شرکت پرستاری
خانه
مقالات
شرکت پرستاری

شرکت پرستاری

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/02/04
شرکت پرستاری در منزل هوم کا با چه هدفی تاسیس شد؟
آیا تابحال به این مسئله فکرکرده اید که پرستاری و مراقبت از سالمند در منزل ویژه چه افراد و خانواده هایی است؟ چه چالش‌هایی دارد؟ هدف از تاسیس هومکا پاسخ دادن به تمام این نیازها بوده است. پرستاران آموزش دیده در هومکا میتوانند تمام نیاز شما درمورد نگهداری از سالمند را برطرف سازند. با ما همراه باشید.

شرکت پرستاری اصطلاح رایجی می‌باشد که به شرکت‌هایی که پرستار یا مراقب به منازل اعزام می‌کنند گفته می‌شود. در سال‌های دور ارائه خدمات طبابت بر بالین بیمار رایج بوده است و در ایران نه چندان قدیم هم پزشکان که به لفظ حکیم شهرت داشتند بنا به درخواست خانواده‌ی بیمار در منزل بر بالین بیمار حاضر می‌شدند که در واقع این اتفاق امروزه به پزشک در منزل تغییر نام داده است.  پس از تاسیس اولین بیمارستان‌ها و تربیت پرستاران، به تدریج این نیاز به سمت پرستاران برای انجام امور درمانی مثل تزریقات در منزل سوق داده شد. درخواست خدمات پرستار سالمند در منزل، پرستار بیمار در منزل و پرستار کودک در منزل نیز از گذشته توسط برخی خانواده‌ها که به دلایل مختلف تمایل داشتند توسط افرادی خارج از خانواده انجام شود وجود داشته است. در نهایت با گذشت زمان ارائه خدمات درمانی مانند فیزیوتراپی در منزل، گفتاردرمانی در منزل و کاردرمانی در منزل نیز به خدمات قبلی اضافه شد و مجموعه‌ای را فراهم آورد که به اصطلاح شرکت پرستاری نام گرفت. ماموریت اصلی این شرکت‌ها مراقبت در منزل (Home Care)  می‌باشد که در حال حاضر به عنوان یک صنعت از آن یاد می‌شود.

 

انواع شرکت پرستاری در منزل

شرکت ها و پلتفرم‌هایی که در حال حاضر به ارائه خدمات پرستاری و مراقبت می‌پردازند را می توان به سه دسته تقسیم کرد. 

✔ شرکت های سنتی: دسته ای از شرکت ها که قدمت بیشتری از بقیه دارند و به ارائه این خدمات می پردازند و مراقب، پرستار و کادر درمانی به منزل اعزام می کنند. عمر این شرکت ها به بیشتر از ۲۰ سال می رسد.

✔پلتفرم های ارائه خدمات: با ظهور اینترنت و تجارت الکترونیک و افزایش تمایل به درخواست کالا و خدمات اینترنتی اپلیکیشن‌های ارائه خدمات رشد کردند و از حدود سال ۱۳۹۵ استارتاپ‌هایی که تمایل به ارائه خدمات جامع به مشتریان داشتند راه اندازی شدند. از خدمات نظافت منزل تا خدمات تاسیسات و خودرو و مراقبت و پرستاری. این پلتفرم ها فضایی را آماده کردند که شرکت های سنتی و اشخاصی که به صورت مستقل کار می کنند مشتریان خود را پیدا کنند و به ارائه خدمات بپردازند.

✔شرکت های تخصصی مراقبت و سلامت در محل: دسته آخر و جدیدتر ارائه دهندگان خدمات سلامت و مراقبت در محل هستند که به تازگی ایجاد شده‌اند و بر خلاف پلتفرم ها به صورت تخصصی تنها در زمینه مراقبت و پرستاری در محل فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها عموما بر بستر اینترنت و وب یا اپلیکیشن فعالیت می‌کنند و مشتریان خود را پیدا می‌کنند. مدل‌های درآمدی و کسب و کار و عملیات این شرکت‌ها عموما با یکدیگر متفاوت است.

شرکت پرستاری

 

موسسات پرستاری در منزل در مقایسه با پلتفرم ها و شرکت های تخصصی مراقبت در محل 

هر سه دسته یاد شده مزیت‌هایی را برای مشتریان ایجاد کرده‌اند و هر سه دسته نیز در حال حاضر فعال هستند. دسته اول همانگونه که یاد شد عمر بیشتری دارد و عموما مدل های سنتی تری در کسب و کار و عملیات خود دارند. پلتفرم ها عمده تمرکز خود را به جذب سفارش اختصاص داده اند و در نهایت موسسات پرستاری سنتی و شرکت ها و استارتاپ های سلامت در محل و مراقبت در محل به عنوان خدمت دهنده در این پلتفرم ها فعالیت می‌کنند. شرکت‌های تخصصی مراقبت در محل که عمدتا بر پایه وب و تبلیغات مجازی کار خود را آغاز کرده اند با هدف نوآوری در عملیات و ارائه خدمات پرستاری در منزل تاسیس شده‌اند. هوم کا نیز مجموعه ای از این دسته می باشد که با هدف ارائه خدمات متفاوت و نوآورانه بر بستر ایجاد حداکثر کیفیت و نظارت و همچنین ایجاد اعتماد برای مشتری و ارائه دهنده خدمت (پرستار) تاسیس شده است. برای کسب اطلاع بیشتر از نحوه فعالیت و ارائه خدمات پرستاری، مراقبت و توانبخشی در محل می‌توانید با شماره تلفن هوم کا تماس بگیرید یا سفارش مد نظر خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت کارشناسان این مجموعه با شما تماس بگیرند.

 

شرکت نگهداری از سالمندان در منزل 

پرستاری، مراقبت و نگهداری در نگاه عموم جامعه برای طیف سالمندان نمود بیشتری پیدا کرده است. شاید به این دلیل که نیاز به مراقبت از سالمند جز اولین نیازها در این دسته بوده است و هم اکنون نیز سهم بیشتری را در صنعت مراقبت در منزل به خود اختصاص داده است. به همین دلیل ابتدا شرکت‌ها نگهداری از سالمندان در منزل را با نام استخدام پرستار سالمند در سبد خدمات خود وارد کرده و سپس آن را به حوزه‌های کودک و سلامت در محل بسط دادند. امروزه یک شرکت پرستاری علاوه بر ارائه‌ی خدمات مراقبت از سالمند، استخدام پرستار بیمار برای نگهداری و مراقبت از بیمار را نیز ارائه می‌دهند.

شرکت پرستاری

 

استخدام پرستار در منزل از طریق شرکت‌ها یا به صورت مستقل؟

زمانی که شرکت پرستاری یا پلتفرم‌های سلامت و موسسه پرستاری به شکل فعلی رایج نبود افراد عمدتا نیاز خود را از طریق پرس و جو و یافتن افرادی که این کار را قبلا انجام داده‌اند و ارزیابی شخصی بر طرف می‌کردند. اما با گسترده شدن این نیاز، روش سنتی امکان پذیر نبود. علاوه بر این، خانواده‌ها تمایلی ندارند که مسئولیت نظارت بر کیفیت کار و اعتبار سنجی و کسب اعتماد از یک پرستار را خودشان انجام دهند. به این علت که این مسئله هم مستلزم صرف زمان، تخصص و تمرکز بالاست. به همین دلیل شرکت پرستاری یا موسسه ارائه خدمات پرستاری چنین مزایایی را برای مشتری تعریف کرده است و مشتریان نیز تمایل بیشتری به دریافت خدمات از یک شرکت پرستاری دارند. امروزه چالش اعتماد و اطمینان به پرستار و مراقبت باعث شده است که درخواست پرستار به صورت مستقل و از طریق آگهی های استخدام به مرور کمتر شود و ظهور شرکت های معتبر منجر به حال این چالش شده است.

 

اهداف تاسیس شرکت پرستاری هوم‌کا

برای اینکه با اهداف تاسیس شرکت پرستاری هوم کا آشنا شویم بهتر است ابتدا به این مسئله فکر کنیم که پرستاری و مراقبت در منزل ویژه چه افراد و خانواده‌هایی است. چه چالش‌هایی دارد و چرا باید یک شرکت، وظیفه تامین پرستار را بر عهده گیرد.
وقتی سبک زندگی تغییر می‌کند، روابط بین افراد تحت تاثیر قرار می‌گیرد. سبک زندگی فعلی موجب شده است که افراد به علت مشغله‌های زیاد، ساعات کمتری به خانواده خود اختصاص دهند. به عنوان مثال اشتغال پدر و مادر همزمان موجب شده است که مراقبت و نگهداری از کودک به یک چالش تبدیل شود و خانواده‌ها به استخدام پرستار کودک روی آورند. سبک زندگی و کمبود زمان فرزندان باعث شده است نگهداری از پدر و مادر سالمند توسط آن‌ها دشوارتر از گذشته باشد و همین مسئله برای نگهداری از یک بیمار در منزل نیز صادق است. این خانواده‌ها ناچار هستند تا به افراد، موسسات و شرکت‌هایی مراجعه می‌کنند که این نیاز را برطرف کنند. در حال حاضر چالش اعتماد و اطمینان به شخصی که وظیفه مراقبت و پرستاری را برعهده می‌گیرد از اهمیت بالایی برخوردار است. هوم کا با هدف حل این چالش و با تکیه بر تجربه و تخصصی که در بازار خدمات داشته است تاسیس شده تا سایر چالش های مشتریان و متقاضیان این خدمت را نیز بر طرف کند. از جمله چالش‌ها می توان به نیاز به پرستار آموزش دیده، نظارت بر کار مراقب در طول ارائه خدمت، اطمینان از پرداخت مبلغ منطقی و مطابق مصوبات وزارت بهداشت، اطمینان از امور حقوقی و قراردادی با شرکت و پرستار نام برد. هوم کا به تمام این چالش‌ها اندیشیده است و سعی کرده تا روشی نو در عملیات و پشتیبانی پیاده کند. عملیاتی که با تکیه بر نیروهای زبده و بر پایه دانش طراحی شده است.

شرکت پرستاری

 

خدمات پرستاری در منزل شرکت پرستاری هوم‌کا

هوم‌کا در حال حاضر خدمات خود را در استان‌های تهران و البرز ارائه می‌دهد. دایره خدمات هوم‌کا شامل خدمات مراقبت و سلامت کودک، خدمات مراقبت و سلامت سالمند و خدمات درمان در محل شامل خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، پرستاری و تزریقات در محل، خدمات مراقبت بیمار شامل مراقبت و درمان کودک اوتیسم، بیماران مبتلا به ام اس، پارکینسون، آلزایمر، خدمات مراقبت و نگهداری از معلولان جسمی و ذهنی و غیره می‌باشد. برای دریافت خدمات در هر کدام از دسته‌های یاد شده کافی است که سفارش خود را در سایت و در دسته مربوطه ثبت کنید تا کارشناسان هوم‌کا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. راه دوم نیز تماس با کارشناسان هوم‌کا می‌باشد. کارشناسان مجموعه هوم کا تمام اطلاعات مورد نیاز شما درمورد جزئیات خدمات را در اختیار شما قرار خواهند داد.

 

مجوزهای مورد نیاز برای شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مراقبت و درمان در منزل

در حال حاضر وزارت بهداشت آیین نامه‌ای تحت عنوان ضوابط تاسیس مرکز خدمات و مراقبت های بالینی در منزل را ارائه نموده است که متقاضیان ارائه خدمات نگهداری از سالمند، کودک و بیمار در منزل باید اقدام به اخذ این مجوز کنند. هم چنین مجوزهایی چون مجوز اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و نماد الکترونیک نیز برای ارائه خدمات بر بستر وب و اینترنت الزامی است. البته شایان ذکر است که این موسسات با اخذ مجوز اشاره شده قابلیت ارائه خدمات پاراکلینیکی و پزشکی در منزل را نیز دارند. به عنوان مثال می-توانند پزشک برای ویزیت و پرستار برای تزریقات و امور پرستاری حرفه‌ای و توانبخشان از جمله فیزیوتراپ و کاردرمانگر و ... نیز به منازل اعزام کنند. 
در حال حاضر خدمات هوم کا نیز در سه دسته ارائه خدمات مراقبت و سلامت سالمند، ارائه خدمات مراقبت و سلامت کودک و ارائه خدمات درمانی در محل ارائه می شود که کلیه خدمات سلامت در محل (Home Care)  را پوشش می‌دهد.

دسترسی سریع

سوالات متداول

منظور از شرکت‌های پرستاری چیست؟
به شرکت‌هایی که پرستار، مراقب یا پزشک به منازل اعزام می‌کنند،‌ شرکت‌های پرستاری گفته می‌شود. این شرکت‌ها طیف وسیعی از خدمات درمانی، مراقبتی و آزمایشگاهی را در منزل ارائه می‌دهند.
چند نوع شرکت پرستاری داریم؟
از انواع شرکت‌های پرستاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ✔ شرکت های سنتی. ✔پلتفرم های ارائه خدمات. ✔شرکت های تخصصی مراقبت و سلامت در محل.
مجوزهای مورد نیاز برای شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مراقبت و درمان در منزل چیست؟
وزارت بهداشت آیین نامه‌ای تحت عنوان ضوابط تاسیس مرکز خدمات و مراقبت‌های بالینی در منزل را ارائه نموده است که متقاضیان ارائه خدمات نگهداری از سالمند، کودک و بیمار در منزل باید اقدام به اخذ این مجوز کنند. هم چنین مجوزهایی چون مجوز اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و نماد الکترونیک نیز برای ارائه خدمات بر بستر وب و اینترنت الزامی است. البته شایان ذکر است که این موسسات با اخذ مجوز اشاره شده قابلیت ارائه خدمات پاراکلینیکی و پزشکی در منزل را نیز دارند. به عنوان مثال می‌توانند پزشک برای ویزیت و پرستار برای تزریقات و امور پرستاری حرفه‌ای و توانبخشان از جمله فیزیوتراپ و کاردرمانگر و ... نیز به منازل اعزام کنند.
قیمت خدمت پرستار در منزل چگونه محاسبه می‌شود؟
هزینه پرستار در منزل با توجه به تعرفه آن تعیین خواهد شد. کارشناسان هوم کا به طور رایگان در این زمینه به شما مشاوره خواهند داد.
چطور می‌توانم به خدمات مراقبتی و درمانی هوم کا اعتماد کنم؟
هوم‌کا با متخخصصان باتجربه و متعهد در سراسر مناطق تحت پوشش همکاری دارد. این متخصصان برای پیوستن به مجموعه هوم‌کا شرایط سخت گزینشی را طی کرده‌‌اند. همچنین سوابق و سوءپیشینه آنها به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته است.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل
interpretation-icon

تفسیر رایگان CRP

mg/L