فیزیوتراپی در منزل افسریه
خانه
مقالات
فیزیوتراپی در منزل افسریه

فیزیوتراپی در منزل افسریه

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/02/11
با این تکنیک به پیشواز سلامتی بروید!
اگر از درد و آسیب‌های مفصلی، عضلانی یا عصبی رنج می‌برید برای استفاده از خدمات فیزیوتراپی یک لحظه هم تردید نداشته باشید. این شیوه درمانی به شما کمک می‌کند تا قدرت، انعطاف و استقامت عضلات و مفاصل خود را به دست آورید و در عین حال آن را حفظ کنید. در طی آن قرار نیست از تزریق یا جراحی استفاده شود. شما هستید و بدنتان! مقاله زیر خدمت فیزیوتراپی در منزل را به شما معرفی خواهد کرد.
مشاوره رایگان
هنوز تصمیم نگرفتید؟ نگران نباشید. می‌توانید اطلاعات خود را بفرستید و مشاوره رایگان بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فیزیوتراپی یکی از شاخه‌های علم پزشکی می‌باشد که می‌تواند به درمان بیماران مبتلا به ضعف‌های حرکتی بپردازد. در واقع فیزیوتراپی در بهبود و ارتقا کیفیت زندگی تاثییر به‌سزایی دارد و با کاهش عوارض بیماری‌ها، درمان آنها و با از بین بردن عوامل محدودکننده در زمینه‌های حرکتی و کنترل و کاهش درد بیمار زندگی راحت و بدون دردسری را برای بیمار فراهم می‌سازد. از فواید فیزیوتراپی می‌توان به مواردی مانند: کاهش و از بین بردن درد، بهبود شرایط جسمی پس از سکته‌ها، بهبود آسیب‌های ورزشی، پیشگیری از برخی جراحی‌ها، کنترل مشکلات مرتبط با پیری، حفظ تعادل بدن و... اشاره کرد. در ادامه به فواید و مزایای فیزیوتراپی در منزل شرق تهران می‌پردازیم. پرسش‌های خود را در این زمینه از متخصصان هومکا بپرسید. 

دکمه تماس برای مشاوره رایگان

 

مزایای فیزیوتراپی درمنزل افسریه

سالمندان، افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، افرادی که مشکلات حرکتی دارند و افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند به مطب و کلینیک‌های فیزیوتراپی مراجعه کنند می‌توانند از خدمت فیزیوتراپی در منزل افسریه بهره ببرند. فیزیوتراپی سالمندان در منزل موجب آرامش خاطر آنها می‌شود. بالطبع آرامش محیط خانه و همراهی اعضای خانواده غیر قابل مقایسه با مطب و محیط آنجاست؛ فردی که در منزل تحت درمان قرار می‌گیرد بهبودی سریع‌تری خواهد داشت و چون فیزیوتراپیست دغدغه‌های درون مطب را ندارد رسیدگی به بیمار بهتر و دقیق تر خواهد بود؛ علاوه‌بر این‌ها امروزه که شیوع ویروس کرونا موجب نگرانی تمامی افراد جامعه شده است، محیط پاکیزه‌ی منزل بهترین مکان برای انجام فیزیوتراپی خواهد بود چرا که خطر آلوده شدن به انواع ویروس‌ها در مطب و ابتلا به بیماری‌های واگیر دیگر را به دنبال ندارد.

فیزیوتراپی در منزا افسریه

 

چه کسانی به فیزیوتراپی در منزل افسریه نیاز دارند؟

همانطور که می‌دانید افرادی که نیازمند خدمت فیزیوتراپی می‌باشند اکثرا کسانی هستند که مشکلات مزمن حرکتی دارند و نمیتوانند به راحتی به مراکز و کلینیک‌های فیزیوتراپی مراجعه کنند. هومکا با ارائه‌ی خدمت فیزیوتراپی در منزل افسریه باعث شده که بیماران تنها با یک تماس تلفنی این خدمت را درمنزل دریافت کنند.افرادی که دچار صدمات دست و پا شده‌اند(صدماتی مانند: شکستگی استخوان، رگ به رگ شدن و یا کبودی)، بیماران دچار سکته‌ی مغزی، بیماران مبتلا به انواع فلج  اندام‌ها، بیماران تنفسی، بیماری‌های عصبی، انواع کمردرد، آسیب‌های وارد شده به رباط‌ها، ورم مفاصل، گرفتگی گردن و... می‌توانند با فیزیوتراپی به درمان بیماری خود بپردازند.

 

فیزیوتراپی در منزل افسریه توسط چه کسانی انجام می‌شود؟

فیزیوتراپی نیز مانند هر حرفه‌ی دیگر نیازمند دانش تخصصی در زمینه‌ی خود می‌باشد. انجام این کار تخصصی کار هرکسی نیست و باید توسط فرد کاربلد و ماهر این حرفه صورت بگیرد. تیم هومکا با داشتن کادری مجرب و متخصص در زمینه‌ی فیزیوتراپی به یاری شما همشهریان عزیز می‌شتابد و با اعزام بهترین و ماهرترین فیزیوتراپیست‌ها به منزل شما در تمامی نقاط افسریه تا بهبودی کامل بیمار، با شما همراه خواهد بود. ما تنها یک کلیک با شما فاصله داریم!

ثبت رایگان درخواست فیزیوتراپی در منزل

 

انواع خدمات فیزیوتراپی در منزل افسریه

خدمات فیزیوتراپی درمنزل افسریه به صورت های مختلفی انجام می‌شود که در این بخش به توضیح آن‌ها میپردازیم:

مانوال تراپی یا درمان دستی
درمان دستی یکی از شاخه‌های دانش فیزیوتراپی می‌باشد، که به درمان اختلالات حرکتی وعملکردی سیستم حرکتی بدن می‌پردازد. این روش اغلب با ماساژ و فن جا‌به‌جا  کردن ستون فقرات اشتباه گرفته می‌شود. که این روش‌ها برخلاف منوال تراپی هیچ اساس علمی و پزشکی ندارند. درمان دستی در زمینه‌های مختلف پزشکی، از جمله عصب‌شناسی، ارتوپدی، روماتولوژی و توانبخشی کاربرد دارد.مانوال‌تراپی یا همان درمان دستی هنگامی که توسط پزشک ماهر و یا فیزیوتراپیست کاربلد انجام شود موجب بهبود اختلالات سیستم اسکلتی عضلانی خواهد شد. 

تراکشن
تراکشن یا کشش ستون فقرات یک روش درمانی می‌باشد که توسط متخصصین فیزیوتراپی انجام می‌شود. این روش برای درمان مشکلات مربوط به کمر و گردن به کار می‌رود و فشار وارد شده بر روی دیسک‌ها و شاخه‌های عصبی را کاهش می‌دهد. این روش موجب تسکین فوری درد بیمار می‌شود به طوری که بیمار روی تختی که دارای فوم‌های غلطکی است می‌خوابد و با کشش عضلات و حرکت روی غلتک ها عضلات کمر ماساژ داده می‌شوند. انجام این کار حدود یک ربع طول می‌کشد اما موجب درمان گرفتگی عضلات کمر،گردن و گیر افتادگی عصب‌ها خواهد شد.مشکلاتی مانند: بیرون‌زدگی دیسک، گیرافتادگی عصب‌ها، بیماری‌های مفصلی، گیرافتادگی شاخه‌های عصبی در ستون فقرات، سیاتیک، بیماری‌های فرسایشی مفاصل، درد پا و زانو،عارضه‌ی سر و گردن به جلو و... با تراکشن درمان خواهند شد. در واقع تراکشن فشار وارده بر عصب ها و عضلات را کاهش داده و موجب بهبودی بیمار خواهد شد.

ورزش درمانی
ورزش درمانی به مجموع تمرین‌های خاص و برنامه‌ریزی شده‌ای گفته می‌شود که برای اصلاح و درمان مشکلات حرکتی ایجاد شده انجام می‌گیرد. این روش روشی بدون درد و بسیار راحت می‌باشد که تنها با انجام تمرین‌های ورزشی مخصوص موجب بهبود ناتوانی جسمی فرد بیمار خواهد شد. اولین هدف این روش کاهش درد و التهاب است. هدف دوم به دست آوردن دامنه‌ی حرکتی، بازیابی و حفظ  قدرت و نیرو، افزایش انعطاف پذیری و استقامت، تعادل و بهبود جریان خون می‌باشد. هدف آخر بهبود تمامی مشکلات حرکتی و دستیابی به  توان حرکتی کامل بدون هیچ گونه احساس درد و ناراحتی خواهد بود. ورزش درمانی به بیماران مبتلا آرتروز، مشکلات مربوط به کمر، مشکلات مفصلی، شکستگی‌های استخوان و بیماری های سیستم عصبی، کمک می‌کند که به صورت کوتاه مدت و یا بلند مدت سلامتی خود را به دست آورند. 

با کلیک بر آیکون زیر می‌توانید از خدمت فیزیوتراپی گردن در منزل، فیزیوتراپی لگن در منزل، فیزیوتراپی کمر در منزل و ... بهره ببرید.  

دکمه تماس برای ثبت رایگان درخواست

آب درمانی و ورزش در آب
آب درمانی، به انجام حرکات ورزشی در آب گفته می‌شود،که برای تقویت عضلات ضعیف شده انجام می‌شود. افراد آسیب دیده، کم توان، افراد مبتلا به آرتروز گردن وزانو، دیسک کمر و یا افرادی که تعویض مفصل داشته‌اند میتوانند از این روش برای بهبود و کاهش درد بهره ببرند. آب درمانی برای کاهش اختلالات اسکلتی عضلانی، اختلالات عصبی عضلانی، بهبود انعطاف‌پذیری عضلات، بهبود قدرت عضلات و مفاصل، کاهش درد و التهابات حاد و مزمن، کاهش اسپاسم عضلات، کمر درد و...    بسیار مفید خواهد بود. به دلیل نیروی رانش آب، زمانی که بدن فرد تا گردن داخل آب باشد، آب نود درصد وزن فرد را از بین می‌برد و در نتیجه فشار وزن بدن، بر روی مفاصل و استخوان‌های بدن به طور چشم‌گیری کاهش می‌یابد. در واقع بیمار به جای فرود آمدن بدن با تمام وزن بر روی زمین، فقط به روی ده درصد از وزن خود می‌ایستد که این کار موجب کاهش فشار بر روی عضلات و مفاصل شده و میزان آسیب‌های وارد شده بر بدن را به طور چشم گیری کاهش می‌دهد. 

سرما درمانی
سرما درمانی موجب کاهش درد و تورم و حساسیت می‌شود. این روش  برای درمان جراحت های تازه معجزه میکند و در کاهش درد و خونریزی تاثیر به‌سزایی دارد. سرما موجب کاهش جریان خون وکاهش فعالیت های عصبی ناحیه‌ی تحت درمان خواهد شد، درنتیجه انتقال درد از محل آسیب دیده به مغز کندتر خواهد شد و بیمار درد کمتری را احساس خواهد کرد. کمپرس سرد، اسپری سرد کننده، وان یخ، وان آب سرد، یخ پیچیده شده در حوله، ژل یا لوسیون سرما درمانی، ماساژ یخ و بسته‌ی یخ روش‌هایی است که در سرما درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در سایت خط سلامتی(Health Line) در مورد سرمادرمانی بیشتر بخوانید:

سرما درمانی به کاهش جریان خون در یک ناحیه خاص از بدن کمک می‌کند. این امر منجر به کاهش شدت التهاب و تورم در اطراف مفصل یا تاندون خواهد شد. این شیوه درمانی به طور موقت فعالیت عصبی را  کم می‌کند. به این ترتیب بیمار  احساس آرامش خواهد داشت. 

برای سرما درمانی روش‌های مختلفی وجود دارد:

  • استفاده از بسته‌های یخ یا  ژل‌های منجمد
  • اسپری‌های مایع خنک کننده
  • ماساژ یخ
  • حمام های یخی

 ✔ گرما درمانی
از این روش برای درمان دردهای شدید و مزمن، به خصوص دردهای مربوط به تنش‌های عضلانی یا اسپاسم می‌باشد. گرما درمانی با گسترش عروق خونی و افزایش جریان خون به سمت پوست باعث شل شدن عضلات سطحی و کاهش اسپاسم عضلانی خواهد شد. از گرما درمانی برای درمان اسپاسم عضلانی، کمر درد، دردهای عضلانی در گردن، دردهای ناحیه‌ی شانه، دردهای پا و لگن و... استفاده می‌شود.  

فیزیوتراپی در منزل افسریه

اولتراسوند
امواج اولتراسوند با نفوذ به بافت‌های نرم بدن مانند:عضلات،تاندون‌ها،مفاصل و رباط‌ها، با گرمادهی عمیق به این نواحی باعث کاهش ورم و التهاب مزمن این نواحی خواهد شد. ازامواج اولتراسوند برای جلوگیری از ایجاد چسبندگی و افزایش انعطاف پذیری بافت‌ها استفاده می‌شود به‌طوریکه  امواج موجب لرزش سلول‌ها دربافت‌های زیرپوستی خواهد شد و با لرزش این سلول‌ها و گرما‌ی عمقی گردش خون افزایش یافته، عمل ترمیم بافت و کاهش چسبندگی سریعتر رخ خواهد داد.از اولتراسوند برای ترمیم بافت‌ها،تسکین درد، افزایش جریان خون عمقی، کمک به شکستگی‌های خفیف، برطرف کردن جای اسکار، کاهش التهاب و افزایش انعطاف پذیری بافت‌ها، استفاده می‌شود. 

تحریک الکتریکی
فیزیوتراپیست‌ها از تحریک الکتریکی برای کاهش دردهای مزمن استفاده می‌کنند، به‌طوریکه الکترودها روی پوست ناحیه‌ی درد بیمار گذاشته می‌شود و با ارسال جریان الکتریکی از پوست به عصب‌های بدن و تحریک عصب‌ها دردهای مزمن کاهش یافته و بیمار هیچگونه دردی را احساس نخواهد کرد. فیزیوتراپیست متناسب با شدت درد و ناحیه‌ی آن شدت جریانات الکتریکی را تنظیم می‌کند. 

شل کردن میوفاسیال
درفیبرهای استخوانی عضله یک گره کوچک یا یک توپ محکم و ملتهب تشکیل می‌شود که با لمس آن نقطه احساس درد ایجاد می‌شود. درمان این مشکل با فشار مستقیم و ماساژ دادن و مالش آن نقطه انجام می‌گیرد.نرم کردن این نقطه با ورز دادن باعث می‌شود که مایعات مجددا وارد آن ناحیه شده و بافت را بهبود ببخشند.

برای ثبت رایگان سفارش فقط به یک کلیک نیاز دارید.

ثبت رایگان درخواست فیزیوتراپی در منزل

 

فیزیوتراپی در منزل افسریه با هومکا

در صورتی که به خدمات فیزیوتراپی در منزل افسریه نیاز دارید، می‌‌توانید روی هومکا حساب کنید. مجموعه‌‌ی هومکا به کمک فیزیوتراپیست‌‌های متخصص و دوره‌دیده، تلاش می‌‌کند تا در این مسیر همراه شما بوده و تجربه‌‌ی دل‌نشینی را برای شما بیافریند. برای ثبت درخواست کافیست با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ تماس بگیرید یا بر روی دکمه‌‌ی ثبت رایگان درخواست کلیک کنید.

دسترسی سریع

سوالات متداول

منظور از منوال تراپی چیست؟
منوال تراپی یا درمان دستی یکی از تکنیک‌های مدرن فیزیوتراپی است. در طی آن متخصص سعی می‌کند تابا حرکات دست بر روی بدن بیمار،‌ مفاصل و عضلات آسیب‌دیده را درمان نماید.
سرما درمانی چگونه به کاهش درد کمک می‌کند؟
هوای سرد باعث کاهش جریان خون در ناحیه آسیب‌دیده خواهد شد. به همین دلیل درد تسکین می‌یابد.
آیا فیزیوتراپی در درمان دردهای زانو موثر است؟
درد زانو انواع مختلفی دارد. درمان‌های فیزیوتراپی زمانی موثر هستند که توسط متخصص و به موقع اجرا شوند. در هر حال اگر تکنیک‌های فیزیوتراپی منجر به درمان کامل نشود، از شدت یافتن بیماری جلوگیری خواهد کرد.
آیا سالمندان می توانند از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده کنند؟
بله. کهولت سن با ناتوانی حرکتی همراه است. تمرینات فیزیوتراپی در تقویت عضلات و مفاصل سالمندان موثر است.
برای استفاده از خدمت فیزیوتراپی در منزل چکار باید کرد؟
فقط کافی است به سایت هومکا مراجعه کرده و بر روی دکمه ثبت رایگان درخواست کلیک کنید.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل
interpretation-icon

تفسیر رایگان CRP

mg/L