تست کرونا از طریق بزاق
خانه
مقالات
تست کرونا از طریق بزاق

تست کرونا از طریق بزاق

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/29
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه قیمت‌ها در هومکا شفاف و مشخص هستند.
بزاق دهان و مخاط بینی، جایی مناسب برای کمین ویروس‌های زیرک!
نمونه‌گیری از بزاق دهان و مخاط بینی دو روش برای انجام تست کرونا می‌باشد. آیا تابحال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا نمونه‌گیری از این دو ناحیه صورت می‌گیرد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا با دلیل اصلی این موضوع آشنا شوید.

همه‌ی ما امروزه نگران ابتلا یا ناقل بودن کرونا هستیم. ویروسی کوچک و میکروسکوپی که مشکلات زیادی در دنیا به وجود آورده است . با آگاهی از علائم اولیه و دردهای کرونا ، ما بیشتر مراقب هستیم تا به این بیماری مبتلا نشویم. اما اگر نشانه‌های اولیه ابتلا به این بیماری را داشتیم ، به کجا مراجعه کنیم تا تستی مطمئن گرفته‌شده و پس از آگاهی ، برای قرنطینه به خانه برویم؟
شیوع گسترده کرونا و علائم مختلف و دردهای فراوان آن نیز به دغدغه بسیاری از مردم جهان تبدیل‌شده است که کشورها را به این داشته است تا روش‌های سریع‌تر انجام تست کرونا را امتحان و پیشنهاد دهند. کنترل کویید-۱۹ کار آسانی نیست. اما با آگاهی به‌موقع از نتیجه تست کرونا، می‌توانیم مانع از ابتلای دیگران به این بیماری شویم.

تست کرونا از طریق بزاق

مراکز درمانی و کلینیک‌های پزشکی برای انجام تست کرونا از کیت های بهداشتی ویژه‌ای  استفاده می‌کنند که با بررسی علائم اولیه و ترشحات بینی و بزاق دهان ، انجام آزمایش خون و یا سنجش میزان اکسیژن خون ، به شما در مورد ابتلا بودن یا نبودن به کرونا  گزارش می‌دهند . اما امروزه که رفت‌وآمد به مراکز درمانی بسیار دشوار بوده و ترافیک شهری نیز مشکل بیشتری در وقت و انرژی ما ایجاد می‌کند از چه تستی استفاده کنیم که در زمان کمتری نتیجه دقیق‌تری از کرونا را به ما نشان دهد؟ تست کرونا از طریق بزاق یکی از جدیدترین و کارآمدترین روش‌های پیشنهادی در کنار تست ترشحات حلق و بینی است که مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا هم واقع شده است زیرا  امروزه در کشورهای زیادی مورد آزمایش قرارگرفته است . سرعت انجام این تست با کمترین وسایل آزمایشگاهی در کنار ارائه نتیجه‌ی دقیقی از ابتلا به کرونا ، از ویژگی‌های مثبت ابتدایی این تست است. برای ورود به صفحه ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل از طریق بزاق بر روی آیکون زیر کلیک کنید.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

در ادامه  با ما همراه باشید تا در مورد این روش تست کرونا بیشتر صحبت کنیم. 

 

چرا تست کرونا از طریق بزاق؟

تست کرونا از طریق بزاق که به نام RT-LAMP نیز مشهور است ،  یکی از تست های تائید شده توسط سازمان غذا و داروی امریکا است که با توجه به همه‌گیری کرونا و اثربخشی این تست ، در بسیاری از کشورهای غربی مانند انگلستان و آمریکا اجرایی شده است ..این تست ابتدا در انگلستان و کانادا مورد آزمایش قرارگرفته بود که نتایج قابل قبولی را ارائه کرده است . کارآمد بودن این تست و دقت اندازه‌گیری آن از مزیت‌های ویژه این تست است . انجام این آزمایش با حدود ۱۴ هزار مشارکت‌کننده ، تست کرونا از طریق بزاق را جزو کاربردی‌ترین تست های کرونا قرار داده است .  نمونه‌ی بزاق نیز در سریع ترین زمان ممکن با تجهیزات لازم  مورد آزمایش قرارگرفته و نتیجه تست اطلاع‌رسانی خواهد شد . آسان بودن انجام این تست و تطبیق نتیجه با تست ترشحات بینی و دهان از دیگر ویژگی‌های مثبت این تست است . این تست با قدرت شناسایی بالا پس از تست PCR که میزان اکسیژن شما را می‌سنجد، می‌تواند میزان و شدت و مثبت با منفی بودن ابتلای شما به کرونا را مشخص کرده و شرایط قرنطینه را یادآور شود. انجام این آزمایش توسط پرستاران و پزشکانی است که کاملاً سالم و سلامت بوده و در چند لحظه این تست به پایان می‌رسد. سایت خط سلامتی(Health Line) در خصوص تست کرونا از طریق بزاق می‌گوید:

محققان می‌گویند آزمایش‌های بزاق جدید دقیقاً به اندازه سواب‌های گلو و بینی برای تشخیص کووید-۱۹ دقیق است.
آن‌ها متذکر می‌شوند که این آزمایش‌ نسبت به سایر آزمایش‌ها آسان‌تر است و همچنین این آزمایش کمتر تهاجمی است. عواملی که می‌توانند به افزایش آزمایشات کووید-۱۹ کمک کنند.

با توجه به بررسی داده ها دقت آزمایش مبتنی بر بزاق در تشخیص عفونت ویروس کرونا  ۸۳ درصد  است، در حالی که آزمایش سواب بینی و گلو ۸۵ درصد دقت دارد. محققان همچنین گزارش کرده‌اند که آزمایش مبتنی بر بزاق،  دقت ۹۹ درصدی در شناسایی موارد منفی کووید-۱۹ نشان داده است.

 پس از انجام تست کرونا از طریق بزاق معمولاً دو حالت پیش می‌آید :
 
۱. تست کرونای شما منفی است : پس از ۲۴ یا ۴۸ ساعت حداکثر نتیجه تست کرونای شما مشخص می‌شود . بنابراین از طریق پیامک یا مراجعه به سایت نیز می‌توانید از این نتیجه باخبر شوید . در صورت منفی بودن نتیجه تست ، کافی است  با آرامش بیشتر مراقب خود و اطرافیانتان بوده و با رعایت پروتکل‌های بداشتی ، به زندگی خود بپردازید .
 
۲. تست کرونای شما مثبت است: در این صورت ، باید به خانه مراجعه کرده و شرایط قرنطینه را برای خود فراهم کنید  . از سایر اعضای خانواده هم بخوا هید تا با رعایت نکات بهداشتی ، به این فاصله توجه کرده و بیشتر مراقب سلامتی خود باشند تا به کرونا مبتلا نشوند.  پس از انجام شرایط قرنطینه ، کافی است ظرف و لیوان خود را از سایرین جدا کرده و با مشورت یکدیگر ، غذاهایی پرانرژی و آبمیوه‌های طبیعی نوش جان کنید تا پس از گذشت دوره بیماری ، سلامتی خود را به دست آورید. برای دریافت رایگان مشاوره در خصوص تست کرونا از طریق بزاق بر روی دکمه تماس زیر کلیک کنید.

دکمه تماس برای مشاوره رایگان

تست کرونا

 

مقایسه تست کرونا از طریق بزاق با سایر تست های موجود

این تست به علت آسانی انجام و تطبیق زیاد با نتایج تست ترشحات حلق و بینی ، امروزه در بیشتر کشورها برای سنجش ابتلا به کرونا انجام می‌شود .تست های متفاوتی امروز برای کرونا اعلام می‌شود که یکی از اصلی‌ترین و موثق‌ترین ستت ها برای سنجش کرونا است زیرا نتیجه دقیق‌تری را نشان می‌دهد و مورد تائید وزارت بهداشت نیز است .
 تست های دیگری مانند تست خون نیز انجام می‌شود که با نشان دادن میزان پادتن ترشحی بدن در بیماران کرونایی ، آگاهی نسبی به آن‌ها می‌دهد اما دقیق‌ترین نتیجه را تست کرونا از طریق بزاق  به دست آورده است .تست خون با ارائه اطلاعاتی در مورد سطح اکسیژن بدن نیز می‌تواند تا حدودی نتایج مشابهی با تست بزاق نشان دهد . البته گزارش هایی دریافت شده است که آزمایش خون برای تست کرونا را ضروری نداسته و بیشتر به انجام تست ترشحات حلق و بینی تاکید کرده اند. طبق گفته پزشکان ، این آزمایش برای اطمینان از مصونیت افراد در مقابل نوع خاصی از کرونا بسیار مفید خواهد بود . 
تست PCR با سنجش میزان اکسیژن نیز در  ترشحات حلق و بینی ، در مراحل دشوار ابتلا به کرونا ، به شما کمک می‌کند تا از میزان اکسیژن موجود در ریه‌ها و میزان درگیر شدن ریه‌ها با کرونا آگاه شوید . در صورت حاد بودن و رشد گسترده‌ی کرونا در ریه و مجاری تنفسی ، پزشک شما احتمالاً دستور بررسی در بیمارستان را داده تا شرایط جسمی‌تان بهبود یابد . دردناک بودن لحظه ورد وسیله آزمایش به بینی و دهان نیز از نکات منفی این تست است که در مقابل کارآمدی و اعلام سریع نتیجه‌ی تست و ارزان بودن آن ، نکته‌ی زودگذری به شمار می‌آید . در این تست که نمونه از پشت بینی برداشته می‌شود ، بخشی از مخاط فرد نیز آزمایش می‌شود تا اعلام ابتلا به کرونا سرعت بیشتری داشته باشد . جهت ورود به صفحه ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل بر روی آیکون زیر کلیک کنید.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

مزایای انجام تست کرونا از طریق بزاق

با توجه به همه‌گیری کرونا ، لازم است تا پس از مشاهده‌ی علائم اولیه و یا شک به این علائم ، در اولین فرصت به مراکز درمانی مخصوص مراجعه کرده و خدمات تست کرونا از طریق بزاق را درخواست کنیم. انجام این آزمایش بر نمونه‌های گسترده‌ای از آمریکایی‌ها و اعلام زودهنگام نتیجه ، سرعت زیادی به روند درمان بیماران دادده است و به‌سرعت در سایر کشورها نیز در حال اجرا است . از مزیت‌های این طرح می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

✔ آگاهی از قطعیت ابتلا به کرونا نسبت به سایر روش‌های تست کرونا در زمان کمتر ،  که میزان پیشرفت بیماری را نیز نشان می‌دهد .این جواب دهی کوتاه‌مدت ، شما را نسبت به رعایت نکات بهداشتی هوشیارتر می‌کند. 

✔ تست کرونا از طریق بزاق ، بدون درد است و آسیبی به شما نمی‌رساند. 

✔ در این روش نیازی نیست که حتماً پرستاران عمل نمونه‌گیری را انجام دهند و خود بیماران نیز می‌توانند نمونه بزاق خود را تحویل بخش آزمایشگاه دهند. 

✔ به علت قیمت کمتر و سهولت انجام ، از تست های دیگر کارآمدتر بوده و لزوم رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه در خانه در صورت ابتلا به کرونا را دقیق‌تر هشدار می‌دهد.

✔ خطای تست های ترشحات بینی و دهان در این تست وجود ندارد. زیرا تست کرونا از طریق بزاق دهان بسیار دقیق‌تر است و از روش‌های دیگر حساس‌تر است. 

✔ انجام سریع این تست به آسانی ریختن بزاق دهان در ظرف آزمایش است. بنابراین در زمان کمتر ، تعداد بیشتری از افراد می‌توانند تست بدهند. 

✔ نست کرونا از طریق بزاق دهان نیازی به ابزارهای بسیار دقیق و تجهیزات پزشکی حساس  برای سنجش ندارد. 

✔ با سرعت بیشتری انجام‌شده و پاسخگویی سریع‌تری از نتیجه آزمودن نیز دارد. 

برای ثبت رایگان تست کرونا در منزل از طریق بزاق بر روی دکمه تماس زیر کلیک کنید.

دکمه تماس برای ثبت رایگان درخواست

با اطلاع از نتایج کرونا ، مانع از انتقال این بیماری به سایرین می‌شوید . با توجه به‌سرعت پخش گسترده این بیماری و ابتلای افراد اطراف شما ، پس از آگاهی از نتیجه تست با قرنطینه کردن خود رد خانه ، می‌توانید سلامت اطرافیان – عزیزان و سایر شهروندان را حفظ کنید . زیرا بدن‌های مختلف مقاومت‌های مختلفی نسبت به این تست دارند که با جلوگیری از انتشار این ویروس ، سلامتی افراد کهن‌سال و افراد دارای بیماری خاص را نیز حفظ خواهید کرد. بنابراین کافی است با مشاهده علائم اولیه کرونا مانند سردرد –بدن درد -آبریزش بینی –سرفه‌های خشک و گلودرد درد به مراکز درمانی مراجعه کنید  تا خدمات درمانی لازم را دریافت کنید. 

تست کرونا از طریق بزاق

در صورتی که جواب تست کرونا شما مثبت شد می‌توانید برای مراجعه به پزشک از خدمات ویزیت پزشک در منزل تیم متخصص هومکا استفاده کنید و در محیط پرریسک مطب‌ها و درمانگاه‌ها قرار نگیرید. در صورتی که پزشک برای شما داروی تزریقاتی تجویز کرد نیز نگران تزریقات خود نباشید و با مجموعه هومکا تماس بگیرید و خدمات تزریقات در منزل را درخواست کنید. 

پس از طی دوره بیماری کرونا توصیه می‌شود که آزمایش دهید که مبادا مشکلی ایجاد شده باشد و شما متوجه ان نباشید. برای آزمایش نیز به محیط پرریسک آزمایشگاه‌ها نروید و از خدمات آزمایش در منزل تیم حرفه‌ای هومکا استفاده کنید.

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

آیا هر سردردی نشانه کرونا است؟
سردردهای ناشی از کرونا در برابر مصرف داروهای رایج مقاوم هستند. بروز هر نوع سردردی را نمی توان به کووید ۱۹ نسبت داد. برای تشخیص این موضوع لازم است فرد تحت معاینات پزشکی قرار گیرد.
آیا بروز علائم سرماخوردگی به معنای بروز کرونا است؟
با بروز علائم سرماخوردگی فرض بر این است که فرد به کرونا مبتلا شده است، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. به همین دلیل انجام تست کرونا پیشنهاد می‌شود.
آیا افرادی که سیگار مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض خطر ویروس کرونا هستند؟
استعمال هر نوع از تنباکو منجر به کاهش ظرفیت شش‌های انسان می‌شود. ویروس کرونا نیز از جمله ویروس‌هایی است که به شش‌ها حمله ور می‌شود به همین علت افرادی که از سیگار استفاده می‌کنند، ممکن است به چالش‌های بیشتری در مبارزه با این ویروس بر بخورند. تحقیقات نشان داده است افرادی که از سیگار استفاده می‌کنند، در معرض خطر بیشتری قرار دارند.
در صورت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی چه نکات اضافی را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا بهتر است رعایت کنیم؟
علاوه بر نکات معمولی که برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا رعایت می‌کنید این نکات را نیز مد نظر داشته باشید: ۱. با خود ماسک اضافی به همراه یک کیسه پلاستیکی به همراه داشته باشید. چنانچه ماسک خیس و یا کثیف شد، از ماسک تمیز بجای آن استفاده کنید و ماسک آلوده را در داخل کیسه پلاستیکی قرار دهید. ۲. اطلاعات ساعات حرکت حمل و نقل عمومی خود را به روز نگه دارید ۳. از تماس با سطوح پرهیز کنید. کیوسک‌ها، صفحات نمایشی لمسی، سطوح دستشویی عمومی، دکمه‌های آسانسور، نیمکت‌ها، اسکنرها و گیت‌های عبوری و پله‌ها از جمله این سطوح هستند / به منظور حفظ فاصله اجتماعی در زمانی که پیک ازدحام جمعیت نیست از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید / از قرار گرفتن در جمع‌ها دوری کنید. تا جایی که امکان دارد خارج از محیط‌های شلوغ مانند ایستگاه‌ها و توقف گاه‌ها باشید / بعد از رسیدن به مقصد دستان خود را با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه بشویید.
کدام عضو بدن بیشتر تحت تأثیر ویروس کرونا است؟
ویروس کرونا بخش تنفس فوقانی (سینوس ها، بینی و گلو) و تنفس تحتانی (نای و ریه ها) را تحت تأثیر قرار می دهد.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل