کرونا و معده درد
خانه
مقالات
کرونا و معده درد

کرونا و معده درد

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/05/03
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه‌ی خدمات آزمایشگاهی، تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی قابل انجام است.
آیا کرونا باعث اختلالات گوارشی می‌شود؟
اگر در گذشته به طور ناگهانی دچار اسهال، استفراغ و معده درد می‌شدید، اولین احتمال مسمومیت غذایی بود. اما از زمانی که کرونا پا به زندگی انسان‌ها گذاشت همه چیز تغییر کرد. حالا باید بدانید این ویروس وحشی باعث ایجاد ناراحتی‌های گوارشی نیز می‌شود. بنابراین اگر بدون دلیل خاصی دچار اختلالات گوارشی شده‌اید شاید لازم باشد تست کرونا بدهید. با مقاله« کرونا ومعده درد» همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید. شاید روزی به آن نیاز پیدا کنید!

آیا به تازگی درگیر معده درد و اسهال شدید شده‌اید و یا اینکه چند روز پی در پی احساس درد شکمی دارید؟ شما هم شنیده‌اید که معده درد و اسهال از علائم ابتلا به کروناست؟ آیا به شما توصیه شده است تست کرونا در منزل را دهید؟ کووید ۱۹ در مدت زمان بیش از یک سال خود را با گونه‌های متفاوت، جهش‌های ژنتیکی قوی‌تر و علائمی مشترک یا اختصاصی نشان داده است.

اغلب علائم ابتلا به انواع نمونه‌های اولیه و جهش یافته کرونا تاکنون تقریبا مشابه بودند، اما آیا می‌توان مطمئن بود که این بیماری تنها با سردرد، درد بدن، سرفه و از دست دادن حس چشایی و بویایی خود را نشان می‌دهد؟ گروهی از ابتلا به کرونا و معده درد یا درد شکمی شکایت می‌کنند و برخی نیز همراه با درد معده، اسهال شدید را هم گزارش کرده‌اند.

در این قسمت درمورد اینکه آیا درد معده و اسهال از علامت‌های خاص کرونا هستند یا خیر، صحبت می‌کنیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاع بیشتر درمورد چگونگی ابتلا و علائم شایع کرونا از کارشناسان و متخصصین هومکا کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره رایگان بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

آیا معده درد از علائم کروناست؟

یک یا دو روز است که از درد شکمی رنج می‌برید و دلیل آن را نمی‌دانید؟ چنانچه شما غذای فاسد مصرف کرده باشید یا اینکه دچار مشکلات گوارشی شده باشید با اقدام درمان پزشکی ظرف مدت ۴۸ ساعت خوب خواهید شد. ولی اگر دو روز گذشته و هنوز معده درد تسکین نیافته امکان ابتلا به کووید ۱۹ وجود دارد، چراکه  کرونا و معده درد در ارتباط با یکدیگر هستند.

نتایج بدست آمده از تحقیقات پژوهشی نشان می‌دهد که به تازگی خیلی از افراد در دنیا پیش از اینکه با علائم شایعی مثل سرفه، تب و سردرد مواجه شوند یا شکایت از اسهال، تهوع، استفراغ، یبوست و درد معده به پزشک مراجعه می‌کنند و تصورشان بر این است که دچار بیماری گوارشی شده‌اند، غافل از اینکه مبتلا و ناقل هستند.

سایت خط سلامتی(Health Line) در رابطه با اختلالات گوارشی کرونا اینگونه نوشته است:

حدود یک سوم افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند، با اختلالات گوارشی مانند درد شکمی، اسهال و استفراغ نیز مواجه خواهند شد. یکی از سوالات رایج این است که آیا علائم گوارشی مانند اسهال می‌تواند بدون بروز تب در بیمار پدیدار شود؟ باید گفت در ابتدای بیماری این احتمال وجود دارد. اما با پیشرفت آن تب و دیگر علائم شایع کووید ۱۹ مشاهده خواهد شد. 

کرونا و معده درد

 

اسهال و معده درد کرونا

اسهال دیگر علامتیست که در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به صورت خفیف یا شدید مشاهده می‌شود. در واقع اغلب مبتلایان پیش از این نیز دچار اسهال و معده درد می‌شدند، اما چون شدت زیادی نداشت آن را علامت ناشی از کرونا نمی‌دانستند و یا اینکه این مشکلات گوارشی را بازگو نمی‌کردند.

جالب است بدانید که به تازگی در آمریکا ۲۰۶ نفر از افرادی که مبتلا به کرونای نوع خفیف شده‌اند به لحاظ علائم بیماری و عمدتا علائم گوارشی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. متخصصین در این مطالعات یافته‌اند که از ۲۰۶ مورد، ۴۸ نفر از آن هیچ یک از علائم شایع مثل سرفه، عدم حس بویایی و چشایی و درد بدن و تب را تجربه نکردند و فقط علائم گوارشی مثل معده درد و اسهال داشتند. ۶۸ مورد از این بیماران نیز ترکیبی از دو گروه علائم را داشتند. مورد قابل توجه این است که ۱۱۷ نفر در کل این تعداد اولین علامتی که پس از ابتلا تجربه کردند اسهال بوده است. باید بدانید در این حالت نیز تست کرونا از طریق بزاق انجام خواهد شد. برای این منظور می‌توانید همین حالا بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

call button submit

از آنجایی که کووید ۱۹ علائمی تقریبا شبیه به آنفولانزا دارد بنابراین افراد انتظار دارند اسهال همراه با تب باشد، اما دیده شده که برخی از مبتلایان اصلا دچار تب نشده‌اند و فقط اسهال داشتند، پس می‌توان پذیرفت که اسهال می‌تواند یکی از علامت‌های اولیه ابتلا به کرونا باشد. پس از اسهال مبتلا به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • افرادی که پس از اسهال علائمی مشابه یا تقریبا شبیه به آنفولانزا را تجربه می‌کنند.
  • افرادی که پس از اسهال هیچگونه علامتی حتی تب، بدن درد و سردرد را هم نخواهند داشت.

کرونا و معده درد

 

حالت تهوع و معده درد در کرونا

حالت تهوع و معده درد در کرونا امروز دو علامت شایع محسوب می‌شوند و بسیاری از مبتلایان نیز ابتدا از احساس حالت تهوع شدید، استفراغ و اسهال شکایت می‌کنند. حالت تهوع طبق مشاهدات متخصصین یکی از علائم اولیه ابتلا به کروناست. این حالت بیشتر در کودکان مشاهده شده و اغلب آن‌ها همراه با حالت تهوع، استفراغ و اسهال نیز دارند.

درگیری به حالت تهوع همراه با درد معده در بزرگسالان نسبت به کودکان و خردسالان بسیار کمتر است. گاهی افرادی که حالت تهوع دارند از درد شکمی و خونریزی گوارشی هم شکایت می‌کنند.  اگر برای انجام تست کرونا شبانه‌روزی به راهنمایی و کمک نیاز دارید، همین حالا بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

call button consult

 

درمان معده درد کرونا

معده درد حالا بعنوان یکی از علائم شایع ابتلا به کرونا بشمار می‌رود، اما کسانی که دچار معده درد و دیگر علائم گوارشی ناشی از کرونا شدند چگونه می‌توانند این مشکل را برطرف کنند؟ نخست اینکه شما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید، داروها و دستورات پزشکی را طبق نسخه پزشک مصرف کنید.

شما می‌توانید در طول درمان با تایید پزشک خود، برای تسکین درد معده و برطرف کردن دیگر علائم گوارشی کرونا از عرق کاسنی و عرق بید استفاده کنید. اگر پزشک برای درمان یبوست و برعکس اسهال داروی ضد اسهال و یا مسهل تجویز کرده در مصرف آن دقت لازم را داشته باشید و زیاده‌روی نکنید.

اگر در طول دوره ابتلا به کرونا دچار یبوست شدید، دم کرده خاکشیر می‌تواند به عنوان یک ملین در رفع این مشکل به شما کمک کند.

برای انجام تست کرونا در منزل لازم نیست از منزل خارج شوید، فقط بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

اگر علائم کرونا و معده درد را دارید و می‌خواهید از صحت ابتلا به این بیماری و یا عدم ابتلا به آن مطمئن شوید نیاز نیست حتما به آزمایشگاه‌های مجاز به انجام تست کرونا مراجعه کنید. می‌توانید از خدمت تست آنلاین کرونا هومکا بهره ببرید. درضمن این مجموعه سایر خدمات درمانی، ویزیت تخصصی، پرستاری و آزمایشگاهی را نیز به مشترکین خود ارائه می‌کند.
 

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

علائم کرونای گوارشی چیست؟
کرونای گوارشی، عملکرد سیستم گوارش بدن را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در این حالت بیمار از درد شکمی، اسهال و استفراغ رنج خواهد برد. با پیشرفت بیماری بروز سایر علائم رایج دور از انتظار نیست.
آیا هرگونه اسهال و استفراغ به معنای ابتلا به کرونای گوارشی است؟
اگر بدون دلیل خاصی دچار اسهال، استفراغ، درد شکمی و معده شدید، لازم است به مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت وضعیت سلامتی خود را تحت تظر بگیرید. اگر ناراحتی گوارشی به دلیل مسمومیت غذایی باشد پس از گذشت دو تا سه روز علائم بهبودی را حس خواهید کرد. اگر با شدت علائم مواجه شدید هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنید.
کرونای گوارشی چگونه تشخیص داده می‌شود؟
برای تشخیص کرونای گوارشی لازم است تست PCR بدهید.
تست کرونا در منزل چگونه انجام می‌شود؟
برای این منظور به نمونه ترشحات حلق و بینی نیاز است. با کارشناسان هومکا تماس بگیرید تا اطلاعات لازم در این زمینه در اختیار شما قرار گیرد.
قیمت آزمایش کرونا در منزل چقدر است؟
هزینه تست کرونا در منزل یا محل کار با توجه به تعرفه آن محاسبه خواهد شد. برای این منظور با کارشناسان هومکا تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...

مقالات مرتبط

درباره‌ی این حوزه بیشتر بخوانید.
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل