تست کرونا کودکان در منزل
خانه
مقالات
تست کرونا کودکان در منزل

تست کرونا کودکان در منزل

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/08
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه قیمت‌ها در هومکا شفاف و مشخص هستند.
تست کرونا کودک خود را در منزل و با خیال آسوده انجام دهید!
توصیه ما به شما انجام تست کرونا کودکان در منزل است زیرا کودکان با مشاهده محیط بیمارستان به طور طبیعی دچار نگرانی و اضطراب می‌شوند؛ لذا اجرای آن در خانه حس امنیت بیشتری را به آنها منتقل می‌کند و همچنین او را از فضاهای درمانی آلوده در امان نگه می‌دارد

علائم کرونا در کودکان چیست؟

در این بخش، به سه سوال پرتکراری که در مورد کرونای کودکان داشتید، پاسخ می‌دهیم: ۱) چه زمانی باید برای انجام تست کرونا برای کودک خود، اقدام کنیم؟ ۲) مزایای انجام تست کرونا در منزل برای کودکان چیست؟ ۳) در صورتی که نتیجه تست کرونای کودک مثبت شد، چه باید کرد؟
podcast poster

آیا به این موضوع فکر کرده‌اید که کرونا با کودکان چگونه برخورد می‌کند؟ آیا بدن آنها آمادگی بیشتری در دریافت این ویروس دارد؟ اگر کودک یا نوزادی دارید که سلامت آنها برای شما مهم است، در این مقاله همراه ما باشید. ممکن است به تازگی شاهد برخی از علائم سرماخوردگی در کودک خود باشید، نگران نباشید. تست کرونا در منزل شما را از افکار پریشان رها می‌کند.

معمای حل‌نشده‌ ویروس کرونا همچنان دنیا را درگیر خود کرده است. تمامی رسانه‌ها کوچک‌‌ترین اخبار و دستاوردهایی را که مربوط به تولید واکسن کرونا باشد، به صورت مرتب پخش می‌کنند. در این صورت همه ما متوجه تغییرات این ویروس نادیدنی در جهان و آثار آن در بیماران شده‌ایم.

با این حال تنها و مطمئن‌ترین راه برای در امان ماندن از ویروس کرونا استفاده از ماسک‌های استاندارد و مایع ضد‌عفونی‌کننده است. اما چطور باید سلامت کودکان خود را در این شرایط حفظ کنیم؟ آیا تست کرونا برای کودکان هم انجام می‌شود؟ قصد داریم در مقاله پیش رو به این موضوع بپردازیم و در این زمینه به دانسته‌های شما بی‌افزاییم. در این مسیر با ما همراه باشید. برای ورود به صفحه ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل بر روی عکس زیر کلیک کنید.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

فواید تست کرونا کودکان در منزل

در میان مردم جامعه خانواده‌هایی هم هستند که ممکن است چند فرزند خردسال داشته باشند. بازیگوشی بچه‌ها هراس پدر و مادر را در انتقال ویروس کرونا افزایش می‌دهد. شاید با مشاهده آبریزش بینی یا عطسه‌های پی‌در‌پی نگران کودک خود شوید که مبادا به کووید ۱۹ آلوده شده باشد. در این موقعیت سوالی که برای بسیاری از والدین پیش می‌آید این است که آیا لازم است کودکان برای کرونا تست شوند؟ سایت کودکان سالم (Healthy Children) در این رابطه می‌گوید:

به طور کلی ، کودکان و نوجوانانی که علائم کووید-۱۹ را دارند باید بدون تاخیر آزمایش شوند تا مشخص شود که آیا عفونت فعال دارند یا خیر. این امر به ویژه اگر آن‌ها به طور حضوری در مدرسه، ورزش یا کلاس‌های دیگر مشاركت داشته باشند ، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

برای کودکانی که از نزدیک با فرد مبتلا به کووید-۱۹ برخورد کرده اند اما علائم عفونت ندارند، بهتر است حداقل ۴ روز  منتظر بمانید. تماس نزدیک به این معناست که در مدت ۲۴ ساعت گذشته با فردی که بیماری  کووید-۱۹ او تایید شده است و یا احتمال ابتلا را دارد  کمتر از ۶ فوت و در مجموع حداقل به مدت  ۱۵دقیقه در تماس بوده باشید.

در این موارد باید شک را جایز بدانید و به دنبال اثبات یا رد احساس نگرانی خود برای کودک باشید. بدون شک زمانی که در این افکار غرق شده‌اید، با خود می‌اندیشید که رفتن به آزمایشگاه احتمالا خطر بیشتری خواهد داشت. پس بهتر است آزمایشگاه را به منزل خود بیاورید! بله! تست کرونا کودکان در منزل شما را از نگرانی سرایت آلودگی‌ها به کودک دور می‌کند.

علاوه‌بر‌این چنانچه نتیجه آزمایش مثبت شد، این امکان را دارید آن را از افراد دیگر یا هم‌بازی‌هایش دور نگه دارید و بیماری را کنترل کنید. مسئله‌ای که بیش از موضوع کرونا در این بین اهمیت دارد، اضطراب روانی کودک است. برای ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل کودکان بر روی دکمه تماس زیر کلیک کنید.

call button submit

بدین سبب آزمایش کرونا کودکان در خانه نه تنها آنها را وارد محیط بیمارستانی و استرس‌آور نمی‌کند بلکه زودتر هم نتیجه می‌دهد زیرا نیاز به انتظار در نوبت‌های طولانی نیست. آنها به اندازه افراد بزرگسال درکی از مسائل پیرامون و خطر این ویروس ندارند و تزریق احساس اضطراب به آنها فقط کار را خراب‌تر می‌کند.

تست کرونا کودکان در منزل

 

ضرورت انجام تست کرونا کودکان در منزل

همانطور که آگاهی دارید کودکان مانند افراد بزرگسال با مسایل برخورد نمی‌کنند و درک زیادی از این موارد ندارند. قطعا شما به عنوان پدر و مادر محافظ کودک خود در شرایط بحرانی هستید و باید مراقب آنها باشید. گاهی کودکان علائم را جدی نمی‌گیرند یا حتی ممکن است آن را از شما پنهان کنند.

برخی از کودکان با بدخلقی یا گریه حتی خوابیدن آن را نشان دهند؛ از این رو باید نسبت به علائم ویروس کرونا در فرزند خود هوشیار باشید. اگر مشکوک به نشانه‌های کرونا در بدن کودک خود شدید، از تست کرونا کودکان در منزل غافل نشوید.

اشتباهی که در بعضی از خانواده‌ها انجام می‌شود را شما تکرار نکنید و مطلقا دارویی به فرزند خود ندهید. دردهای جسمانی کودک را بدون افکار وسواس‌گونه جدی بگیرید. طبق بررسی‌های آماری که در بین کودکان مبتلا به کرونا انجام شده است، یکی از نشانه‌های مهم اسهال یا استفراغ است.

بر اساس شمار نشانه‌هایی که در کودکان مبتلا به کرونا به دست آمده، تنگی نفس در آنها زیاد مشاهده نشده است. با این حال هیچ‌گونه قطعیتی برای علائم در این آمارها نیست؛ زیرا قسمت دوم این آمار خبر از فوت کودکان کرونایی می‌دهد؛ پس علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد. برای ورود به صفحه ثبت رایگان درخواست تست کرونا کودکان در منزل بر روی عکس زیر کلیک کنید.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

چه زمانی برای انجام تست کرونا کودکان در منزل مناسب است؟

در قسمت قبل به لزوم انجام آزمایش تشخیصی کووید ۱۹ در کودکان پرداختیم ولی زمان انجام آن را چطور باید درباره کودک بفهمیم؟ این سوال احتمالا پرسش خیلی از خانواده‌هاست؛ بنابراین به نشانه‌هایی که در ادامه این بخش مطرح می‌کنیم، توجه کنید.

✔ کودک شما دچار ضعف جسمانی شده باشد

✔ احساس درد هنگام نفس کشیدن در ناحیه قفسه سینه ممکن است نشانه عفونت ویروس کرونا باشد

✔ اضطراب، پریشانی و دردهای شکمی که کودک را بی‌تاب کرده است

✔ کودک شما بیش از اندازه خواب است یا بیمار به نظر می‌رسد

✔ دردهای شدید در ناحیه چشم و سر نشانه دیگری از ابتلا به ویروس کروناست

در دنباله این مطلب باید بدانید که تنها یکی از نشانه‌های فوق برای تشخیص انجام تست کافی نیست و مشورت با پزشک کمک زیادی به شما می‌کند. دقت کنید در صورت مشاهده علائم شدید می‌بایست با مراقبت‌های ویژه تماس بگیرید و کودک خود را به آنجا منتقل کنید.

 

چگونگی انجام تست کرونا کودکان در منزل

چقدر درباره تست PCR اطلاعات دارید؟ اغلب افراد با شنیدن نام این آزمایش به یاد یک گوش پاک‌کن‌بلند می‌افتند که وارد بینی می‌شود. البته که تست پی سی آر کرونا دردناک است و انجام آن به‌خصوص در کودکان تحمل بیشتری را می‌طلبد.

وظیفه مراقبت از کودکان بر عهده پدر و مادرهاست و اجرای این آزمایش در خانه هنگام مشاهده نشانه‌ها یک تصمیم عاقلانه و منطقی به حساب می‌آید. حسنی که انجام تست کرونا کودکان در منزل دارد، این است که آنها را از فضای بیمارستان و مراکز درمانی آلوده دور نگه می‌دارد. کودکان با مشاهده محیط بیمارستان به طور طبیعی دچار نگرانی و اضطراب می‌شوند؛ لذا اجرای آن در خانه حس امنیت بیشتری را به آنها منتقل می‌کند.

در حال حاضر برای بررسی وجود ویروس کرونا در بدن افراد چه بزرگسال و چه کودک انجام تست پی سی آر است. در این تست نمونه‌‌برداری از مخاط بینی صورت می‌گیرد و در آزمایشگاه طی آنالیزهای مختلف نتیجه مشخص می‌شود. برای آشنایی با نحوه انجام این تست برای کودکان از شما دعوت می‌کنیم تا از فیلمی در رسانه اجتماعی یوتیوب دیدن فرمایید.

دقت در اجرای این تست به میزان زیادی در نتیجه آزمایش تاثیرگذار است. ازجمله دلایلی که خانواده‌ها تست کرونا کودکان در منزل را انتخاب می‌کنند همین مورد است. گوش‌پاک‌کنی که حاوی مخاط بینی یا حلق کودک است، باید در دمایی نگهداری شود که ویروس‌ها تا انتهای آزمایش زنده بمانند. شلوغی بیمارستان‌ها و تعداد زیاد مراجعه‌کنندگان ممکن است نتیجه تست را با خطا نشان دهد؛ اما اجرای آن در منزل این احتمال را به صفر می‌رساند. برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص تست کرونا از متخصصین ما بر روی دکمه تماس زیر کلیک کنید.

call button consult

 

با نتیجه مثبت تست کرونا کودکان در منزل چه باید کرد؟

اکنون می‌خواهیم بدانید اگر برآیند آزمایش کرونا برای کودک مثبت شد، قدم بعدی چیست؟ بدون شک می‌دانید که داروهای بهبود‌دهنده را باید فقط از پزشک دریافت کنید و بدون مجوز دارویی به کودک ندهید. انجام این کار ممکن است ریسک سلامتی کودک را بالا ببرد.
انجام کارهای زیر روند درمان را بهتر پیش می‌برد:

✔ استراحت اولین گام برای التیام درد و افزایش سرعت مداوا به حساب می‌آید؛ بنابراین کودک را ترغیب به استراحت کنید.

✔ نوشیدن مایعات بسیار ضروری و کمک‌کننده است.

✔ ضرورت دارد برای او ماسک بگذارید که دیگران آلوده نشوند. رعایت این امر یکی از بدیهیات است.

✔ اتاق و وسایل کودک را جدا کنید.

✔ روحیه او را تقویت کنید.

✔ احوالش را مرتب جویا شوید و داروها را سر ساعت مشخص به کودک دهید.

تمامی موارد فوق زمانی است که بیماری کودک خفیف بوده و نیازی به تجهیزات پزشکی در درمان نباشد. تست کرونا کودکان در منزل اولین گام در تشخیص بیماری کروناست. در حالتی که وضعیت سلامت کودک قرمز باشد، بستری انجام می‌شود. دستگاه‌های تنفسی و داروهای تزریقی توسط پرستارها برای مداوای کودک صورت می‌گیرند.

تست کرونا کودکان در منزل

 

سخن پایانی درباره تست کرونا کودکان در منزل

این روزها با گذشت مدت زمان زیادی از شیوع کرونا در سراسر جهان هنوز هم این بیماری جزو سوژه‌های مهم اخبار و رسانه‌ها به حساب می‌آید. در میان آماری که تعداد فوتی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، کودکان هم سهم دارند. آمار فوتی‌ها درباره کودکان کمتر از بزرگسالان است؛ ولی میزان مراقبت ما از آنها باید بیشتر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به مقاله‌ی کرونا در کودکان مراجعه نمایید.

اهمیت این مطلب بر کسی پوشیده نیست که همیشه باید پیشگیری را در رأس کارهای خود قرار دهیم و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. با این حال مرکز هومکا متشکل از کادر مجرب بوده که انواع تست کرونا کودکان در منزل را انجام می‌دهد و این سرویس در سطح استان البرز و تهران قابل انجام است. هزینه سرویس‌‌ها در هومکا کاملا شفاف و مشخص شده هستند و آگاهی از این موضوع شما را در تصمیم‌گیری کمک می‌کند.

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

آیا کودکان هم به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند؟
تحقیقات نشان داده است که کودکان نیز به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند اما نسبت به دیگران علائم خفیف‌تری را از خود نشان خواهند داد.
آیا تست کرونا در منزل برای پرواز را هم انجام می‌دهید؟
بله. اگر نیاز به آزمایش کرونا درب منزل برای پرواز یا ایرلاین‌های هوایی را دارید، می‌توانید در درخواست خود این موضوع را مطرح کنید. کارشناسان ما در این زمینه شما را راهنمایی خواهند کرد.
آیا در طی شیوع ویروس کرونا کودکان باید ماسک بزنند؟
سازمان جهانی بهداشت و یونیسف توصیه می کنند که کودکان سنین ۱۲ سال یا بیشتر باید تحت شرایط یکسان مانند بزرگسالان از ماسک استفاده کنند. مخصوصا که این گروه سنی توانایی رعایت فاصله فیزیکی توصیه شده را ندارند.
دوره نهفتگی ویروس کرونا در کودکان چقدر است؟
دوره نهفتگی در کودکان مانند دوره نهفتگی در بزرگسالان است. این دوره، از زمان در معرض ویروس قرار گرفتن تا آشکار شدن اولین علائم ابتلا به ویروس معمولا در حدود ۵ الی ۶ روز است که ممکن است از ۱ الی ۱۴ روز به طول بیانجامد.
ویروس کرونا چه عوارض و اثرات روانشناختی روی کودکان دارد؟
کودکان در شرایط کرونایی ممکن است احساس نگرانی، عصبانیت و یا ترس داشته باشند، و این می تواند شامل انواع ترس باشد که بسیار شبیه به آن چیزی است که بزرگسالان تجربه می کنند. مانند ترس از مردن، ترس از از دست دادن نزدیکان، یا ترس از دریافت درمان های پزشکی. اگر مدارس به عنوان بخشی از مقررات ضروری بسته هستند، کودکان دیگر آن احساس و انگیزه را که در آن محیط داشته اند ندارند، و فرصت کمتری دارند تا در بین دوستان خود باشند.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل