تست آنتی بادی در منزل
خانه
مقالات
تست آنتی بادی در منزل

تست آنتی بادی در منزل

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/28
تست آنتی بادی کرونا و انواع آن
تست کرونا به روش آنتی بادی چیست؟ چه زمانی باید برای انجام تست آنتی بادی اقدام کرد؟ آیا انجام تست آنتی بادی در منزل نیز ممکن است؟ آیا هزینه تست آنتی بادی در منزل و آزمایشگاه یکسان است؟ چگونه باید جواب تست آنتی بادی خود را تفسیر کنیم؟ برای پاسخ به این سوالات در این مقاله با ما همراه باشید.
مشاوره رایگان
هنوز تصمیم نگرفتید؟ نگران نباشید. می‌توانید اطلاعات خود را بفرستید و مشاوره رایگان بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

این روزها که درگیر اپیدمی جهانی کرونا هستیم، استفاده از روش‌های مختلف برای شناسایی موارد ابتلا خود وسیله‌ای موثر در مهار و قطع زنجیره ویروس کرونا بشمار می‌رود. البته می‌توان با انجام تست کرونا در منزل تشخیص زود هنگام بیماری، فرد مبتلا را از عوارض جبران ناپذیر این بیماری و حتی مرگ نجات داد. انواع تست آنتی ژن، آنتی بادی و PCR جهت تشخیص بیماری کووید-۱۹ موثر هستند. در این مقاله با تست آنتی بادی و چگونگی انجام این تست آشنا خواهید شد.

تست آنتی بادی

 

تست آنتی بادی چیست؟

تست آنتی بادی کرونا یکی از انواع تست شناسایی ویروس کروناست که در حال حاضر به عنوان یکی از روش‌های شناسایی و تشخیص کووید-۱۹ روی تمام افراد در رده‌های سنی مختلف انجام می‌گیرد. در این تست سطح آنتی بادی‌هایی که در نمونه خون فرد وجود دارد را مورد اندازه‌گیری و بررسی قرار می‌دهند.  این تست با نام‌های آنتی‌بادی‌های سرم و تیتر - آنتی بادی نیز شناخته می‌شود. سایت معتبر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها(CDC) در مورد این که تست آنتی بادی چیست، می‌گوید:

آزمایش  آنتی بادی یا سرولوژی به دنبال آنتی بادی در خون شما می‌گردد تا مشخص کند که  آیا شما قبلاً به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌اید یا خیر.

آنتی بادی ها، پروتئین هایی هستند که بلافاصله پس از آلوده شدن یا واکسیناسیون توسط سیستم ایمنی بدن ایجاد می شوند.
آنتی بادی ها در مقابله با عفونت‌ها به شما کمک می‌کنند و می‌توانند شما را از ابتلا دوباره به آن بیماری محافظت کنند. اینکه این محافظت تا چه مدت ادامه دارد، برای هر بیماری و هر فرد متفاوت است و با تست آنتی بادی مشخص می‌شود.

بدن شما پس از ابتلا و درمان و حتی پس از واکسیناسیون پروتئینی تولید می‌کند. تولید این ماده در بدن توسط سیستم ایمنی بدنتان انجام می‌گیرد. بنابراین اگر به هردلیلی مجددا مبتلا به کووید ۱۹ شوید بدن در مقابل آن ایمنی خواهد داشت و با آن مقابله می‌کند. علاوه‌بر این آنتی بادی سطح ایمنی بدن بیمار را نیز افزایش می‌دهد، عفونت‌ها را دفع می‌کند و تا جای ممکن از بدن دربرابر بیمار شدن مجدد جلوگیری می‌کند.

جهت ورود به صفحه ثبت درخواست تست آنتی بادی در منزل بر روی نوار زیر کلیک کنید:

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

چرا تست آنتی بادی کرونا تجویز می شود؟

تست آنتی بادی کرونا در واقع روشی کمکی برای پزشک متخصص است تا بتواند آنتی‌ژن‌های مرتبط با ویروس کرونا را در خون شما تشخیص بدهد. در صورتی که بدن شما قبلا دچار کرونا شده باشد و یا اینکه آنتی‌ژن کرونا را داشته باشد به این معناست که شما قبلا مبتلا شده‌اید. در واقع این آنتی بادی‌های تولید شده توسط سیستم ایمنی بودند که کرونا و مواد خارجی را دفع کرده و شما سلامتی خود را بدست آورید.

پس تست آنتی بادی به گونه‌ای سابقه بیماری و عدم ابتلای شما را نشان خواهد داد. تست آنتی بادی علاوه‌بر این به تشخیص و بررسی موارد زیر نیز کمک خواهد کرد:

  • با انجام تست آنتی بادی سطح واکنش و پاسخ سیستم ایمنی به کرونا مشخص می‌شود.
  • اگر قرار باشد واکسن و تقویت کننده دریافت کنید این تست میتواند نشان دهد که شما به این موارد احتیاج دارید یا نه.
  • اگر قبلا واکسن کرونا زده باشید، تست آنتی بادی تاثیر واکسن و سطح آنتی بادی که در بدنتان تولید کرده را ارزیابی می‌کند.
  • اگر به همراه بیماری عفونت‌های دیگری نیز گرفته باشید و درمان شدید این تست در بررسی سوابق آن‌‌ها کاربردی خواهد بود.

شما می‌توانید تست آنتی بادی را در منزل و بدون پذیرفتن ریسک ابتلا به بیماری در مراکز درمانی و آزمایشگاهی انجام دهید. شما می‌توانید از طریق سایت هومکا و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵، سفارش خود را ثبت کنید تا در هر منطقه‌ای از تهران، کرج و یا مشهد هستید، تیم متخصص هومکا در سریع‌ترین زمان ممکن برای انجام تست آنتی بادی به منزل شما بیاید . برای ورود به صفحه ثبت درخواست تست کرونا آنتی بادی در منزل بر روی نوار زیر کلیک کنید:

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

آیا تست آنتی بادی کرونا دقیق است؟ 

تست آنتی بادی کرونا برای تشخیص کووید ۱۹، تایید نمی‌شود؛ اما نتایج آن به پزشک کمک می‌کند تا اطلاعات مفیدی از پیشرفت بیماری را در اختیار داشته باشد. نتایج این تست از ضریب اطمینان بالایی برخوردار است. البته در برخی مواقع نیز احتمال بروز خطا در نتیجه این تست وجود دارد. 

 

تفسیر آزمایش آنتی بادی چگونه است؟

اگر نتیجه آزمایش آنتی بادی کرونا مثبت بود، به این معناست که شما آنتی بادی ویروس کرونا را در بدنتان دارید. مثبت بودن تست آنتی بادی کرونا به این معنا نیست که شما مصون هستید و دیگر دچار بیماری کرونا نمی‌شوید. در مواردی آزمایش آنتی بادی مثبت اعلام می‌شود درحالی که فرد هیچگونه علائمی از عفونت کرونا ندارد. بنابراین بیماری شما از نوع عفونت خاموش و فاقد علامت است.

 

چگونه جواب آزمایش آنتی بادی را بخوانیم؟

در خواندن آزمایش آنتی بادی کرونا به نوع آنتی بادی‌هایی که بدن برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ تولید کرده است، توجه می‌شود. این آنتی‌بادی‌ها به نام‌های IgG و IgM معرفی می‌شوند. وجود آنتی بادی IgM به این معنا است که بیماری در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و بدن در حال مبارزه با آن است. اگر در جواب آزمایش آنتی بادی کرونا، پادتن IgG تایید شود، یعنی بدن توانسته بر بیماری غلبه کند و فرد در حال سپری کردن روزهای آخر بیماری است. 

 

برای آزمایش آنتی بادی باید ناشتا بود؟

برای انجام آزمایش آنتی بادی کرونا نیازی نیست شرایط ناشتایی را رعایت کنید. همچنین محدودیتی در رژیم غذایی نیز وجود ندارد. اگر احساس می‌کنید به این تست نیاز دارید، در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانید برای انجام آن اقدام نمایید. برای تست آنتی بادی کووید ۱۹ به نمونه خون نیاز خواهید داشت که به طور روتین از ورید بازویی گرفته خواهد شد. این تست به راحتی در منزل قابل انجام است. برای این منظور می‌توانید از خدمات آزمایشگاه در منزل هومکا بهره ببرید. 

 

چه زمانی تست آنتی بادی بدهیم؟ 

آنتی بادی‌ها برای مبارزه با کرونا بلافاصله تولید نمی‌شوند و به زمان نیاز دارند. همچنین آنها برای مدت زمانی محدود در بدن وجود خواهند داشت. به همین دلیل اگر خیلی زود یا دیر برای انجام آن اقدام کنید، احتمالا با نتیجه مثبت یا منفی کاذب مواجه خواهید شد.  گفته می‌شود ۱۰ روز پس از شروع علائم کرونا زمان خوبی برای تست آنتی بادی است.  بهترین زمان برای تست آنتی‌ بادی کرونا ۳ تا ۴ هفته پس از بروز علائم در نظر گرفته شده است. 

 

کجا تست آنتی بادی کرونا را بدهیم؟

برای تست آنتی بادی کرونا می‌توانید به آزمایشگاه‌های مختلف مراجعه کنید. این خدمات از سوی هومکا نیز به شما ارائه می‌شود. این مجموعه با آزمایشگاه‌های معتبر همکاری داشته و نتیجه آزمایش کرونا را نیز به صورت آنلاین به شما ارائه خواهد کرد.  

تست آنتی بادی در منزل

 

تست آنتی بادی واکسن کرونا چیست و چه کاربردی دارد؟ 

اگر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اید و می‌خواهید بدانید که آیا ایمنی در بدن شما ایجاد شده است یا نه؟ باید به سراغ تست آنتی بادی واکسن کرونا بروید. این تست به دو صورت ایمنی زایی واکسن پایه و کامل ارائه می‌شود. در آزمایش ایمنی زایی واکسن پایه، به بررسی فاکتور nut پرداخته خواهد شد. برای این آزمایش به نمونه خون نیاز است. با انجام واکسیناسیون این آنتی بادی در بدن تولید می‌شود. وجود این نوع آنتی‌بادی ها منجر به ایمنی خواهد شد. 

در آزمایش ایمنی زایی واکسن کامل، فاکتور های nut و s1 بررسی خواهند شد. برای انجام این تست نیز به نمونه خون نیاز خواهید داشت. وجود Anti-S1 در آزمایش نشان می‌دهد که بدن در مواجه با عامل بیماری‌زا قرار گرفته و ایمنی ایجاد شده است.

 

هزینه تست آنتی بادی چقدر است؟ 

هزینه تست آنتی بادی در منزل توسط هومکا همانند آزمایشگاه‌ها است و تفاوتی ندارد. برای مشاهده قیمت انواع تست آنتی بادی به بالای صفحه مراجعه کنید. تمام هزینه‌های تست آنتی بادی کرونا در منزل طبق تعرفه‌های قانونی محاسبه ‌می‌شوند و هزینه مازادی برای ارائه خدمات از طرف هومکا از شما عزیزان دریافت نخواهد شد. جهت ثبت درخواست تست آنتی بادی در منزل و آزمایش خون در منزل بر روی دکمه تماس زیر کلیک کنید.

call button submit

 

تست آنتی بادی کرونا در منزل، چگونه انجام می‌شود؟

یکی از مزایای تست آنتی بادی این است که حتی افراد بدون علامت نیز شناسایی می‌شوند و به این ترتیب زنجیره شیوع بیماری زودتر قطع می‌شود. همچنین با انجام تست آنتی بادی واکسن کرونا، از میزان ایمنی زایی واکسن بر بدن خود مطلع می‌شوید. شما می‌توانید با ثبت درخواست از طریق وب‌سایت هومکا و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵، از خدمات تست آنتی بادی در منزل مجموعه هومکا برخواردار شوید. نمونه‌گیری خون برای تست آنتی بادی تنها چند دقیقه زمان می‌برد و نمونه خون فرد با رعایت کامل موارد بهداشتی و مراقبت از نمونه خون به آزمایشگاه منتقل می‌شود. پاسخ تست آنتی بادی در منزل را می‌توانید در پروفایل شخصی خود در وب‌سایت هومکا مشاهده کنید.

دسترسی سریع

سوالات متداول

آیا برای آزمایش آنتی بادی کرونا باید ناشتا باشیم؟
خیر. این آزمایش به ناشتایی نیاز ندارد.
نتیجه منفی آزمایش‌ آنتی بادی به چه معناست؟
نتیجه آزمایش آنتی بادی منفی به این معنی است که فرد آلوده نبوده است و یا پاسخ سیستم ایمنی بدن آن‌قدر کافی نبوده که آنتی‌بادی تولید کند.
جواب تست آنتی بادی چقدر طول می کشد؟
جواب تست آنتی بادی معمولا حدود ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد به دست شما خواهد رسید.
بهترین زمان برای انجام تست آنتی بادی، چه زمانی است؟
بهترین زمان برای انجام تست آنتی بادی حدود سه الی چهار هفته بعد از بروز علائم بیماری می‌باشد.
تست آنتی بادی واکسن چند روز پس از تزریق آن انجام شود؟
برای نتیجه درست تست آنتی بادی واکسن کرونا باید حداقل ۱۴ روز از تزریق دوز دوم واکسن کرونا گذشته باشد

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل
interpretation-icon

تفسیر رایگان CRP

mg/L