متخصص ارتوپد در منزل
خانه
مقالات
متخصص ارتوپد در منزل

متخصص ارتوپد در منزل

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/06
متخصص ارتوپد در منزل
اگر شما بیمار یا مصدومی در خانه دارید که باید از آن مراقبت کنید و احتیاج به مراقبت‌ و درمان توسط پزشک متخصص ارتوپد دارد اما نمی‌توانید آن را به مراکز درمانی انتقال دهید نگران نباشید. کافیست با ما تماس بگیرید تا خدمات متخصص ارتوپد را در منزل دریافت کنید.

عدم ارائه خدمت

دریافت خدمات پزشکی، درمانی و پرستاری از جمله ضروریات زندگی امروز بشر است. امروز اغلب مردم درگیر کار، ترافیک زیاد خیابان‌ها و گرفتاری‌های دیگری هستند. بنابراین معمولا از دریافت خدمات پزشکی و درمانی در ساعات کار مراکز درمانی عقب می‌مانند. درمان را به تعویق می‌اندازند و یا اینکه از ادامه آن منصرف می‌شوند.
عدم دسترسی بموقع به مراکز درمانی و بهداشتی، بیمارستان‌ها و مطب پزشک تنها محدود به زندگی شهری نیست بلکه در مناطق دور دست این مشکل خود را بیشتر نشان می‌دهد. دوری محل زندگی افراد تا بیمارستان و درمانگاه و حتی عدم دسترسی به مراکز توانبخشی سبب می‌شود که آمار آسیب‌های فیزیکی بیشتر شود.

 

متخصص ارتوپد در خانه

افرادی که دچار آسیب‌های حرکتی شدند و یا اینکه در ناحیه مفاصل، استخوان‌ها وعضلات درد دارند باید به متخصص ارتوپد مراجعه کنند، اما اگر پزشک متخصص براحتی در دسترس نباشد چگونه می‌تواند از مشاوره و تجویزات دارویی و درمانی آن استفاده کرد. بخصوص اگر بیمار قادر به حرکت نباشد، جابجایی و انتقال آن به بیمارستان بسیار دشوار خواهد بود.
اگر پزشک عمومی پس از معاینه شما توصیه کرده که به یک پزشک متخصص ارتوپد مراجعه کنید و یا اینکه خود دردهایی در بدن دارید که احساس می‌کنید لازم است توسط متخصص ارتوپد معاینه و درمان شوید بهترین کار این است که زمان را از دست ندهید. ولی اگر دسترسی به متخصص ارتوپد نداشتید نگران نباشید، پزشک به منزل شما می‌آید.

 

دکتر ارتوپد در منزل با هوم کا

یکی از خدمات پزشکی هوم کا ویزیت و درمان دکتر متخصص ارتوپد در منزل است. اگر شما دچار آسیب جدی هستید که جابجایی برای شما غیرممکن است و یا اینکه بیماری در منزل دارید که انتقال آن به مراکز درمانی بسیار دشوار است، می‌توانید از هوم کا درخواست متخصص ارتوپد در منزل کنید.  اگر با وظایف ارتوپد در منزل آشنایی ندارید همراه ما باشید تا بیشتر با این رشته پزشکی آشنا شوید و نسبت به تخصص آن آگاهی بدست آورید.

 

وظایف اصلی متخصص ارتوپد در منزل

✔ تشخیص آسیب دیدگی‌های مفاصل و استخوان‌ها

✔ تشخیص ضرب دیدگی همچون در رفتگی و شکستگی، رگ به رگ شدن، پاره شدن تاندون، پارگی رباط و کشیدگی

✔ تشخیص و درمان آسیب‌های ورزشی

✔ تشخیص از بین رفتگی مفاصل و خرابی مفاصل همچون ساییدگی مفاصل و آرتروز

✔ تشخیص عفونت در اندام‌ها

✔ تشخیص و درمان تومورهای استخوانی

✔ تشخیص تومورهای سرطانی در دیگر اندام

✔ تشخیص و درمان بیماری‌های مادرزادی و ژنتیکی

 

با چه علائمی درخواست متخصص ارتوپد در منزل بدهیم؟

✔ درد در مفاصل

✔ دردهای شدید و مداوم استخوانی

✔ درد در اندام حرکتی مثل پا و زانو

✔ درد در اندام پس از افتادن

✔ درد در ساق پا پس از پیچ خوردن ساق و بسیار موارد دیگر که احساس می‌کنید پس از وقوع اتفاق دچار درد و ناراحتی در مفاصل، عضلات و استخوان‌ها هستند

 

دکتر متخصص ارتوپد در منزل

ارتوپدی یک از شاخه‌های جراحی و درمان است که بصورت تخصصی در درمان و بهبود مشکلات حرکتی و فیزیکی به افراد کمک می‌کند. ارتوپد در درمان و بهبود مشکلات مفاصل، عضلات و استخوان‌ها تخصص دارد و اگر افراد مشکلات حرکتی در اندام داشته باشند حتما نیاز دارند که تحت درمان متخصص ارتوپد قرار بگیرند. حال می‌توانند بجای بیمارستان و مرکز درمانی از هوم‌کا خدمات متخصص ارتوپد در منزل را دریافت کنند. برای دریافت خدمت متخصص ارتوپد در منزل می‌توانید بر روی دکمه ثبت رایگان درخواست کلیک کنید یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ تماس بگیرید.

 

ویزیت متخصص ارتوپد در منزل

پزشک ارتوپد هوم‌کا از شما در مورد سلامت عمومی، شرایط سلامتی گذشته، سابقه پزشکی خانوادگی و سایر شرایط موجود که ممکن است داشته باشید سوال خواهد کرد. همچنین معاینه فیزیکی ارتوپدی و دستورات لازم از جمله فیزیوتراپی در منزل را پیشنهاد می‌دهد.

 

هزینه متخصص ارتوپد در منزل

اگر نیاز به خدمات درمانی ارتوپدی در منزل دارید و می‌خواهید از هزینه‌های این خدمات در منزل مطلع شوید بهتر است با مشاوران و اپراتورهای هوم کا در ارتباط باشید. هزینه مراقبت و درمان متخصص ارتوپد در منزل با توجه به نوع آسیب و میزان آسیب بیمار، شدت بیماری، تعداد جلسات درمانی و مدت زمان حضور پزشک در منزل، مسافت بین منزل تا مرکز خدمات و ... متغیر خواهد بود.

 

زمان ویزیت متخصص ارتوپد در منزل

معمولا جلسات درمان و ویزیت متخصص ارتوپد بصورت جلسه‌ای است. اما اگر بیمار شما به مراقبت طولانی مدت احتیاج داشته باشد شما می‌توانید با هوم‌کا در این زمینه صحبت‌های لازم را انجام دهید و بدین منظور قرار دادی تنظیم نمایید.
اگر شرایط بیمار وخیم باشد و نیاز به درمان ارتوپدی طولانی مدت داشته باشد اینکار ممکن است کافیست از قبل شرایط و نیازهای بیمار را یادآوری کنید و این موضوع را با متخصص ارتوپد در میان بگذارید.

 

وظیفه متخصص ارتوپد در منزل 

متخصص ارتوپد در منزل تلاش دارد تا با استفاده از روش‌های غیر جراحی به تشخیص مشکلات حرکتی بیمار، ارائه روش درمانی صحیح و اجرای آن بر روی بیمار کمک کند. با تکرار جلسات و حضور ارتوپد در کنار بیمار حتما تغییرات مثبتی در سیستم حرکتی بدن بیمار بوجود می‌آید.

 

بهبود بیمار با درمان ارتوپد در منزل تضمینی است؟

درمان و مدت زمان بهبودی بیمار که در سیستم حرکتی مشکل دارد بدون همکاری بیمار، اعضای خانواده و مهارت متخصص ارتوپد ممکن است. بیش از هر چیز همت و تلاش بیمار در زمینه بهبود یافتن کلیدی و موثر خواهد بود. بنابراین بهتر است با مشاوران هوم‌کا پیش از شروع جلسات تمرینی و درمانی بیمار جلسه‌ای مشاوره‌ای نیز داشته باشد.

 

همیشه درد در اندام ناشی از بیماری در استخوان، عضلات و مفاصل است؟

خیر همیشه دردهای استخوانی شما ناشی از بیماری و آسیب دیدگی درد استخوان و مفاصل نیست:

✔ گاهی بیمار از ناحیه بافت‌های غیر استخوانی دچار آسیب شده اما در استخوان نیز احساس درد دارد.

✔ کشیده شدن تاندون‌ها نیز یکی دیگر از علل شایع بروز درد در اندام‌هاست.

✔ دیگر نقطه درد در اندام دست و پا اعصاب موجود در دست و پاست، این عضلات اگر دچار کشیدگی شوند بیمار احساس درد می‌کند، که از آن بعنوان اسپاسم نیز یاد می‌شود.

✔ لیگامان‌ها دیگر علت شایع بروز درد در بدن هستند. لیگامان‌ها نوارهای اتصال استخوان‌ها به یکدیگر هستند. هنگامی مفاصل تحت فشار قرار بگیرند، لیگامان‌ها دچار التهاب شده و فرد احساس درد و ناراحتی خواهد داشت.

 

جراحی که احتمال دارد متخصص ارتوپد در منزل توصیه کند:

گاهی پس از ویزیت متخصص پزشک تشخیص به لزوم انجام جراحی می‌دهد. باتوجه به نوع آسیب دیدگی و جراحت فرد شاید نیاز به جراحی داشته باشد. بنابراین دیگر نگهداری از بیمار در منزل صلاح نیست و سریعا باید به بیمارستان منتقل شود. اما اگر تشخیص جراحی بود بیمار شما کدام نوع جراحی را تجربه خواهد کرد؟ بهتر است کمی از انواع جراحی ارتوپدی نیز بدانیم:

✔ جا انداختن شکستگی‌ها: جا انداختن شکستگی‌ها ممکن است بصورت باز یا بسته انجام بگیرد. در حین عمل استخوان‌های شکسته در محل فیکس می‌شوند، سپس جراح با استفاده از پلاتین قطعات آسیب دیده را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد.

✔ تعویض مفصل: در این مورد مفاصل آسیب دیده هستند و باید مورد جراحی قرار بگیرند. ارتوپد در این روش مفصل آسیب دیده را خارج می‌کند و مفصل مصنوعی را در محل جای می‌دهد.

✔ آتروسکوپی مفاصل: در این روش جراح لوله‌هایی را از روی پوست وارد یک مفصل می‌کند و آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. این مورد معمولا زمانی انجام می‌گیرد که متخصص بخواهد بیماری مفصلی و نوع آسیب را تشخیص دهد. البته این روش در درمان مفاصل نیز موثر است.

✔ ترمیم تاندون: در این روش جراح با جابجا کردن تاندون‌ها توانایی حرکتی را به بیمار برمی‌گرداند و پس از مدتی بیمار می‌تواند حرکاتی که پیش از این قادر به انجامش نبود را تکرار کند.

✔ پیوند استخوان: از این روش برای بهبود و تسریع جوش خوردن شکستگی‌ها استفاده می‌شود. البته اگر بیمار دچار شکستگی شود که استخوان بصورت کامل ازبین رفته باشد نیز می‌توان از این روش استفاده کرد.

 

درمان آسیب های مفاصل و استخوان با متخصص ارتوپد در منزل

متخصص ارتوپد در منزل علاوه بر جراحی در جلسات تمرین و ترمیم آسیب‌های مفاصل و استخوان نیز کمک حال بیمار خواهد بود. اگر شما دچار آسیب اسکلتی و عضلانی هستید و باید جلسات درمانی خود را در منزل انجام دهید می‌توانید از متخصص ارتوپد استفاده کنید.
برای دریافت خدمات متخصص ارتوپد در منزل می‌توانید با تیم هوم کا در تماس باشید و خدمات مورد نظرتان را در منزل دریافت نمایید.

 

متخصص ارتوپد در منزل با هوم کا

اگر به خدمات پزشکی و پرستاری در منزل احتیاج دارید، از بیمار بستری مراقبت می‌کنید و یا اینکه امکان انتقال بیمار به بیمارستان و مطب پزشک برایتان فراهم نیست می‌توانید با ما در ارتباط باشید. خدمات بهداشتی درمانی هوم کا علاوه بر ویزیت پزشک در منزل شامل جلسات مشاوره‌ای، پرستاری در منزل، ورزش در منزل و ... نیز هست. اگر شما بیمار یا مصدومی در خانه دارید که باید از آن مراقبت کنید و احتیاج به مراقبت‌ و درمان توسط پزشک متخصص ارتوپد دارد اما نمی‌توانید آن را به مراکز درمانی انتقال دهید نگران نباشید. کافیست با ما تماس بگیرید تا خدمات متخصص ارتوپد را در منزل دریافت کنید.
اگر منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید دسترسی راحتی به مراکز درمانی و توانبخشی ندارد با هماهنگی تیم پزشکی هوم کا خدمات درمانی را به شما در محل زندگیتان هرجایی از تهران ارائه می‌دهیم. برای دریافت خدمت متخصص ارتوپد در منزل می‌توانید بر روی دکمه ثبت رایگان درخواست کلیک کنید یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ تماس بگیرید.

دسترسی سریع

سوالات متداول

ارتوپدی به چه معناست؟
ارتوپدی Orthopedics شاخه ای از علم جراحی است. این علم به بررسی سیستم حرکتی بدن می‌پردازد.
متخصص ارتوپدی چه کسی است؟
متخصص ارتوپدی به متخصص استخوان و مفاصل یا جراح استخوان و مفاصل نیز مشهور است. این گروه از متخصصان سعی می‌کنند با استفاده از تکنیک‌های جراحی و غیر جراحی مشکلات سیستم حرکتی بدن را تشخیص داده و درمان کنند.
مهم‌ترین وظایف متخصص ارتوپد چیست؟
✔ تشخیص آسیب دیدگی‌های مفاصل و استخوان‌ها ✔ تشخیص ضرب دیدگی همچون در رفتگی و شکستگی، رگ به رگ شدن، پاره شدن تاندون، پارگی رباط و کشیدگی ✔ تشخیص و درمان آسیب‌های ورزشی ✔ تشخیص از بین رفتگی مفاصل و خرابی مفاصل همچون ساییدگی مفاصل و آرتروز ✔ تشخیص عفونت در اندام‌ها ✔ تشخیص و درمان تومورهای استخوانی ✔ تشخیص تومورهای سرطانی در دیگر اندام ✔ تشخیص و درمان بیماری‌های مادرزادی و ژنتیکی
چه کسانی به متخصص ارتوپد نیاز دارند؟
علائم زیر نشان می دهند که شما به متخصص ارتوپد نیاز دارید: ✔ درد در مفاصل ✔ دردهای شدید و مداوم استخوانی ✔ درد در اندام حرکتی مثل پا و زانو ✔ درد در اندام پس از افتادن ✔ درد در ساق پا پس از پیچ خوردن ساق و بسیار موارد دیگر که احساس می‌کنید پس از وقوع اتفاق دچار درد و ناراحتی در مفاصل، عضلات و استخوان‌ها هستند
ویزیت متخصص ارتوپد در منزل چقدر است؟
هزینه ویزیت متخصص ارتوپد در منزل با توجه به تعرفه آن تعیین می‌شود.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...

مقالات مرتبط

درباره‌ی این حوزه بیشتر بخوانید.
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل
interpretation-icon

تفسیر رایگان CRP

mg/L