاکیزه کنید. همچنین بهتر است به جای پرداخت پول نقد، هزینه را به صورت اعتباری پرداخت کنید. توصیه می‌شود که در صندلی عقب تاکسی یا خودرو بنشینید و به فضای داخلی خودرو دست نزنید و با راننده دست ندهید.

✔ در زمان حضور در هواپیما تا حد امکان از دست زدن به سطوح خودداری کنید. همچنین در صورتی که متوجه علائم بیماری در یکی از مسافرین شدید حتمأ به مهماندار هواپیما اطلاع بدهید تا با او طبق موازین بهداشتی رفتار شود.

تست کرونا در فرودگاه

 

انجام تست کرونا پروازی با هومکا

اگر نیاز به ارائه تست کرونا برای استفاده از خدمات هواپیمایی دارید با مراجعه به سایت هومکا می‌توانید از خدمات انجام تست کرونا برای پرواز برخوردار شوید. مجموعه هومکا با بهترین امکانات و با دریافت هزینه مقرون به صرفه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

در صورت مثبت شدن تست کرونا باید به پزشک مراجعه کنید و مراحل درمانی را طی کنید.  توصیه ما به شما این است که در منزل بمانید و از خدمات پزشک در منزل هومکا بهره‌مند شوید. برای انجام تزریقات خود نیز به درمانگاه نروید و از خدمات تزریقات در منزل تیم حرفه‌ای هومکا استفاده کنید. در طی دوره بیماری اگر بیماری شما وخیم است و در انجام کار‌های روزمره خود دچار مشکل هستید می‌توانید از خدمات پرستار بیمار در منزل تیم متخصص هومکا استفاده کنید.

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

آیا اسهال و استفراغ از علائم کرونا است؟
کووید ۱۹ می‌تواند منجر به بروز ناراحتی‌های گوارشی مانند اسهال و استفراغ شود.
آیا هر نوع اسهال و استفراغی را می‌توان به کرونا نسبت داد؟
بدیهی است که تنها کرونا نمی‌تواند منجر به اسهال و استفراغ شود. اگر بدون هیچ دلیل خاصی دچار این عارضه شدید و پس از گذشت دو تا سه روز همچنان با این علايم گوارشی مواجه بودید، لازم است به پزشک مراجعه کنید.
اگر به صورت فوری به تست کرونا در خانه نیاز داشته باشم باید چه کاری انجام بدهم؟
در صورت نیاز فوری به تست کرونا در منزل، می‌توانید با شماره‌ی ۰۲۱۶۷۳۷۱ تماس بگیرید و فوریت را مطرح کنید. کارشناسان ما نیز با دریافت اطلاعات اولیه از شما، تلاش می‌کنند تا هماهنگی‌های لازم برای اعزام پرستار در سریع‌ترین زمان ممکن را انجام دهند.
حد فاصل زمانی انجام تست کرونا قبل از سفر به خارج از کشور چقدر است و حداقل سن لازم چقدر می‌باشد؟
با توجه به این که کشورهای مختلف برای انجام تست کرونا قبل از ورود به کشور خود سقف زمانی و حداقل سن تعیین نموده‌اند لذا رعایت این سقف زمانی برای انجام تست الزامی بوده زیرا تست‌هایی که بیشتر از زمان اعلام شده به طول انجامیده باشند از درجه اعتبار ساقط بوده و مورد قبول کشور مقصد نیست. همچنین انجام این تست در برخی کشورها برای کودکان زیر ۲ سال و در برخی دیگر زیر ۶ سال نیاز نیست. رعایت این موضوع از سوی مسافران الزامی است. تمامی ایرلاین‌ها معمولاً به مسافرین خود قوانین و پروتکل‌های کشور مقصد را اعلام می‌نمایند. پیشنهاد می‌شود با توجه به متغیر بودن شرایط و قوانین برای تمامی مقاصد پروازی برای افراد بالای ۲ سال این تست را حداکثر ۷۲ ساعت قبل سفر انجام داده و جواب آن را به همراه داشته باشید. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به سایت IATA (انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی) از آخرین قوانین مربوط به این موضوع با جزئیات مطلع شده و در جریان شرایط لازم و محدودیت‌های تعیین شده برای ورود به کشور مقصد قرار گیرید.
جواب آزمایش تست کرونا در فرودگاه چه زمانی به دست من می‌رسد؟
احتمالاً یکی از دغدغه‌های بزرگ مسافران عزیز این است که پاسخ تست کووید آنان حداکثر تا چه زمانی آماده خواهد شد و با توجه به درگیری‌های کاری سفر هرچه کمتر زمان بردن این پروسه برای آنان بسیار مهم خواهد بود. مجموعه هومکا با توجه به این دغدغه مهم جواب تست کرونا را معمولاً در همان روز آماده و تحویل می‌نماید.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل