فیزیوتراپی در منزل پردیس
خانه
مقالات
فیزیوتراپی در منزل پردیس

فیزیوتراپی در منزل پردیس

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/02/05
فیزیوتراپی بدون رفت و آمد پی در پی به مراکز فیزیوتراپی!
آیا شما یا عزیزانتان نیاز به فیزیوتراپی دارید اما به علت مشکلات حرکتی و یا درد رفت و آمد مداوم به مراکز فیزیوتراپی برایتان دشوار است؟ آیا زمان کافی برای مراجعه حضوری به مراکز فیزیوتراپی را ندارید؟ راه حل مشکل شما انجام خدمات فیزیوتراپی توسط بهترین فیزیوتراپیست‌ها در منزل است.
مشاوره رایگان
هنوز تصمیم نگرفتید؟ نگران نباشید. می‌توانید اطلاعات خود را بفرستید و مشاوره رایگان بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فیزیوتراپی، یکی از خدمات ارزشمندی است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی، می‌‎تواند در منزل به افراد ارائه ‎شود. ارزشمند بودن این خدمت هنگامی مشخص می‌‎شود که بدون نیاز به حضور بیمار در مراکز درمانی و در خانه می‌‎تواند صورت بگیرد. در این مقاله به ارائه‎‌ی خدمات فیزیوتراپی در منزل پردیس تهران خواهیم پرداخت که توسط گروه متخصصین هومکا ارائه می‎‌شود. معرفی مناطق تحت خدمات درمانی هومکا و مزیت‎های انجام فیزیوتراپی در منزل شرق تهران، از مواردی است که در این مقاله به آن‎ها پرداخته خواهد شد. سفارش خود را همین حالا ثبت کنید. 

ثبت رایگان درخواست فیزیوتراپی در منزل

 

خدمات فیزیوتراپی در منزل پردیس

هومکا استارت‎‌ آپی است که هدف خود را ارائه‎‌ی خدمات درمانی در منزل به هموطنان خود قرار داده است. هم اکنون استان‎های تهران، البرز و مشهد جزو مناطقی هستند که تحت پوشش خدمات درمانی هومکا بوده و افراد ساکن در این استان‎ها می‌توانند از مزایای انجام فیزیوتراپی در منزل بهره ببرند. شهر پردیس نیز یکی از شهر‎های استان تهران است که امکان اعزام فیزیوتراپ به منزل افراد ساکن در آن وجود دارد. پردیس تهران، در فاصله‎‌ی ۲۸ کیلومتری از شرق تهران واقع شده و از بخش‎های بومهن و جاجرود تشکیل شده است. این شهر، از شمال با شهرستان شمیرانات و از جنوب با شهر پاکدشت همسایه می‌‎باشد. در نهایت در همسایگی غرب پردیس، تهران و در شرق آن، شهرستان دماوند واقع شده‌اند.

فیزیوتراپی در منزل پردیس

 

فیزیوتراپی در منزل پردیس و درمان بیماری‌‎ها

پاسخ به اینکه چه بیماری‎هایی میتواند توسط فیزیوتراپی در منزل درمان شود، سوالی است که جواب آن موجب درک صحیح از فیزیوتراپی شده و افراد را برای درمان، جهت کمک گرفتن از فیزیوتراپ هدایت می‎کند. بیماری‎هایی که مربوط به مشکلات حرکتی باشند، از شایع ترین بیماریهایی است که می‎تواند توسط فیزیوتراپی درمان شود. علاوه بر آن، افسردگی و بیماری‎های مربوط به مغز و اعصاب، کودکانی که دارای برخی مشکلات مادرزادی هستند و سالمندانی که به علت کهولت سن، از برخی بیماری‎های حرکتی و یا درد در عضلات خود رنج می‎برند، برای درمان میتوانند روی کمک فیزیوتراپ ماهر در منزل خود حساب کنند. علاوه بر موارد گفته شده نیز، بیماری‎هایی که توسط فیزیوتراپی می‎توانند درمان شوند شامل: احساس درد در قسمت‎های مختلف بدن بر اثر عوارض شغلی و کار با کامپیوتر، آسیب‎های ورزشی، بیماری‎های مربوط به پوست و آسیب‎های پوستی مانند سوختگی، بیماری‎های تنفسی و افرادی که دارای مشکلات قلبی عروقی هستند، می‎باشد.

 

معرفی درمان‎های به کار گرفته شده توسط فیزیوتراپ در منزل

روشهای درمانی که با پیشرفت تکنولوژی توسط فیزیوتراپ در منزل می‌‎تواند به کار گرفته شود، مدالیته نام دارد. در ادامه به معرفی انواع روش‎‌های نوین درمانی توسط فیزیوتراپ خواهیم پرداخت.
 

• استفاده از صندلی کوادر
این صندلی برای درمان عضلات زانو و کاهش درد در آن‎ها طراحی شده و در اختیار فیزیوتراپیست‎‌ها قرار گرفته است. که با تغییر زوایای اهرم‎‌های صندلی، برای تقویت عضلات ران نیز می‌توان از آن استفاده کرد.
 

توپ‎های مدیسین و سوییس
این نوع توپ‎ها، بیشتر در ورزش‎های بدنسازی و برای تقویت عضلات استفاده می‌‎شود که می‌تواند مورد کاربرد فیزیوتراپ‎ها نیز قرار بگیرد. جنس این توپ‎ها سفت و چرمی بوده و داخل آن را شن و هوا تشکیل داده است.  در خدمت فیزیوتراپی سالمندان در منزل، فیزیوتراپی پا در منزل،‌ فیزیوتراپی بیمار ام  اس در منزل و ... از این ابزارها استفاده می‌شود. برای ثبت رایگان درخواست کلیک کنید. 

دکمه تماس برای ثبت رایگان درخواست

• تردمیل و دوچرخه‌‎ی ثابت
 

• استفاده از پارالل
دستگاه پارالل از چند میله‎‌ی موازی تشکیل شده که برای تقویت عضلات و تقویت قوه‌‎ی حرکتی بیمار از آن‎ها استفاده می‎‌شود.
 

دستگاه سی پی ام
نوعی صندلی که از آن برای درمان خشکی مفاثل شانه و زانو استفاده می‎شود. از علل خشکی مفاصل شانه می‎توان به بیماری‎های التهابی و عفونی مفاصل، آرتروز گردن، کم تحرکی مفاصل و شکستگی آن‎ها اشاره کرد.
 

میز تیلت یا TITT TABLE
نحوه‎‌ی استفاده از میز، به نوع درمان فیزیوتراپ بستگی خواهد داشت.
 

استفاده از درمان‎های دستی مانند ماساژ و کشش
 

استفاده از دستگاه بادکش
بادکش یکی از دستگاه‎های رایجی است که عموم افراد برای کاهش درد در عضلات از آن، در منزل خود استفاده می‎کنند. این دستگاه با افزایش دادن جریان خون در افراد، موجب کاهش التهاب در عضلات می‎‌شود.

کارشناسان هومکا به سوالات و ابهامات شما در مورد انواع خدمت فیزیوتراپی در منزل پاسخ خواهند داد. 

دکمه تماس برای مشاوره رایگان

درمان به روش میکروویو و شورت ویو دیاثرمی
از این دو دستگاه برای ارسال امواج الکترومغناطیسی به داخل بدن جهت ایجاد گرما در آن‎ها استفاده می‎شود که با گرم کردن بافت‎های زیر پوستی بدن، موجب کاهش درد و التهاب در آن‎ها می‎شود.
 

اولتراسوند
نوعی درمان به وسیله‎‌ی ارسال موج با فرکانس پایین به قسمت‎های مختلف بدن محسوب می‎‌شود.
 

مگنت تراپی
استفاده از آهنربا برای تحریک میدان‎‌های مغناطیسی عضلات و کاهش التهاب در آن‎ها مگنت تراپی نام دارد.
 

یخ درمانی یا آیس
گذاشتن کمپرس یخ، و در کنار آن گرما درمانی ،موحب بهتر جریان یافتن خون و کاهش درد خواهد شد. در سایت خط سلامتی(Health Line) در مورد سرما و گرمادرمانی اینطور می خوانیم:

ما برای کاهش درد آرتریت یا عضلات کشیده شده از  کیسه‌های یخ یا پدهای گرم کننده استفاده می‌کنیم. این روش درمانی در بسیاری از مواقع بسیار مقرون‌به‌صرفه است. نکته مهم این است که بدانیم چه زمانی باید از سرما و چه زمانی باید از گرما استفاده کنیم. در برخی شرایط حتی می‌توان از هر دو روش بهره برد. در یک قاعده کلی، از یخ برای جراحات یا درد حاد‌، همراه با التهاب و تورم استفاده می‌شود. در حالیکه برای رفع درد یا سفتی عضلات از گرما استفاده خواهد شد. 

 

بیو فیدبک
فیزیوتراپ با اتصال این دستگاه به بدن بیمار، میتواند در مورد علایم زیستی قسمت‎های مختلف بدن نظر داده و آن‎ها را تحت درمان قرار دهد.
 

شاک ویو
در روش شاک ویو، فیزیوتراپ با استفاده از دستگاه‌‎های مخصوصی که دارد، از امواج مکانیکی برای درمان درد‎های اسکلتی و عضلانی استفاده می‎‌کند.
 

ویبریشین
این روش که در باشگاه‌‎ها برای کاهش وزن از آن استفاده می‎‌شود، با ایجاد حرکت در بدن بیمار، موجب افزایش جریان خود در رگ ها و کاهش درد و التهاب در بدن می‎‌شود.
 

روش‎های درمانی ای پی اس، اف ای اس و آی دی سی
 

درمان به روش درای نیدلینگ
این روش که همان درمان با استفاده از سوزن خشک نیز نام دارد، یکی از روش‌های درمانی در فیزیوتراپی است که با هدف درمان اسپاسم و گرفتگی عضلانی، مورد توجه بسیاری از پزشکان قرار گرفته است.
 

استفاده از هات پک
هات پک، کیسه‎‌ی مخصوصی است که دارای آب گرم و مربوط بوده و در هر کدام از نواحی بدن که گذاشته شود، موجب بهبود گردش خون در آن خواهد شد.
 

روش اینترفرینشیال
نوعی درمان به روش تولید جریان متناوب سینوسی و ارسال آن به داخل بدن برای کمک به کاهش در می‎‌باشد.
 

تنسی TENS، فانکشنال فارادیک
درمان به وسیله‎‌ی دستگاه تنس به این صورت است که در آن با اعمال تحریکات الکتریکی روی پوست بیمار، موجب تحریک عصب قسمت‎‌های مختلف بدن شده و باعث افزایش گردش خون، کاهش التهاب و آزاد سازی اندورفین در بدن می‌شود.

فیزیوتراپی در منزل پردیس

 

مزایای انجام فیزیوتراپی در منزل پردیس چیست؟

وجود مزیت‎‌های مختلف، باعث شده تا افراد تصمیم به انجام فیزیوتراپی در خانه خود داشته باشند. در ادامه به معرفی مزایای فیزیوتراپی در منزل پردیس خواهیم پرداخت.
 

ایجاد صمیمیت مابین پزشک و بیمار در منزل
حضور فیزیوتراپ در منزل بیمار، در طول فیزیوتراپی می‎تواند باعث ایجاد صمیمیت و همدلی ما بین بیمار و فیزیوتراپ شده و بر روحیه وی تاثیر مثبت بگذارد. به خصوص برای سالمندان و کودکان، میتواند بسیار کمک کننده باشد.
 

کاهش هزینه‎‌های رفت و آمد به مراکز درمانی
 

• صرفه جویی در وقت
در صورت حضور پزشک در منزل بیمار، فرد نیازی به منتظر ماندن در صفوف طولانی انتظار مراکز درمانی نخواهد داشت و علاوه بر آن، هیچ ترافیکی را در بیرون از منزل برای رسیدن به مطب فیزیوتراپ تحمل نخواهد کرد.
 

• کاهش زحمت بیمار برای رفتن به مراکز درمانی
اصولا بسیاری از افرادی که نیاز به فیزیوتراپی پیدا می‎‌کنند دارای مشکلات حرکتی بوده و یا به علت کهولت سن، امکان رفت و آمد دائم به مراکز درمانی را ندارند. طبیعی است که حضور پزشک در منزل برای اینگونه افراد می‌تواند بسیاری مفید باشد.
 

• امکان همراه شدن سایر اعضای خانواده با فیزیوتراپ
در صورت نیاز، یکی از اعضای خانواده در منزل می‌تواند جهت انجام دادن تمرینات ورزشی به کمک فیزیوتراپ رفته و شما را در بهبودی هرچه سریعتر یاری کند.
 

صرف مدت زمان بیشتر با بیمار
هنگامی که فیزیوتراپ تنها شما را فیزیوتراپی می‎کند، می‌تواند زمان و توجه زیادی را صرف درمان بیمار کرده و بدون هیچ عجله‌‎ای، تمام مراحل درمان را انجام دهد. این در صورتی است که بیمار با حضور در مراکز درمانی، بیشتر از مدت زمان تعیین شده نمی‌تواند تحت درمان قرار بگیرد. همین حالا می‌توانید درخواست خود را به صورت رایگان در سایت هومکا ثبت کنید. 

ثبت رایگان درخواست فیزیوتراپی در منزل

• امکان کنترل وضعیت تغذیه بیمار در منزل
پزشک با مشاهده‎ی شرایط و وضعیت تغذیه‎‌ی بیمار، میتواند وی را برای داشتن زندگی سالم تر راهنمایی کند.
 

• ارائه‎‌ی تمرینات مختلف در محیط منزل
پزشک با مشاهده‎ی محیط و اطراف منزل بیمار می‎تواند ورزش‎ها و تمرینات متناسب با آن را به وی ارائه دهد.
 

• در امان ماندن از بیماری‎‌های واگیردار بیرون از منزل
با وجود ویروس شایع کرونا، در بیرون از منزل، امروزه اولویت افراد در خانه ماندن است که حضور فیزیوتراپ در منزل پردیس، می‎تواند موجب مصون ماندن فرد از بیماری شده و این امکان را برای وی فراهم کند.

فیزیوتراپی در منزل پردیس

 

فیزیوتراپی در منزل پردیس با هومکا

پردیس یکی از شهر‎های پرجمعیت استان تهران محسوب می‌‎شود که امروزه مورد توجه بسیاری از مردم تهران قرار گرفته به این جهت که به این شهر نقل مکان کنند. حضور فیزیوتراپ در منزل، توسط هومکا در این شهر، خدمتی است که موجب رضایت مردم این شهر و فراهم کردن راحتی آنان گردیده است. در صورتی که شما نیز یکی از ساکنین این شهر محسوب می‌‎شوید، می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه‎‌ی خدمت فیزیوتراپی در منزل پردیس، از طریق شماره‌ی ۰۲۱۶۷۳۷۱ با مشاورین ما در هومکا تماس گرفته و راهنمایی‎‌های لازم را دریافت کنید. همچنین می‌توانید از طریق مراجعه به وبسایت هومکا درخواست خود را ثبت و نهایی نمایید.

دسترسی سریع

سوالات متداول

آیا هومکا مجوز‌های لازم را برای انجام فیزیوتراپی در منزل در اختیار دارد؟
بله. نام شرکت ما سفیران سلامت سپینود است و با برند هومکا در حال فعالیت هستیم. مجوز مورد نیاز برای انجام چنین فعالیتی «مجوز ارائه خدمات و مراقبت‌های بالینی در منزل» است که مجموعه‌‌ی هومکا آن را کسب کرده است.
چقدر طول می‌کشد تا فیزیوتراپی نتیجه دهد؟
در پاسخ به این پرسش که سرعت اثر بخشی ناشی از تمرین‌های فیزیوتراپی چقدر است باید بگوییم که بستگی به میزان آسیب و جراحت دارد. صدمات کوچک ممکن است دو الی سه جلسه نیاز به فیزیوتراپی داشته باشند. صدمات وارد شده به بافت نرم می‌تواند قدری بیشتر به طول انجامیده و ۶ الی ۸ هفته نیاز به جلسات فیزیوتراپی داشته باشند. و در نهایت برای آسیب ‌های جدی ممکن است از ۲ ماه تا چند ماه درمان فیزیوتراپی طولانی شود که این زمان کاملاَ بستگی به میزان پیشرفت حاصل شده دارد.
هر چند وقت یک بار باید تمرین‌های فیزیوتراپی را انجام دهید؟
بهترین توصیه این است که به تجویزهای فیزیوتراپیست خود گوش دهید اما تمرین‌ها باید در ابتدا برای ۲ الی ۳ بار انجام شوند. این مقدار تکرار به ماهیچه‌ها اجازه می‌دهد تا حافظه ای که آنها برای اجرا کردن نقششان به آن نیاز دارند را توسعه دهند.
آیا باید فیزیوتراپی را روزانه انجام دهم؟
سعی کنید ماهیچه‌های خود قوی کنید. بهتر است تا تمرین‌های مربوط به ماهیچه‌ها را یک روز در میان انجام دهید چرا که در این صورت ماهیچه‌ها فرصت کافی را برای ریکاوری خواهند داشت. اگر به صورت روزانه تمرین کنید ماهیچه‌های شما فرصت لازم را برای استراحت نخواهند داشت و شما به اندازه ای که مورد انتظار است پیشرفت نخواهید داشت.
آیا برای انجام فیزیوتراپی نیاز به تجویز یک پزشک دارم؟
خیر شما می توانید بدون یک ارجاع پزشک مستقیماَ به یک فیزیوتراپ مراجعه کنید.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل
interpretation-icon

تفسیر رایگان CRP

mg/L