فیزیوتراپی در منزل پاکدشت
خانه
مقالات
فیزیوتراپی در منزل پاکدشت

فیزیوتراپی در منزل پاکدشت

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/02/05
به سوی سلامتی حرکت کن!
بهبود کیفیت زندگی، مسئله‌ای است که همه‌ی ما، شبانه روز برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم. اما آیا تا به حال به نقش فیزیوتراپی در بهبود کیفیت زندگی توجه کرده‌ایم؟ در این مقاله درباره‌ی فواید فیزیوتراپی در منزل پاکدشت و خدماتی که هومکا در این زمینه ارائه می‌دهد صحبت می‌کنیم. همراه ما باشید.
مشاوره رایگان
هنوز تصمیم نگرفتید؟ نگران نباشید. می‌توانید اطلاعات خود را بفرستید و مشاوره رایگان بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فیزیوتراپی در منزل در شهر پاکدشت یکی از خدمات مجموعه هومکا است که توسط یک تیم حرفه‌ای و کاربلد ارائه می‌شود. با توجه به اینکه متقاضیان فیزیوتراپی معمولا با محدودیت‌های حرکتی روبه رو هستند، رفت‌وآمد آن‌ها به مراکز فیزیوتراپی بسیار سخت است؛ با انجام فیزیوتراپی در منزل هیچ سختی متوجه متقاضیان نخواهد شد. ساکنان پاکدشت برای دریافت این خدمت ویژه در هر شرایطی می‌توانند روی کمک‌های هومکا حساب کنند. برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص فیزیوتراپی در منزل پاکدشت بر روی دکمه تماس زیر کلیک کنید.

دکمه تماس برای مشاوره رایگان

 

فیزیوتراپی در خانه پاکدشت

اگر در پاکدشت ساکن هستید و به دلیل مشکلات حرکتی و ناتوانایی‌های فیزیکی، به خدمات فیزیوتراپی دست، گردن و ... نیازمند هستید، می‌توانید از مجموعه هومکا کمک بگیرید و بدون اینکه نیاز باشد از منزل خارج شوید، این خدمات را دریافت کنید. فیزیوتراپی برای توانبخشی، پیشگیری و درمان ناتوانی‌های فیزیکی و رفع اختلالات فیزیکی بدن کاربرد دارد. بسیاری از مشکلات جسمانی ناشی از تصادفات یا مشکلات مادرزادی با انجام تمرینات و حرکات فیزیوتراپی رفع می‌شوند و یا اینکه از شدت و حدت آن‌ها کاسته می‌شود. با توجه به اینکه پاکدشت، منطقه‌ای در حاشیه تهران است و بسیاری از امکانات پایتخت را ندارد، ارائه خدمات در منزل یکی از بهترین تسهیلات و امکاناتی است که می‌توان در اختیار ساکنان این منطقه گذاشت. 

فیزیوتراپی در منزل پاکدشت

 

مزیت فیزیوتراپی در منزل در پاکدشت

مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل پاکدشت، بی‌نیاز بودن از مراجعه به مراکز درمانی و توانبخشی است. ناتوانایی حرکتی به هر حال محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند، افرادی که این محدودیت‌ها را دارند، معمولا برای رفت و آمد کردن با مشکل روبه رو هستند؛ در این شرایط استفاده از خدمات در منزل مجموعه هومکا می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. ارائه خدمت فیزیوتراپی گردن در منزل پاکدشت باعث می‌شود که متقاضی بدون کمترین زحمتی، به کمک درمانگر در منزل هر آنچه را که برای بازیابی توانایی خود نیاز دارد، در اختیار داشته باشد و به مرور زمان توانمند شود. 
در خدمت فیزیوتراپی در منزل پاکدشت، درمانگر هر یک از تجهیزات و ابزارآلات مورد نیاز را همراه خود به منزل می‌آورد و از آن‌ها در منزل متقاضی استفاده می‌کند. 

 

هزینه فیزیوتراپی در منزل پاکدشت

تعیین مبلغ هزینه فیزیوتراپی در منزل پاکدشت به صورت یکجا و ثابت امکان‌پذیر نیست. به طور کلی هزینه اینگونه خدمات بر اساس نوع خدمت و تعداد ساعات خدمت مشخص می‌شود. در یک قالب کلی می‌توانیم بگوییم که هزینه فیزیوتراپی در منزل پاکدشت بر اساس نرخ مصوب اتحادیه است و مجموعه هومکا تلاش می‌کند با تعیین قیمت مناسب و منصفانه، امکان استفاده از این خدمت را برای همگان فراهم سازد. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از قیمت دقیق انجام فیزیوتراپی در منزل پاکدشت تماس بگیرید و با تعیین تعداد ساعات فیزیوتراپی که نیاز دارید و نوع خدماتی که مناسب حال شما است، از هزینه‌ها آگاه شوید. 

 

خدمات فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی یکی از شاخه‌های علوم پزشکی است که در کنار درمان‌های تهاجمی، تاثیر عمیق و شگرفی در بهبودی بیمار دارد.  فیزیوتراپی نوعی بازپروری جسمی و حرکتی است. به کمک فیزیوتراپی درد اندام و مفاصل کاهش داده می‌شود، حرکات مفاصل نرم‌تر و روان‌تر می‌شود و به طور کلی مسیر بازگشت قدرت به عضله و مفاصل بدن سریع‌تر طی می‌شود. فیزیوتراپی یا بازپروری به کمک تمرینات خاص و حرکات تخصصی، قدرت عضلات، استخوان‌ها و مفاصل را برمی‌گرداند و به طور کلی در درمان و کاهش کمردرد، دردهای مفاصل، آسیب‌های ناشی از انجام ورزش‌های سخت و بهبودی سیستم حرکتی بعد از انجام اعمال جراحی موثر است. 
همچنین فیزیوتراپی برای بهبود کارکرد سیستم تنفسی در بیماری‌هایی همچون آسم، برونشیت و آمفیزم و بهبود مشکلات سیستم عصبی موثر است. برای مثال در صورت ورود ضربه به سر، یا وقوع سکته مغزی یا آسیب‌های نخاعی، بیماری پارکینسون، ام اس و اعمال جراحی مغز، فیزیوتراپی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. 
کاهش درد و تورم بیمار با استفاده از گرما، سرما، ماساژ، کشش، اولتراسوند، تحریک الکتریکی و دیگر ابزارها نیز در دسته فعالیت‌های فیزیوتراپی است. 

خدمات فیزیوتراپی در منزل

 

روش‌های درمانی فیزیوتراپی در منزل پاکدشت

در فیزیوتراپی به کمک عوامل فیزیکی همچون گرما و سرما و عوامل مکانیکی همچون کشش کمر و کشش گردن و با استفاده از تجهیزات الکتروتراپی پیشرفته، تمرینات ورزشی مانند کشش گروه‌های عضلانی خاص و تکنیک‌های حرکتی از طریق آموزش صحیح نرمش‌های درمانی و روش‌های صحیح انجام فعالیت‌های روزانه تلاش می‌شود تا وضعیت جسمانی و حرکتی بیمار بهبود پیدا کند، مسیر بهبودی بعد از انجام عمل‌های سنگین جراحی سریع‌تر پیش برود و نهایتا محدودیت‌های حرکتی بیمار به حداقل ممکن برسد و بیمار بتواند همچون یک فرد سالم تحرک داشته باشد. برای ثبت رایگان درخواست فیزیوتراپی در منزل پاکدشت بر روی دکمه تماس زیر کلیک کنید.

ثبت رایگان درخواست فیزیوتراپی در منزل

 

فیزیوتراپی در منزل پاکدشت چگونه در بهبود مشکلات فیزیکی و جسمانی موثر است؟

فیزیوتراپی مجموعه‌ای از حرکات نرمشی سبک و نیمه سنگین است که کمک می‌کند بین عضلات اندام‌ها تعادل ایجاد شود و قدرت عضله و هماهنگی بین عضله و اندام بازگردد. چنانچه فیزیوتراپی در منزل پاکدشت را انجام دهید، به مرور می‌توانید وضعیت جسمانی و حرکتی بهتری را تجربه کنید. بهبودی بیمار به کمک تمرینات فیزیوتراپی وابسته به عمق مشکل حرکتی، مقدار و میزان انجام تمرینات فیزیوتراپی و البته تخصص درمانگر برای انجام تمرینات و حرکات موثر در بهبودی است. بنابراین تاکید و توصیه می‌کنیم که در انتخاب مرکز درمانی و درمانگر خود حساسیت زیادی داشته باشید و حتما از افراد متخصص و مراکز مجهز به تجهیزات کامل فیزیوتراپی کمک بگیرید تا وضعیت جسمانی شما با انجام حرکات غلط و غیر استاندارد بدتر نشود. حال کار‌هایی که یک فیزیوتراپ انجام می‌دهد چیست؟ سایت مدلایف(Medlife) در این رابطه می‌گوید:

فیزیوتراپیست بیمار را کاملاً ارزیابی می کند. او با حوصله به مشکل بیمار گوش می دهد. او ابتدا بیمار را می‌بیند و قسمت آسیب دیده را لمس می کند. پس از این معاینه و به دنبال آن تشخیص موقت انجام می‌شود. سپس برنامه درمانی برای بیمار تعیین می‌کند. او همچنین یک برنامه تمرین خانگی برای تقویت عضلات به فرد می‌دهد. فیزیوتراپ اقدامات احتیاطی را رعایت می‌کند تا مشکل برافروخته نشود و به بیماران مشاوره می‌دهد. او بر روی توان مجدد عضلات و کنترل و توانبخشی مهارت‌های حرکتی ناخوشایند و خوب در شرایطی مانند آسیب نخاعی، فلج مغزی، ام اس، بیماری پارکینسون، آسیب مغزی و سکته مغزی تمرکز دارد.

همچنین چنانچه قرار باشد بیمار برای جبران نقص‌های حرکتی که دارد، از ابزار خاصی مانند واکر، عصا، ویلچر و ... استفاده کند، فیزیوتراپی نحوه استفاده از این ابزار را آموزش می‌دهد.

محدوده فعالیت فیزیوتراپی در منزل پاکدشت

در هر محدوده‌ای از منطقه پاکدشت که ساکن باشید، می‌توانید از خدمت فیزیوتراپی در منزل پاکدشت استفاده کنید. مجموعه هومکا برای ارائه این خدمت به ساکنان پاکدشت هیچ محدودیتی ندارد. بنابراین تمام ساکنان پاکدشت در هر محله‌ای می‌توانند از این خدمت پر منفعت استفاده کنند. 

محدوده فعالیت فیزیوتراپی در منزل پاکدشت

تاثیر فیزیوتراپی در منزل شهر پاکدشت در بیماری های مختلف

دردهای عضلانی و اسپاسم‌ها
فیزیوتراپی در کاهش دردهای عضلانی و اسپاسم‌ها، کمردرد، زانودرد، گردن درد و ... تاثیر دارد. فیزیوتراپی به کمک تمرینات خاص، از ایجاد بیماری یا پیشرفت بیماری جلوگیری می‌کند و کیفیت زندگی را بالا می‌برد. 

بهبود توانایی حرکتی
چنانچه بیمار در ایستادن، راه رفتن، نشستن و دیگر اعمال حرکتی مشکل داشته باشد، فیزیوتراپی به کمک حرکات کششی باعث می‌شود این مشکلات مرتفع شوند. 

آسیب‌های ورزشی
تاثیر فیزیوتراپی در بهبود آسیب‌های ورزشی نیز بر کسی پوشیده نیست. در آسیب‌های ورزشی فیزیوتراپی باعث می‌شود که بهبودی و درمان سریع‌تر حاصل شود. 

پیشگیری از جراحی یا بهبود سریع تر بعد از جراحی
چنانچه به هر دلیل نیاز به انجام عمل جراحی باشد یا وسعت عارضه جسمانی آنقدرها زیاد نباشد و با تمرینات حرکتی خاصی قابل درمان باشد، در هر دو صورت فیزیوتراپی کاربرد دارد. بعد از عمل جراحی فیزیوتراپی کمک می‌کند ریکاوری و بهبودی بیمار در شیب تندی قرار بگیرید و در شرایطی که عمل جراحی نیاز نیست، فیزیوتراپی کمک می‌کند بدون اعمال هیچ نوع روش تهاجمی، وضعیت جسمانی بهبود پیدا کند و قدرت عضله بازگردد و دردها از بین بروند. 

با کلیک بر دکمه زیر می‌توانید سفارش خود را رایگان ثبت کنید.

دکمه تماس برای ثبت رایگان درخواست

سکته مغزی
آسیب‌های ناشی از سکته مغزی، طیف گسترده‌ای دارند. درد در اندام‌ها، بی‌حسی اندام‌ها یا سوزش اندام‌ها، گرفتگي ماهيچه، ضعف و اختلال در راه رفتن از جمله این مشکلات و اختلالات است که با تمرینات فیزیوتراپی سکته مغزی قابل درمان است و بهبودی حاصل می‌شود. 

پیری 
پیری فصلی از زندگی همه انسان‌ها است. قدرت و توانایی جسمانی در دوران پیری و کهنسالی به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. بیماری‌های مانند آرتروز یا سکته مغزی در پیری شیوع بیشتری دارند. از همین جهت کمک گرفتن از تمرینات فیزیوتراپی برای بهبود مشکلاتی که علت اصلی آن‌ها کهنسالی است، بسیار می‌تواند در کنترل مشکلات پیری موثر باشد. 

حفظ تعادل و جلوگیری از افتادن و شکستگی ناشی عدم تعادل
برخی از تمرینات تخصصی فیزیوتراپی مربوط به حفظ تعادل بیمار است. گاهی مشکل اصلی بیمار نداشتن تعادل بدن است. تعادل نداشتن منجر به افتادن و شکسته شدن نقاط مختلفی از بدن می‌شود که فیزیوتراپی کمک می‌کند این مشکل را حل کند. 

کاهش عوارض سوختگی‌ها
در سوختگی‌های شدید که به مفاصل آسیب رسیده است، این احتمال وجود دارد که به کمک فیزیوتراپی بسیاری از محدودیت‌های حرکتی جبران شود و بهبود پیدا کند. علم فیزیوتراپی با تحریک الکتریکی به کمک ابزارهای فیزیوتراپی سعی می‌کند چسبندگی ایجاد شده در تاندون‌ها را بهبود ببخشد و درد را کم کند.

بیماری‌های مغز و اعصاب
فیزیوتراپی در کاهش و بهبود عوارض جسمانی ناشی از بیماری‌های سکته مغزی، ام اس و پارکینسون موثر است. 

بیماری‌های قلبی
تمرینات تخصصی فیزیوتراپی می‌تواند منجر به افزایش کارایی سامانه قلبی-عروقی و همچنین کاهش عوارض ناشی عمل جراحی قلب و جلوگیری از خطر مرگ پس از جراحی شود.
انجام‌ توانبخشي‌ قلبي‌ تقريبا براي‌ تمامي‌ بيماران‌ قلبي‌ از جمله سكته‌ قلبي‌، جراحي‌ قلب‌ باز و آنژيوپلاستي‌، آنژين‌ صدري‌ پايدار، نارسائي‌مزمن‌ قلبي‌، پيوند قلب‌، تعويض‌ دريچه‌ و بيماران‌ مبتلا به گرفتگي‌ قلبي‌ کاربرد دارد.

دیابت و بیماری‌های عروقی
ورزش و تمرینات فیزیوتراپی می‌تواند به طور موثری به تنظیم قندخون کمک کند. ورزش در افراد دیابتی راه مطمئنی برای تحرک داشتن و برآوردن نیازهای متابولیک بدن است. 
درمانگرها به کمک انواع حرکات ورزشی و ماساژها برای بهبود گردش خون در اندام‌های انتهایی، بهبود زخم‌ها، برطرف شدن نوروپاتی و خشکی مفاصل تلاش می‌کنند. 

بیماری‌های ارتوپدی
فیزیوتراپی در درمان، بهبود و کاهش درد بیماری‌هایی مانند آرتروز مفاصل مختلف، خشکی مفاصل، دررفتگی مفاصل، کشیدگی‌های عضلانی و پیچ خوردگی مفاصل، آسیب منیسک‌های زانو، تغییر شکل مفاصل‌، تریگر پوینت‌، اختلالات ستون فقرات (مانند افزایش یا کاهش قوس کمر)‌، فتق دیسک بین مهره ای، تنگی کانال نخاعی، ناهنجاری‌های ستون فقرات (مانند اسکولیوز و کایفوز)‌، سندرم گیرافتادگی شانه اختلالات مفصل مچ پا و... موثر است.

با کلیک بر تصویر زیر سفارش خود را رایگان ثبت کنید.

ثبت رایگان درخواست فیزیوتراپی در منزل

 

فیزیوتراپی در منزل پاکدشت با هومکا

هومکا به‌عنوان یکی از مراکز تخصصی ارائه ‌دهنده خدمات مراقبتی، بهداشتی، پزشکی و آزمایشگاهی کمک می‌کند تا ساکنان مختلف مناطق تهران و البرز بتوانند در هر شرایطی خدمات با کیفیت دریافت کنند. ارائه خدمت فیزیوتراپی در منزل پاکدشت (که زیر مجموعه خدمت فیزیوتراپی در منزل کرج است) تنها یک نمونه از انبوه خدماتی است که در دستور کار هومکا قرار دارد. حفظ سلامتی مردم مهمترین رسالت مجموعه هومکا است که برای تحقق آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. 

دسترسی سریع

سوالات متداول

آیا هومکا مجوزهای لازم را برای انجام خدمات مراقبت، درمان و آزمایش در منزل در اختیار دارد؟
بله. نام شرکت ما سفیران سلامت سپینود است و با برند هومکا در حال فعالیت هستیم. مجوز مورد نیاز برای انجام چنین فعالیت‌هایی «مجوز ارائه خدمات و مراقبت‌های بالینی در منزل» است که مجموعه‌‌ی هومکا آن را کسب کرده است.
برای ثبت درخواست و کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات هومکا باید چه کاری انجام دهم؟
شما می‌توانید از طریق دکمه‌ی ثبت رایگان درخواست یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ با ما در ارتباط باشید.
چقدر طول می‌کشد تا فیزیوتراپی نتیجه دهد؟
در پاسخ به این پرسش که سرعت اثربخشی ناشی از تمرین‌های فیزیوتراپی چقدر است باید بگوییم که بستگی به میزان آسیب و جراحت دارد. صدمات کوچک ممکن است دو الی سه جلسه نیاز به فیزیوتراپی داشته باشند. صدمات وارد شده به بافت نرم می‌تواند قدری بیشتر به طول انجامیده و ۶ الی ۸ هفته نیاز به جلسات فیزیوتراپی داشته باشند. و در نهایت برای آسیب‌های جدی ممکن است از ۲ ماه تا چند ماه درمان فیزیوتراپی طولانی شود که این زمان کاملاَ بستگی به میزان پیشرفت حاصل شده دارد.
آیا ماساژ بهتر از فیزیوتراپی است؟
از ماساژ درمانی برای تسکین فوری درد و اسپاسم‌های ماهیچه‌ها استفاده می‌شود، در حالی‌که از فیزیوتراپی بیشتر برای بازسازی ماهیچه‌ها و عملکرد مفاصل استفاده می‌شود.
چند روز در هفته باید فیزیوتراپی را انجام دهم؟
تعداد دفعات مراجعه و ویزیت شما به یک متخصص فیزیوتراپی بستگی دارد به: ✔ تشخیص متخصص از شرایط شما ✔ برنامه درمانی که متخصص متناسب با شما پیشنهاد داده است. ✔ توصیه متخصص به تناوب ویزیت‌ها ✔ پیشرفت شما در طی مراحل فیزیوتراپی در جلسات ابتدایی اغلب متخصصان ۳ ویزیت در هفته را توصیه می‌کنند تا بیشترین فواید به شکل فوری حاصل شود. بعد از ارزیابی‌های اولیه از وضعیت عمومی شما، فیزیوتراپیست به شما بهینه ترین حالت ممکن را برای درمان پیشنهاد خواهد داد.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل
interpretation-icon

تفسیر رایگان CRP

mg/L