سرماخوردگی یا کرونا
خانه
مقالات
سرماخوردگی یا کرونا

سرماخوردگی یا کرونا

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/28
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه قیمت‌ها در هومکا شفاف و مشخص هستند.
تست کرونا بدم یا لیموشیرین بخورم؟
با توجه به شباهت علائم بالینی کرونا با بیماری‌های دیگری مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا، تنها راه تشخیص این بیماری‌ها از یکدیگر، انجام تست کرونا می‌باشد. با اندکی تامل، به نظر می‌رسد که در شرایط گسترش ویروس کرونای نوع جهش یافته، بهترین و ایمن‌ترین کار برای انجام آزمایش، تست کرونا در منزل باشد.

به نظر شما تفاوت بین سرماخوردگی یا کرونا در چیست؟ آیا می دانید آنفلوآنزا با کرونا چه فرقی در علائم و نشانه ها دارند؟ حتما زمانی که اولین بار نام کووید-۱۹ یا ویروس کرونا را شنیدید، دریافتید که شباهت زیادی به ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی دارد و از این رو تنها راه اطلاع از نوع ویروسی که موجب ایجاد این علائم شده است، آزمایش کرونا می باشد. تست کرونا در منزل خدمتی است که از سوی مجموعه هومکا ارائه می شود و راهی مناسب و ایمن تر از حضور در محیط پر رفت و آمد آزمایشگاه برای انجام آزمایش کرونا می باشد. اما نحوه آسیب‌زایی هرکدام با دیگری بسیار متغیر است.
وجه اشتراک این بیماری با آنفلوآنزا یا سرماخوردگی در نوع بیماری است که هر سه ویروسی هستند. یکی از مشکلاتی که در این خصوص ممکن است به وجود می‌آید، اشتباه در تشخیص نوع بیماری است. خیلی از ما با یک آبریزش بینی به حضور ویروس کووید-۱۹ در بدن خود شک می کنیم اما دیگر وقت آن رسیده که بیشتر با این بیماری آشنا شویم.
درست که این شباهت بین عارضه ها وجود دارد ولی راه های تشخیص و بررسی نیز کم نیستند. از آنجایی که همواره باید اطلاعات خود را به‌روز نگه داریم، پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله پیش رو را از دست ندهید.

call button consult

 

سرماخوردگی یا کرونا مسئله این است؟

با توجه به تیتری که در این بخش آن را خواندید، واقعا موضوع این است که نشانه های به‌وجود‌ آمده در بدن مربوط به کدام ویروس است. در رابطه با ویروس کرونا که یک بیماری جدید و بدون درمان است، شاهد هستید که مبتلایان همه علائم را ندارند. در بدن بعضی از افراد مبتلا نیز هیچ نشانه ای از بیماری نیست و یکی از دلایل سرایت آن همین موضوع است که فرد بدون علامت ارتباطات خود را دارد.
اما نشانه هایی وجود دارد که بهتر بیماری کرونا را تشخیص دهید. به طور مثال از‌بین‌رفتن حس بویایی و چشایی در این بیماری پر‌رنگ تر و مشخص تر است و سرفه های خشک و تنگی نفس که به‌مراتب بیمار کرونایی آن را بیشتر تجربه می کند نیز شاخصه مهم در شناخت این عارضه به حساب می آید.
بی حالی و احساس درد در چشم ها نیز گاهی در میان افراد مبتلا مشاهده می شود. ترس یا عدم اهمیت به این نشانه‌ها اغلب مشکلات جدی را سر راه می گذارد و سلامتی را با خطرات جدی مواجه می کند. خوش‌بینی در این گونه شرایط جواب نمی دهد. در این شرایط زمانی که بین سرماخوردگی یا کرونا گیر افتاده اید، باید سراغ آزمایش ها بروید. سایت مدیکال نیوز (Medical News Today) در رابطه با مقایسه سرماخوردگی و کرونا می‌گوید:

بیماری کووید-۱۹ در مقایسه با سرماخوردگی:

 دوره‌ی نهفتگی طولانی‌تری دارد.
علائم متنوع‌تری ایجاد می‌کند.
عوارض و مرگ و میر ناشی از این بیماری بیش‌تر است.

بیشتر مردم به دلیل ترس از کرونا حاضر به انجام تست نیستند. از طرفی محیط های بیمارستان ها پر از بیماران کرونایی است. این ترس وجود دارد که مبتلا نباشد ولی حضور برای انجام آزمایش آنها را آلوده و مبتلا کند. راهکارهای زیادی برای این موضوع فراهم شده است. هومکا نیز در این راستا خیال مردم استان تهران و استان البرز را راحت کرده است.

سرماخوردگی یا کرونا

عطسه های مکرر احتمالا خبر خوبی است

دیگر بر کسی پوشیده نیست که تاکنون دارویی برای بیماری کرونا کشف نشده است. این بیماری روزانه جان هزاران انسان را در سراسر دنیا می گیرد و این موضوع ترس و وحشت را به مردم القا می کند. از بین تمام علائم و نشانه هایی که در سرماخوردگی یا کرونا کشف شده است، عطسه جزو علائم کرونا نیست.
شایع ترین نشانه هایی که بین مبتلایان کرونا ثبت شده است، در دسته زیر قرار می گیرند:

• تنگی نفس

• سرفه خشک

• تب و لزر یا یکی از این دو

• بی حالی

• اسهال

• بدن درد و کوفتگی

• از دست دادن بویایی و چشایی یا یکی از این دو

• سردرد

• تهوع یا استفراغ

• چشم درد

کمی غیرطبیعی به نظر می رسد ولی افرادی هم وجود داشتند که بدون نشانه به این بیماری مبتلا شده بودند و بدون اینکه متوجه شوند، بهبود یافته‌اند. مدت زمانی که یک شخص مبتلا به کرونا نشانه ها را در بدن مشاهده می کند، بین ۲ روز الی دو هفته است.
این یکی از راه ها برای تشخیص بین سرماخوردگی یا کرونا به حساب می آید. برخی از اطلاعات هم می گویند سرفه هایی که ویروس کرونا در فرد ایجاد می کند، خشک و بدون ترشح است؛ درحالی‌که در سرماخوردگی به این صورت نیست.
بیشتر کسانی که به کووید-۱۹ آلوده شده اند، درمان می شوند و تنها ۲ درصد از افراد ممکن است جان خود را از دست بدهند. به همین دلیل اکثرا اشخاص مبتلا که نوع خفیف این بیماری را دارند، در منزل و به دور از بیمارستان‌ها مسیر معالجه خود را می پیمایند.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

حساسیت فصلی

احتمالا خود شما یا در بین اطرافیان کسی را دیده اید که آلرژی های فصلی داشته باشد. غالبا این دسته از مردم نشانه های حساسیت را در فصل بهار تجربه می کنند. گرده گل ها و شکوفه های تازه درختان در هوا پخش می شود و بدن نسبت به آنها واکنش نشان می دهد.
آبریزش بینی، خارش و آبریزش در چشم ها و... از نشانه های این نوع از حساسیت فصلی است. جالب است بدانید زمان که وزش بادها بیشتر باشد، این علائم نیز در بدن این گروه بیشتر می شود. آن زمان که بین سرماخوردگی یا کرونا بحث می شود برخی هم در این دسته قرار می گیرند و موضوع حساسیت فصلی را عنوان می کنند.
داروهای مفیدی هم برای کسانی که آلرژی های فصلی دارند، وجود دارد که آنتی هیستامین یکی از آنهاست. دلیل مصرف آن نیز جلوگیری از آبریزش بینی است. زمانی که سیستم ایمنی بدن شخصی که حساسیت فصلی دارد، فعال می شود، برای حفظ سلامت بدن شروع به تولید آنتی بادی می کند. در تمام فرآیندی که بدن در این شرایط قرار می گیرد، در‌نهایت سیستم ایمنی ضعیف می شود و علم به این موضوع ضروری است.

سرماخوردگی یا کرونا

 

آب، راه کاری ساده اما مفید

آیا شنیده اید که می گویند هر چند دقیقه آب بنوشید؟ برخی از پزشکان همواره یک آب نبات در دهان خود دارند که در حال آب شدن است. علت انجام این کارها چیست؟ آیا آب راه درمان سرماخوردگی یا کرونا به حساب می آید؟
در‌واقع آب هیچ کاری برای معالجه نمی کند و تنها دلیل انجام این کار انتقال ویروس های احتمالی به معده است. مشکلات و عفونت بیماری کرونا از جایی شروع می شود که ویروس وارد خون می‌شود و سپس حملات خود را به ریه آغاز می کند.
همین ویروس کشنده در بدن انسان به‌طور کلی نابود می شود و اسید معده با خاصیتی که دارد، این کار را انجام می دهد. حضور آب نبات در دهان کادر درمان هم در حقیقت به همین علت است و به‌طور مرتب موجب ترشح بزاق و انتقال ویروس احتمالی به معده می شود.

اگر دهان تنها مسیر ورود ویروس به بدن ما باشد، قطعا با نوشیدن آب دیگر مشکلی برای ما پیش نمی آید اما اینطور نیست. همه ما به طور ناخودآگاه با دست بینی خود را پاک می کنیم یا ممکن است اتفاقی چشم های خود را بمالیم.
سرماخوردگی یا کرونا فرقی نمی کند زیرا این گونه از بیماری‌ها با ویروس های میکروسکوپی آغاز می شود؛ بنابراین باید همه تلاش خود را بکنیم و تمام بستر لازم را مهیا کنیم که زمینه‌های ایجاد بیماری فراهم نشود. در سطوح مختلف ممکن است بیش از هزاران ویروس وجود داشته باشد. چنانچه دقتی به نکات مراقبتی نداشته باشیم، راه ورود ویروس را به بدن هموار کرده ایم.
 

فاصله گذاری بهترین راه‌حل

بهترین راه‌حلی که برای شکست کووید-۱۹ وجود دارد، قطعا فاصله گذاری اجتماعی نیست؛ بلکه ساخت آمپول آن است؛ اما در حال حاضر تنها سلاحی که در دست داریم، برقراری فاصله با دیگران است و عدم رعایت حتی یک فرد آلوده به راحتی فاجعه به بار می آورد.
فاصله را تحت هر شرایطی باید حفظ کنید؛ زیرا همانطور که گفته شد، بعضی از مبتلایان هستند که هیچ نشانه ای ندارند. هرگز با کسی دست ندهید و این کار را به طور قطع و بدون خجالت کنار بگذارید. در خصوص بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی یا کرونا رعایت این موضوع به قطع زنجیره انتقال کمک می کند.
حتی یک شخص آلوده هزاران نفر را آلوده می کند. در همین راستا ضرورت دارد که بدانید نوع خفیف این بیماری در یک فرد لزوما برای شخص دیگر هم خفیف نخواهد بود. سیستم ایمنی بدن ها با یکدیگر تفاوت دارد و این موضوع در خصوص کسانی که بیماری های زمینه های دارند نیز خطرناک تر است.
به همین دلیل است که تلاش برای عدم انتقال ویروس بسیار مهم است. همان بیماری در یک فرد بدون علامت خواهد بود و در دیگری موجب مرگ می شود. اگر فرد مسنی در منزل خود دارید، به میزانی که شرایط وجود دارد آنها را از اجتماع دور کنید. آنها ضعیف تر از دیگران هستند.

خیلی از مردم در خانواده خود بیماران خاصی دارند که مرتب داروهای مختلف مصرف می کنند. در این شرایط پاندمیک هرگز آنها را به محیط خارج از خانه نبرید و در موقعیت های اضطراری از خدمات پزشکی غیرحضوری استفاده کنید.

call button submit

 

تشخیص سرماخوردگی یا کرونا با مرکز هومکا

اگر جزو افرادی هستید که برخی از نشانه ها را دارید؛ ولی هنوز نمی دانید کدام ویروس در بدن شما شروع به فعالیت کرده است، باید تست دهید. با نگاهی به آمارها متوجه می شویم افرادی هم هستند که با دلیل ترس از محیط های بیمارستانی و آلودگی حتی حاضر به انجام تست های کرونا نمی شوند.
در جهت همین موضوع هومکا بسیاری از خدمات پزشکی از جمله تست کرونا را در منزل متقاضیان انجام می دهد. پرسنل این مرکز با رعایت پروتکل های بهداشتی بعد از هماهنگی با متقاضی به منزل فرد مراجعه می کنند و تست می گیرند.
هومکا با تجربه کافی درخصوص انجام انواع تست کرونا و خدمات دیگری که در حوزه مراقبتی و درمانی موظف به انجام آن هستند، امتحان خود را پس داده است. مراجعه به سایت هومکا نه‌تنها اطلاعات کاملی از انواع سرویس در محل به شما می دهد بلکه این قابلیت را دارید که درخواست خود را در آن ثبت کنید. این یک شعار نیست ولی با هومکا به راحتی این امکان را دارید که برای درمان سرماخوردگی یا کرونا اقدام کنید.

آنچه در‌ رابطه‌ با مرکز هومکا مهم و البته مفید است، شفافیت هزینه هاست. مشخص نبودن مخارج از دغدغه های مهم همه ما در زمان مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی است. این موضوع در این مرکز تفاوت دارد. همانطورکه سرویس های مختلف را در وب‌سایت مطالعه می کند، هزینه ها نیز درج شده اند. اگر متقاضیان سوال یا مشاوره ای هم داشته باشند، کافی است یک بار با مجموعه تماس بگیرند و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

سرماخوردگی یا کرونا

 

طول درمان بعد از ابتلا به کرونا

پرسش بسیاری از بیماران کووید-۱۹ از پزشک خود درباره مدت زمان التیام است. اگر تست پی سی آر را داده اید و نتیجه آن بین سرماخوردگی یا کرونا گزینه دوم بود، احتمالا پرسش مطرح‌شده سوال شما هم خواهد بود. با توجه به واکنش بدن بیماران این مدت متفاوت است و براساس آمارها بین ۱۴ روز تا ۶ هفته است.
گروهی که به نوع خفیف کرونا مبتلا شده اند و در منزل شخصی خود درمان را انجام می دهند، معمولا بعد از دو هفته درمان می شوند. زمان بیشتر هم مربوط به بیمارانی است که نوع شدیدتر این بیماری را در بدن دارند و با عفونت های آن در حال جدال هستند. از ۳ الی تا ۶ هفته هم زمان درمان برای بیمارانی با وضعیت وخیم مشاهده شده است.

گروهی که در حال تجربه نوع شدید این بیماری هستند، ممکن است در مدتی که مداوا می شوند سیر بهبود صعودی یا نزولی داشته باشند. به‌هرحال کادر درمان تا زمانی که فرد کاملا از وضعیت خطر خارج نشود، درمان را ادامه می دهند. با تمام این تفاسیر اگر هنوز به کرونا مبتلا نشده اید یا آن را به سلامتی پشت سر گذاشته اید، بهتر است پیشگیری را به جای درمان انتخاب کنید و خود را در معرض آلودگی قرار ندهید.
سرماخوردگی یا کرونا فرقی ندارد. باید برای بیماری های ویروسی فاصله را رعایت کنید. استفاده از ماسک، دوری از مکان های شلوغ و در صورت لزوم مصرف ضد‌عفونی‌کننده ها شما را در برابر این بیماری حفظ می کند.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

سخن پایانی

کووید-۱۹ بعد از گذشت یک سال همچنان صدر اخبار ایران و جهان است. حضور این ویروس به حدی زندگی انسان را تغییر داده است که همه مردم و ما کاملا سبک رفتارهای اجتماعی و شخصی متفاوتی را تجربه می کنیم.
اغلب مردم تفاوت بین بیماری کرونا، آنفلوآنزا، سرماخوردگی و حتی حساسیت فصلی را متوجه نمی‌شدند. هنوز هم گاهی تشخیص این موضوع به‌راحتی ممکن نیست. بیشترین شباهت در بین این بیماری ها سرماخوردگی است. زمانی که شخص برخی از نشانه های مشترک را در بدن خود می بیند، نمی داند که آنها مربوط به عارضه سرماخوردگی یا کروناست.

تنها راه پاسخ به این سوال انجام تست های پی سی آر است. البته در این بین نشانه هایی هم وجود دارد که در سرماخوردگی کمتر شاهد آن هستیم و مثالی آن تنگی نفس و سرفه های خشک است. مرکز هومکا انواع سرویس‌های پزشکی و آزمایشگاهی را برای متقاضیان در منزل فراهم می کند. انجام تست کرونا نیز تنها یکی از صدها خدمات این مرکز به حساب می آید که افراد دیگر نیازی به حضور در آزمایشگاه ها ندارند.

فرقی نمی‌کند، سرماخوردگی یا کرونا، برای بهبود، فرد بیمار در اغلب موارد نیازمند خدمات درمانی می‌باشد. خدماتی مانند پزشک در منزل، تزریقات در منزل یا سرم در منزل برای بهبود یک بیماری لازم و ضروری به نظر می‌رسند و در شرایط کنونی استفاده از این خدمات برای هر فردی و با هدف جلوگیری از خروج از منزل قابل استفاده می‌باشند.

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

برای تشخیص کرونا از کدام آزمایش استفاده کنم؟
در حال حاضر بهترین و دقیق‌ترین روش برای تشخیص ویروس کرونا، استفاده از آزمایش PCR است. تاکید تمامی متخصصان و آزمایشگاه‌های معتبر این است که اگر در حال حاضر دارای علائم هستید، حتما از تست پی سی آر استفاده کنید و به سراغ آزمایش آنتی بادی یا همان سرولوژی نروید.
چه مدت باید منتظر نتیجه‌ ی تست کرونا در منزل بمانیم؟
بدون شک در این شرایط، به وجود آمدن علائم در هر فردی، سبب ایجاد نگرانی و اضطراب در او خواهد شد. ما در مجموعه هومکا برای اطمینان هرچه سریعتر افراد از سلامت خود و کاهش استرس و نگرانی آن‌ها، نتیجه آزمایش کرونا در منزل را ۱۲ یا ۲۴ یا ۴۸ ساعت ( به انتخاب شما ) پس از انجام نمونه‌گیری ارائه خواهیم داد.
علائم اولیه بیماری کرونا چیست؟
برای اکثر افراد علائم بروز بیماری کرونا با یک تب و سرفه های خشک نمایان می شود. در این حالت آبریزش بینی وجود ندارد. اغلب افراد بدون انجام مراقبت های پزشکی خاصی بهبود می یابند.
چه زمانی با اورژانس تماس بگیریم؟
اگر شخصی یکی از علائم زیر را از خود بروز داد فورا با مراقبت های پزشکی فوری یا اورژانس تماس بگیرید: مشکل در نفس کشیدن / درد پیوسته یا احساس فشار در قفسه سینه / احساس سرگیجه که به تازگی ایجاد شده است / ناتوانی در بیدار ماندن / رنگ پریدگی لب ها و صورت
آیا سردرد نیز از علائم ویروس کرونا است؟
این ویروس می‌تواند علائم بسیار متفاوتی از خود نشان دهد و می‌توان سردرد را به عنوان یکی از علائم شایع این بیماری برشمرد.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل