پرستاری از بیماران افسرده در منزل
خانه
مقالات
پرستاری از بیماران افسرده در منزل

پرستاری از بیماران افسرده در منزل

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/08
پرستاری از بیماران افسرده در منزل
هوم کا یک مرکز معتبر است که با افرادی کاردان انواع خدمات درمانی و مراقبتی را در منزل فراهم کرده است. پرستاری از بیماران افسرده در منزل یکی از انواع خدمات بی‌شمار این مرکز به حساب می‌آید. چنانچه درخواست این سرویس‌ها را داشته باشید، هوم کا به کمک شما خواهد آمد.

حتما کلمه افسردگی را تاکنون شنیده‌اید. در توصیف یک فرد افسرده چه مشخصاتی به ذهن شما می‌رسد؟ آیا فکر می‌کنید امکان پرستاری از بیماران افسرده در منزل امکان‌پذیر است یا آنها نیاز به بستری در مراکز درمانی دارند؟ شاید یکی از مشکلاتی که اکنون با آن دست و پنجه نرم می‌کنید افسردگی یکی از افراد خانواده باشد و ندانید برای نگهداری این فرد چه باید بکنید؟ 
افسردگی یک بیماری روانی است. فرد مبتلا به بیماری افسردگی دارای افکار ناامیدانه پوچ و هیچ است و انگیزه‌ای برای ادامه زندگی ندارد. بیماری‌های روانی نیز مانند بیماری‌های جسمی دارای شدت و حدت هستند. داروهای این بیماران نیز در دوزهای کمتر و بیشتر با هم تفاوت‌هایی دارند.
آیا می‌دانید در مراقبت از افراد افسرده باید به چه چیزهایی توجه کنید؟ انجام چه کارهایی وضعیت روانی این بیماران را حادتر می‌کند؟ برای رفتار با این بیماران ابتدا باید انواع حالات روحی و احساساتی را که در آنها حاکم شده است، بشناسید. با متنی که پیش روی شماست همراه باشید که اطلاعات بیشتر و البته بسیار مفیدی را درباره پرستاری از بیماران افسرده دریافت کنید.

پرستاری از بیماران افسرده در منزل

 

پرستاری از بیماران افسرده در منزل و علائم فرد افسرده

همانطور که درباره بیماری افسردگی به شدت آن اشاره کردیم، بهتر است بدانید نیاز به وجود پرستار به همین میزان نیز بیشتر می‌شود. برای اینکه بهتر متوجه شویم بیمار ما در چه وضعیتی قرار دارد، احتیاج است با علائم این بیماری بیشتر آشنا شویم.

نشانه‌هایی که در مواجهه با یک بیمار افسرده مشاهده می‌کنیم: 

احساس غم و ناراحتی زیاد

عدم اشتیاق در انجام کارهای مورد علاقه

مشکلات تغذیه‌ای

بروز اختلال در خواب

برخورداری از احساس گناه زیاد

بی‌ارزش پنداشتن خود

بی‌قراری و اقدام به خودکشی

✔ احساس غم و ناراحتی زیاد
یک فرد افسرده غالب احساساتی که در خود دارد، مربوط به غم و ناراحتی است. به طوری که این موضوع را در چهره شخص هم مشاهده می‌کنید. یک فرد افسرده غالبا هیچ لبخندی بر لب ندارد.

✔ عدم اشتیاق در انجام کارهای مورد علاقه
افسردگی در شخص موجب می‌شود که حتی از انجام کارهایی که در گذشته برای خودش لذت بخش بوده است، امتناع کند. یکی از علائم پررنگ در بیماران افسرده فقدان احساساتی مانند لذت، هیجان مثبت و اشتیاق است.

✔ مشکلات تغذیه ای
از دیگر علائمی که در افسرده‌ها مشاهده می‌کنید، تغییر ناگهانی وزن است. از دلایل مهمی که نیاز به پرستاری از بیماران افسرده در منزل را ضروری می‌دانند، اشتهای این بیماران است. البته واکنش بیماران افسرده در غذا خوردن متفاوت خواهد بود.
 برخی از اشخاصی که این بیماری روانی را تجربه می‌کنند، ممکن است به پرخوری روی بیاورند که نتیجه این عمل چاقی مفرط است. بعضی دیگر از بیماران افسرده نیز هیچ میل و اشتهایی به غذا ندارند و در نتیجه وزن زیادی از دست می‌دهند که به ضعف جسمانی نیز خواهد کشید.

پرستاری از بیماران افسرده در منزل


✔ بروز اختلال در خواب
اشخاصی که با بیماری افسردگی مواجه هستند، خواب درست و نرمالی ندارند. آنها در این مورد هم ممکن است متفاوت رفتار کنند. ممکن است برخی از این بیماران بیشتر ساعات خود را در خواب بگذرانند و برخی دیگر بی‌خوابی را انتخاب کنند. آنها معمولا احساس خستگی دارند و فکر می‌کنند انرژی لازم را برای انجام کاری نخواهند داشت.

✔ برخورداری از احساس گناه زیاد
تفکر تلخی که فرد را به پوچی و ناامیدی می‌رساند، احساس گناه است. شاید این مورد را با عنوان عذاب وجدان شنیده باشید ولی در واقع تفاوتی با یکدیگر ندارند. این احساس منجر به این میشود که فرد خود را مقصر بعضی از وقایع بداند و حتی در پی تنبیه خود باشد.

✔ بی ارزش پنداشتن خود
علاوه بر مواردی که در قسمت‌های قبل به آنها اشاره کردیم، بی‌ارزشی نشانه بعدی بیماری افسردگی به شمار می‌آید. این شخص احساس می‌کند لیاقت چیزی را ندارد و خالی از عزت و اعتماد به نفس است.

✔ بی قراری و اقدام به خودکشی
ممکن است در یک شخص افسرده شاهد حرکاتی در تکان دادن پا یا بازی با انگشتان دست باشید. این مورد در نوع حاد بیماری وجود دارد که امکان رؤیت آن وجود دارد. پرستاری از بیماران افسرده در منزل موجب می‌شود که از پیشروی این عارضه روانی جلوگیری شود.
آخرین شدتی که احتمالا در رابطه با افسرده‌ها خواهید دید، زمانی است که آنها در پی افکار خودکشی باشند. البته بروز این علائم مدت زمان خاصی دارد که با توجه به نظریه پزشک قابل استناد هستند. روند درمان و داروهایی که برای این افراد تجویز می‌شود نیز فقط بایستی توسط پزشک متخصص انجام شود. هرگونه خود درمانی در بیماری‌های روانی از جمله افسردگی ممکن است به تشدید بیماری ختم شود.

 

پرستاری از بیماران افسرده در منزل برای چه افرادی مناسب است؟ 

اگر بخواهیم این سوال را پاسخ بدهیم، در واقع هرکسی که دچار افسردگی شده باشد مانند بیماران جسمی با پرستاری بهبود می‌یابد. بر اساس آمار خانم‌ها ممکن است بعد از زایمان دچار افسردگی پس از زایمان شوند. در بیان مثالی دیگر فردی را تصور کنید که در شغل خود یکی از اعضای بدن خود را از دست بدهد و این اتفاق ممکن است افسردگی ایجاد کند.
تمامی مردم در رویارویی با اتفاقات زندگی شاید این بیماری روانی را تجربه کنند. بیماری‌های روانی همانند بروز انواع بیماری‌های جسمانی در بدن هستند که باید معالجه و مراقبت‌های لازم را در رابطه با آنها انجام دهیم.
پرستاری از بیماران افسرده در منزل

شکست‌های عاطفی، از دست دادن عزیزان، تصادف و انواع ورشکستگی‌های مالی به دلیل اینکه شوک احساسی در فرد ایجاد می‌کند، ممکن است به افسرده شدن فرد ختم شود. باید این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از سرویس پرستاری از بیماران افسرده در منزل محدودیت ندارد.
یکی از مواردی که به عنوان یک علت قالب در تمامی بیماری‌ها وجود دارد، وراثت است. حتی در بیماری افسردگی نیز وراثت تأثیر زیادی دارد. افراد سالمند نیز از این بیماری در امان نیستند و بروز اتفاقاتی آنها را دچار این بیماری می‌کنند. 
سالمندان که اغلب افراد بازنشسته هستند، شاید از جهت بیکاری به احساس پوچی برسند و تصور کنند دیگر ارزشی در جامعه ندارند. ادامه این افکار مخرب احتمال بروز بیماری افسردگی را در افراد سالمند افزایش می‌دهد. به همین دلیل استفاده از خدمات پرستاری برای این بیماران نیز مورد تقاضاست.

 

ضرورت پرستاری از بیماران افسرده در منزل

یک پرستار کاردان مراقب مصرف داروهای بیمار طی زمان‌بندی مشخص است. علاوه بر این با انجام راهکارهایی که در علم پزشکی و در رابطه با افراد افسرده به کار می‌رود، در بهبود این زخم روانی تلاش می‌کند. همچنین پرستار تجربه بیشتری از افراد خانواده در مواجهه با بیماران افسرده دارد و این به روند درمان بیمار کمک می‌کند.
شرایطی که بیان شد مربوط به زمانی است که افراد خانواده حضور داشته باشند. اگر چنین نیست، می‌بایست به فکر یک پرستار برای مراقبت از بیمار خود باشید. نبود وقت کافی در نگهداری از یک بیمار افسرده اصلا دلیل قابل موجهی نیست. به هم ریختگی داروهای بیمار در صورت سهل‌انگاری قطعا تشدید بیماری را به همراه می‌آورد. یا وجود یک پرستار باعث می‌شود پروسه درمان به راحتی سپری شود.

 

پرستاری از بیماران افسرده در منزل با هوم کا

مرکز سلامت و مراقبت هوم کا از جمله مراکزی به حساب می‌آید که انواع خدمات درمانی و مراقبتی را ارائه می‌دهد. در همین راستا نیاز است بدانید که بسیاری از خدمات هوم کا در منزل قابل دریافت است. اگر به وب سایت این مجموعه مراجعه کنید، انواع زیادی از خدمات درمانی این مرکز را خواهید دید. 
تمامی تعرفه‌ها در بهره‌برداری از سرویس‌های هوم کا مشخص و واضح هستند. اگر در منزل خود فردی را دارید که به بیماری افسردگی دچار است، این امکان را دارید که از سرویس پرستاری در منزل استفاده کنید. چنانچه خواهان دریافت اطلاعات بیشتر و صحبت با همکاران ما در تیم هوم کا باشید، با برقراری تماس این امکان برای شما فراهم خواهد شد.

پرستاری از بیماران افسرده در منزل

 

کلام آخر درباره پرستاری از بیماران افسرده در منزل

افسردگی یکی از بیماری‌های شایع روانی در بین مردم جهان است. البته آمارها می‌گویند درصد ابتلا در خانم‌ها بیشتر از مردان است ولی هر اتفاق ناخوشایندی ممکن است هر فردی را به این بیماری دچار کند. به هرحال هر نوع بیماری روانی مانند زخم روی تفکرات انسان عمل می‌کند. 
به طوری که به راحتی متوجه می‌شویم افکار یک فرد افسرده کاملا مسموم شده است که باید با مراقبت و مصرف دارو رفع شود. در این شرایط ممکن است در نگهداری این افراد مشکل داشته باشیم یا فرصت کافی وجود نداشته باشد. 
هوم کا یک مرکز معتبر است که با افرادی کاردان انواع خدمات درمانی و مراقبتی را در منزل فراهم کرده است. پرستاری از بیماران افسرده در منزل یکی از انواع خدمات بی‌شمار این مرکز به حساب می‌آید. چنانچه درخواست این سرویس‌ها را داشته باشید، هوم کا به کمک شما خواهد آمد.

دسترسی سریع

سوالات متداول

نشانه‌های افسردگی چیست؟
احساس غم و ناراحتی زیاد عدم اشتیاق در انجام کارهای مورد علاقه مشکلات تغذیه‌ای بروز اختلال در خواب برخورداری از احساس گناه زیاد بی‌ارزش پنداشتن خود بی‌قراری و اقدام به خودکشی
بیماری افسردگی یعنی چی؟
از افسردگی به عنوان یک یک بیماری روانی یاد می‌شود. افراد افسرده دارای افکار ناامیدانه پوچ و هیچ هستند و انگیزه‌ای برای ادامه زندگی ندارند. بیماری‌های روانی نیز مانند بیماری‌های جسمی دارای شدت و حدت هستند. داروهای این بیماران نیز در دوزهای کمتر و بیشتر با هم تفاوت‌هایی دارند.
بروز افسردگی در زنان بیشتر است یا مردان؟
معمولا زنان بیش از مردان افسردگی را تجربه می‌کنند.
درمان بیماری افسردگی چگونه است؟
استفاده از دارو و تکنیک‌های روانشناسی در درمان بیماران افسرده موثر است.
آیا خدمات درمانی، آزمایشگاهی و مراقبتی هوم‌کا محدود به تهران می‌شود؟
خیر. سراسر استان تهران، کرج و حومه و مشهد می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل
interpretation-icon

تفسیر رایگان CRP

mg/L