راه های پیشگیری از کرونا
خانه
مقالات
راه های پیشگیری از کرونا

راه های پیشگیری از کرونا

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/29
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه قیمت‌ها در هومکا شفاف و مشخص هستند.
همیشه پیشگیری بهتر از درمان است!
ضرب‌المثلی که از دیرباز بر سر زبان‌ها بوده است. "پیشگیری بهتر از درمان است". زیادند تعداد مواردی که با ابتلا به کرونا، سرنوشتی متفاوت از آنچه فکر میشد داشته‌اند. به همین دلیل این موضوع که "من همون اولش گرفتم و رد کردم" خیالی بیش نیست و پیشگیری از ابتلا منطقی‌تر است.

آیا شما یا کسی از اطرافیان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده است؟ چقدر درباره راه های پیشگیری از کرونا اطلاعات دارید؟ همه افراد بعد از اینکه متوجه می شوند به بیماری کرونا مبتلا شده اند، در پی نحوه ابتلای آن می گردند. آنها می خواهند بدانند چگونه و از طریق چه کسی این ویروس به آنها انتقال پیدا کرده است. آیا شما هم این شرایط را تجربه کرده اید؟
شاید با خود فکر می کنید بعد از اینکه آلوده به کووید-۱۹ شده باشید، چه اهمیتی دارد چطور آن را دریافت کرده باشید. ممکن است به رعایت نکات بهداشتی توجه چندانی نکرده باشید؛ در غیر اینصورت برای شما حتما مهم خواهد بود از چه راهی مبتلا شده اید.
اکنون به نظر شما چه راه هایی برای پیشگیری از کرونا وجود دارد که توسط آنها خود را در مقابل آلودگی بیمه کنیم؟ اگر در این خصوص چیزی نمی دانید، با ما همراه باشید و اطلاعات خود را افزایش دهید.
نکته قابل توجه و مهم این است که در صورت وجود علائمی مانند سر درد، سرفه یا آبریزش بینی، تنها آزمایش است که می تواند مشخص کند فرد دارای علائم به کرونا مبتلا شده است یا خیر. تست کرونا در منزل با مجموعه هومکا راهی امن برای انجام آزمایش محسوب می شود.

call button consult

 

راه‌های پیشگیری از کرونا را بشناسید

برخی از ما هنوز موضوع بیماری کرونا را جدی نگرفته ایم و نکات ساده پیشگیری از آن را رعایت نمی کنیم اما لازم است برای حفظ سلامتی خود آنها را بشناسیم. شاید باور نکنید ولی با انجام چند کار کوچک احتمال ابتلا به کووید-۱۹ را به میزان زیادی کاهش می دهید.
اگر جزو کسانی هستید که همچنان به محل کار خود می روید، بهتر است از وسایل شغل خود شروع کنید. این موضوع را تحت هر شرایطی جدی بگیرید حتی اگر هیچ خبری از بیماری همکاران شما گزارش نشده باشد. هر روز قبل از استفاده از تجهیزات محل کار آنها را ضدعفونی کنید.
راه‌های پیشگیری از کرونا را هم می بایست در خصوص خود و محیط بیرون از خانه به ترتیب انجام دهید.
انواع ضدعفونی که باید هر روز انجام شوند:

• ضدعفونی شخصی؛

• ضدعفونی محیطی.

در ادامه این بخش ذهن شما را روشن تر می کنیم. توضیحات مربوط به هرکدام را از دست ندهید.

راه های پیشگیری از کرونا

 

ضدعفونی شخصی یکی از راه های پیشگیری از کرونا

ابتدا در نظر بگیرید که حتما یک ماده ضدعفونی کننده همراه شما باشد و ابزارهایی را که در طول روز از آنها استفاده می کنید، میکروب‌زدایی کنید. شما از زمانی که از منزل خارج می شوید حتی دستگیره در هم امکان آلودگی دارد و باید مراقب باشید که به صورت خود نمالید.
در راه های پیشگیری از کرونا از آسانسورهای منزل و محل کار غافل نشوید. دکمه های آسانسور منبع خوبی برای انتقال ویروس هستند؛ به همین ترتیب نقاط زیادی هستند که توسط افراد زیادی لمس می شوند و به این صورت آلودگی منتقل می شود. چنانچه زخمی روی دست خود دارید، حتما از دستکش تمیز استفاده کنید.
اگر با دست آلوده به موبایل خود دست زده اید، مراقب باشید قبل از برقراری تماس و قرار دادن کنار گوش آن را ضدعفونی کرده باشید. از محیط های شلوغ فاصله بگیرید و همواره استفاده از ماسک را جدی بگیرید. مدارک، کارت های بانکی و دسته کلیدها همچون دکمه های آسانسورهای عمومی به احتمال زیاد منبع آلودگی ها هستند.

انواع پد یا دستمال های الکی وجود دارند که برای اجسام الکترونیکی مانند موبایل به کار می‌روند. بیرون از خانه خود را به آنها تجهیز کنید. چنانچه شغل شما در رابطه با مردم است، هنگام استفاده از برگه ها و اسناد آنها مراقب آلودگی های احتمالی باشید و بعد از انجام کار بلافاصله دست های خود را ضدعفونی کنید.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

ضدعفونی محیطی یکی دیگر از راه های پیشگیری از کرونا

بعد از اینکه نکات بهداشتی شخصی را رعایت کردیم، نوبت به ضدعفونی محیطی می رسد. راه های پیشگیری از کرونا را در محیط بیرون بیشتر باید در نظر داشته باشید. هر کدام از وسایلی را که در رابطه با شغل خود از آنها استفاده می کنید، می بایست قبل از مصرف از آلودگی ها پاک کنید. تلفن یکی از وسایل پرمصرف در اداره ها و محل کار به حساب می آید؛ بنابراین پیش از به صدا درآمدن آن میکروب‌زدایی را انجام دهید.
فاصله خود را با دیگران حفظ کنید و حداقل ۲ متر دورتر قرار بگیرید. این نکته ممکن است در نگاه اول جزو ضدعفونی ها نباشد ولی این موضوع به‌قدری مهم است که در صورت عدم رعایت آن تمام زحمات شما را به باد خواهد داد.
ضدعفونی را از دسته های صندلی خود شروع کنید و به کیبورد و موس کامپیوتر خود برسید. با کمی فکر متوجه می شوید که دست شما با کدام قسمت ها ارتباط دارد. اگر امکان ضدعفونی تمام آن نقاط را ندارید بلافاصله بعد از لمس به دست خود الکل بزنید. راه های پیشگیری از کرونا را در هر موقعیتی که هستید، جدی بگیرید‌؛ زیرا بیماری حتی یک نفر این قابلیت را دارد که به هزاران نفر سرایت کند.
سازمان و مدیریت واحدی که در آنجا مشغول به کار هستید، باید با ارائه راه کارهای درست و ساده سلامت کارکنان را تامین کند. با نصب چند پوستر اطلاع‌رسانی یا اسپری های خودکار ضدعفونی کننده به میزان زیادی از ورود ویروس خطرناک کرونا پیشگیری می کند.

 

سیستم های تهویه بسیار مفید برای پیشگیری از انتقال کرونا

خیلی از سازمان ها هستند که به کاربرد تاثیرگذار سیستم های تهویه پی برده اند. با کمی تحقیق و جستجو متوجه می شوید استفاده از دستگاه های مختلف که هوای محیط را تصفیه می کنند، چقدر کارآمد خواهند بود. نحوه کارکرد این وسیله به این صورت است که از طریق مکش ها هوای محیط به داخل مکیده می شوند و بعد از تصفیه آن را به بیرون توزیع می کند.
در راه های پیشگیری از کرونا سیستم های تهویه نقش پررنگی دارند. حتما این سوال در ذهن شما ایجاد می شود که چطور باید از هوای تصفیه‌شده مطمئن شویم؟ در پاسخ جالب است بدانید نمایشگرهای تعبیه شده روی دستگاه خبر از وجود ذرات میکرومتری می دهند. رنگ قرمز این صفحه نمایشگر نیز نشان می دهد گازهای ناسالمی در هوای محیط حضور دارد.
تا زمانی که کرونا وجود نداشت، حتی خبری از این تجهیزات هم نبود ولی اکنون به‌راحتی و با کمی آگاهی نعمت سلامتی را برای خود حفظ می کنیم. در همین راستا بیان این موضوع هم ضروری به نظر می رسد که بدانید دستگاه های تصفیه هوا قابلیت تعویض فیلتر دارند و در عین حال فضای بسیار کمی از محیط شما را می گیرند.

call button submit

 

تست‌ کرونا هنوز هم در صدر لیست راه های پیشگیری از انتقال کرونا

حتما شنیده اید که پروازهای داخلی و خارجی بعد از اعلام قرنطینه به مدت محدودی انجام نمی شد. با این حال زمانی که هواپیماها به پرواز درآمدند، برای اطمینان بیشتر و درصد کمترین خطا از مسافران تست پی سی آر می گیرند. انجام این کار کمک می کند افراد بیمار وارد جمعیت نشده و دیگران را نیز مبتلا نکنند. در‌حال‌حاضر که واکسن این بیماری در دسترس همه قرار نگرفته است، باید تا جایی که امکان دارد، از انتقال این ویروس جلوگیری شود. با همه راه کارهایی که در این زمینه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ مطرح کردیم، اجرای چند کار که در ادامه مطرح می کنیم برای هر فردی الزامی است.

 

عدم خروج از منزل از مهمترین راه های پیشگیری از کرونا

یکی از بیشترین توصیه هایی که از زمان انتشار ویروس کرونا مطرح شده، عدم خروج از منزل است. قطع ارتباطات با مردم و فاصله از تجمعات به میزان چشم‌گیری از انتقال ویروس جلوگیری می کند. برای این منظور حتی برای انجام انواع خریدها سایت های اینترنتی معتبر نیز فراهم شده است که به راحتی هرچه تمام تر وسایل سوپرمارکت نیز بدون حضور فیزیکی تهیه شود.
عدم خروج از منزل معنی قطع میهمانی ها و دید و بازدید نیز می دهد. بیماری که برای یک نفر خفیف است، برای دیگری ممکن است حکم مرگ را داشته باشد. هریک از این توصیه ها در درجه اول برای حفظ سلامتی و سپس کاهش آمار مبتلایان است.

 

شست و شوی دست ها برای راه مناسب پیشگیری از ابتلا به کرونا

از آنجایی که هریک از ما به صورت مرتب با محیط و اجسام در ارتباط هستیم، باید دست های خود را ضدعفونی کنیم. بیشترین لمس دست با صورت در حالت ناخودآگاه انجام می شود. برخی از مردم عادت دارند دستان خود را به لب بزنند یا چشمان خود را بمالند.
بنابراین تمیزی دست ها بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل یا آنها را در فواصل زمانی مختلف بشورید یا با الکل ضد عفونی کنید. از مهم ترین راه های پیشگیری از کرونا شست‌و‌شوی مکرر دست‌هاست.

راه های پیشگیری از کرونا

 

جلوی سرفه و عطسه خود را با هدف پیشگیری از کرونا بگیرید

آیا می دانید ذراتی که از عطسه در هوای آزاد پخش می شود، به چه فاصله ای می رسد؟ شاید باور نکنید ولی این ذرات حتی به ۴ متر فاصله هم ممکن است برسد. اگر کسی از اطرافیان مدام عطسه می کند، بیشتر از چند متر از او دور شوید.
برای اینکه از پخش شدگی ذرات عطسه یا سرفه خود جلوگیری کنید، بهتر است از دستمال استفاده شود و حتما در قسمت داخل آرنج این کار را انجام دهید. بدون شک با رعایت تمامی این موضوعات از طرف همه افراد راه انتقالی برای ویروس خطرناک کرونا وجود نخواهد داشت. یکی از بیشترین راه هایی که ویروس های میکروسکوپی در آلوده کردن افراد دارند، از راه ذرات است؛ به همین دلیل همواره باید از دیگران دور بمانید.

 

اگر مشکوک به کرونا بودید، چه باید کنید؟

با علائم و نشانه های بیماری کووید-۱۹ آشنایی دارید؟ حتما می دانید که شایع ترین نشانه های این عارضه مربوط به سرفه های خشک و تب است. البته از‌دست‌دادن حس بویایی و چشایی نیز در بین برخی از بیماران نیز اعلام شده است. به‌هرحال چنانچه به خود مشکوکید و نگران انجام آزمایش در آزمایشگاه ها هستید، بهترین کار این است که درخواست خود را برای انجام آزمایش در منزل ثبت کنید. چگونه؟
مرکز هومکا یک مرکز معتبر است که انواع تست های کرونا مانند تست های پی سی آر و آنتی بادی را در منزل متقاضی انجام می دهد. اینکه نگران آلودگی مراکز درمانی و بیمارستان ها باشید، کاملا حق با شماست و نباید در این خصوص ریسک کرد.
استان‌های البرز و تهران تحت پوشش مناطق مرکز هومکا قرار دارد و اگر ساکن هریک از این استان ها باشید، کافی است درخواست کنید. این مرکز با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی آزمایشات را انجام می دهد؛ به این ترتیب دیگر در نوبت های طولانی هم معطل نیستید.

 

برای پیشگیری از کرونا اجناس را ضدعفونی کنید

آیا می‌دانستید که بعد از بیمارستان، پمپ بنزین ها در درجه دوم و سوپرمارکت ها در درجه سوم آلوده ترین مکان ها به حساب می آیند؟ اما این موضوع به چه معنی است و چه باید کرد؟ وجه اشتراک این سه محل در استفاده همگانی مردم است.
سوپرمارکت ها و فروشگاه ها به دلیل خرید مایحتاج اکثر اوقات مملو از افراد مختلف است. راه های پیشگیری از کرونا به شما می گوید سعی کنید در یک بار خرید هرآنچه را که نیاز دارید، مهیا کنید. در این صورت مراجعات خود را برای خرید و البته خروج از خانه کمتر و کمتر می کنید.
بعد از اینکه وسایل موردنیاز خود را از سوپرمارکت یا فروشگاه ها تهیه کردید، همه آنها را ضدعفونی کنید. این کار به راحتی با یک دستمال آغشته به الکل قابل انجام است. ممکن است وقت‌گیر یا خسته‌کننده باشد؛ اما بهتر است برای این موضوع زمان کافی بگذارید و ویروس های احتمالی را دفع کنید. تفاوتی ندارد خرید خود را به صورت اینترنتی یا حضوری انجام دهید. در هر شرایط میکروب‌زدایی از اقلام نباید فراموش شود.

 

سیستم ایمنی بدن محافظ شماست

حتما شنیده اید که هرچه سیستم ایمنی بدنی قوی¬تری داشته باشید، برای شما بهتر است. افرادی که همواره ورزش می کنند، تغذیه سالمی دارند و خود را از هر چیز مضری دور می کنند، طبیعتا بدن قدرتمندتری هم دارند. همیشه کسانی هستند که در پیاده‌سازی راه های پیشگیری از کرونا افراطی عمل کنند و این موضوع برای آنها تبدیل به وسواس فکری شود.

برای برخورداری از بدنی سالم تر نیازی به مصرف یکباره تمام ویتامین ها و ورزش های چندساعته ندارید. این موضوع باید به سبکی از زندگی شما تبدیل شود و همیشه مراقب جسم خود باشید. در همین راستا واقعا مهم است که بدانید روان شما هم به میزان جسم حائز اهمیت است و حتی خوراک فکری خود را نیز باید غربال کنید.
بدیهی است که استرس از کرونا نه‌تنها روان شما را دچار تشویش می کند؛ بلکه قوت جسم شما را هم می گیرد. این موضوع کاملا اثبات شده است که بدن هر فرد به میزان زیادی از مغز آن تبعیت می کند. چنانچه مدام به بیماری و اخبار بد گوش کنید، پیامدهای منفی آن را دریافت می کنید.
اگر روان سالمی داشته باشید، آنوقت است که سراغ راه کارهای مفید می روید. چه بسا تقویت روحیه قادر است شما را از فشارهای روانی دوران قرنطینه رها کند و به سمت کارهایی ببرد که هنوز هم در چهاردیواری منزل قابل انجام است.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

بر همین اساس، سایت معتبر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، سه راه را برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به افراد را در صدر راه‌ها و روش‌های موجود قرار داده است که به شرح زیر آمده است:

سه راه مهم برای کاهش سرعت گسترش کرونا عبارتند از:

۱- استفاده از ماسک استاندارد
۲- رعایت فاصله‌ی اجتماعی حداقل ۲ متر
۳- اجتناب از حضور در مراکز پرتجمع

راه های پیشگیری از کرونا

 

کلام آخر در راستای راه های پیشگیری از کرونا

همانطور که از قدیم هم گفته اند، پیشگیری بر درمان تقدم دارد ما هم در روزهای قرنطینه باید با راه های پیشگیری از کرونا آشنا باشیم. این موضوع کمک می کند خیلی ساده و البته اوصولی خود را در برابر ابتلا به کووید-۱۹ بیمه کنیم. دیگر بر هیچ کسی پوشیده نیست که ویروس کرونا در حال حاضر هیچ دارویی ندارد و دوری از آن به حفظ سلامتی کمک می کند.

در حقیقت با اجرای پروتکل های بهداشتی و رعایت فواصل اجتماعی این فرصت هم برای دانشمندان فراهم می شود زمان کافی را برای ساخت واکسن کرونا داشته باشند. سرعت سرایت این ویروس بسیار بالاست و طبق اخبار روزانه جان بسیاری از مردم را در سراسر جهان می گیرد.
بنابراین همواره باید احتیاط را مدنظر کارهای خود قرار دهیم. با فراهم‌سازی بسترهای لازم دیگر حتی نیاز به حضور در بیمارستان ها برای کارهای درمانی خود نداریم. مرکز هومکا انواع خدمات پزشکی، آزمایشگاهی و مراقبتی را در محل به متقاضیان عرضه می کند. در همین راستا این مرکز تست های کرونا را با اطمینان خاطر بیشتری برای افراد انجام می دهد و چنانچه مبتلا نباشند، این مسیر نیز نیز یکی از راه های پیشگیری از کرونا محسوب می شود.

تست کرونا در منزل تنها یکی از خدمات مجموعه هومکا می‌باشد و علاوه بر این، ویزیت پزشک در منزل، تزریقات در منزل و سرم در منزل از جمله خدمات درمانی هستند که افراد در بستر بیماری کرونا نیاز پیدا می‌کنند و از سوی مجموعه هومکا قابل ارائه می‌باشند.

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

راه های انتقال ویروس کرونا کدام است؟
اگر افراد در فاصله نزدیک به یکدیگر و در حدود فاصله‌ای به اندازه طول دو دست قرار داشته باشند / در هنگام سرفه، عطسه، صحبت کردن و نفس کشیدن فرد مبتلا، این ویروس از طریق قطرات کوچک آب دهان فرد می‌تواند انتقال یابد. این ذراتِ حاوی قطرات آب می‌توانند در بینی، دهان، ریه‌ها و مجاری تنفسی وارد شده و فرد سالم را مبتلا کنند / چنانچه قطرات آبِ حاوی ویروس که از دهان و مخاط فرد مبتلا روی سطوح باقی مانده باشد، در صورت تماس فرد سالم با آن ذرات، اگر بینی، دهان یا چشم هایش را با دست آلوده لمس کند، این ویروس می تواند انتقال یابد / تصور می شود که ذرات آلوده به قطعات ویروس می توانند تا مدتی در هوا معلق بمانند. این ذرات در اثر تنفس فرد سالم می توانند انتقال یابند. گفتنی است این ذرات تا شعاع حدود ۲ متری در هوا توانایی جابجایی دارند. بنابراین محیط های بسته بدون تهویه مناسب می توانند منشأ شیوع ویروس کرونا تلقی شوند.
در هنگام ابتلا به ویروس کرونا، بهتر است از چه غذاهایی پرهیز کنیم؟
مصرف گوشت های قرمز و دارای چربی، کره و محصولات لبنی پر چرب را کاهش دهید. از مصرف چربی‌های ترانس تا حد امکان پرهیز کنید. از مصرف غذاهای فرآوری شده و سرخ شده مانند دونات ها پرهیز کنید. در رژیم غذایی خود به مقدار کافی مصرف فیبر را بگنجانید. فیبر با ایجاد احساس سیری از افزایش وزن نیز جلوگیری می کند.
آیا خوردن سیر از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری می کند؟
خوردن سیر از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری نمی کند. سیر ماده غذایی سالمی است که ممکن است دارای برخی خواص آنتی باکتریال باشد. با این وجود هیچ مدرکی در شرایط شیوع فعلی ویروس کرونا وجود ندارد که خوردن سیر بتواند از ابتلای افراد به کرونا ویروس جدید محافظت کند.
چرا گفته می‌شود برای جلوگیری از سرایت کرونا، در و پنجره ها باز باشد؟
در محیط بسته، جریان هوا وجود نداشته و به همین دلیل میزان ویروس افزایش پیدا می کند. در حالیکه با جریان هوا از حجم آن در محیط بسته کاسته خواهد شد.
چند روز پس از بروز علائم سرماخوردگی،‌ باید تست pcr انجام شود؟
اگر پس از گذشت ۴۸ تا ۷۲ ساعت، از شدت علائم کاسته نشد و احساس خوبی نداشتید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل