کرونا و قرمزی چشم
خانه
مقالات
کرونا و قرمزی چشم

کرونا و قرمزی چشم

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/02/12
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه‌ی خدمات آزمایشگاهی، تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی قابل انجام است.
آیا قرمزی چشم نشانه ابتلا به کرونا است؟
در حال حاضر بروز هرگونه علائم سرماخوردگی مانند قرمزی چشم به این معنا است که به کرونا مبتلا هستید، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. نترسید! اگر به کرونا مبتلا شده باشید در کنار قرمزی چشم باید سایر علائم بیماری نیز در شما مشاهده شود. از آنجا که این ویروس رفتارهای پیش‌بینی نشده از خود نشان می‌دهد فرض بر این است که به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اید. به همین دلیل لازم است تست کرونا دهید. در مقاله زیر بیشتر راجع به این موضوع مطالعه خواهید کرد.

کرونا ویروس از سال ۲۰۱۹ در کل جهان با سرعت زیادی شیوع پیدا کرده و برخلاف تصورات بیشتر افراد این بیماری حتی پس از اینکه شمار زیادی از مردم را به خود مبتلا کرد، همچنان در همان حالت قوی خود در حال شیوع بیشتر است و اصلا ضعیف نشده. این بیماری امروز با جهش‌های متعدد خود تبدیل به یک پاندمی کشنده شده و هرکسی از ابتلا به آن هراس دارد. از آنجا که سرعت شیوع گونه‌های جهش یافته بسیار بالا است توصیه می‌شود برای انجام تست کرونا در منزل اقدام کنید. 

اما آنچه که کرونا را از دیگر بیماری‌ها و ویروس‌های شایع در دنیا متمایز می‌کند تغییر در علائم و عوارض آن است. در گونه‌های اولیه کرونا با علائم مشابه سرماخوردگی خود را بروز می‌داد، کم کم عوارض پوستی، اسهال، استفراغ و دیگر علائم گوارشی همراه با آن گزارش شدند و حالا برخی از درگیری به قرمزی چشم همراه با ابتلا به کرونا شکایت دارند.

خوب است بدانید که ویروس کووید ۱۹ به خودی خود چندان کشنده نیست اما اگر با بیماری‌های زمینه‌ای ادغام شود یا اینکه درمان نشود، بیمار را درگیر به اختلالات و بیماری‌های شدیدی همچون حمله قلبی و درگیری شدید ریه می‌کند. بنابراین احتمال مرگ افزایش پیدا می‌کند.

کرونا و قرمزی چشم

براساس یافته و گزارشات سازمان جهانی بهداشت امروز کووید ۱۹ یا کرونا را می‌توان با علائم شایع زیر شناسایی کرد:

  • تب بالای ۳۷ درجه
  • بروز سردردهای طولانی و شدید
  • ابتلا به اسهال
  • ابتلا به استفراغ بدون مسمومیت غذایی
  • احساس درد در گلو
  • گرفتگی و احتقان بینی
  • احساس درد در بینی
  • احساس خستگی و ضعف
  • سرفه‌های خشک و زجرآور
  • تنگی نفس
  • از دست دادن احساس چشایی و بویایی

این موارد شایع‌ترین علائم کرونا هستند، اما همانطور که گفتیم امروز کرونا با دیگر علائم پیش از این دیده نشده خود را نشان می‌دهد. مثلا برخی از علائم و عوارض پوستی شکایت می‌کنند و برخی از قرمز چشم‌ها. طبق آمار حدودا ۱ تا ۳ درصد جامعه مبتلایان به کووید ۱۹ قرمزی چشم را نیز تجربه کردند.

بنظر شما چه رابطه‌ایی بین کرونا و قرمزی چشم وجود دارد؟ آیا قرمزی چشم در اثر کرونا همراه با علائم چشمی دیگری بوجود می‌آید؟ کارشناسان هومکا آماده پاسخگویی به سوالات شما در این زمینه هستند. همین حالا با ما تماس بگیرید. 

دکمه تماس برای مشاوره رایگان

 

اثرات کرونا بر چشم

با ورود کرونا ویروس به چشم‌ها فرد قطعا مبتلا به بیماری خواهد شد و ناقل نیز محسوب می‌شود، چراکه به چشمان خود دست می‌زند و با دیگران و سطوح دیگر نیز در تماس است. این بیماری معمولا اثراتی همچون تب، سرفه، خارش و تورم چشم‌ها را به همراه خواهد داشت.

کرونا و قرمزی چشم

 

کرونا و عفونت چشم

قرمزی، خارش شدید و آزاردهنده و تورم چشم‌ها از جمله علائم عفونت چشمی است. چنانچه این علائم را داشتید به معنا نیست که حتما مبتلا به کرونا هستید، اما در حال حاضر شک بیشتر بر ابتلاست. اما به یاد داشته باشید که کرونا ویروس اگر از طریق چشم وارد بدن شده باشد، شما باید علاوه‌بر علائم عفونت چشمی، تب، تنگی نفس، سرفه و التهاب ملتحمه نیز داشته باشید. یا برخی از این موارد را در خود احساس کنید. که در اینصورت مراجعه به پزشک ضروریست.

در سایت Web Md در مورد رابطه کرونا و قرمزی چشم اینگونه می‌خوانیم:

شایع‌ترین علائم کرونا تب، سرفه و اختلالات تنفسی است. این بیماری به ندرت منجر به عفونت چشم  خواهد شد. تاکنون تحقیقات نشان داده‌اند که تنها ۱ تا ۳ درصد بیماران به دلیل ویروس کرونا به قرمزی چشم مبتلا می‌شوند. در این حالت ویروس بافتی به نام ملتحمه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ملتحمه همان قسمت سفید چشم یا داخل پلک‌ها است. به این ترتیب علائم زیر بروز خواهند کرد: 

  • قرمزی چشم
  • تورم
  • خارش

با کلیک بر دکمه زیر درخواست شما به صورت رایگان ثبت خواهد شد. 

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

 

آیا قرمزی چشم از علائم کروناست؟

کرونا ویروس عمدتا با ترشحات ریز تنفسی که در هوا معلق هستند وارد بدن میزبان می‌شوند. ناقلین حین عطسه کردن، سرفه کردن و حتی حرف زدن ذرات ویروس را به دیگران منتقل می‌کنند. بنابراین ویروس به راحتی در راه‌های مخاطی وارد بدن میزبان شده و به سرعت رشد می‌کند.

تماس دست‌های آلوده به چشم و بینی و دهان خود دلیل دیگر ابتلا به کروناست. اما با این حال متخصصین خطر ابتلا به کرونا ویروس از طریق آلودگی چشم‌ها را نسبت به دیگر اعضای مخاطی ضعف‌تر می‌دانند. توصیه پزشکان به افراد بخصوص کسانی که در محیط‌های با ترافیک انسانی بالا حضور دارند، این است که از شیلد و عینک محافظتی استفاده کنند و ریسک ابتلا از طریق چشم‌ها را به حداقل برسانند.

کرونا و قرمزی چشم

 

کرونا و قرمزی چشم کودکان

از آنجایی که جهش‌های جدید بیماری کرونا در کودکان و نوجوانان نیز مشاهده می‌شود، بنابراین می‌توان این نگرانی را داشت که بین کرونا و قرمزی چشم کودکان رابطه‌ایی وجود دارد. از آنجایی که در کودکان بیماری کووید ۱۹ بصورت خفیف‌تر مشاهده می‌شود، بهتر است والدین خود نسبت به علائم فرزندشان هوشیار باشند و در صورت شک به ابتلا حتما نسبت به شروع درمان اقدامات لازم را انجام دهند.

اگر احساس می‌کنید به تست کرونا در منزل نیاز دارید،‌ فقط بر روی آیکون زیر کلیک کنید. 

دکمه تماس برای ثبت رایگان درخواست

 

التهاب و قرمزی چشم در دوران کرونا

چنانچه شما از کرونا و قرمزی چشم رنج می‌برید، نباید در طول دوره بیماری تا بهبودی کامل به چشمان خود دست بزنید. چرا که ممکن است سایرین را با اینکار به SARS-CoV-۲ مبتلا نمایید. بنابراین حتما مرتبا دستان خود را ضدعفونی کنید و از تماس با سطوحی که دیگران نیز با آن‌ها در تماس هستند خودداری فرمایید.

در این موارد می‌توان گفت که التهاب و قرمزی چشم شما به علت کروناست:

  • سردرد، استفراغ و حالت تهوع دارید و از دردناکی و قرمزی چشم‌ها نیز رنج میبرید.
  • هنگام نگاه کردن به اطراف نقاط خالی مشاهده می‌کنید و بیناییتان مانند سابق نیست.
  • دژنراسیون ماکولا
  • رتینوپاتی دیابتی

 

قرمزی و درد چشم در کرونا

درصورتی که شما مبتلا به قرمزی و درد چشمی هستید و از خارش و تورش چشم‌ها نیز رنج می‌برید دچار التهاب ملتحمه یا عفونت چشمی شده‌اید. درصورتی که این عفونت ناشی از ویروس‌ها، مواد شیمیایی، حساسیت‌زا و باکتر‌ی باشد در طول 7 تا 14 روز درمان خواهد شد و در بیشتر موارد نیازی به مصرف دارو نیز نخواهد بود. اما اگر ناشی از کرونا باشد با علائم شایع دیگر مثل آبریزش بینی، سردرد و سرفه خود را نشان می‌دهد و لازم است تست کرونا از طریق بینی یا دهان را انجام دهید. همین حالا برای ثبت درخواست کلیک کنید. 

ثبت رایگان درخواست تست کرونا در منزل

اگر علائم کرونا را در خود مشاهده می‌کنید و دچار نشانه‌هایی از کرونا در چشم‌ها نیز شده‌اید وقت را از دست ندهید و با هومکا تماس بگیرید. شما می‌توانید بدون اینکه زمان و وقت زیادی را برای مراجعه به آزمایشگاه و درمانگاه هدر بدهید تنها با یک تماس، از خدمت آزمایش در منزل و پزشک در منزل بهره ببرید. 

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

تست کرونا در منزل چگونه انجام می‌شود؟
برای انجام این تست لازم است از ترشحات بینی و حلق نمونه جمع‌آوری شود.
آیا برای تست کرونا باید شرایط ناشتایی را رعایت کرد؟
برای انجام این تست نیازی به ناشتایی نیست.
علائم سرماخوردگی دارم، آیا باید تست کرونا دهم؟
با بروز علائم سرماخوردگی فرض بر این است که به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اید، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. معتبرترین راه برای اینکه بدانید به این بیماری مبتلا شده‌اید یا خیر، تست کرونا است.
کدام تست کرونا برای تشخیص بیماری اعتبار دارد؟
تنها تستی که می‌تواند به تشخیص کووید ۱۹ کمک کند، تست PCR است.
قیمت تست کرونا در منزل چقدر است؟
هزینه تست کرونا در منزل با توجه به تعرفه آن محاسبه می‌شود. با کارشناسان هومکا تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل