کرونا در کودکان
خانه
مقالات
کرونا در کودکان

کرونا در کودکان

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/08
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه قیمت‌ها در هومکا شفاف و مشخص هستند.
کودکان، ناقلان خاموش کرونا!
تصور اشتباه عدم تاثیر ویروس کرونا بر روی کودکان که پس از مدتی نقض شد، سبب شد تا ابتدا موضوع ابتلای کودکان به کرونا کم اهمیت تلقی شود. این درحالیست که کودکان از ابتلا مصون نیستند و شاید علائمی را از خود نشان ندهند اما ویروس توانایی انتقال ویروس را دارند.

در این روزها کرونا افراد بسیاری را در سرتاسر جهان درگیر خود کرده است. در میان تمام آن‌ها مظلوم‌ترین گروه، کودکان هستند که با عدم شناخت از علائم و عوارض کرونا در کودکان، آن‌ها را به کام مرگ می‌کشاند. به همین دلیل باید والدین در تمام دنیا از هر آنچه کرونا قصد دارد برای کودکان رقم بزند، آگاهی داشته باشند. به عنوان مثال دانشمندان و متخصصان علائمی را برای بزرگسالانی که به کرونا مبتلا می‌شوند، بیان کرده‌اند. اما موضوعی که این‌جا اهمیت پیدا می‌کند، این است که آیا این علائم در کودکان نیز دیده خواهد شد. البته همان گونه که می دانیم، علائم نمی توانند بیانگر ابتلا به ویروس کرونا باشند و تنها راه مناسب و ایمن که از سوی مجموعه هومکا به تمام افراد مشکوک پیشنهاد می شود، تست کرونا در منزل می باشد.
واقعیت این است که علائمی نظیر درجه حرارت بالای بدن در کودکان نیز مشاهده می‌شود، اما دوام‌ آوردن کودک زیر بار این بیماری و ویروس کشنده کار سختی خواهد بود؛ بنابراین باید مراقب فرزندانتان باشید که مبادا آن‌ها را با بی‌توجهی‌های خود از دست دهید. در این مقاله قصد داریم شما را با نتیجه‌ ابتلای کودکان به کرونا آشنا کنیم. در صورتی که به کسب اطلاعات در این زمینه علاقه‌مند هستید، تا پایان متن با ما همراه باشید.

 

کرونا در کودکان

کرونا ویروسی به شمار می‌رود که کودک، پیر و جوان نمی‌شناسد و انسان‌ها را در تمام سنین با خود درگیر می‌کند. اغلب افراد تصور می‌کنند که حتما کودکان باید از بزرگسالان کرونا را دریافت کنند و ممکن نیست که با رفتن به محیط‌های خارج خانه خود را در معرض خطر قرار دهند. بهتر است بدانید که این باوری اشتباه به حساب می‌آید. اکثر کودکان با مراجعه و قرارگرفتن در اماکن خطرناک و آلوده با این بیماری کشنده و خطرناک درگیر می‌شوند. اما احتمال این که کودکان به ویروس کرونا مبتلا شوند چقدر است؟ سایت مایو کلینیک (Mayo Clinic) در این رابطه می‌گوید:

در حالی احتمال ابتلا به ویروس کووید-۱۹در  همه کودکان وجود دارد اما احتمال ابتلای  آن‌ها از بزرگسالان کم‌تر  است. بیشتر کودکان علائم خفیف دارند و یا علائمی ندارند. با این حال، برخی از کودکان به شدت بیمار می‌شوند و ممکن است لازم باشد که در بیمارستان بستری شوند و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت معالجه قرار گیرند یا برای کمک به تنفس به آن‌ها دستگاه تنفس وصل شود.

بعلاوه، كودكان مبتلا به بیماری‌های زمینه ای مانند چاقی، دیابت و آسم در معرض خطر بیشتری قرار دارند. حتی کودکانی که دارای بیماری قلبی مادرزادی، شرایط ژنتیکی و یا شرایطی که بر سیستم عصبی یا متابولیسم تاثیر می‌گذارد هستند در معرض خطر بیشتری از این بیماری به شکل شدید آن  قرار دارند.

علاوه بر این نکته‌ای که می‌بایست مدنظر قرار دهید، این است که شاید تا مدت‌ها متوجه حضور ویروس در بدن کودک نشوید، اما واقعیت این است که ویروس کووید-۱۹ در بدن او در حال رشد است؛ بنابراین باید مدام مراقب تغییر حالات جسمی او باشید. مسلم است که کودکان آگاهی بزرگسالان را ندارند و شاید تغییر درجه حرارت بدن خود را امری طبیعی بدانند. علاوه بر این اگر دچار نفس تنگی شوند، آن را به زبان نیاورند.
بدون شک مهم‌ترین نکته برای مقابله با ویروس کرونا توجه به زمان بیان می‌شود. در صورتی که با وقت تلف‌کردن اجازه رشد ویروس در بدن کودک را دهید، درواقع مرگ او را جلو انداخته‌اید. بنابراین تمام حواس خود را به کار بگیرید و اجازه ندهید کوچک‌ترین تغییری در کودکتان از چشم شما دور بماند. همچنین بهتر است بدانید که علائم کرونا در کودکان خفیف بروز می‌کند و فهمیدن آن باید با مراقبت‌های دائم صورت گیرد.

call button consult

 

آمار کرونا در کودکان

براساس تحقیقات انجام‌شده در کشور آمریکا، ۱۰ درصد کودکان به این ویروس خطرناک مبتلا شده‌اند. این آمار با درنظرداشتن تمام افرادی که به مراکز درمانی مراجعه کرده یا در خانه خود بیمار شده‌اند، بیان می‌شود که اهمیت مراقبت از کودکان را در این شرایط نشان می‌دهد. ممکن است در این شرایط که رفتن به محیط خارج خانه قدغن شده است، تصمیم به آوردن همبازی‌های کودک خود در منزل داشته باشید.
بهتر است بدانید که این کار از بیرون‌بردن فرزند شما نیز خطرناک‌تر است؛ زیرا به نوعی ویروس کووید-۱۹ را به خانه خود دعوت کرده‌ و خطر مرگ را برای فرزندتان خریده‌اید. آماری که برای ابتلا به کرونا در کودکان و براساس سنین مختلف در این افراد بیان شده، این‌گونه است که بیشتر کودکان مبتلا در سنین ۱۰ الی ۱۴ سال قرار داشته‌اند. این کودکان درواقع بیشترین آمار ابتلایان به کرونا در کشور آمریکا را داشته‌اند. این در حالی است که افراد بالای ۲۰ سال آمار کمتری را به خود اختصاص داده‌اند.
این موضوع نشان‌دهنده نکته مهمی است که ویروس کرونا کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و باید از جان و دل مراقب تمام اعضای خانواده خود باشید. همچنین نکته دیگری که باید بدانید، این است که اغلب کودکان در بیمارستان بستری نشده‌ و قربانیان با سنین کم نیز جان خود را در خانه از دست داده‌اند. این بدان معنی خواهد بود که باید به محض بروز علائم کرونا در کودکان خود برای بستری و تحت‌نظرگرفتن آن‌ها در مراکز درمانی یا خدمات پزشکی در منزل اقدام کنید.

کرونا در کودکان

 

علت تکثیر سریع کرونا در کودکان

همانطور که می‌دانید علائم کرونا در افراد با سنین گوناگون به شیوه‌های مختلفی بروز پیدا می‌کند. یکی از مهم‌ترین علل این موضوع سیستم ایمنی بدن افراد مختلف به شمار می‌رود. به طبع سیستم ایمنی و توان بدن کودکان زیر 1 سال کمتر از افراد دیگر است. به همین دلیل بیان می‌شود که این کودکان بیشتر در معرض ابتلا به کرونا خواهند بود.
همچنین یکی دیگر از دلایل ابتلای سریع کرونا در کودکان با سنین پایین، کوچک‌بودن مجاری تنفسی آن‌ها بیان می‌شود؛ بنابراین ویروس کووید-۱۹

سریع‌تر تمام بافت‌های ریه را پوشش می‌دهد و آن را از بین خواهد برد. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید توجه به خانم‌های باردار و تحت‌نظرقراردادن آن‌هاست؛ زیرا جنین درون شکم مادر نیز ممکن است به کرونا مبتلا می‌شود.
این موضوع باید شما را محتاط کند و هنگام زایمان خانم‌های باردار این نکته را مدنظر قرار دهید. بهتر است بدانید که کودکان در سنین پایین قادر به آزمایش‌دادن نیستند. این موضوع سبب خواهد شد که در معرض آسیب‌های شدیدتری نسبت به دیگر افراد باشند. در کنار این موارد آگاهی از علائم کرونا در کودکان، شما را در جلوگیری از پیشرفت این بیماری در بدن کودکانتان کمک خواهد کرد. در ادامه به معرفی این نشانه‌ها خواهیم پرداخت.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

علائم کرونا در کودکان

از ابتدای شیوع کرونا علائم مختلفی توسط پزشکان و متخصصان در این زمینه بیان شده است. آگاهی از تمام این موارد علاوه بر آنکه مانع از شناخت دیرهنگام این بیماری در کودکان می‌شود، بلکه سرعت نابودی آن را نیز افزایش خواهد داد. از این طریق به راحتی قادر خواهید بود این بیماری را که در بدن کودک دلبند شما جا خوش کرده است، پشت‌سر بگذارید و مانع از بروز عوارض آن در کودکتان شوید. یکی از این علائم که بیشترین درصد مبتلایان را با خود درگیر کرده است، تب و درجه حرارت بالای بدن به شمار می‌رود.
آیا از علت بروز تب در کودکان بر اثر کرونا اطلاع دارید؟ زمانی که بدن با عفونت ویروسی نظیر سرماخوردگی یا کرونا درگیر شده، سیستم ایمنی بدن که شامل گلبول‌های سفید می‌شود، برای دفاع از آسیب‌رساندن به بدن شروع به فعالیت می‌کند. از آنجایی که توان دفاعی بدن کودکان ضعیف‌تر از دیگر افراد است، دمای بدن به‌تدریج افزایش پیدا می‌کند و سبب بروز تب و درجه حرارت بالای بدن خواهد شد.
علاوه بر این سرفه‌های خشک از دیگر علائم شدید و شایع در مبتلایان کرونا در هر سنی بیان می‌شود. خستگی و کوفتگی در بدن از مهم‌ترین علائمی به شمار می‌رود که مانع بسیار خطرناکی برای سوخت‌وساز بدن خواهد شد. علت آن نیز عدم تمایل افراد به فعالیت و تحرک و خواب مداوم است. در نتیجه بدن که برای مقابله با ویروس در جستجوی انرژی است، قابلیت خود را از دست می‌دهد.

 

علائم دیگر کرونا در کودکان را بشناسید

یکی از نکات مهمی که باید درباره کرونا بدانید، این است که علائم آن تنها به موارد مذکور ختم نمی‌شود. علائم دیگری نیز توسط متخصصان و کارشناسان برای این بیماری همه‌گیر بیان شده است که اطلاع از آن‌ها تا حدود زیادی در جلوگیری از آسیب‌رساندن به شما کمک خواهد کرد. همانطور که قبلا نیز توضیح دادیم، علائم کرونا در کودکان با سرعت بیشتری پیشرفت می‌کند و خطرات بیشتری را به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال دردهای عضلانی یکی از این موارد به شمار می‌رود. براساس این نشانه، کرونا در بدن شیوع پیدا کرده است و برای منع پیشرفت آن باید اقدامات لازم صورت گیرد. علاوه بر این نشانه‌های دیگری نظیر اسهال، استفراغ، درد در ناحیه شکم، سردرد و مواردی از این قبیل برای کودکان بسیار خطرناک خواهد بود.

 

بدترین علامت کرونا در کودکان

آنچه در میان تمام علائم کرونا برای کودکان بسیار سخت و طاقت‌فرسا به حساب می‌آید، تنگی نفس است. این علامت نشان‌دهنده پیشرفت سریع این بیماری در بدن کودک خواهد بود؛ بنابراین زمانی این علامت خود را نشان خواهد داد که کرونا به حد وسیعی ریه را درگیر کرده است. نکته مهمی که در این زمینه اهمیت زیادی دارد، این است که کرونا در ابتدا که وارد بدن می‌شود، با هدف نابودی سیستم تنفسی، به‌خصوص ریه به بافت‌های بدن نفوذ پیدا می‌کند.
همانگونه که قبلا نیز به آن اشاره کردیم، ریه‌های کودکان توان کمی برای دفاع در برابر بیماری‌های خطرناک و کشنده‌ای نظیر کرونا دارند؛ بنابراین باید به محض آنکه کوچک‌ترین علائمی را که نشان از وجود کرونا در بدن کودکان دارد، مشاهده کردید فورا به پزشک متخصص مراجعه کنید. در صورتی که پزشک متخصص تشخیص دهد، باید برای تست کرونا کودک خود را آماده کنید. نکاتی در این باره لازم است بدانید. آگاهی از آن‌ها کمک بسیاری به شما خواهد کرد تا کودک شما بدون هیچ آزاری تست خود را انجام شود.

کرونا در کودکان

 

چگونه کودک خود را در تست های کرونا همراهی کنید؟

پس از آنکه پزشک متخصص احتمال وجود کرونا در بدن فرزند شما را تشخیص داد، می‌بایست تمامی اقدامات لازم برای انجام تست کرونا را تدارک ببینید. آنچه کودکان از آن سر در نمی‌آورند، مفهوم بیماری کرونا و میزان خطرناک‌بودن آن بیان می‌شود. در مقابل تهاجمی‌ترین عامل که سبب تشدید بیماری کرونا در کودکان خواهد شد، استرس و اضطراب به حساب می‌آید.
بنابراین تقویت ذهنی کودک به مقابله با ویروس کووید-۱۹ بسیار کمک خواهد کرد. این مشکل در زمان انجام تست کرونا به اوج می‌رسد و اضطراب کودک تا حد بسیاری افزایش پیدا می‌کند. در این موارد سعی کنید با بهره‌گیری از مسائلی که کودک شما به آن علاقه دارد، مانع از ایجاد مشکل در این اقدام شوید.

call button submit

 

جلوگیری از ابتلا به کرونا در کودکان چگونه ممکن است؟

از مهم‌ترین نکاتی که می‌بایست برای مقابله با کرونا در کودکان مدنظر داشته باشید، راه‌های جلوگیری از ابتلای به این بیماری وحشتناک به شمار می‌آید. بدین منظور بهترین راه رعایت نکات بهداشتی خواهد بود که در ادامه به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه ادامه مطلب را از دست ندهید.

۱- شست‌و‌شوی دست به صورت مداوم
آنچه درباره رعایت نظافت برای جلوگیری از ابتلا به کرونا بیان می‌شود، شست‌وشوی مداوم دست‌های کودکان است. به طوری که فرآیند شست‌وشو باید ۲۰ ثانیه به طول انجامد. ویروس کرونا از طریق پوست کودکان وارد بدن آن‌ها خواهد شد، اما خطر اصلی زمانی خود را نشان خواهد داد که با دستان خود نسبت به خوردن چیزی اقدام کنند. همچنین تماس دست‌های آلوده با چشم فوق‌العاده خطرناک خواهد بود.
بهتر است این آموزش را به کودکان خود بدهید که حتما پس از آنکه از محیط خارج خانه وارد فضای منزل شدند، اولین کاری که می‌کنند شست‌وشوی دست‌ها باشد. همچنین پیش از صرف غذا حتما باید دستان خود را براساس پروتکل‌های توصیه‌شده بشویند.

۲- ضدعفونی‌کردن مداوم دست‌ها
در کنار اهمیت شست‌وشوی دست‌های خود به طور مداوم، باید ضدعفونی‌کردن آن‌ها را نیز جدی بگیرید. زمانی که برای انجام کاری کودک خود را به فضایی خارج از محیط خانه می‌برید، به طبع شست‌وشوی دست‌های کودک امکان‌پذیر نخواهد بود. در این موارد اهمیت وجود الکل و ضدعفونی‌کردن دست‌های او بسیار اهمیت پیدا خواهد کرد.
در زمینه جلوگیری از بروز کرونا در کودکان پزشکان و متخصصان توصیه می‌کنند که از ضدعفونی‌کننده‌هایی استفاده کنید که حداقل دارای ۶۰ درصد الکل باشد. علاوه‌براین به کودکان خود بیاموزید پس از آنکه عطسه یا سرفه کردند، باید حتما دستان خود را ضدعفونی کنید. همچنین این نکته را به کودک دلبندتان یادآوری کنید که هنگام عطسه یا سرفه براساس توصیه پزشکان باید حتما از آرنج خود برای دفع آثار خطرناک عطسه و سرفه استفاده کنند.

۳- کودک خود را از کرونا در امان نگه ‌دارید

زمانی که کودکان بیمار می‌شوند، آنچه تا حد بسیاری در مراقبت از آن‌ها و جلوگیری از پیشرفت بیماری تاثیر بسزایی دارد، مراقبت‌های والدین از آن‌ها به شمار می‌رود؛ بنابراین برای منع ابتلای کودکان به کرونا که به‌عنوان خطرناک‌ترین بیماری حال حاضر که سراسر جهان را تسخیر کرده است، باید مراقبت‌هایی را مدنظر قرار دهید. به عنوان مثال وظیفه شماست که فرزند خود را با فاصله‌گذاری اجتماعی آشنا کنید. درواقع هنگامی که او را به فضای بیرون خانه می‌برید، باید فاصله اجتماعی با دیگران را رعایت کنید؛ زیرا کودکان از اهمیت این موضوع آگاهی ندارند، اما شما به عنوان والدین آن‌ها باید مراقب باشید.
این روزها به دلیل فاصله‌ای که بین کودک شما و دوستان‌ او افتاده است، شاید تمایل داشته باشید که فرزندتان را برای ورزش در مکان‌های مختلف بفرستید. این نکته را مدنظر قرار دهید که هرگز از وسایل مشترک با دیگران نظیر توپ والیبال استفاده نکند. در این صورت تفریحی تضمین‌شده را برای فرزند خود رقم خواهید زد. اگر تلاش کنید به جای ارتباط حضوری از تماس‌های تصویری رابطه دوستی فرزند خود با دیگر هم‌سن‌وسالان او حفظ شود، درواقع بهترین کار ممکن را انجام داده‌اید.

۴- سلامتی کودک خود را هر روز بررسی کنید

یکی از نکات مهمی که باید درباره ویروس کووید-۱۹ بدانید، این است که علائم کرونا در کودکان به‌طور خفیف بروز می‌کند. از آنجایی که پس از دو هفته وجود این ویروس خطرناک در بدن آشکار می‌شود، باید مدام شرایط فرزند خود را بررسی کنید. به عنوان مثال اگر روزی احساس کردید دچار خستگی مفرط یا دردهای عضلانی شده است، حتما درباره بقیه علائم کرونا نظیر درجه حرارت بالا در بدن تحقیق کنید. در این صورت اطمینان لازم از سلامتی فرزند خود خواهید داشت.
برای آنکه شرایط جسمی کودک را به‌خوبی تحت کنترل خود داشته باشید، سعی کنید تا حد ممکن از رفتن آن به فضای خارج خانه خودداری کنید؛ زیرا همانطور که می‌دانید بسیاری از افراد به بیماری کرونا مبتلا هستند، اما خود از این موضوع اطلاع ندارند. به همین دلیل زمانی که کودک خود را از خانه بیرون می‌برید، نمی‌دانید فردی که در فضای بسته فروشگاه‌ها یا مراکز درمانی با او در ارتباط است، به کرونا مبتلاست یا خیر. بدین منظور بهترین راه دوری از رفتن به بیرون از خانه مگر در موارد ضروری خواهد بود.

کرونا در کودکان

 

خدمات پزشکی هومکا؛ راه حلی مطمئن و مفید برای منع ورود کرونا به بدن شما

مهم‌ترین مسئله در این روزها دوری از تجمعات غیرضروری و منع خروج از خانه به منظور جلوگیری از ابتلا به کرونا بیان می‌شود. کرونا ویروسی بسیار خطرناک است که به محض قرارگرفتن شما حتی برای چندین ثانیه در اماکن خطرناک، وارد بدن شما می‌شود و بافت‌های ریوی را درگیر می‌کند. به همین دلیل بیشترین موضوعی که کارشناسان و پزشکان متخصص در زمینه مقابله با ویروس کووید-19 توصیه می‌کنند، ماندن در خانه و دوری از مراجعه به مراکز درمانی در موارد غیرضروری خواهد بود.
بسیاری از کودکان با گلودرد ساده‌ای که از سرماخوردگی ناشی می‌شد، به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خطرناک رفتند و به ویروس کرونا مبتلا شدند. بدون آنکه خود این کودکان از مسموم‌بودن آن فضا اطلاعی داشته باشند. به همین دلیل خدمات پزشکی هومکا برای حفظ جان مردم عزیز کشورمان از بهترین و مجرب‌ترین متخصصان، بی‌نظیرترین خدمات درمانی برای جلوگیری از پیشرفت کرونا در کودکان را در اختیار شما قرار خواهد داد.
موضوع جالبی که در این باره اهمیت زیادی دارد، عدم نیاز به خروج از خانه برای انجام این امور بیان می‌شود. درواقع شما قادر خواهید بود کودکان خود را بدون خروج از منزل و تنها از طریق ارتباط‌گرفتن با هومکا درمان کنید. تمام خدمات نظیر تست کرونا، اطلاع از شرایط جسمی به طور روزانه و مواردی از این قبیل را با هومکا همراه بهترین کیفیت دریافت خواهید کرد.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

با خدمات پزشکی در منزل هومکا، نگران بروز کرونا در کودکان خود نباشید

مهم‌ترین نگرانی این روزهای انسان‌ها در سراسر جهان کرونا و ترس از ابتلا به آن بیان می‌شود. این بیماری از ویروسی کشنده و بسیار خطرناک ناشی شده است که افراد بسیاری را به کام مرگ می‌کشاند. برای مقابله با بروز این بیماری در کودکان باید مراقبت‌های بسیاری را مدنظر قرار دهید و همچنین از علائم آن‌ها هنگام ابتلا به کرونا اطلاع داشته باشید. در این مقاله به بیان نکات مهمی درباره کرونا در کودکان پرداخته شد؛ به عنوان مثال توصیه کردیم که حتما رعایت نکات بهداشتی را در دستورکار آموزش‌های خود به کودکانتان قرار دهید.
رعایت نکات مهمی نظیر شست‌وشوی مداوم و ضدعفونی‌کردن دست‌ها جزو اصول اولیه در مقابله با ویروس خطرناک کرونا به شمار می‌رود. همچنین آگاهی از علائم وجود ویروس کووید-۱۹ در کودکان تا حد بسیاری مانع از پیشرفت آن در بدن کودک خواهد شد. زیرا به محض اطلاع‌یافتن از ابتلای فرزند خود می‌بایست سریعا او را به مراکز درمانی یا بیمارستان‌ها هدایت کنید. اما بی‌تردید در این شرایط مراجعه به این اماکن کاری بسیار خطرناک است؛ بنابراین هومکا با درنظرداشتن این شرایط از بهترین و مجرب‌ترین کادر درمانی برای ارائه برترین خدمات پزشکی به هموطنان خود در منزل استفاده کرده است.

زمانی که پاسخ تست کرونا برای کودکی مثبت باشد، وی می‌بایست در قرنطینه حضور یابد. دلیل این امر، جلوگیری از انتقال ویروس به سایر افراد می‌باشد. همان‌گونه که می‌دانیم، انتقال از طریق هوا و تنفس فرد آلوده، سهم بسیاری را در راه‌های انتقال ویروس دارد.
کودکی که در قرنطینه قرار می‌گیرد، ممکن است در طول این دوران، نیاز به خدمات درمانی داشته باشد. از آنجایی که خروج از قرنطینه کار خطایی است و احتمال پخش ویروس را بسیار بالا می‌برد، دریافت خدمات درمان در منزل می‌تواند بهترین راه‌کار باشد.

پزشک در منزل، تزریقات در منزل و سرم در منزل از جمله خدماتی هستند که کودکان در صورت ابتلا به کرونا می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند.

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

به تازگی تست کرونا در خانه داده ام. چه کاری باید انجام دهم؟
در حالی که منتظر نتایج تست کرونا در محل هستید، بسیار مهم است که خود را بدون توجه به این که علائم دارید یا بدون علامت هستید، از سایر افراد ایزوله و دور نگه دارید. این موضوع به جلوگیری از انتقال ویروس کمک می کند. چنانچه نتیجه تست شما مثبت بود از سایر افراد به مدت حداقل ۱۰ روز و یا ۲۰ روز در صورت داشتن شرایط ضعف در سیستم ایمنی بدن، فاصله بگیرید. این زمان از هنگام مشاهده علائم تا ناپدید شدن همه علائم است. تنها در صورت نیاز به دریافت مراقبت های پزشکی از خانه خارج شوید. به مقدار کافی استراحت کنید و مقدار زیادی مایعات بنوشید. در اتاقی کاملا جداگانه از سایر افراد و حیوان خانگی خود باشید. در صورت امکان از یک دستشویی جداگانه استفاده کنید. دستان خود را با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه شستشو دهید. در هنگام سرفه یا عطسه کاملا دهان و بینی خود را با استفاده از یک دستمال بپوشانید و بعد آن را به داخل سطل زباله انداخته دستان خود را به دقت بشویید.
آیا ویروس کرونا از طریق حیوانات خانگی و سایر حیوانات انتقال می یابد؟
بر اساس اطلاعات اندکی که تاکنون از ویروس کرونا بدست آمده است، خطر شیوع ویروس کرونا از حیوان به انسان کم در نظر گرفته شده است. با این وجود، از آنجایی که حیوانات می‌توانند سایر بیماری‌ها را به انسان منتقل کنند، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در رابطه با نگهداری حیوانات خانگی مانند شستن دست‌ها، دور نگه داشتن کودکان از تماس با حیوانات و تمیز نگه داشتن محل نگهداری حیوانات ضروری به نظر می‌رسد.
آیا کودکان هم به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند؟
تحقیقات نشان داده است که کودکان نیز به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند اما نسبت به دیگران علائم خفیف‌تری را از خود نشان خواهند داد.
دوره نهفتگی ویروس کرونا در کودکان چقدر است؟
دوره نهفتگی در کودکان مانند دوره نهفتگی در بزرگسالان است. این دوره، از زمان در معرض ویروس قرار گرفتن تا آشکار شدن اولین علائم ابتلا به ویروس معمولا در حدود ۵ الی ۶ روز است که ممکن است از ۱ الی ۱۴ روز به طول بیانجامد.
ویروس کرونا چه عوارض و اثرات روانشناختی روی کودکان دارد؟
کودکان در شرایط کرونایی ممکن است احساس نگرانی، عصبانیت و یا ترس داشته باشند، و این می تواند شامل انواع ترس باشد که بسیار شبیه به آن چیزی است که بزرگسالان تجربه می کنند. مانند ترس از مردن، ترس از از دست دادن نزدیکان، یا ترس از دریافت درمان های پزشکی. اگر مدارس به عنوان بخشی از مقررات ضروری بسته هستند، کودکان دیگر آن احساس و انگیزه را که در آن محیط داشته اند ندارند، و فرصت کمتری دارند تا در بین دوستان خود باشند.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل