متخصص عفونی در منزل
خانه
مقالات
متخصص عفونی در منزل

متخصص عفونی در منزل

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/06
متخصص عفونی در منزل
ازآنجایی‌که درمان بیماری‌های عفونی با توجه به‌شدت و علائم آن متفاوت است می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. متخصص عفونی متخصصی است که در درمان طیف وسیعی از این بیماری‌ها تخصص دارد. اگر نیاز دارید به متخصص عفونی مراجعه کنید اما به دلایلی نمی‌خواهید از خانه خارج شوید می‌توانید از خدمات هوم‌کا استفاده کنید.

بدن شما پر از باکتری، عوامل بیماری‌زا، قارچ و ویروس است که این موارد معمولا هیچ آسیبی نمی‌رسانند اما گاهی اوقات میکروارگانیسم‌ها می‌توانند باعث بیماری شوند. همچنین ممکن است شما از طریق افراد دیگر، حیوانات، حشرات یا مواد غذایی آلوده مبتلا به عوامل بیماری‌زا یا انگلی به وجود آورنده عفونت شوید.
ازآنجایی‌که تشخیص و درمان بیماری‌های عفونی با توجه به‌شدت و علائم آن متفاوت است می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. متخصص عفونی متخصصی است که در شناسایی و درمان طیف وسیعی از این بیماری‌ها تخصص دارد. اگر نیاز دارید به متخصص عفونی مراجعه کنید اما به دلایلی نمی‌خواهید از خانه خارج شوید می‌توانید از خدمات هوم‌کا برای ویزیت توسط متخصص عفونی در منزل بهره‌مند شوید.

 

متخصص عفونی در منزل چه کارهایی انجام می دهد؟

در حال حاضر ده‌ها بیماری عفونی از آنفولانزا و ذات‌الریه گرفته تا سرماخوردگی وجود دارد. متخصصان بیماری‌های عفونی برای تشخیص صحیح و تنظیم بهترین برنامه‌های درمانی، مهارت‌های بالینی و آزمایشگاهی را آموزش می‌بینند. به دلیل برخی موارد، متخصصان عفونی همیشه در حال آموزش دیدن هستند که این عوامل عبارت‌اند از:

✔ افزایش شدت عفونت‌ها

✔ مقاومت بیشتر در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها

✔ افزایش عفونت‌های جدید

✔ محبوبیت سفرهای بین‌المللی

متخصص عفونی در منزل، خون یا مایعات دیگر بدن شما را آزمایش می‌کند و به دنبال آنتی‌بادی‌های خاص است که سیستم ایمنی بدن شما برای مقابله با مواد مضر خارجی تولید کرده است. این آزمایش‌ها نشان می‌دهند که شما به چه عفونتی مبتلا هستید.
برای عفونت‌های باکتریایی، درمان معمولاً شامل آنتی‌بیوتیک است که این دارو را می‌توان به صورت خوراکی یا به صورت مستقیم و از طریق سرم مصرف کرد. سایر بیماری‌ها ممکن است برای درمان عفونت به ضد ویروس، ضد قارچ یا ضد انگلی نیاز داشته باشند. متخصصان بیماری‌های عفونی ممکن است واکسیناسیون را نیز توصیه کنند.

 

چه زمانی لازم است توسط متخصص عفونی در منزل ویزیت شوید؟

پزشک عمومی ممکن است به دلیل موارد زیر به یک متخصص عفونی ارجاع بدهید. به یاد داشته باشید که هوم‌کا این امکان را برای شما فراهم کرده است که توسط متخصص عفونی در منزل ویزیت شوید.

مشکلات تشخیص
بسیاری از بیماری‌های عفونی علائم مشابهی دارند. متخصصان بیماری‌های عفونی برای انجام و خواندن آزمایش‌هایی آموزش می‌بینند که می‌توانند علت بیماری را به‌طور دقیق‌تری شناسایی کنند.

درمان و بهبودی تخصصی
متخصصان بیماری‌های عفونی مهارت لازم را در درمان افراد مبتلا به عفونت مقاوم به آنتی‌بیوتیک دارند. این مسئله مقاومت به آنتی‌بیوتیک به‌طور فزاینده‌ای رایج است و می‌تواند بهبودی را پیچیده کند.

تب بالا یا غیرقابل توضیح و مشاهده علائم ابتلا به عفونت
تب شدید می‌تواند عفونت جدی را پیش‌بینی کند. تب بالا و مداوم همچنین می‌تواند عفونت مربوط به سیستم ایمنی ضعیف را نشان دهد که نیاز به درمان ویژه دارد. علائم عفونت بسته به نوع عفونت شما متفاوت است. علاوه بر تب بالا یا غیرقابل توضیح برخی نشانه‌های دیگر نیز نشان‌دهنده ابتلا به عفونت هستند ازجمله: تب و لرز، درد بدن، احساس خستگی، سرفه یا عطسه، ناراحتی گوارشی، مانند حالت تهوع، استفراغ یا اسهال.
در زمان مشاهده این نشانه‌ها و در صورت وجود موارد زیر حتما لازم است توسط متخصص عفونی در منزل ویزیت شوید:

✔ علائمی که با مراقبت در خانه بدتر می‌شوند یا بهبود نمی‌یابند
✔ علائم طولانی مدت یا عود کننده است
✔ تنفس دشوار است
✔ سردرد شدیدی که با تب شدید همراه است
✔ بثورات
✔ تورم غیرقابل توضیح
✔ گاز گرفته شدن توسط یک حیوان

بیماری‌های عفونی مزمن
متخصصان بیماری‌های عفونی از افراد مبتلا به بیماری‌های مادام‌العمر یا بیماری‌هایی که بیش از یک سال ادامه دارند مراقبت مداوم دارند. بیماری‌های عفونی مزمن بدون مراقبت مداوم می‌توانند کشنده باشند یا زندگی روزمره را محدود کنند. شایع‌ترین بیماری‌های عفونی مزمن عبارت‌اند از:

✔ اچ آی وی یا ایدز
✔ بیماری سل
✔ هپاتیت

 

آنچه در ویزیت توسط متخصص عفونی در منزل می‌توانید انتظار داشته باشید

ابتدا متخصص عفونی در منزل، اطلاعات پزشکی شما را بررسی می‌کند و معاینه فیزیکی انجام می‌دهد. بر اساس این بررسی اولیه، او انجام آزمایش‌هایی را توصیه می‌کند که این آزمایش‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشد:

✔ آزمایش خون و ادرار

✔ سواب گلو

✔ نمونه مدفوع

✔ بزل مایع مغزی نخاعی

✔ اسکن‌های تصویربرداری

✔ نمونه‌برداری از بافت

متخصص عفونی در منزل ممکن است با متخصصان دیگر مانند یک متخصص پوست برای عفونت‌های پوستی یا یک متخصص ریه برای مشکلات ریوی مشورت کند. در صورت لزوم قرار ملاقات‌های بعدی نیز تعیین می‌شود. در اولین ویزیت، تمام سوابق پزشکی خود را به همراه داشته باشید: اشعه ایکس، گزارش آزمایشگاه و سوابق واکسیناسیون. فهرستی از آلرژی‌ها و داروهای مصرفی خود را نیز به همراه داشته باشید، ازجمله قرص‌های جلوگیری از بارداری، زیرا این داروها می‌توانند با آنتی‌بیوتیک‌ها تداخل ایجاد کنند.

 

مزایای ویزیت متخصص عفونی در منزل 

مراقبت‌های بهداشتی در منزل، خدمات جدیدی نیست اما ظهور اقتصاد مشتری مدار و نیاز به ارائه خدمات راحت‌تر باعث توجه بیشتر به این خدمات شد. خدمات پزشکی در خانه در حال حاضر بسیار رایج است و مزایای استفاده از خدمات پزشک در منزل بسیار زیاد است.
دلایل مختلفی وجود دارد که ویزیت توسط متخصص عفونی در منزل بهتر از مراجعه به مطب یا بیمارستان است. اجازه دهید برخی از این مزایا را با هم مرور کنیم. به یاد داشته باشید که هوم‌کا این امکان را برای شما فراهم کرده است که توسط متخصص عفونی در منزل ویزیت شوید و از مزایای خدمات ویزیت توسط پزشک در منزل بهره‌مند شوید.

۱. عدم نیاز به انتظار کشیدن
هنگامی‌که متخصص عفونی در منزل شما حضور پیدا می‌کند دیگر نیازی نیست که در صف بیماران منتظر رسیدن نوبت خود بمانید. با استفاده از خدمات متخصص عفونی در منزل می‌توانید انتظار داشته باشید که پزشک در زمان اختصاص‌یافته به شما مراجعه کند و بلافاصله مسائلی که با آن‌ها مواجه هستید را بررسی کند.

۲. عدم نیاز به رفت‌وآمد
مطمئنا حضور پیدا کردن متخصص عفونی در منزل شما به این معنی است که دیگر مجبور نیستید به بیمارستان یا مطب بروید و می‌توانید پزشک را در فضای راحت منزل خودتان ملاقات کنید. دیگر در ترافیک گیر نمی‌کنید یا مجبور نیستید در مسافت‌های طولانی رفت‌وآمد کنید.

۳. بدون محدودیت‌های زمانی
بیشتر پزشکانی که به منازل مراجعه می‌کنند همیشه و نه‌فقط در ساعات کاری در دسترس هستند. این بدان معناست که شما می‌توانید ساعت حضور پیدا کردن متخصص عفونی در منزل را با برنامه خود هماهنگ کنید و درنتیجه زمان خود را بهتر تنظیم کنید.

۴. شخصی سازی
ویزیت توسط متخصص عفونی در منزل بسیار شخصی‌تر است زیرا پزشک در خانه شماست و به شما توجه کامل دارد. او در خانه شماست و در کلینیک یا بیمارستان شلوغ نیست. پزشکی که به منزل شما می‌آید وضعیت زندگی شما را می‌تواند با دقت بیشتری مشاهده کند تا پزشکی که در محدوده اتاق خود شما را ملاقات می‌کند.

۵. رعایت پروتکل‌های بهداشتی
مراجعه به مطب یا بیمارستان می‌تواند با نگرانی‌هایی در مورد مسائل بهداشتی و ابتلا به بیماری‌های واگیردار همراه باشد. به خصوص که شما نیاز دارید توسط متخصص عفونی ویزیت شوید و با انتظار کشیدن در اتاق انتظار، در معرض بسیاری از بیماری‌های عفونی قرار می‌گیرید. از سوی دیگر، در حال حاضر که شیوع ویروس کرونا گسترش زیادی پیدا کرده، مسئله مراقبت از خود بسیار مهم‌تر شده است.

۶. بهبود سریع‌تر و بهتر
با توجه به اینکه با استفاده از خدمات ویزیت توسط متخصص عفونی در منزل، پزشک توجه بیشتری به شما دارد می‌تواند به صورت دقیق‌تر و مفصل‌تری، نکات لازم را به شما منتقل کند و همچنین زمان بیشتری را می‌تواند به تشخیص بیماری شما و درمان آن اختصاص دهد.

 

هوم‌کا چگونه می‌تواند به شما در خدمات ویزیت توسط متخصص عفونی در منزل کمک کند؟

هوم‌کا با این هدف شکل گرفت که خدمات باکیفیت مراقبت و سلامت را به افراد ارائه دهد. یکی از این خدمات، ویزیت توسط متخصص عفونی در منزل است. اگر لازم است که توسط متخصص بیماری‌های عفونی ویزیت شوید و امکان ترک منزل را به دلایلی ندارید یا می‌خواهید از دریافت خدمات در منزل بهره‌مند شوید کافیست درخواست خود برای ویزیت توسط متخصص عفونی در منزل را به صورت رایگان در هوم‌کا ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

 

تعرفه متخصص عفونی در منزل 

هزینه خدماتی که توسط هوم‌کا ارائه می‌شوند بستگی به نوع و شرایط درخواست شما دارند. بنابراین، برای آگاهی از این امر لازم است درخواست ویزیت توسط متخصص عفونی در منزل را در هوم‌کا ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ تماس بگیرید.

 

هوم‌کا چه مناطقی را برای خدمات ویزیت توسط متخصص عفونی در منزل تحت پوشش قرار می‌دهد؟

در حال حاضر خدمات هوم‌کا برای افراد ساکن استان‌های تهران و البرز ارائه می‌شود. بنابراین اگر ساکن یکی از این استان‌ها هستید می‌توانید درخواست خود را در هوم‌کا به صورت رایگان ثبت کنید و توسط متخصص عفونی در منزل ویزیت شوید.
درنهایت، همان‌طور که مطالعه کردید ویزیت توسط متخصص عفونی در منزل می‌تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. هوم‌کا این امکان را برایتان فراهم کرده است که در خانه خودتان توسط متخصص عفونی ویزیت شوید. اگر می‌خواهید این خدمات را دریافت کنید کافیست دکمه ثبت رایگان درخواست را در هوم‌کا فشار دهید یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ تماس بگیرید.

دسترسی سریع

سوالات متداول

متخصص عفونی کیست؟
متخصص عفونی، به تشخیص و درمان عفونت‌های حاد و مزمن می‌پردازد. این عفونت‌ها می‌تواند ناشی از باکتری، انگل، قارچ و یا ویروس‌ها باشد.
متخصص عفونی برای تشخیص بیماری‌ها از چه آزمایش‌هایی استفاده می‌کند؟
✔ آزمایش خون و ادرار ✔ سواب گلو ✔ نمونه مدفوع ✔ بزل مایع مغزی نخاعی ✔ اسکن‌های تصویربرداری ✔ نمونه‌برداری از بافت
برای درمان هپاتیت به کدام متخصص مراجعه کنم؟
متخصص عفونی می تواند در درمان این بیماری و سایر بیماری‌های عفونی دیگر مانند ایدز به شما کمک کند.
تعرفه متخصص عفونی در منزل چقدر است؟
هزینه این خدمت بستگی به نوع و شرایط درخواست شما دارد. با کارشناسان هوم‌کا تماس بگیرید.
آیا می توانم در زمینه‌های مختلف درمانی، مراقبتی و آزمایشگاهی با کارشناسان هوم‌کا مشاوره داشته باشم؟
بله. کافی است به سایت مراجعه کرده و بر روی دکمه «مشاوره رایگان» کلیک کنید.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...

مقالات مرتبط

درباره‌ی این حوزه بیشتر بخوانید.
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل
interpretation-icon

تفسیر رایگان CRP

mg/L