کرونا و آسم
خانه
مقالات
کرونا و آسم

کرونا و آسم

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/05/03
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه‌ی خدمات آزمایشگاهی، تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی قابل انجام است.
بیماران مبتلا به آسم بیشتر مواظب کرونا باشند.
کرونا بیماری است که دستگاه تنفسی را بیش از سایر دستگاه‌های بدن تحت تاثیر قرار می‌دهد. آسم نیز بیماری است که موجب اختلالات تنفسی می‌شود. این دو بیماری به تنهایی برای از پا درآوردن بیماران کافی هستند. حالا فکرش را کنید در کنار یکدیگر قرار گیرند. بدون شک در این حالت روند درمان پیچیده‌تر خواهد شد. هومکا در مقاله زیر به بررسی رابطه کرونا و آسم پرداخته است. مطالعه این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد.

امروزه کرونا ویروس تبدیل به معضل بزرگ بشر شده و تمام دنیا را درگیر خود کرده است. در این میان برخی افراد بیشتر در معرض ابتلا و حتی مرگ و میر قرار دارند. همچون بیماران زمینه‌ای مثل افرادی دیابتی یا مبتلا به فشار خون و افرادی که آسم دارند نیز در خطر هستند، بخصوص که ریه این افراد در حالت عادی نیز درگیری تنفسی را تجربه می‌کند.

کرونا و آسم یک دغدغه بزرگ برای کسانیست که آسم دارند، پس مهم است بدانیم که چگونه باید با این ویروس مقابله کنیم. چگونه جلوی ابتلای افرادی مبتلا به آسم را بگیریم و در صورت ابتلای فرد به کرونا ویروس چگونه ویروس را در بدن او کنترل کرده و در نهایت از بین ببریم. بیمارانی که به آسم مبتلا هستند می توانند از خدمت تست کرونا در منزل هومکا بهره ببرند. کارشناسان ما در این زمینه شما را راهنمایی خواهند کرد.

دکمه تماس برای مشاوره رایگان

 

ارتباط آسم و کرونا

ارتباط بین کرونا و آسم به ماهیت بیماری آسم بازمی‌گردد. افرادی که دچار بیماری‌های ریوی همچون آسم هستند به مراتب بیش از دیگر افراد متحمل آسیب‌های ریوی می‌شوند. چنانچه این بیماری به سرعت در افراد مبتلا به آسم کنترل و درمان نشود، احتمال بروز آسیب‌های ریوی شدید و حتی مرگ وجود دارد.

عوارض و آسیب‌های ناشی از کرونا ویروس بسیار به عفونت‌های حاد تنفسی شباهت دارد، بخصوص سندرم حاد ایدز و سارس. این به علت قدرت درگیر کنندگی ریه و سیستم ایمنی بدن توسط این ویروس است.

گاهی در مبتلایان به کرونا ویروس فیبروز ریوی مشاهده می‌شود. افرادی که درگیر فیبروز می شوند، یعنی در ریه‌هایشان بافت زخمی بوجود می‌آید و تنفس آزاد برای بیماران بسیار سخت خواهد شد.

در سایت معتبر Web Md در مورد کرونا و آسم اینگونه آمده است:

یکی از سوالات مهم این است که در صورت داشتن ویروس کرونا و علائم آسم چه اقداماتی باید انجام داد.

اگر مبتلا به آسم هستید بروز علائم سرماخوردگی، آلرژی یا سایر مشکلات تنفسی ممکن است باعث نگرانی شود. در صورتیکه با علائم زیر مواجه شدید لازم است به پزشک مراجعه نمایید:

  • سرفه
  • تب
  • تنگی نفس

اگر با نشانه‌های زیر روبرو شدید بی‌درنگ به مراکز درمانی مراجعه کنید:

  • مصرف داروی آسم کمکی به شما نمی‌کند.
  • احساس درد یا فشار در ناحیه قفسه سینه دارید.
  • به سختی نفس می‌کشید.
  • قادر به صحبت کردن نیستید چرا که به اندازه کافی نفس ندارید.
  • احساس گیجی دارید. 
  • لب یا صورت شما به رنگ آبی است.

کرونا و آسم

 

فرق آسم و کرونا

بین آسیب‌ها و صدماتی که بیماری کرونا در ریه برجای می‌گذارد و صدمات و عوارض ناشی از ابتلا به آسم تفاوت وجود دارد. کسی که مبتلا به آسم است، مجاری هوایی ملتهبی دارد. بنابراین اگر فرد مبتلا به آسم دچار حمله ناشی از آسم شود، تنفس برایش مشکل خواهد شد. کسی که مبتلا به کووید ۱۹ می‌شود ریه‌‌اش به صورت دیگری آسیب می‌بیند. علائم و عوارض ناشی از ابتلا به کرونا در ریه بسیار به عوارض و علائم ناشی از ویروس سارس و مرس شباهت دارد. فرق کرونا و آسم در زیر بیان شده است:

  • کسی که به کرونا مبتلا می شود در معرض ابتلا به ذات‌الریه نیز قرار می‌گیرد.
  • ابتلا به کرونا ممکن است نارسایی ریه را به همراه داشته باشد.
  • اگر فرد مبتلا به کرونا دچار ذات‌الریه شود، کیسه‌های هوایی ریه از آب پر می‌شوند و بیمار با خطر مرگ دست و پنجه نرم خواهد کرد.
  • آنچه که باعث می‌شود آسم بوجود بیاید یا اینکه فرد دچار آسم شود، دو عامل محیطی و ژنتیکی است.
  • شدت بیماری آسم براساس مشاهده دفعات علائم، حجم بازدمی با فشار در یک ثانیه و بیشینه سطح جریان بازدمی انجام می‌گیرد.
  • علل بروز آسم می‌تواند دو حالت درونی یا غیر آتوپیک و بیرونی یا آتوپیک داشته باشد.

هومکا آماده ارائه تست کرونا شبانه‌روزی به مخاطبان خود است. در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانید سفارش خود را به طور کاملا رایگان ثبت نمایید.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

آتوپیک چیست؟

  • آتوپیک به استعداد بروز واکنش‌های حساسیت نوع 1 اشاره می‌کند.
  • معمولا کسانی که مبتلا به آسم نوع آتوپیک هستند علائم حاد دارند.
  • برای درمان علائم از داروهای اشتنشاقی کوتاه اثر و کورتیکواستروئیدهای خوراکی استفاده می‌کنند.
  • در حقیقت فردی که مبتلا به آسم آتوپیک باشد کورتیکواستروئیدهای داخل وریدی برایش تزریق می‌شود و سولفات منیزیم نیز مورد استفاده قرار میگیرد.
  • در این موارد بیمار باید بستری شود.

کرونا و آسم

 

واکسن کرونا و آسم

ممکن است دچار آسم باشید و این سوال برایتان مطرح شده باشد که آیا می‌توانید واکسن کرونا بزنید یا خیر؟ آیا واکسن کرونا برای مبتلا به آسم خطر آفرین است؟ متخصصین بر این باورند که بهترین روش کنترل زنجیره شیوع بیماری کرونا و ریشه کن کردن آن واکسیناسیون همگانی است، اما این روش برای همه به یک صورت جواب می‌دهد؟

پزشکان معتقدند که درمورد واکسیناسیون هیچ فردی منع نمی‌شود و همه باید واکسن کرونا دریافت کنند. اما افرادی که دچار آلرژی هستند و از آسم رنج میبرند، ممکن است در اثر واکسن زدن دچار واکنش شوند و حساسیت‌های متقاطع از خود بروز دهند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که افراد مبتلا به آلرژی و آسم برای مصرف هر داروی دیگری نیز باید با احتیاط رفتار کنند.

بزرگترین و مخاطره آمیزترین عارضه‌ای که داروها و واکسن‌های متفاوت همچون واکسن کرونا می‌توانند برای افراد مبتلا به آسم در پی داشته باشند، شوک آنافیلاکسی است. افرادی که مبتلا به آسم هستند و نسبت به واکسن کرونا نیز حساسیت داشته باشند پس از چند دقیقه دچار شوک آنافیلاسکی خواهند شد.

برای انجام تست کرونا از طریق بینی و دهان می‌توانید به مجموعه هومکا اعتماد کنید. با کلیک بر دکمه زیر  سفارش خود را به طور آنلاین و رایگان ثبت خواهید کرد.

دکمه تماس برای ثبت رایگان درخواست

 

پس افراد مبتلا به آسم چگونه باید واکسینه شوند؟

افراد مبتلا به آسم نیز نیاز به واکسینه شدن دارند، اما متخصصین باید جهت پیشگیری از بروز شوک آنافیلاسکی در افراد مبتلا به آسم آمادگی کامل داشته باشند. برای تزریق واکسن کرونا به افراد مبتلای آسم بهتر است تدابیری از قبل اندیشیده شود.

در مراکز و پایگاه‌هایی که قرار است واکسیناسیون را انجام دهند، حتما باید داروهای اپی نرین و کپسول اکسیژن وجود داشته باشد تا در صورت بروز شوک بیمار را از خطر مرگ نجات دهند.

کرونا و آسم

 

تست کرونا در منزل برای بیماران مبتلا به آسم

مبتلایان به آسم همانگونه که اشاره کردیم بیشتر از دیگر افراد در معرض خطر ابتلا به کرونا ویروس قرار دارند، بنابراین اگر مبتلا به آسم هستید و علائم کرونا را در خود مشاهده می‌کنید، یا اینکه با فرد مبتلا در تماس بودید بهتر است که به آزمایشگاه مراجعه نکنید. شما می‌توانید در منزل بمانید و تست کرونا را در منزل انجام دهید. همین حالا سفارش خود را ثبت کنید.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

هومکا برای ارائه خدمات تست کرونا در منزل شما آماده است. در هر زمان که شما بخواهید و در هر منطقه‌ای تکنسین آزمایشگاه هو‌مکا در منزل شما حاضر خواهد شد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با ایمنی و دقت بیشتر تست را انجام خواهید داد. 

شما می‌توانید برای رزرو نوبت تست آنلاین کرونا مبتلایان به آسم با مجموعه هومکا تماس بگیرید. کارشناسان هومکا در هر ساعتی آماده پاسخگویی به شما هستند و ابهامات شما درباره ابتلا و عدم ابتلا و چگونگی انجام تست کرونا در منزل برطرف خواهند کرد.

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

بیماران مبتلا به آسم چگونه می‌توانند از خود در برابر کرونا محافظت کنند؟
در حال حاضر بهترین راه برای پیشگیری از کووید ۱۹ رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.
آیا بیماران مبتلا به آسم می‌توانند واکسن کرونا دریافت نمایند؟
تزریق واکسن کرونا به همه افراد توصیه می‌شود. افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ایی مانند آسم مبتلا هستند باید با پزشک مشورت کنند.
آیا واکسن کرونا از ابتلا به کووید ۱۹ جلوگیری می‌کند؟
افرادی که در دو نوبت واکسن کرونا را دریافت می‌کنند تا حدود زیادی در برابر بیماری مصونیت پیدا خواهند کرد اما نمی‌توان گفت به این بیماری مبتلا نمی‌شوند.
آیا تست کرونا در منزل درد دارد؟
نمونه‌گیری برای انجام تست PCR کرونا هیچ دردی ندارد.
آیا برای تست کرونا باید ناشتا باشیم؟
این تست نیازی به ناشتا بودن ندارد.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل