فیزیوتراپی دست در منزل
خانه
مقالات
فیزیوتراپی دست در منزل

فیزیوتراپی دست در منزل

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/02/05
دستانت را به من بده.
دقت کرده‌اید در طول روز چقدر از دست‌هایتان استفاده می‌کنید؟ یکبار دست‌های خود را ببندید و سعی کنید کارهای روزانه خود را انجام دهید. بدون شک برای انجام دادن کوچکترین کارها درمانده خواهید شد. مقاله زیر را مطالعه کنید تا دریابید چگونه فیزیوتراپی می‌تواند به سلامتی دست‌های شما کمک کند.
مشاوره رایگان
هنوز تصمیم نگرفتید؟ نگران نباشید. می‌توانید اطلاعات خود را بفرستید و مشاوره رایگان بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

درد در ناحیه دست یعنی مختل شدن بخش قابل توجهی از کارهای روزمره. درمان دردهای آزاردهنده ناحیه دست را جدی بگیرید.
دست یکی از اعضای مهم بدن محسوب می‌شود که بیشتر کارهای انسان در طول روز به سلامت آن وابسته است. در صورتی که دست فرد دچار مشکل شود بسیاری از کارهای ساده روزمره‌ی خود را نمی‌تواند به درستی انجام دهد.
اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که عموما برای مراجعه به کلینیک های درمانی وقت ندارید و همین عامل موجب شده که درمان به موقع دردهای اندام های حرکتی به خصوص دست خود را نادیده بگیرید، فیزیوتراپی دست در منزل در اینجا به کمک شما می آید. شما در منزل خود بعد از استراحت کامل می‌توانید با انجام تمرینات ویژه، توان حرکتی دست آسیب دیده تان را پس از مدتی به حالت طبیعی باز‌گردانید. در ادامه دربارۀ فیزیوتراپی دست توضیحاتی را ارائه کرده و چگونگی برخورداری از خدمات فیزیوتراپی در منزل زیر نظر متخصصین هومکا را بیان خواهیم کرد. ما برای ارائه خدمت فیزیوتراپی در منزل کاملا آماده هستیم. 

ثبت رایگان درخواست فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی دست یکی از شاخه‌های تخصصی فیزیوتراپی محسوب می شود که امروزه افراد بسیاری برای رفع مشکلات در عضلات دست خود به آن نیاز پیدا می‌کنند. از آنجایی که بسیاری از کارهای روزمره‌ی انسان، به دست و مچ دست وابسته شده است، بنابراین افراد زیادی نیز مشکل آسیب دیدگی در ناحیه ی دست را پیدا می‌کنند. فیزیوتراپی دست در منزل برای افرادی مناسب است که به هر دلیلی امکان مراجعه به صورت مرتب به مراکز درمانی را نداشته و نیاز به درمان خانگی دارند.

فیزیوتراپی دست در منزل

 

علائم نیازمند انجام فیزیوتراپی دست در خانه

در این بخش می خواهیم موارد و علائمی را ذکر کنیم که در صورتی که فردی آن را در دست و یا آرنج خود مشاهده کرد، باید از یک فیزیوتراپیست ماهر جهت بهبود عضلات دست خود کمک بگیرد. در واقع موارد مورد نیاز برای انجام فیزیوتراپی دست در منزل شامل موارد زیر می‌شود:

✔ شکستگی دست و مچ دست

در صورتی که فردی دچار شکستگی در ناحیۀ مچ دست شده باشد، پس از ترمیم شدن شکستگی، برای بازگشتن دست فرد به روال عادی، به فیزیوتراپی مچ دست نیاز پیدا خواهد کرد.
 

✔ آسیب رسیدن به تاندون دست ها

پارگی تاندون در ناحیۀ دست آسیب بسیار جدی برای دست محسوب می شود. پزشکان پس از پیوند تاندون در ناحیه‌ی دست، معمولا مراجعه به یک فیزیوتراپیست را توصیه می کنند.
 

✔ رگ به رگ شدن و یا آسیب دیدگی مفاصل دست و مچ دست

بسیاری از رگ به رگ شدن‌ها در ناحیه‌ی پا و دست، گذرا است و از طریق ماساژ توسط خود فرد برطرف می شود. معمولا فقط برخی از رگ به رگ شدن‌ها نیاز به مراجعه به فیزیوتراپیست پیدا می کند که آن هم در صورت جدی نبودن مشکل، پس از چند جلسه ی کوتاه، برطرف می شود.
 

✔ سفت و یا کشیده شدن عضلات ناحیه ی دست

ماساژ درمانی و یا فیزیوتراپی دست در منزل بهترین راه برای برطرف کردن سفت شدگی و یا کشیده شدن عضلات دست می باشد.
 

✔ در رفتگی مچ دست

جا انداختن در رفتگی مچ دست در گذشته معمولا توسط فردی غیرمتخصص به صورت غیر استاندارد انجام میشد.
امروزه فیزیوتراپیست ها با ماساژ و به صورت اصولی این کار را برای افراد انجام می‌دهند.
می‌توانید برای برطرف کردن این مشکل فیزیوتراپی دست در منزل را انتخاب کرده و یا به مطب پزشک مراجعه کنید.
 

✔ آسیب دیدگی انگشتان دست

آسیب دیدگی انگشتان دست معمولا بیشتر برای افراد ورزشکار رخ می‌دهد و به صورت یک جا چند انگشت از دست آن ها دچار شکستگی و یا در رفتگی می شود. یک فیزیوتراپیست ماهر می تواند عمل بهبودی دست شما را در کمترین زمان و با کمترین درد انجام دهد. همین حالا با کارشناسان هوم‌کا تماس بگیرید.

call button submit

✔ آسیب دیدگی دست کودکان

برخی از کودکان ممکن است دچار آسیب دیدگی در ناحیه‌ی دست و یا انگشتان دست خود به صورت مادرزادی باشند. فیزیوتراپیست می‌تواند به بهبودی آن‌ها کمک کرده و از باقی ماندن آسیب در دست کودکان برای سال های آینده جلوگیری کند.
 

✔ آسیب دیدگی هایی مانند تنوسینوویت، آرتریت روماتوئید، گانگلیا، آرتروز دست و تاندینیت

بیماری‌های مفاصل و به خصوص آرتروز می‌تواند توان حرکتی دست شما را با اختلالات شدیدی مواجه کند که در چنین شرایطی فیزیوتراپی می‌تواند درمان موثری برای بازگرداندن توان به دست آسیب دیده باشد. اگر با بیماری آرتریت روماتوئید آشنایی ندارید می‌توانید به بخشی از معرفی این بیماری از نگاه وب‌سایت Mayo Clinic که در ادامه ارائه شده است توجه کنید.

 آرتریت روماتوئید یک اختلال التهابی مزمن است که می‌تواند بیشتر مفاصل شما را درگیر کند. در برخی از افراد، این بیماری می‌تواند به طیف گسترده‌ای از سیستم‌های بدن از جمله پوست، چشم‌ها، ریه‌ها، قلب و رگ‌های خونی آسیب برساند.
آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی است، در واقع این بیماری زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه به بافت‌های خود حمله کند.
بر خلاف آسیب ساییدگی و پارگی آرتروز، آرتریت روماتوئید بر روی مخاط مفاصل شما تأثیر می‌گذارد، ورم دردناکی ایجاد می‌کند و در نهایت می‌تواند منجر به فرسایش استخوان و تغییر شکل مفصل شود. "


✔ قطع شدن دست و هنگام استفاده از پروتز

زمانی که دست فردی قطع شده باشد، پس از عمل پیوند دست و در هنگام پروتز دست آسیب دیده، فیزیوتراپی دست در منزل می تواند به کمک فرد بیمار آمده و روند بهبودی دست را سرعت ببخشد.
 

✔ روماتیسم مفصلی

یکی دیگر از مواردی که در آن فرد بهتر است از فیزیوتراپی دست در منزل بهره ببرد، روماتسیم مفصلی است. روماتیسم از جمله بیماری هایی است که عملکرد حرکت را با اختلالات بسیاری مواجه می‌کند. با این وصف بهتر است تا به منظور آرامش بیشتر بیمار و تسریع در بهبود حرکت انجام خدمات فیزیوتراپی او را در منزل انجام دهید.

فیزیوتراپی دست در منزل

 

فیزیوتراپی آرنج دست در منزل

افرادی که دچار مشکل در آرنج دست خود شده باشند می‌توانند با استفاده از فیزیوتراپی آرنج دست در منزل و تقویت عضلات آن، به بهبود کارکرد آرنج خود کمک کنند. فیزیوتراپیست‌های ما در هوم‌کا، علاوه بر استفاده از روش‌های مدرن درمانی برای آرنج دست، به شما حرکات ورزشی خاص و استانداردی را نیز پیشنهاد خواهند داد که برای بهبود سریع تر کمک‌کننده خواهد بود. برای ثبت رایگان درخواست فیزیوتراپی دست در منزل بر روی دکمه تماس زیر کلیک کنید.

ثبت رایگان درخواست فیزیوتراپی در منزل

مواردی که نیازمند فیزیوتراپی آرنج دست در منزل می شود شامل موارد زیر است:

✔ در رفتگی آرنج دست

این اتفاق معمولا هنگام افتادن فرد به روی زمین رخ می دهد.
برای درمان در رفتگی آرنج دست، پس از باز کردن آتل‌بندی دست فرد، فیزیوتراپیست می تواند با تمرینات خود، به بهبود محدوده ی حرکتی آرنج دست کمک کند.
 

✔ آرنج دست گلف بازان و درگیری در قسمت داخلی آرنج

گلف ورزشی است که عضلات آرنج دست بیشتر از هر نقطه ی دیگر بدن درگیر می شود بنابراین در صورت بروز مشکل، گلف بازان جز افرادی هستند که به فیزیوتراپی آرنج دست نیاز پیدا می کنند.
آسیب دیدگی در قسمت داخلی آرنج، موردی است که می‌تواند گلف بازان و ورزشکاران مشابه را درگیر کند.
 

✔ آسیب دیدگی شانه

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که فیزیوتراپی آرنج چطور می تواند به بهبود آسیب دیدگی شانه کمک کند؟
پاسخ سوال این است که حرکات ورزشی‌ای که در فیزیوتراپی آرنج دست به شما توصیه می‌شود، به بهبودی آسیب دیدگی شانه نیز کمک می‌کند.

فیزیوتراپی شانه یخ‌زده در منزل نیز به کاهش آسیب در  این اندام کمک خواهد کرد. 
 

✔ درگیری در قسمت خارجی آرنج دست

بسیاری از ورزشکاران مثلا ورزشکاران رشته تنیس برای پیشگیری از آسیب های احتمالی، هر ماه به مدت چند جلسه فیزیوتراپی آرنج در منزل انجام می‌دهند. بعد از آسیب‌دیدگی نیز فیزیوتراپی دست در منزل می تواند به کمک آن ها بیاید و عملکرد آرنج آن ها را به حالت اولیه باز گرداند.
درگیری در قسمت خارجی آرنج دست معمولا برای تنیس بازان، فرش بافان و نقاشان رخ می‌دهد.
 

✔ شکستگی آرنج

یکی دیگر از موارد فیزیوتراپی آرنج دست در منزل برای بهبود دردهای ناشی از شکستگی آرنج می‌باشد. آرنج شما پس از بهبود شکستگی، برای برگشتن به روز های اولیه‌ی خود، نیازمند فیزیوتراپی است.
 

✔ آرتروز آرنج دست

گرفتگی و خشکی آرنج دست در صورت شدت، به آرتروز آرنج دست منجر خواهد شد. برای پیشگیری از آرتروز، مراجعه به یک فیزیوتراپیست به شما پیشنهاد می شود.

فیزیوتراپی دست در منزل

 

تمرینات مورد نیاز در فیزیوتراپی آرنج دست در منزل

تمریناتی که توسط فیزیوتراپیست‌های ما در هوم‌کا برای بهبود آرنج دست شما پیشنهاد می‌شود شامل مواردی است که در ادامه آن‌ها را برایتان بیان می‌کنیم.

✔ فلکشن آرنج دست توسط خود فرد

برای انجام این تمرین بازوی خود را در کنارتان نگه دارید.
سپس آرنج خود را به سمت بالا خم کنید.
بعد از آن نیز مچ دست آسیب دیده ی خود را با دست دیگرتان بکشید.
به مدت ۱۵ ثانیه آرنج خود را در این وضعیت نگه داشته و سپس به آرامی رها کنید.
این عمل را روزانه ده بار تکرار کنید.
 

✔ عمل اکستنشن آرنج روی میز

آرنج خود را روی میز به حالتی که افراد مسابقه ی مچ زنی می دهند قرار دهید.
سپس به آرامی آرنج دست آسیب دیده را باز و بسته کنید.
توج کنید در حین باز کردن آرنج، با دست دیگر خود، آرنج را با فشار به سمت بیرون باز کنید.
این عمل را نیز به مدت ده ثانیه و ده بار در طول روز انجام دهید.
 

✔ تقویت عضلات به وسیله ی دمبل

پس از اینکه تمرینات شما به درستی انجام شد، می توانید تحت نظر فیزیوتراپیست خود، تمرینات تقویتی را به وسیلۀ دمبل برای آرنج و مچ دست خود انجام دهید. این تمرینات علاوه بر بهبودی می‌تواند به قدرت مضاعف عضلات دستتان نیز کمک کند.

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص فیزیوتراپی دست بر روی دکمه تماس زیر کلیک کنید.

دکمه تماس برای مشاوره رایگان

 

فیزیوتراپی مچ دست در منزل

یکی از بخش‌های فیزیوتراپی دست در منزل، مربوط به مچ دست می‌شود.
شکستگی و یا آسیب دیدگی در ناحیه‌ی مچ دست زمانی رخ می‌دهد که فردی در هنگام ورزش به مچ دست خود فشار آورده باشد یا اینکه در حین افتادن به زمین، مچ خود را مانع قرار دهد. موارد آسیب دیدگی مچ دست شامل موارد زیر است که در صورت رخ دادن برای هر فردی، مراجعه به یک پزشک و پس از آن فیزیوتراپیست ماهر، ضروری می باشد.
 

✔ خرد شدن یا شکسته شدن استخوان مچ دست از چند ناحیه ی مختلف

در صورتی که به این نوعی آسیب دچار شدید، بهتر است قبل از مراجعه به فیزیوتراپیست، سریعا به یک پزشک مراجعه کرده و مراحل درمان را انجام دهید.
پس از آن می‌توانید برای بهبود سریع‌تر مچ دست خود، فیزیوتراپی دست در منزل را انتخاب کرده و مراحل آن را نیز طی کنید.
 

✔ شکستگی و جابجایی مچ دست

در این حالت شما در حین ترمیم شکستگی، به فیزیوتراپیست احتیاج پیدا خواهید کرد تا استخوان جابجا شده‌ی شما را با تمرینات و امکانات ویژه به جای اصلی خود برگرداند. بسیاری از مواقع رخ می‌دهد که این عمل با دقت کمتر انجام شده و استخوان در جای اصلی خود قرار نمی‌گیرد. فیزیوتراپیست‌های هوم کا به قدری مهارت دارند که بتوانند تمام اصول فیزیوتراپی را رعایت کنند.
 

✔ شکستگی بدون جابجایی استخوان

پس از بهبود شکستگی در این وضعیت می توانید با متخصصین ما در هوم‌کا تماس گرفته و فیزیوتراپیست مورد نیاز خود را برای کمک به درمان و بهبودی سریع مچ دست خودتان رزرو کنید. کافیست این کار را از طریق دکمه‌ی ثبت رایگان درخواست یا تماس با شماره‌ی ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ انجام دهید.
 

✔ درد شدید در ناحیه ی مچ دست

این اتفاق معمولا برای ورزشکاران به خصوص والیبالیست ها رخ می‌دهد.
در صورتی که درد شدیدی در ناحیۀ مچ دست خود احساس کردید که بعد از چند روز ادامه پیدا کرده و غیر قابل تحمل شده است، به این معنی است که شما حتما نیاز به فیزیوتراپی مچ دست دارید. در صورتی که درد در ناحیۀ مچ دست خود را نادیده بگیرید، ممکن است تا چند سال این درد از بین نرفته و برای شما مشکل ساز شود.

 

مزایای فیزیوتراپی دست در منزل

در انتهای مقاله می‌خواهیم در مورد برخی از مزیت‌های فیزیوتراپی دست در منزل توضیحاتی را ارائه کنیم.

✔ کاهش درد در ناحیۀ دست، پس از فیزیوتراپی

✔ بازگشت دست به آمادگی قبلی خود برای انجام کارهای روزمره

✔ شناخت راه‌های محافظت از دست و راه‌های مراقبت از آن پیش از وقوع آسیب جدی

✔ برطرف شدن خشکی عضلات دست 

✔ تقویت عضلات دست و آماده شدن فرد برای انجام فعالیت‌های سخت‌تر

✔ کاهش زمان و هزینۀ رفت و آمد به مطب پزشک

اگر تمایل دارید تا با برخی از تکنیک های فیزیوتراپی دست توسط فیزیوتراپ آشنا شوید می توانید از ویدئو های Dr. Brian White در سایت یوتیوب بازدید فرمایید.

 

کلام آخر

در صورتی که علایمی مانند: درد و تورم در هنگام چرخش دست، گرم و قرمز شدن دست، کم شدن قدرت و دامنه ی حرکت دست و سایر علایم مشابه را در دست خود مشاهده کردید، لازم است بلافاصله به یک فیزیوتراپیست مراجعه کنید. ما در هومکا منتظر تماس شما هستیم تا شما را در بهبود آسیب‌دیدگی های عضلانی خود در منزل یاری کنیم. انجام خدمات فیزیوتراپی در منزل در شرایطی که ویروس کرونا زندگی همه ما را با خطر جدی مواجه کرده است می‌تواند در پیشگیری از بیمارانی که به فیزیوتراپی نیاز دارند تاثیر بسزایی بگذارد.
از اینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید، از شما سپاسگزاریم.

دسترسی سریع

سوالات متداول

آیا فیزیوتراپ‌ها در فرایند فیزیوتراپی دست در خانه نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند؟
در این زمینه جای نگرانی نیست. تمام فیزیوتراپ‌ها آموزش‌دیده و با تجربه هستند و در هنگام مراجعه به منزل شما، تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت خواهند کرد و کمترین تماس را با وسایل خانه شما خواهند داشت.
آیا هومکا مجوزهای لازم را برای انجام فیزیوتراپی دست در منزل در اختیار دارد؟
بله. نام شرکت ما سفیران سلامت سپینود است و با برند هوم‌کا در حال فعالیت هستیم. مجوز مورد نیاز برای انجام چنین فعالیتی «مجوز ارائه خدمات و مراقبت‌های بالینی در منزل» است که مجموعه‌‌ی هوم‌کا آن را کسب کرده است.
فیزیوتراپی دست چیست؟
فیزیوتراپی دست هنر و دانش توان بخشی اندام فوقانی است که شامل کمربند دست، مچ دست، آرنج و شانه است.
آیا فیزیوتراپ‌ها ماساژ نیز انجام می‌دهند؟
کمک گرفتن از دست‌ها برای درمان از جمله تکنیک‌هایی است که فیزیوتراپ ‌ها از آن برای تحرک بخشیدن و ماساژ دادن بافت‌های بدن بهره می‌برند. این کار باعث می‌شود تا از میزان درد کاسته شده و بافت‌ها نرم‌تر شوند.
هر چند وقت یک بار باید تمرین‌های فیزیوتراپی را انجام دهید؟
بهترین توصیه این است که به تجویزهای فیزیوتراپیست خود گوش دهید اما تمرین‌ها باید در ابتدا برای ۲ الی ۳ بار انجام شوند. این مقدار تکرار به ماهیچه‌ها اجازه می‌دهد تا حافظه ای که آنها برای اجرا کردن نقششان به آن نیاز دارند را توسعه دهند.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل
interpretation-icon

تفسیر رایگان CRP

mg/L