مراقبت از سالمند
خانه
مقالات
مراقبت از سالمند

مراقبت از سالمند

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/07
خدمات مراقبت از سالمند را از هوم‌کا بخواهید.
در شرایط کنونی و بالا بودن مشغله های کاری شما نیز ممکن است به دریافت خدمات مراقبت از سالمند برای خود و یا عزیزان سالمندتان نیاز پیدا کرده باشید. هوم کا با بهره گیری از پرستار های مجرب آماده ارائه خدمات مراقبت می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان هوم کا تماس بگیرید.

 بنر عدم ارائه خدمت

مراقبت از سالمند در منزل همواره یکی از موضوعات پر چالش بوده است. تحقیقات صورت‌گرفته در مورد پدیده سالمندی نشان می‌دهد که سبک زندگي سالم در سالمندان تحت تأثير عوامل مختلفی قرار دارد که مهمترین آن چگونگی مراقبت از سالمند است. یکی از مهمترین وظایف خانواده‌ها نسبت به سالمندان رفع نیازهای آن‌ها می‌باشد. تحقیقات نشان می‌دهد با افزایش سن، درک عواطف انسان کاهش پیدا نمی‌کند و روحیه حساس‌تر سالمندان بیش از گذشته نیاز دارد که مورد توجه قرار بگیرد. امروزه شیوه رایج مراقبت از سالمند از نظر مکانی در منزل یا در خانه سالمندان است. مراقبت از سالمند در منزل با توجه به تاثیرات منفی که خانه سالمندان در وضعیت روحی سالمندان دارد بسیار حائز اهمیت است. استخدام پرستار سالمند می‌تواند تمام نیازهای سالمند را برطرف سازد. با توجه به اهمیت موضوع، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به شرایط مراقبت از سالمند در منزل بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

مرقبت از سالمند در منزل

 

مراقبت از سالمند در خانه به چه مواردی اشاره دارد؟

تعاريف متعددي برای مراقبت از سالمند در منزل بر شمرده شده است. اما به بیان ساده مراقبت از سالمند شامل تمام اقداماتي است كه به منظور جلوگيري از بروزخطرات احتمالي، ناتواني و آسيب توسط اعضای خانواده یا پرستار سالمند صورت می‌گیرد. در تعریفی دیگر، مراقبت از سالمند در منزل به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در محل زندگی سالمندان گفته می‌شود. در این سیستم سالمند تحت نظارت پرستار در محل زندگی خود از خدمات بهره‌مند می‌شود. اغلب افراد علاقه مند به مراقبت از سالمندان در منزل هستند و کمتر کسی دوست دارد تا آن‌ها را به خانه سالمندان بسپارند. اما به دلیل مشغله‌های زیاد امکان حضور دائم را در کنار آن‌ها ندارند. پرستار سالمند در منزل به دلیل تخصص بالا و شناخت نیازهای فرد سالمند، می‌تواند کمک شایانی به تغییر سبک زندگی سالمند کند. افراد سالمند، به علت كاهش سلامتي و كاهش استقلال نیاز به حمایت بیشتری دارند و اغلب به علت ناتوانی‌هایی جسمی و محدودیت‌های حرکتی قادر به انجام کارهای روزانه خود نیستند. برای خانواده هایی که به علل مختلف قادر به مراقبت از سالمند به صورت تمام وقت نیستند، استخدام پرستار سالمند بهترین گزینه است. علاوه بر این، بهره‌گیری از خدمات فیزیوتراپی در منزل می‌تواند نقش مهمی در بهبود اختلالات حرکتی فرد سالمند ایفا کند. مراقبت از سالمند در منزل شامل تمام خدمات مراقبت از سالمند می‌باشد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

✔ کمک به سالمند در انجام کارهای نظافتی مانند استحمام، استفاده از سرویس بهداشتی و ...

✔ کمک کردن به سالمند جهت خوردن غذا

✔ دادن دارو به سالمند با توجه به نسخه پزشک

✔ گفتگو و معاشرت با سالمند

✔ تنظیم ساعات خواب فرد سالمند

✔ مراقبت از سالمند در مقابل آسیب‌های احتمالی مانند افتادن به زمین در حین راه رفتن

✔ همراهی سالمند برای انجام برخی از فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده روی


شرایط مراقبت از سالمند در منزل

حمايت از افراد در دوران سالمندي از اهميت بسزايي برخوردار است. یکی از مهم‌ترین شرایط برای مراقبت از سالمندان در منزل این است که فرد سالمند نیازمند دریافت خدمات پزشکی خاصی نباشد که فراهم کردن آن تنها در بیمارستان امکان پذیر است. در صورتی که مراقبت از سالمند بیمار در منزل باعث ایجاد اختلال در روند بهبودی او شود، مراقبت از سالمند در مراکز درمانی توصیه می‌شود. هر چند توجه به این نکته حائز اهمیت است که خدمات مراقبت از سالمند ناتوان یا مبتلا به بیماری‌های مزمن در منزل نیز توسط مجموعه هوم کا ارائه می‌شود. یکی دیگر از شرایط ضروری برای مراقبت از سالمند در منزل این است که امکانات رفاهی اولیه مورد نیاز سالمند فراهم باشد. علاوه بر این اگر سالمند نیازمند وسیله‌ی خاصی مانند دستگاه اکسیژن برای اکسیژن رسانی باشد باید تجهیزات مورد نیاز تهیه شود. همچنین با توجه به این که قدرت بینایی با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند با نصب چراغ های روشنایی با نور زیاد در راه پله ها و مکان های پرخطر باید شرایط لازم را برای دید سالمند مهیا کرد. 

در صورت بروز مشکل برای بیمار و مشاهده‌ی علائم یک بیماری خاص در او، خدمات پزشک در منزل می‌تواند حضور پزشک بر بالین بیمار در محل حضورش را ممکن سازد تا ویزیت پزشک دور از مراکز درمانی آلوده صورت گیرد. همچنین در صورت تجویز آزمایش خاصی برای فرد سالمند، خدمات آزمایش در منزل نیز برای فرد سالمند قابل ارائه می‌باشد.

مرقبت از سالمند در منزل

 

وظیفه مراقبت از سالمند در محل بر عهده چه افرادی است؟

مراقب سالمند فردی است که دوره‌های مراقبت از سالمند و بیمار را سپری کرده است و با پدیده سالمندی آشنایی دارد. مراقب سالمند باید فردی متعهد به اخلاق و صبور باشد تا بتواند نیازهای فرد سالمند را برطرف کند. این افراد باید سالمندان را از طریق همدلی مورد حمایت عاطفی قرار دهند. متاسفانه در سال‌های اخیر افرادی به عنوان مراقب سالمند مشغول به کار شده‌اند که در این زمینه از تجربه کافی برخوردار نیستند. مراقب سالمند مجرب فردی است که نسبت به شرایط سالمند احساس مسئولیت پذیری دارد و با وظایف خود به خوبی آشنا است. مجموعه هوم کا جهت رفاه حال مشتریان خود هنگام استخدام پرستار سالمند تمام نکات مهم مانند سوابق مراقب سالمند را مورد توجه قرار می‌دهد. تمام کارکنان شرکت پرستاری هوم کا پس از گزینش دقیق توسط روانشناسان در این مجموعه استخدام شده‌اند و دوره‌های لازم را سپری کرده‌اند. 


مزایای مراقبت از سالمند در منزل

با توجه به این که مراقبت از سالمندان در منزل در بهبود وضعیت سلامت روانی آن ها بسیار موثر است، استخدام پرستار سالمند در منزل بهترین گزینه برای خانواده‌هایی است که توانایی مراقبت از سالمندان خود را ندارند. مراقبت از سالمند در منزل با مزیت‌های زیادی همراه است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می‌کنیم:

✔ مراقبت از سالمند در منزل باعث می‌شود سالمند احساس آرامش و امنیت داشته باشد.

✔ مشارکت سالمند در برخی کارهای کوچک باعث حفظ استقلال فردی سالمند می‌شود.

✔ افراد خانواده می‌توانند به صورت مستقیم جهت پیگیری وضعیت سالمند با پرستار سالمند در ارتباط باشند.

✔ مراقبت از سالمند در منزل در مقایسه با مراقبت از سالمندان در مراکز درمانی مقرون به صرفه است. 

✔ یک پرستار اختصاصی در منزل با تمرکز بر امور درمانی و مراقبتی سالمند به طور کامل تمام نیازها و خواسته های سالمندان را برطرف می‌نماید.

✔ مراقبت از سالمند در منزل باعث می‌شود تا از میزان نگرانی اعضای خانواده کاسته شود.

البته مزیت‌های مراقبت از سالمند در منزل محدود به این موارد نمی‌شود. محیط خانه بهترین مکان برای سالمندان است تا با کمترین آسیب، دوران سالمندی خود را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنند. مراقبت از سالمند در منزل باعث می‌شود تا روابط اجتماعی وی محدود نشود و بتواند با سایر اعضای خانواده و دوستان در ارتباط باشد. معاشرت، در سلامتی این رده سنی تاثیر مثبت زیادی دارد. علاوه بر این سالمندانی که در منزل مراقبت می‌شوند  با توجه به این که در عادات روزمره زندگی آن‌ها تغییرات زیادی ایجاد نمی‌شود، نسبت به سالمندانی که در خانه سالمندان مراقبت می‌شوند از روحیه بالاتری برخوردار هستند. همچنین بررسي هاي انجام شده نشان می‌دهد رفتارهاي ارتقا دهنده سلامت مانند مراقبت از سالمند در منزل به ايجاد سالمندي سالم و افزايش كيفيت زندگي در افراد سالمند منجر مي‌گردد. 

مراقبت از سالمند


مراقبت از سالمند در خانه با مجموعه هومکا

ایجاد تسهیلات مناسب برای سالمندان مهم‌ترین هدف مجموعه هوم‌کا است. این مجموعه با داشتن برنامه‌های ویژه برای مراقبت از سالمندان موفق شده است تا رضایت صد در صدی مشتریان خود را به دست آورد. مجموعه هوم کا تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مجموعه ممتاز ارتقا دهنده سبك سالم زندگي سالمندان باشد. از این رو تمام مراقبان و پرستاران سالمند در این مجموعه افراد حرفه‌ای هستند که دارای سعه صدر هستند و با بسياري از نيازهاي دوران سالمندي آشنا هستند. این امر باعث شده است تا خانواده‌ها با آسودگی خاطر سالمندان خود را به ما بسپارند. یکی دیگر از مزیت‌های رقابتی این مجموعه این است که پرستاران متناسب با شرایط سالمند، شرایط خانواده، سن و جنسیت سالمند اعزام می‌شوند. برای ثبت درخواست‌های پرستاری خود می‌توانید با مجموعه تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان فنی برخوردار شوید. 

دسترسی سریع

سوالات متداول

مراقبت از سالمند یعنی چه؟
مراقبت از سالمند شامل تمام اقداماتي است كه به منظور جلوگيري از بروزخطرات احتمالي، ناتواني و آسيب توسط اعضای خانواده یا پرستار سالمند صورت می‌گیرد.
آیا می‌توان از خدمت مراقبت از سالمند به طور پاره وقت استفاده کرد؟
بله. کافی است شرایط خود را به کارشناسان هوم‌کا اطلاع دهید. کارشناسان ما با توجه به شرایط شما، مناسب‌ترین خدمات را ارئه می‌دهند.
مراقبت از سالمند در منزل شامل چه خدماتی است؟
این خدمت می‌تواند شامل موارد زیر باشد: کمک به سالمند در انجام کارهای نظافتی مانند استحمام، استفاده از سرویس بهداشتی و ... ✔ کمک کردن به سالمند جهت خوردن غذا ✔ دادن دارو به سالمند با توجه به نسخه پزشک ✔ گفتگو و معاشرت با سالمند ✔ تنظیم ساعات خواب فرد سالمند ✔ مراقبت از سالمند در مقابل آسیب‌های احتمالی مانند افتادن به زمین در حین راه رفتن ✔ همراهی سالمند برای انجام برخی از فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده روی
آیا خدمت مراقبت از سالمند هومکا از کیفیت مطلوبی برخوردار است؟
این مجموعه برای ارائه خدمات خود با متخصصان و کارشناسان با تجربه و خبره همکاری دارد. این متخصصان پس از طی مراحل گزینشی بسیار دشوار همکاری خود را با تیم هومکا آغاز کرده‌اند.
آیا خدمات هوم‌‌کا محدود به خدمات مراقبتی است؟
خیر. شما می‌توانید از خدمات درمانی و آزمایشگاهی در منزل هوم‌کا نیز بهره ببرید.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل
interpretation-icon

تفسیر رایگان CRP

mg/L