کرونا گرفتیم چی بخوریم؟
خانه
مقالات
کرونا گرفتیم چی بخوریم؟

کرونا گرفتیم چی بخوریم؟

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/29
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه قیمت‌ها در هومکا شفاف و مشخص هستند.
چی بخوریم که زودتر خوب بشیم!
با توجه به تحقیقات انجام شده، رژیم غذایی مناسب در دوران درمان کرونا، می‌تواند تاثیر مثبت بسیار زیادی در کاهش شدت علائم بالینی بیمار داشته باشد و منجر به بهبود سریع حال بیمار شود. رژیم غذایی دوران کرونا باید به‌گونه‌ایی باشد که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن شود. علاوه‌بر آن بیمار باید خواب و استرحت کافی نیز داشته باشد. مجموعه این عوامل بدن را برای مقابله با این ویروس آماده می‌کند. در این مقاله تمام نکات در خصوص این رژیم مناسب آورده شده است. با ما همراه باشید.

در صورتی که به کرونا مبتلا شدیم، چه بخوریم؟

با همراه باشید تا به ۵ سوال پرتکرار در این خصوص پاسخ دهیم: ۱) چرا تغذیه مناسب در دوران کرونا اهمیت دارد؟ ۲) در دوران ابتلا به کرونا، چه ویتامین‌هایی در تقویت سیستم ایمنی بدن، موثرن؟ ۳) چه میوه‌ها و سبزیجاتی بخوریم؟ ۴) مصرف پروتئین برای بهبود کرونا، چقدر اهمیت داره؟ ۵) اگر کرونا گرفتیم از خوردن چه چیزهایی پرهیز کنیم؟
podcast poster

ویروس کرونا بیش از یک سال است که در بین ما حضور دارد و تاکنون افراد بسیاری را در سراسر جهان به کام مرگ کشانده است. با توجه به تحقیقاتی که در ابتدای ظهور این ویروس انجام شد، تنها راه تشخیص حضور ویروس کرونا در بدن، انجام آزمایش است. با توجه به ریسک بالای خروج از منزل برای بسیاری از افراد و حضور در محیط شلوغ آزمایشگاه، منطقی، ایمن و راحت‌ترین راه برای انجام آزمایش کرونا، استفاده از خدمات تست کرونا در منزل  است. 
یکی از مشکلاتی که بیماران مبتلا به کرونا با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند،‌ ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن آن‌ها است. داشتن تغذیه مناسب باعث می‌شود که سیستم ایمنی افراد مبتلا به کرونا تقویت شده و روند بهبود آن‌ها سریع‌تر شود. از طرفی، عواملی نظیر استرس، افسردگی ناشی از در خانه ماندن و نداشتن خواب منظم، عادات غذایی مبتلایان به کرونا را تغییر داده و باعث شده که این افراد به خوردن تنقلات مضر رو بیاورند که بسیار برای سلامتی‌شان مضر است. اما چه راهکارهایی برای بهتر شدن رژیم غذایی افراد مبتلا به کرونا وجود دارد؟ اگر به کرونا مبتلا شده‌ایم چه غذاهایی را باید بخوریم و از مصرف چه نوع از غذاهایی باید پرهیز کنیم؟ با هومکا در این مقاله همراه باشید.

رژیم غذایی مناسب در دوران کرونا

 

چرا تغذیه مناسب در دوران کرونا اهمیت دارد؟

افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند، دچار بی‌اشتهایی و در نتیجه سوءتغذیه خواهند شد. این امر در نهایت منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود. رژیم غذایی نرم، پرپروتئین و پرکالری به عنوان بهترین رژیم غذایی در دوران کرونا معرفی شده است.

از سویی دیگر، استرس‌های ناشی از این دوران و نگرانی درباره آینده و همچنین قرنطینه شدن افراد در خانه باعث شده که گرایش به ریزه‌خواری افزایش پیدا کند. این عادت مضر هنگامی‌که با بی‌تحرکی آمیخته می‌شود سلامت جسمی افراد را به خطر می‌اندازد. تغذیه سالم نقش مؤثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. از طرفی مصرف مواد غذایی مغذی که حاوی پروتئین،‌ چربی، کربوهیدرات، ویتامین‌ها،‌ مینرال‌ها و مواد معدنی هستند که باعث تقویت سیستم بدنی افراد می‌شوند. همچنین، افرادی که اضافه‌وزن دارند، در صورت گرفتن ویروس کرونا،‌ به نوع شدید آن دچار می‌شوند.

تغذیه دوران کرونا
 

برای درمان امیکرون چه بخوریم؟

جدیدترین سویه کروناویروس یعنی امیکرون یکی از متفاوت‌ترین سویه‌های کرونا نسبت به نسخه اولیه است. این ویروس به دلیل جهش‌های متعدد در ساختار خود مسری‌تر است و تمام طیف‌های سنی از نوزادان تا سالمندان را درگیر می‌کند. از بارزترین علائم بالینی امیکرون گلودرد است که خوردن، آشامیدن و حتی صحبت کردن را هم دردناک می‌کند. از اینرو برای بهبودی سریع‌تر لازم است که مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی مصرف شود که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی در کاهش گلودرد نیز موثر باشند. بهترین مواد غذایی برای درمان امیکرون به شرح زیر است:

چای سبز یا چای سیاه کم رنگ: چای سبز علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، به دلیل برخوردار بودن از آنتی اکسیدان‌ها در بهبود عفونت‌های ویروسی نیز موثر است. چای سیاه کم رنگ نیز تا حدودی از این خصوصیات برخوردار است و با اثر آنتی اکسیدانی خود نقش مفیدی در درمان گلودرد دارد.

دمنوش آویشن و عسل: آویشن با برخوردار بودن از مواد موثره ضدمیکروبی در ترکیب خود، نقش موثری در نابودی انواع گونه‌های میکروبی از جمله ویروس‌ها دارد. اثر دمنوش آویشن و عسل در بهبود التهاب و عفونت گلو همانند یک آنتی بیوتیک طبیعی قابل توجه است.

سوپ گرم: غذاهای گرم و آبکی مثل سوپ مرغ که هم مقوی هستند و هم بلعیدن آنها آسان است گزینه‌های غذایی مناسبی برای درمان گلودرد محسوب می‌شوند. سوپ به دلیل غنی بودن از مواد مغذی برای تقویت سیستم ایمنی، عملکرد بهتر دستگاه گوارش و کاهش التهاب در بدن مفید است.

موز: یکی از میوه‌هایی که توسط پزشکان برای درمان سریع‌تر گلودرد پیشهاد می‌شود موز است چراکه علاوه بر بلع آسان به دلیل قند پایین، غنی بودن از ویتامین B6 و ویتامین C در کاهش التهاب گلو نیز موثر است. موز به دلیل برخوردار بودن از فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان‌ها، دارای ماهیت آنتی باکتریال و آنتی ویروسی است.

ماست: این فرآورده لبنی با برخوردار بودن از پروبیوتیک در تنظیم دستگاه گوارش و تقویت ایمنی گوارشی موثر است. ماست غنی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌های مفید است و انرژی لازم برای مبارزه با ویروس را برای بدن تامین می‌کند.

 

چه نوع رژیم غذایی در دوران کرونا مضر است؟

توصیه کلی متخصصین تغذیه این است که در برنامه غذایی خود نه کمبودی داشته باشید و نه در مصرف مواد غذایی خاصی زیاده‌روی کنید. بنابراین، در انتخاب مواد غذایی خود تعادل داشته باشید و رژیم غذایی سرسختانه و خودسرانه را از برنامه غذایی خود حذف کنید. چراکه ممکن است با رعایت رژیم‌های غذایی سخت‌گیرانه میزان کالری مورد نیاز بدنتان تأمین نشود و این کمبود روی سیستم ایمنی شما تأثیر بگذارد. ضعف در سیستم ایمنی مساوی است با افزایش خطر ابتلا به ویروس کرونا.

 

چه غذاهایی نخوریم؟ 

  •  چای پر رنگ، قهوه، شکلات و  نسکافه. 
  • نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه‌های گازدار، آبمیوه‌های صنعتی
  • انواع ترشی، شوری و غذاهای کنسرو شده  
  • غذاهای پرچرب و سرخ شده مانند انواع کوکو، کتلت، سیب زمینی سرخ شده و  پنیر پیتزا
  • قند و شکر
  • ادویه‌های تند و محرک 
  • غذاهای سنگین و حجیم 

در صورتی که می‌خواهید در این دوران از رژیم غذایی خاصی مثل رژیم غذایی لاغری تبعیت کنید، حتماً زیر نظر متخصص تغذیه این کار را انجام دهید.

برای تست کرونا در منزل می توانید از خدمات آزمایشگاه در منزل هومکا بهره ببرید. 

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

برای بهتر کردن تغذیه در دوران کرونا چه کنیم؟

همان‌طور که در بخش‌های قبلی این مقاله توضیح دادیم،‌ یکی از دلایل اصلی پرخوری و ریزه‌خواری در این دوران استرس‌ها و مشکلات عصبی است که سلامت بدن شما را به خطر می‌اندازد. پس بهتر است که عواطف و احساسات خود را بهتر بشناسیم و در زمانی که میل به پرخوری عصبی پیدا کردیم، جلوی خودمان را بگیریم.
همچنین برای رها شدن از این مشکل لازم است که طرز فکر خودمان را تغییر دهیم و جنبه‌های منفی این عادت را در ذهنمان مرور کنیم تا انگیزه‌مان به ریزه‌خواری و پرخوری کم شود. راه دیگر که می‌توانیم امتحان کنیم این است که به دنبال کم کردن استرس‌های خود باشیم. ورزش کردن، مدیتیشن، یوگا و تنفس صحیح و آرام می‌تواند آرامش ذهنمان را بیشتر کرده و از استرس هایمان بکاهد.
سعی کنیم در برنامه غذایی خود تعادل را حفظ کنیم. به این معنی که مواد غذایی مورد نیاز بدن خود را بشناسیم و در وعده‌های غذایی‌مان تنوعی از آن‌ها را مصرف کنیم. استفاده از مواد غذایی نظیر نان، غلات، سبزی‌ها، گوشت و مواد دارای پروتئین مثل تخم‌مرغ، مغز دانه‌ها و حبوبات و شیر و لبنیات می‌تواند سلامت جسمی‌مان را افزایش دهد.

تغذیه در دوران کرونا

 

اگر کرونا گرفتیم چی بخوریم؟

همان‌طور که در بخش قبلی مقاله بیان کردیم استفاده از برنامه غذایی متنوع و سالم می‌تواند سیستم ایمنی بدن ما را بهتر کرده و در بهبود سلامتی‌مان نقش مؤثری ایفا کند. سعی کنید در برنامه غذایی خود از مواد مغذی استفاده کنید که دارای اسید چرب امگا ۳، آهن، منیزیم، روی، ویتامین سی و سلنیوم هستند. متخصصین تغذیه برای رفع کمبود ویتامین B6 ,B۱۲ ,A ,D و مواد موردنیاز بدن، مکمل‌های مختلفی را تجویز می‌کنند اما بسیاری از این مواد را می‌توان در منابع غذایی مختلف پیدا کرد. در ادامه منابع غذایی ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز بدن را شرح می‌دهیم:

• منابع غذایی روی شامل موز، تخم‌مرغ، محصولات لبنی، مرغ، شیر و گوشت بدون چربی است.

• از منابع غذایی منیزیم می‌توان به سبزی‌های دارای برگ سبز و غلات سبوس‌دار اشاره کرد.

ویتامین E را می‌توان در جوانه‌ها، بادام‌زمینی و روغن‌ها یافت.

• منابع غذایی ویتامین A شامل جگر،‌ ماهی،  زرده تخم‌مرغ،‌ هویج، فلفل، اسفناج و کدو حلوایی می‌شود.
 

سایت کتابخانه ملی موسسات بهداشت و سلامت آمریکا (ncbi.nlm.nih)، در خصوص رژیم غذایی مناسب برای دوران کرونا اینگونه گفته است:

تقویت سیستم ایمنی بدن در دوران کرونا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مصرف کافی روی، آهن و ویتامین‌های C، B۶، B۱۲، A و E برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی بدن ضروری است. 
در این میان، ویتامین C یکی از اصلی‌ترین ویتامین‌های محلول در آب است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. مقدار مجاز توصیه شده روزانه این ویتامین به صورت روزانه ۹۰ میلی‌گرم برای آقایان و ۷۵ میلی‌گرم برای بانوان است. 
خوردن خوراکی‌های زیر برای دریافت ویتامین‌های عنوان شده مفید هستند:

♦ میوه‌های تازه: سیب، موز، توت‌فرنگی، آناناس، پرتقال، خربزه و طالبی
♦ سبزیجات تازه: فلفل دلمه‌ای، سیر، کلم‌پیچ، کلم‌بوکلی و حبوبات مانند لوبیا و عدس
♦ غلات و مغزهای کامل: جو دوسر، گندم، برنج و سیب‌زمینی
چربی‌های اشباع نشده: موجود در ماهی، آجیل، سویا، روغن ذرت و روغن آفتابگردان
♦ مغزهایی مانند بادام، نارگیل و پسته
♦ گوشت قرمز یک یا دوبار در هفته
♦ نوشیدن روزانه بین ۸-۱۰ لیوان آب

در چند سطر بعدی به بررسی مواد مغذی می‌پردازیم که مصرف آن‌ها به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر از ویروس کرونا رهایی پیدا کنید. برای ثبت درخواست تست کرونا در منزل بر روی دکمه تماس زیر کلیک کنید.

call button submit

 

آیا مصرف پروتئین به درمان کرونا کمک می‌کند؟ 

پروتئین دارای دو منبع گیاهی و حیوانی است. منبع گیاهی پروتئین شامل حبوبات و غلات است درحالی‌که منبع حیوانی آن گوشت، تخم‌مرغ و لبنیات را شامل می‌شود. در صورتی که می‌خواهید پروتئین مورد نیاز بدن خود را از طریق منابع غذایی گیاهی تأمین کنید بهتر است که غذاهایی نظیر عدس‌پلو و لوبیاپلو را باهم مخلوط کرده و بخورید تا بدن شما پروتئین مورد نیاز خود را به‌طور کامل دریافت کند و کمبودی از این نظر نداشته باشد.

در علم تغذیه از پروتئین به عنوان یک درشت مغذی یاد می‌شود. این درشت مغذی خود از اجزای کوچکتری به نام اسید آمینه تشکیل شده است. اسید آمینه‌ها به عملکرد سلول‌های ایمنی بدن کمک می‌کنند. به این ترتیب هر زمان عامل بیماری‌زایی وارد بدن شود، قبل از شروع فعالیت توسط این سلول‌ها از بین می‌روند. به همین دلیل گفته می‌شود در  رژیم غذایی کرونایی، حتما از مواد غذایی استفاده کنید که دارای پروتئین باشند.  

پروتئین برای کرونا

 

آیا نوشیدن مایعات برای تقویت سیستم ایمنی و درمان کرونا مفید است؟‌

اگر شما به کرونا مبتلا شده‌اید باید در طول روز به مقدار کافی آب بنوشید، مخصوصا آب گرم.  ممکن است که احساس تشنگی زیادی نکنید و تمایلی به نوشیدن آب هم نداشته باشید؛ اما باید به این نکته توجه کنید که ممکن است کمتر میزان لازم احساس تشنگی کنید و بدن نتواند به‌خوبی کمبود آب خود را به شما هشدار دهد. مصرف مایعات باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و دفع سموم آن می‌شود. یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید به‌اندازه آب می‌نوشید یا نه،‌توجه به رنگ ادرارتان است. در صورتی که ادرار شما رقیق و روشن باشد به این معنی است که بدن شما به اندازه کافی آب دریافت می‌کند.

کرونا و نوشیدن مایعات

 

آیا مصرف مایعات گرم ویروس کرونا را از بین می برد؟ 

متخصصان به طور قطع ادعا نمی‌کنند که مصرف مایعات گرم می‌توانند ویروس کرونا را از بین ببرند، اما می‌توانند در بهبود حال بیماران کرونایی موثر باشند. همانطور که می‌دانید ویروس کرونا سیستم تنفسی بدن را به طور خاص هدف قرار می‌دهد. حالا سوال این است که اگر از طریق دست‌های آلوده و دهان ویروس وارد بدن شود، نوشیدن مایعات گرم می‌توانند به نابودی آن کمک کنند؟ در این رابطه متخصصان می‌گویند هیچ منبعی مبنی بر اینکه مصرف نوشیدنی های گرم از عفونت های ویروسی از جمله کرونا محافظت می کند وجود ندارد.

یکی از نوشیدنی هایی که دوران کرونا مصرف آن مورد توجه قرار گرفته است ترکیب آبلیمو، عسل و آب داغ است. باید بدانید که آب داغ باعث از بین بردن ویتامین C می‌شود، به همین دلیل باید برای تهیه این نوشیدنی از آب ولرم استفاده کنید. 

نوشیدن چای پرنگ و قهوه نیز می‌تواند منجر به کم آبی بدن شود، به همین دلیل مصرف آن در رژیم غذایی کرونایی توصیه نمی‌شود. 

مایعات گرم برای کرونا

 

چرا مصرف ویتامین D برای درمان کرونا توصیه می شود؟

ویتامین دی از دیگر عواملی است که می‌تواند منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن شود. با شیوع کرونا محققان به این موضوع پی برده‌اند که بین کرونا و ویتامین D رابطه‌ای وجود دارد. افرادی که با کمبود این ویتامین مواجه هستند، بیشتر در معرض ابتلا به کووید و واریانتهای مختلف آن و همچنین تشدید بیماری در زمان ابتلا هستند. برای اینکه بدن شما بتواند از ویتامین D استفاده کند لازم است که هر روز در معرض نور خورشید قرار بگیرید چرا که منابع غذایی کافی برای دریافت این نوع ویتامین وجود ندارد. پزشکان تغذیه معمولاً برای رفع کمبود این ویتامین در بدن، مصرف مکمل‌های آن را توصیه می‌کنند.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

کمبود ویتامین D در افراد زیر بیشتر دیده می‌شود:

  • افرادی که کمتر در معرض نور خورشید هستند. 
  • افرادی که چاق بوده و اضافه وزن دارند. 
  • افرادی که لبنیات کم مصرف می‌کنند. 
  • افرادی که در بیمارستان بستری هستند. 
  • افرادی که مبتلا به پوکی استخوان هستند. 

نکته: 

میزان مصرف روزانه ویتامین D باید با تجویز پزشک باشد. مصرف بیش از حد این ویتامین می‌تواند منجر به مسمومیت با ویتامین دی شود. 

کرونا و ویتامین دی

 

نقش ویتامین C در درمان کرونا چیست؟ 

ویتامین C ازجمله ویتامین‌های موردنیاز بدن است که در تقویت سیستم ایمنی تأثیر به سزایی دارد. زمانی که سیستم ایمنی بدن با یک عامل بیماری‌زا درگیر می‌شود مصرف ویتامین C در بدن بالا می‌رود. ویتامین C موجود در مواد غذایی ممکن است به دلیل حرارت بالا از بین برود به همین دلیل بهتر است که از مکمل‌های این ویتامین استفاده کنید.

اینکه آیا مصرف ویتامین c منجر به درمان کرونا می‌شود یا نه، به تحقیقات بیشتری نیاز دارد؛ اما از آنجا که این ویتامین در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است، مصرف آن می‌تواند در بهبود حال افراد و کوتاه کردن دوران بیماری تاثیرگذار باشد. میزان مصرف این ویتامین با توجه به سن و شرایط سلامتی افراد متفاوت است. 

ویتامین سی در منابع غذایی بسیار زیادی یافت می‌شود که می‌توان از آنها در رژیم غذایی کرونا استفاده کرد. میوه‌ها، سبزیجات تازه، فلفل دلمه، پیاز و گوجه فرنگی  از جمله این مواد غذایی هستند. 

ویتامین سی و کرونا

 

آیا مصرف پروبیوتیک ها در دوران کرونا توصیه شده است؟

پروبیوتیک‌ها را می‌توان در مواد غذایی مثل موز،‌ جو، تره فرنگی و لبنیات پیدا کرد. پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که به بدن برای مبارزه با ویروس کرونا کمک فراوانی می‌کنند. متخصصین تغذیه معمولاً مکمل‌های پروبیوتیک را تجویز می‌کنند. استفاده از این ماده مغذی به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر از شر ویروس کرونا خلاص شوید.

ویروس کرونا می‌تواند منجر به اختلالات گوارشی مانند اسهال، تهوع، استفراغ و دردهای شکمی شود. اینطور به نظر می‌رسد که ویروس بر روی میکروبیومهای روده تاثیرگذار هستند. پروبیوتیک‌ها با بهبود باکتری‌های خوب، مانع از شدت یافتن کووید خواهند شد. اگر علائم مربوط به اسهال را دارید می‌توانید مقاله اسهال و کرونا را در این رابطه مطالعه کنید.

تاثیر پروبیوتیک‌ها بر کرونا

 

آیا مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ در درمان کرونا موثر است؟

مصرف مداوم اسیدهای چرب امگا ۳ برای افرادی که مبتلا به کرونا شده‌اند بسیار ضروری است. این ماده مغذی را می‌توان در گردو و انواع ماهی مثل قزل‌آلا یا سالمون پیدا کرد. خوردن۳ عدد گردو در روز یا مصرف دو عدد ماهی در طول هفته،‌نیاز بدن به اسیدهای چرب امگا ۳ را برطرف می‌کند.

ساختار اسید های چرب امگا ۳ به گونه‌ایی است که می‌توانند بر روی ویروس کرونا تاثیر گذاشته و رشد و تکثیر آن را متوقف کنند. 

برای تست کرونا در منزل می‌توانید روی هومکا حساب کنید.

call button submit

 

فواید کلم در درمان کرونا چیست؟

استفاده از انواع کلم،‌ اعم از کلم برکلی و کلم بنفش به بدن شما کمک می‌کند تا سریع‌تر از بیماری کرونا رهایی پیدا کنید. کلم را می‌توانید با برنج ترکیب کنید و به شکل کلم‌پلو بخورید یا آن را در سالاد بریزید و یا با آن سوپ درست کنید. کلم‌ها خاصیت آنتی‌اکسیدان دارند و برای افراد مبتلا به کرونا بسیار مفید هستند.

همانطور که اشاره شد برای مقابله ویروس کرونا و تقویت سیستم ایمنی بدن، به مجموعه‌ایی از ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارید. اینطور به نظر می‌رسد کلم مجموعه‌ایی از این ویتامین‌ها و مواد معدنی را داراست، به همین دلیل مصرف آن به بیماران کرونایی توصیه شده است. ویتامین C، B6، ویتامین A، منیزیم، کلسیم، و آهن همگی در کلم وجود دارند. 

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

رژیم غذایی کرونایی در یک نگاه

در تغذیه دوران کرونا به این نکات توجه داشته باشید: 

  • در رژیم غذایی کرونا، تعداد وعده‌هایی غذایی را بیشتر  و حجم آنها را کمتر کنید. 
  • رژیم غذایی باید کم نمک، کم چرب و کم شیرین باشد. 
  • رژیم غذایی خود را به‌گونه‌ایی در نظر بگیرید که در آن مایعات، کالری، آنتی اکسیدان و پروتئین به اندزه کافی وجود داشته باشد.
  • موادغذیی حاوی اسید چرب امگا ۳، آهن، منیزیم، روی، ویتامین سی و سلنیوم در دوران کرونا توصیه شده است. 
  • برای داشتن یک برنامه غذایی سالم از روغن‌های غیر اشباع و سالم مثل روغن سویا، روغن کنجد، روغن کلزا و روغن کانولا در پخت و پز استفاده گردد.
  • میوه، سبزیجات و لبنیات را در رژیم غذایی خود داشته باشید. 
  • به اندازه کافی بخوابید و  استراحت داشته باشید. 

چند نکته: 

  • مصرف مایعات باعث می‌شوند تا سموم زودتر از بدن دفع شوند. مایعات می‌تواند شامل آب گوشت، آب نوشیدنی و آبمیوه‌های طبیعی باشد. 
  • با مصرف کالری انرژی مورد نیاز بدن تامین خواهد شد. غلات، برنج همراه با حبوبات و نان سبوس‌دار برای تامین کالری بدن مناسب هستند.  
  • مصرف آنتی اکسیدان‌ها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. سبزی و میوه‌های تازه سرشار از آنتی اکسیدان هستند. 
  • پروتئین تاثیر بسزایی در روند بهبودی دارد. گوشت بدون چربی، حبوبات و لبنیات منبع خوبی برای پروتئین به‌شمار می‌روند. 

کرونا گرفتیم چی بخوریم

 

خدمات تست کرونا در محل هومکا

اگر نمی خواهید وقت خود را صرف رفت‌وآمد به مراکز درمانی کنید و یا نگرانید که با حضور داشتن در این مراکز به کرونا مبتلا شوید، می‌توانید همین‌ الان روی دکمه ثبت درخواست تست کرونا در منزل هومکا کلیک کنید. تیم متخصص و باتجربه هومکا خدمات بی‌نظیر تست کرونا در محل را  تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی و در استان تهران و شهرهای کرج، شیراز، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، قزوین و مشهد ارائه می‌دهند.

 

چرا از خدمات تست کرونا در منزل هومکا استفاده کنم؟

• اولویت تیم هومکا سلامتی شما است و برای طی کردن مسیر سلامتی در کنار شما قرار می‌گیرد.

• اولویت دیگر تیم هومکا ارائه خدمات باکیفیت است؛ به همین دلیل از نیروهای باتجربه و متخصص استفاده می‌کند.

• شما نیازی به مراجعه به مراکز درمانی ندارید و کافی است که سفارش خود را انتخاب کنید تا تیم حرفه‌ای هومکا به خانه شما بیاید.

• در مدت زمان ۱۲ تا نهایتاً ۴۸ ساعت جواب تست کرونا شما حاضر می‌شود و می‌توانید به‌صورت آنلاین مشاهده کنید.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

در این مقاله نقش رژیم غذایی در بهبود بیماران مبتلا به کرونا را بررسی کردیم و گفتیم که رعایت رژیم غذایی سالم و مقوی سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند. با تقویت شدن سیستم ایمنی، بدن شما سریع‌تر بهبود پیدا می‌کند. در ادامه لیستی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن و منابع غذایی آن‌ها را آوردیم سپس نقش ویتامین‌هایی نظیر ویتامین C و ویتامین D در درمان کرونا را به اختصار بیان کردیم.

انجام آزمایش به موقع، حضور در قرنطینه و آغاز زودهنگام درمان، تاثیر بسزایی در بهبود فرد و طی موثر دوره درمان دارد. افرادی که با پاسخ مثبت تست کرونا روبرو می‌شوند در ابتدا باید برای جلوگیری از انتقال ویروس به اطرافیان خود، قرنطینه شوند. بدون شک انجام درمان در قرنطینه و عدم توانایی خروج از قرنطینه ممکن است از دغدغه‌های اصلی تمام افراد در قرنطینه باشد.
با خدمات درمانی مجموعه‌ی هومکا در منزل، دیگر جای نگرانی نیست. خدماتی مانند پزشک در منزل، تزریقات در منزل و سرم در منزل می‌تواند بخش اعظمی از خدمات درمان مورد نیاز افراد مبتلا به کرونا را تامین نماید.

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

آیا می‌توان به دقت آزمایش کرونا در منزل اعتماد کرد؟
بله. برخی فکر می‌کنند که اگر حضوری به آزمایشگاه مراجعه کنند نتیجه‌ی مطمئن‌تری می‌گیرند و انجام تست کرونا درب منزل دقت بالایی ندارد. درحالی که اگر نکات گفته شده رعایت شود، انجام تست کرونا در خانه نه تنها تفاوتی با انجام آن در مراکز درمانی نخواهد داشت بلکه به مراتب مطمئن‌تر و ایمن‌تر از انجام آن در محیط شلوغ آزمایشگاه است.
آیا هومکا مجوزهای لازم را برای انجام آزمایش کرونا در منزل در اختیار دارد؟
بله. نام شرکت ما سفیران سلامت سپینود است و با برند هومکا در حال فعالیت هستیم. مجوز مورد نیاز برای انجام چنین فعالیتی «مجوز ارائه خدمات و مراقبت‌های بالینی در منزل» است که مجموعه‌‌ی هومکا آن را کسب کرده است.
آیا تست کرونا در منزل شامل بیمه می‌شود؟
بله. در صورتی که تمایل داشته باشید از خدمات بیمه تکمیلی خود استفاده کنید، قبض تست کرونا توسط آزمایشگاه برای تست شما صادر می‌شود.
چه مدت باید منتظر نتیجه‌ ی تست کرونا در منزل بمانیم؟
بدون شک در این شرایط، به وجود آمدن علائم در هر فردی، سبب ایجاد نگرانی و اضطراب در او خواهد شد. ما در مجموعه هومکا برای اطمینان هرچه سریعتر افراد از سلامت خود و کاهش استرس و نگرانی آن‌ها، نتیجه آزمایش کرونا در منزل را ۱۲ یا ۲۴ یا ۴۸ ساعت (به انتخاب شما) پس از انجام نمونه‌گیری ارائه خواهیم داد.
آیا برای تست کرونا باید ناشتا باشم؟
خیر. تست کرونا به ناشتایی نیاز ندارد.
آیا خدمات هومکا در روزهای تعطیل هم ارائه می‌شود؟
بله. هومکا در رزوهای تعطیل هم آماده ارائه خدمت است.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل