مدت درمان کرونا
خانه
مقالات
مدت درمان کرونا

مدت درمان کرونا

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/28
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه قیمت‌ها در هومکا شفاف و مشخص هستند.
کلید طلایی درمان کرونا، آغاز پروتکل درمانی مناسب و به موقع!
انجام به موقع تست کرونا و اطلاع از ابتلا و شروع به موقع درمان، نکات مهمی هستند که پس از تجربه علائم بالینی از اهمیت بالایی برخوردارند. درمان به موقع و رعایت بایدها و نبایدهای درمان کرونا در کاهش مدت درمان کرونا تاثیرگذار هستند. با ما همراه باشید.

آیا اطلاعات جدیدی از مدت درمان کرونا دارید؟ بیماری عفونی و خطرناکی که سراسر کره زمین را دربر گرفته است. حتما با خود فکر می‌کنید که داروی این ویروس ساخته شده است اما اینطور نیست. در مراکز درمانی و بیمارستان‌‌‌‌ها از داروهای موثر برای مقابله با کرونا استفاده می‌کنند ولی همچنان دوای قطعی ندارد.
شاید تجربه این بیماری را در بدن خود داشته‌‌اید و بهبود پیدا کرده‌‌اید. اما واقعا طول درمان بدن زمانی که درگیر این ویروس می‌شود، چقدر است؟ همانطور که می‌دانید کووید-۱۹ مستقیما ریه فرد مبتلا را عفونی کرده و اقدام به تخریب آن می‌کند. نکته دیگری که عنوان کردن آن خالی از لطف نیست، این است که تنها راه شناسایی وجود این ویروس در افراد، چه علائم بالینی داشته باشند چه نداشته باشند، آزمایش کرونا است.
مجموعه هومکا برای ایمن تر کردن و افزایش دقت آزمایش کرونا، خدمات تست کرونا در منزل را برای افراد نیازمند و متقاضی ارائه می دهد.
بنابراین آگاهی از زمان معالجه بسیار مهم است و قطعا بیمار را از مرگ حتمی ‌نجات می‌دهد. این روزها از هر خانواده‌ای حداقل یک نفر مبتلا به این بیماری شده است. کسب آگاهی‌‌‌‌های به‌روز به ما کمک می‌کند بهتر با این ویروس مقابله کنیم. با ما همراه باشید و اطلاعات خود را بیشتر کنید. برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصان هومکا در رابطه با تست کرونا بر روی دکمه تماس زیر کلیک کنید.

call button consult

 

بیماران و مدت درمان کرونا

حتما به این موضوع واقف هستید که بعد از گذشت یک سال همچنان راه معالجه‌ای برای ویروس کرونا یافت نشده است. ممکن است بگویید پس چطور مبتلایان در حال درمان و ترخیص هستند. داروهای کمکی زمانی که ویروس تمام ریه را دربر نگرفته باشد، بسیار کمک‌کننده هستند؛ با این وجود هنوز هم مداوای قطعی وجود ندارد.
آنچه اکنون به آن می‌پردازیم، مدتی است که فرد بیمار برای بهبود طی می‌کند. آنچه در رسانه‌‌‌‌ها و تجربه درمانی متوجه شدیم، این است که حدودا ۲ هفته این ویروس در بدن بیمار حضور دارد. بعد از این مدت زمان فرد به میزان زیادی خطر را از سر گذرانده است. سایت مدیکال اکسپرس (Medical Xpress) در این رابطه می‌گوید:

به گفته متخصصان، بهبودی از بیماری کووید-۱۹ ممکن است کند باشد و گزارش های مختلفی در مورد مدت احساس بیماری در افراد مبتلا به ویروس وجود دارد. در موارد خفیف بیماری، بهبودی افراد ممکن است یک تا دو هفته طول بکشد، در حالی که در موارد شدیدتر این بیماری شش هفته یا بیشتر طول می کشد. برخی از افراد می‌گویند که برای مدت ۱۰ روز یا بیشتر با بیماری درگیر بوده‌اند اما متخصصان می‌گویند افراد به طور متوسط هفت روز پس از شروع علائم بیمار هستند. برای اتمام قرنطینه خانگی ناشی از کرونا نیز  در صورت دریافت دو پاسخ تست منفی به فاصله ۲۴ ساعت می‌توانید از قرنطینه خارج شوید.

این آمار با توجه به خبرگزاری‌‌‌‌ها بر‌اساس میانگین مدت درمان کرونا اندازه‌گیری شده است و در افراد مختلف متغیر است. علت این موضوع هم این است که عوامل زیادی در بهبود و ریکاوری بدن تاثیرگذار هستند. به‌عنوان مثال اثرگذاری و معالجه برای فرد سیگاری که ریه به میزان زیادی آسیب دیده است، طبیعتا بیشتر خواهد بود.

بیماران و مدت درمان کرونا

 

حداکثر مدت درمان کرونا

هنگامی‌که ویروس وارد خون می‌شود، به‌سرعت بدن را درگیر می‌کند. در واکنش به این ویروس علایم و نشانه‌‌‌‌ها ظاهر می‌شوند. در برخی از افراد هیچ علائمی ‌مشخص نمی‌شود و همین موضوع باعث سرایت ویروس به افراد شده است.
از آنجایی که کرونا در بدن افراد مختلف به شیوه‌‌‌‌های مختلف نمایان می‌شود، طول روند درمان هم با یکدیگر یکسان نیست. کسانی که به نوع شدید این ویروس مبتلا می‌شوند، ممکن است درمان آنها مدت یک ماه و نیم و چه‌بسا بیشتر طول بکشد.
بدون شک فشارهای جسمانی و روانی این افراد در طول این زمان بالاست و عدم داشتن اضطراب آنها را قوی نگه می‌دارد. میزان قدرت بدنی در معالجه بسیار حائر اهمیت است و دلیل آن هم نبود داروی قطعی کروناست. در این ایام بیماران کرونایی احتمال دارد رو به بهبود بروند یا وضعیت وخیم‌‌‌‌‌تری را تجربه کنند.
آنها دچار تنگی نفس‌‌‌‌های مداوم می شوند. دستگاه های تنفسی در این خصوص بسیار کمک‌کننده و حیاتی است. بعد از سپری کردن حداکثر زمان گفته‌شده با توجه به نظر و تایید پزشک بیمار را از بیمارستان ترخیص می کنند.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

طول مدت درمان کرونا در منزل

افرادی که نتیجه تست پی سی آر آنها مثبت شده است، بنا به تشخیص دکتر معالج و بررسی ریه، درمان را در منزل شروع می کنند. مدت درمان نیز حدودا دو هفته است. موضوعی که در خصوص بیماری کرونا وجود دارد، سرعت انتقال بالای ویروس بوده که موجب نگرانی زیادی در بین مردم شده است.
بنابراین از موضوع فوق اینطور برداشت می شود که افراد بستری‌نشده وضعیت بهتری در مقابله با این بیماری دارند. از همین جهت زمانی که روند بهبود و درمان را در بدن خود احساس می کنند، ناقل این ویروس هستند.
البته آزمایش های گوناگونی برای تشخیص ناقل بودن وجود دارد که برای خروج از قرنطینه انجام می‌شود. بدون شک همه افراد برای انجام آزمایش کرونا و دیگر تست های مربوط به این بیماری ترس و دلهره دارند؛ از همین جهت نیز امکان دریافت سرویس پزشکی غیرحضوری فراهم شده است. مدت درمان کرونا در منزل نشان می دهد که به نوع خفیف تر این بیماری مبتلا هستند.

طول مدت درمان کرونا در منزل

 

با انجام آزمایش به موقع درمان کرونا در منزل را آغاز کنید

بسیاری از افراد در سطح شهر هستند که برخی از نشانه‌های بیماری کرونا را دارند، ولی توجهی نمی کنند. آنها نمی دانند که اگر ویروس وارد خون آنها شده باشد، با چه مشکلاتی مواجه می شوند. از طرفی هم در حال انتقال این ویروس خطرناک به اطرافیان خود هستند.
اغلب به دلیل ترس از آلودگی آزمایشگاه ها و مراکز درمانی اقدامی از سمت افراد مشکوک برای انجام تست صورت نمی گیرد و همین کار آثار و تبعات ناخوشایندی دارد. در همین راستا مرکز هومکا در سطح استان البرز و استان تهران بستر را در خصوص انجام تست کرونا در منزل فراهم کرده است.
دیگر نیازی ندارید خود را به آزمایشگاه ها برسانید و در نوبت های طولانی‌مدت منتظر باشید. شما این امکان را دارید تنها با یک تماس تلفنی تست را در منزل خود انجام دهید. آنچه در این بین اهمیت دارد، مدت درمان کروناست. زمانی که به علائمی همچون سرفه، تب یا از‌دست‌دادن حس بویایی خود مشکوک می شوید و در پی انجام تست پی سی آر هستید، فرصت حیات ویروس را در بدن می گیرید.

کسانی هستند که بدون توجه به این مسئله به زندگی خود ادامه می دهند و بیماری در بدن گسترش پیدا می کند. این افراد زمانی به بیمارستان مراجعه می کنند که عضو ریه کاملا درگیر ویروس شده است. اگر بیماری از نوع شدید باشد، احتمالا پایان خوشی نخواهد داشت. از آنجایی که پیشگیری بهتر از درمان است، باید توصیه پزشکان را جدی بگیریم.

 

با خدمات هومکا بیشتر آشنا شوید

همانطورکه در بخش قبلی به این موضوع اشاره کردیم، مرکز هومکا مرکزی معتبر است که انواع خدمات پزشکی را در منزل فراهم می کند. با خدمات پزشکی در منزل هومکا مدت درمان کرونا را کاهش دهید. اگر می خواهید بیشتر با این تیم آشنا شوید، مراجعه به وب سایت منبع خوبی به حساب می آید.
در وب سایت هومکا انواع خدمات درمانی، آزمایشگاهی و مراقبتی را مشاهده می‌کنید. مجموعه هومکا متشکل از افراد کارآزموده و باتجربه است. درخواست هریک از سرویس های پزشکی یا آزمایشگاهی و مراقبتی در سایت ثبت می شود. انواع تست پی سی آر و آنتی‌بادی نیز برای متقاضیان در هر منطقه ای از کرج و تهران قابل انجام است.
نکته مهمی که باید درخصوص مرکز هومکا بدانید، شفافیت مخارجی است که پرداخت می کنید. در این حالت شما از همه مبالغ پیش از درخواست آگاهی دارید. همچنین با برقراری تماس و درخواست اطلاعات بیشتر یا هزینه ها راهنمایی های لازم را دریافت می کنید.

call button submit

 

مدت درمان کرونا چگونه کوتاه تر می شود؟

حتما شنیده اید که در زمان بیماری می گویند اگر بیشتر استراحت کنید، زودتر خوب می شوید. باید بدانید که این حرف واقعا صحت دارد. خصوصا درباره بیماری کرونا که هرگونه بدنی را ضعیف می کند. از آنجایی که سیستم دفاعی و ایمنی بدن باید توانایی مقابله با بیماری را داشته باشد، بهتر است بار اضافی برای آن ایجاد نکنیم. در همین راستا پزشکان برای نوع خفیف این بیماری تجویزات موثری دارند که از این قبیل است:

• نوشیدن مایعات؛

• تهویه هوا؛

• استراحت کافی؛

• قرقره آب نمک؛

• عدم مصرف خودسرانه دارو؛

• دوری از افکار منفی و استرس؛

• مصرف داروهای شیمیایی مطابق نسخه.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر توضیحات هریک را بیان می کنیم.

نوشیدن مایعات
پزشکان معتقد هستند با نوشیدن زیاد آب و مایعات مفید به میزان زیادی عفونت از بدن خارج می شود. نوشیدنی‌های طبیعی مانند آب میوه و آب خالی مدت درمان کرونا را تسریع می بخشد.

تهویه هوا
یک بیمار کرونایی باید در منزل هم برای جلوگیری از پخش ویروس از ماسک استفاده کند. علاوه بر این محیط حتما باید تهویه هوا داشته باشد و بدین صورت هوا جریان پیدا کند.

استراحت کافی
در خصوص استراحت کافی در بخش اول بیان کردیم که چقدر و به چه دلیل می‌تواند در بهبود بیماری یاری‌کننده باشد. همه کارهایی که در دوران نقاهت انجام می دهید، در جهت تقویت بدن مفید است. استراحت هم به بدن اجازه می دهد بدون انجام کار اضافی در مقابل بیماری انرژی لازم را داشته باشد.

قرقره آب نمک
مخلوط آب همراه با نمک ترکیبی ضدعفونی محسوب می شود. انجام قرقره آب نمک کمک می کند سهم زیادی از عفونت از بدن دفع شود و برای بیمار کرونایی و کاهش مدت درمان کرونا بسیار مثمر خواهد بود.

عدم مصرف خودسرانه دارو
این موضوع یکی از موضوعات شایع بین مردم است و اغلب از داروهایی استفاده می‌شود که به توصیه پزشک نیست. انجام این کار آن هم در خصوص بیماری که هنوز هم درمان قطعی ندارد، بسیار خطرناک است و باید مصرف داروهای شیمیایی با تجویز پزشک انجام شود.

دوری از افکار منفی و استرس
تجربه احساسات بد و منفی در هر شرایطی سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند. هنگامی که متوجه شدید مبتلا به کرونا هستید، به میزانی که قادر هستید از افکار و اخبار منفی فاصله بگیرید. از آنجایی که عدم توجه به تفکرات منفی خود نوعی توجه به آنهاست؛ پس بهتر است خود را سرگرم افکار مثبت کنید. مغز قادر به توجه به دو موضوع متفاوت نیست.

مصرف داروهای شیمیایی مطابق نسخه
آخرین نکته ای که در مدت درمان کرونا باید به آن توجه کافی داشته باشید، این است که داروهای خود را طبق نسخه مصرف کنید. هرگونه اختلال در مصرف داروها تاثیرگذاری آنها را کاهش می دهد. زمان‌بندی داروها بر اساس عملکرد آنها در بدن مشخص شده اند و به همین دلیل باید سر ساعت آنها را بخورید.
همه موضوعاتی که در این بخش به آنها پرداختیم، به بیمار کرونایی کمک می کند هرچه سریع تر پروسه درمان را طی کند. اگر در منزل بیمار کرونایی دارید یا خود به آن مبتلا هستید، بهتر است به این نکته ها دقت کافی داشته باشید.

نحوه کاهش مدت زمان کرونا

 

مدت درمان کرونا برای افراد مختلف تفاوت دارد؟

سوالی که در این تیتر بیان کردیم، ممکن است سوال خیلی از افراد مبتلا باشد و این موضوع کاملا به سیستم ایمنی بدن بازمی گردد. حتما شنیده اید که اشخاصی با بیماری های زمینه ای مانند دیابت یا بیماری های قلبی بیشتر در معرض خطر هستند.
بنابراین همانطور که گفته شد، بیماری های زمینه ای و قدرت سیستم ایمنی بدن در پاسخ به حملات ویروس کرونا طول درمان را متفاوت کرده است. در برخی از افراد حتی نشانه هایی از عارضه کرونا مشاهده نمی شود و شخص بدون اینکه متوجه شود مبتلا شده، درمان می شود. به همین دلیل است که طول درمان کرونا در بین مبتلایان متفاوت است.

 

عواملی که سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهند

شاید حضور ویروس کرونا کمی عادات مخرب زندگی ما را تکان داده باشد. پزشکان زمانی که واکنش بدن بیمار را در مقابل این بیماری بررسی کرده اند، اعلام کردند که سیستم ایمنی قوی به میزان قابل توجهی در جدال با ویروس موثر است.
خیلی از ما روزانه ورزش نمی کنیم و تغذیه سالم و طبیعی نداریم. در پی این عادت نادرست بدن ما مستعد دریافت انواع بیماری ها می شود. قرص های ویتامینی که اغلب پزشکان بعد از انجام آزمایش و مشاهده فقر آن در بدن بیمار تجویز می کنند نیز به میزانی موثر است.
راه چاره برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده از میوه های طبیعی، ماهی، مغزهای بادام و خشکبار است. عادات غذایی بد و استفاده مداوم از غذاهای ناسالم مانند فست فودها بدن انسان را ضعیف می کند.

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

کلام آخر

جامعه امروزی با حضور ویروس کرونا شکل جدیدی به خود گرفته است. به طوری که سبک زندگی انسان ها نسبت به زمان قبل از دوران کرونا تفاوت زیادی دارد. دوران قرنطینه به علت وجود این ویروس فشارهای روانی را بر افراد حاکم کرده است. به همین دلیل کسانی که مبتلا شده اند و در حال دست و پنجه کردن با این بیماری هستند، به مدت درمان کرونا اهمیت می دهند و همواره در پی کاهش آن هستند.

قبل از اینکه برای درمان اقدامی کنید، باید برای اطمینان از ابتلا تست بدهید. سپس با توجه به نظر و تجویز پزشک راه درمان را پیش بگیرید. از تست کرونا در منزل استفاده کنید و تا جایی که امکان دارید، وارد محیط های بیمارستانی نشوید. ورود شما به این مکان ها درصد ابتلا و آلودگی را در شما زیاد می کند. مرکز هومکا انواع آزمایش های کرونا را در منزل شما فراهم کرده است و این امکان را دارید در صورت نیاز درخواست خود را ثبت کنید.

بدون شک بهبودی بیماری کرونا نیاز به مراقبت و خدمات درمانی دارد. مجموعه‌ی هومکا فکر اینجای کار را نیز کرده است. خدماتی مانند پزشک در منزل، تزریقات در منزل و فیزیوتراپی در منزل از جمله خدماتی هستند که در حین و پس از بهبودی بیمار مبتلا، به کار خواهند آمد.

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

به صورت فوری به تست کرون نیاز دارم، آیا می توانم از خدمات هومکا استفاده کنم؟
برای انجام تست فوری کرونا در منزل، با شماره‌ی ۰۲۱۶۷۳۷۱ تماس بگیرید و فوریت را مطرح کنید. کارشناسان ما نیز با دریافت اطلاعات اولیه از شما، تلاش می‌کنند تا هماهنگی‌های لازم برای اعزام پرستار در سریع‌ترین زمان ممکن را انجام شود.
آیا تست کرونا پرواز در منزل نیز انجام می‌شود؟
بله. اگر نیاز به آزمایش کرونا درب منزل برای پرواز یا ایرلاین‌های هوایی را دارید، می‌توانید در درخواست خود این موضوع را مطرح کنید. کارشناسان ما در این زمینه شما را راهنمایی خواهند کرد.
برای تشخیص کرونا از کدام آزمایش استفاده کنم؟
در حال حاضر بهترین و دقیق‌ترین روش برای تشخیص ویروس کرونا، استفاده از آزمایش PCR است. تاکید تمامی متخصصان و آزمایشگاه‌های معتبر این است که اگر در حال حاضر دارای علائم هستید، حتما از تست پی سی آر استفاده کنید و به سراغ آزمایش آنتی بادی یا همان سرولوژی نروید.
آیا پرستارها در فرایند آزمایش کرونا در خانه نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند؟
در این زمینه جای نگرانی نیست. تمام پرستار‌ها آموزش‌دیده و با تجربه هستند و در هنگام مراجعه به منزل شما، تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت خواهند کرد و کمترین تماس را با وسایل خانه شما خواهند داشت.
آیا نوشیدن آب زیاد باعث خارج شدن ویروس کرونا از بدنمان خواهد شد؟
هنوز هیچ مدرکی که تایید‌کننده‌ی موضوع بالا باشد وجود ندارد. خوردن حجم زیاد آب باعث از بین رفتن ویروس کرونا نخواهد شد اما توصیه می‌شود به منظور سلامت عمومی، در طول روز به میزان کافی آب و مایعات بنوشید.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل