تست کرونا بیمه دانا
خانه
مقالات
تست کرونا بیمه دانا

تست کرونا بیمه دانا

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/07
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه قیمت‌ها در هومکا شفاف و مشخص هستند.
تست کرونا بده، هزینش با بیمه تکمیلیت!
بدون شک هزینه‌های انجام تست کرونا، دغدغه‌ی هر فردی است. در صورت درخواست تست کرونا در منزل از مجموعه‌ی هومکا، پس از انجام آزمایش و دریافت نتیجه، مجموعه رسیدی به شما تحویل می‌دهد که به کمک آن، می‌توانید هزینه‌های انجام آزمایشات خود را از بیمه تکمیلی خود دریافت نمایید.

در صورتیکه تصور کردید که مبتلا به ویروس کرونا هستید چه کاری باید انجام دهید؟ باید هر چه سریعتر تست کرونا انجام دهید. این را در نظر بگیرید که تست کرونا یکی از آزمایشات بسیار مهم است و با انجام فوری و به موقع تست کرونا ‏می‌توانید سلامت خود و دیگران را هم تضمین کنید.
 بیماری کرونا ویروس، یک بیماری عفونی است که توسط ویروس کرونا ایجاد ‏شده است. ویروس کرونا می‌تواند به ریه، قلب و مغز آسیب برساند. بسیاری از افرادی که از این بیماری حاد تنفسی بهبود پیدا کردند، به سندرم خستگی ‏مزمن مبتلا شده‌اند، یک اختلال پیچیده که مشخصه‌ی آن، خستگی مفرط است و با ‏فعالیت بدنی یا ‏ذهنی بدتر می‌شود، اما این اختلال با استراحت بهبود پیدا نمی‌کند.‏ این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که تنها راه اطمینان اط سلامتی، انجام آزمایش کرونا می‌باشد و ایمن‌ترین راه برای انجام این آزمایش، خدمات تست کرونا در منزل می‌باشد.

دکمه تماس برای مشاوره رایگان

توجه داشته باشید، بیشتر افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، علائم خفیف تا متوسطی را تجربه می‌کنند و بدون درمان ‏خاصی بهبود پیدا می‌کنند‎.‎‏ ‏گاهی اوقات، علائم COVID ۱۹ ممکن است مدت‌ها ادامه داشته باشد. ما هنگام بروز علائم به این موضوع فکر می‌کنیم که آیا به ویروس کرونا مبتلا شدیم یا نه؟ برای پیشگیری از بروز ویروس کرونا می‌توانیم چه کاری انجام دهیم؟ چگونه برای تشخیص کرونا آزمایشات لازم را ‏انجام دهیم و از چه آزمایشاتی برای تشخیص ویروس کرونا استفاده می‌شود؟ آیا بدون مراجعه به مراکز درمانی و در منزل می‌توانیم تست کرونا بیمه دانا را انجام دهیم؟ آیا بیمه‌های درمانی هزینه‌های مربوط به انجام تست کرونا را پوشش می‌دهند؟ در این مقاله به سوالات شما پاسخ می‌دهیم.

تست کرونا بیمه دانا

 

انواع تست کرونا بیمه دانا

شما می‌توانید در منزل خودتان آزمایش کرونا دهید. مجموعه‌ی هومکا خدماتی مانند انجام انواع تست و آزمایش در منزل‌تان را ارائه می‌دهد. 

تست ‏PCR‏: این تست به آزمایش مولکولی هم شهرت دارد. با استفاده از یک روش آزمایشگاهی به نام واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (‏PCR‏)، مواد ژنتیکی ویروس را تشخیص می‌دهد. در این روش، نمونه‌ی مایعات با یک سواب بینی یا سواب گلو جمع می‌شود. این تست نشان می‌دهد که آیا ویروس در بدن فرد وجود دارد یا نه. اگر نتیجه‌ی تست مثب بود، باید خودتان را قرنطینه کنید تا ویروس را به دیگران انتقال ندهید.

تست آنتی‌بادی: این آزمایش ‏COVID 19‎‏ پروتئین‌های خاصی را در ویروس شناسایی می‌کند. سیستم ایمنی بدن آنتی بادی را تولید می‌کند؛ آنتی بادی‌ها، پروتئین‌هایی هستند که برای مبارزه و پاکسازی ویروس بسیار حائز اهمیت ‏هستند. اگر نتایج آزمایش نشان دهد که در بدن‌تان آنتی بادی وجود دارد، این یعنی که احتمالاً در گذشته ‏به‎ ویروس COVID 19 ‎ آلوده شده‌اید. ‏

تست آنتی بادی نسبت به تست‎ PRC ‎دقت کمتری دارد؛ همچنین، این تست با هزینه‌ی کمتری انجام می‌شود. شما با انجام تست آنتی‌بادی اطمینان پیدا خواهید کرد که آیا سیستم ایمنی بدن‌تان به عفونت ویروس کرونا پاسخ داده است یا خیر. در نظر داشته باشید که این تست نمی‌تواند به شما اطلاعاتی در زمینه‌ی مدت زمان ایمن بودن در برابر ویروس ارائه دهد. نتایج تست آنتی بادی برای تشخیص عفونت فعال ویروسی سریع‌تر از تست ملکولی مشخص می‌شود ولی در حین حال شانس خطا در این نوع تست بالاتر است. گاهی اوقات، تست آنتی بادی منفی است، یعنی که عفونت فعال ویروس کرونا در بدن وجود ندارد، اما پزشک برای تایید نتیجه‌ی آزمایش دوباره تست ملکولی انجام خواهد داد.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

چه زمانی برای انجام تست کرونا بیمه دانا به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر علائم COVID 19 دارید یا فردی از نزدیکان‌‌‌‌‌‌‌‌تان علائم این ویروس را دارد، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. شما می‌توانید خدمات درمانی از قبیل ویزیت پزشک را هم در منزل دریافت کنید. در صورت داشتن سایر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی یا بیماری ریوی، به پزشک‌تان اطلاع دهید. علائم و نشانه های اصلی ویرس کرونا عبارتند از:

✔ مشکلات تنفسی

✔ درد یا فشار مداوم در قفسه سینه

✔ تب و سردرد

✔ از دست دادن حس چشایی و بویایی

✔ سرفه مداوم و خشک

 

ویروس کرونا و تاثیرش آن بر روی قلب

هرچند که ‏COVID ۱۹‎‏ بیماری است که اول از همه ریه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما می‌تواند به ‏بسیاری از اعضای بدن آسیب برساند. آسیب به اعضای بدن ممکن است خطر بروز مشکلات سلامتی در طولانی مدت را ‏افزایش دهد. ابتلای طولانی مدت فرد به ویروس کرونا باعث بروز حملات قلبی و سکته‌ی قلبی در افراد می‌شود. لخته شدن خون و مشکلات رگ‌های خونی یکی از مشکلاتی است که ویروس کرونا ایجاد می‌کند. ویروس کووید ۱۹ می‌تواند باعث لخته شدن بیشتر رگ‌های خونی شود. در حالی که لخته‌‌‌های خونی بزرگ می‌‌‌توانند باعث بروز حمله‌ی قلبی و مغزی شوند، اما بیشتر آسیب قلبی ناشی از ‏COVID ۱۹‎‏ به علت تشکیل لخته‌های کوچک رخ می‌دهند. این لخته‌‌‌های خونی کوچک، مویرگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را در عضله قلب مسدود می‌کنند. قسمت‌های دیگر بدن که تحت تأثیر لخته‌های خون قرار دارند، شامل ریه‌ها، پاها، کبد و کلیه‌ها است. ‏ 

افرادی که با بیماری‌های قلبی و عروقی دست و پنجه نرم می‌کنند، در صورت ابتلا به ویروس کرونا، علائم شدیدتری را تجربه خواهند نمود. در همین راستا نگاهی کوتاه خواهیم داشت به مقاله‌ای در همین باره که در سایت پژوهشگاه سلامت هاروارد به چاپ رسده است:

شرایط نابسامان قلب و عروق در افراد، می‌تواند سبب تشدید علائم کرونا در صورت ابتلا به این ویروس شود. بیماری‌های قلبی مانند انسداد رگ‌های قلبی، توانایی بدن را در برابر فشارهای ناشی از بیماری‌هاکاهش می‌دهد. همزمانی  مشکلات قلبی و سایر بیماری‌ها می‌تواند سبب کاهش سطح اکسیژن خون، فشار خون ناپایدار و اختلالات لخته شدن خون در رگ‌ها شود.

تست کرونا بیمه دانا

 

نکات لازم برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

شما می‌توانید اقدامات دیگری را برای کاهش خطر ابتلا به عفونت انجام دهید. برخی از این اقدامات عبارتند از:

✔ از تماس نزدیک با فرد بیمار یا فردی که علائم ویروس کرونا را دارد، اِجتناب کنید.

✔ فاصله خود و دیگران را حفظ کنید. بخاطر داشته باشید که برخی از افراد ممکن است به COVID ۱۹ مبتلا شده و ویروس را به دیگران انتقال دهند، حتی اگر علائمی نداشته باشند یا از بیماری‌شان اطلاع نداشته باشند.

✔ دستان‌تان را حداقل به مدت حداقل ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید یا از ضد عفونی کننده‌ی حاوی الکل استفاده کنید.

✔ در فضاهای عمومی از ماسک استفاده کنید.

✔ اگر به ویروس کرونا مبتلا هستید از به اشتراک گذاشتن ظرف، لیوان، حوله، یا وسایل شخصی اِجتناب کنید.

✔ اگر بیمار هستید، فقط در مواقع ضروری بیرون بروید و از رفت و آمد با وسایل حمل و نقل عمومی خودداری کنید. از روش‌های پیشگیری از ویروس کرونا، ماندن در خانه و قرنطینه‌ی خانگی است. مجموعه‌ی هومکا، خدمات آزمایشگاهی را در منزل به ساکنین شهر تهران ارائه می‌دهد تا بتوانند بدون خروج از منزل و اطمینان از عدم امکان ابتلا به ویروس کرونا، از خدمات این مرکز در زمینه‌ی انجام تست کرونا بیمه دانا بهره‌مند شوند.

✔ هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان و بینی‌تان را بگیرید.

✔ گوشت و تخم مرغ را کاملاً بپزید.

✔ از دست زدن به چشم، بینی و دهان خودداری کنید.

دکمه تماس برای ثبت رایگان درخواست

 

آزمایش کرونا بیمه دانا

شرکت‌های بیمه اغلب هزینه‌ی آزمایش کرونا را به ویژه در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی پرداخت می‌کنند. البته ممکن است در برخی موارد باتوجه به نوع قرارداد بین بیمه‌گر و بیمه شونده، بیمه‌ها هزینه آزمایش کرونا را به بیماران پرداخت نکنند. تشخیص ویروس کرونا هم در لیست تعهدات بیمه‌ی دانا قرار دارد.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

خدمات تست کرونا بیمه دانا

هزینه افرادی که دارای بیمه درمان تکمیلی دانا هستند و به بیماری کرونا مبتلا شدند و نتیجه‌ی تست PCR آنها مثبت اعلام شده است، پرداخت می‌شود و در بخش زیر توضیحاتی درباره‌ی اینکه بیمه دانا چه خدماتی را برای تست کرونا ارائه می‌دهد، ذکر شده است:

الف) هزینه‌ی بستری و درمان در بیمارستان برای بیماران مبتلا به کرونا مطابق شرایط و تعهدات قرارداد بیمه دانا پرداخت می‌شود.

ب) هزینه‌ی تشخیص بیماری کووید ۱۹ به اینصورت پرداخت می‌شود:

نام تست شرح شرایط انجام تست
تست‌های اولیه ویروس کرونا از قبیل آزمایشات DIFF ،CRP، CBC     تست‌های آنتی بادی، تشخیص وجود التهاب و سنجش گلبول‌ها     دستور پزشک عمومی
سی تی اسکن ریه HRCT سی تی اسکن قفسه سینه برای تشخیص کووید ۱۹ دستور پزشک متخصص
تست مولکولی تشخیص کرونا PCR و تست آنتی بادی کرونا IGG-IGM نشان دهنده‌ی وجود ویروس  و آنتی بادی فعال در بدن  مثبت بودن جواب HRCT و آزمایشات اولیه  DIFF ،CRP، CBC یا مثبت بودن جواب خود آزمایشات به همراه دستور پزشک عمومی یا متخصص

توجه داشته باشید که هزینه‌ی آزمایش PCR بعد از مثبت بودن آزمایشات اولیه و سی تی اسکن ریه یا مثبت بودن جواب خود آزمایش پرداخت می‌شود.

تست کرونا بیمه دانا

 

هزینه تست کرونا بیمه دانا 

شما می‌توانید در منزل خودتان تست کرونا انجام دهید. برخی از عوامل در تعیین هزینه‌ی تست کرونا در منزل نقش دارند. تعرفه‌ی تست کرونا متناسب با روش انجام تست کرونا و ‏انتظار پزشک و بیمار از نتیجه‌ی آزمایش مشخص می‌شود. هومکا هزینه و تعرفه‌ی خدمات آزمایش در منزل را به گونه‌ای معین کرده است که تمام افراد از اقشار متخلف قادر به استفاده از خدمات انجام تست کرونا در منزل باشند. هزینه بیماری کرونا تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته است و هزینه درمان افراد مبتلا به کرونا که تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان هستند، توسط شرکت‌‌های بیمه‌‌ای پرداخت می‌‌شود. بنابراین اگر فرد مبتلا به انجام تست کرونا نیاز داشته باشد، بیمه دانا هزینه‌ها را به فرد پرداخت می‌کند. شرکت بیمه دانا در چارچوب پروتکل‌‌ها و دستور‌العمل‌‌های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، هزینه‌‌‌های مربوط به درمان و تست کرونا را با تجویز پزشک پرداخت می‌کند.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

تست کرونا بیمه دانا با هومکا

اگر فکر می‌کنید که به انجام تست کرونا احتیاج دارید و علائم ویروس کوید ۱۹ را دارید باید این تست را انجام دهید. مجموعه‌ی هومکا با آزمایشگاه‌های تخصصی ویروس شناسی قرارداد دارد. آزمایشگاه‌های تخصصی ویروس‌شناسی از ابزارها و ‏تجهیزات جدید استفاده می‌کنند. همچنین،کارشناسان آزمایشگاه مهارت و تخصص زیادی دارند. شرکت بیمه دانا در تهران با بیشتر مراکز درمانی و تشخیصی خصوصی و دولتی از جمله مجموعه‌ی هومکا قرارداد دارد.
شما می‌توانید انجام تست کرونا را به متخصصان هومکا بسپارید. پرسنل هومکا برای انجام تست کرونا در منزل با ‏رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در منزل‌تان حضور پیدا خواهند کرد.‏ به منظور انجام تست کرونا بیمه دانا می‌‏توانید درخواست‌تان را در وبسایت هومکا ثبت کنید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.‏ تمام مراحل آزمایش در مجموعه‌ی هومکا از پذیرش گرفته تا نمونه گیری و جواب دهی به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می‌شود.

افرادی که نتیجه‌ی تست کرونای مثبت دریافت می‌نماید، می‌بایست هرچه سریعتر در قرنطینه قرار گیرند. قرنطینه به مدت ۱۴ روز ادامه خواهد داشت تا ویروس حالت فعال خود را از دست دهد و دیگر توانایی انتقال به سایرین را نداشته باشد. در طول این مدت، ممکن است فرد دچار علائم بالینی شود. علائمی که حاصل حضور ویروس کرونا در بدن وی هستند. بدون شک در چنین شرایطی، فرد مبتلا نیاز به خدمات درمانی خواهد داشت.

این احتمال وجود دارد تا فرد مبتلا به دلیل درگیری با علائم بالینی، نیاز به معاینه‌ی پزشک داشته باشد. با توجه به این موضوع که خروج فرد مبتلا به ویروس کرونا می‌تواند سبب گسترش ویروس و انتقال آن به سایرین شود، استفاده از خدمات پزشک در منزل می‌تواند جایگزین مناسبی برای معاینه فرد بیمار باشد.

ممکن است پزشک برای تشخیص بهتر و دقیق‌تر، آزمایشات مشخصی را برای فرد مبتلا تجویز نماید. آزمایش در منزل خدمت دیگری است که در چنین شرایطی می‌تواند جایگزین مناسبی به جای حضور در آزمایشگاه باشد.

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

آیا تست آنتی بادی برای تشخیص کرونا کافی است؟
خیر. این تست قادر به تشخیص کووید ۱۹ نیست.
نمونه‌گیری برای تست آنتی بادی چگونه انجام می‌شود؟
برای تست آنتی بادی به نمونه خون نیاز است.
اگر کسی در خانواده دچار بیماری کرونا شد چکار کنیم؟
اگر عضوی از اعضای خانواده تان به سختی بیمار شد برای مراقبت های پزشکی اقدام کنید. یک فرد بزرگسال در خانه با شماره اضطراری مرکز محلی یا ملی مربوط به بیماری کرونا تماس بگیرد تا توصیه های لازم را برای دریافت نحوه دریافت مراقبت های پزشکی جویا شود. اگر ثابت شد که عضو خانواده شما مبتلا به بیماری کرونا است، شما و سایر افرادی که در تماس با فرد بیمار بوده اند باید علامت سلامتی خود را مرتبا چک کنید، و خود قرنطینگی را برای مدت ۱۴ روز تا زمان احساس سلامتی ادامه دهید.
چه مدت طول می‌کشد تا علائم ویروس کرونا نمایان شود؟
معمولا ۵ الی ۶ روز پس از ابتلا به ویروس، علائم آن نمایان می‌شود اما ممکن است این زمان در مواقعی تا ۱۴ روز هم طول بکشد.
آیا ویروس کرونا از طریق حیوانات خانگی و سایر حیوانات انتقال می یابد؟
بر اساس اطلاعات اندکی که تاکنون از ویروس کرونا بدست آمده است، خطر شیوع ویروس کرونا از حیوان به انسان کم در نظر گرفته شده است. با این وجود، از آنجایی که حیوانات می‌توانند سایر بیماری‌ها را به انسان منتقل کنند، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در رابطه با نگهداری حیوانات خانگی مانند شستن دست ها، دور نگه داشتن کودکان از تماس با حیوانات و تمیز نگه داشتن محل نگهداری حیوانات ضروری به نظر می رسد.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل