هزینه آزمایش خون
خانه
مقالات
هزینه آزمایش خون

هزینه آزمایش خون

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/05
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه‌ی خدمات آزمایشگاهی، تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی قابل انجام است.
چکاپ بانوان
چکاپ آقایان
چکاپ سالمندان (بانوان)
چکاپ سالمندان (آقایان)
هر چیزی که باید در مورد هزینه آزمایش خون بدانید
هزینه آزمایش خون و هزینه چکاپ کامل به عوامل متعددی بستگی دارد اما باید این نکته را نیز بدایند که برای فاکتورهای آزمایشی، نرخ مصوبی از سمت وزارت بهداشت وجود دارد که تمام مراکز آزمایشگاهی ملزم به رعایت آن هستند. برای آگاهی بیشتر از قیمت آزمایش خون و نحوه پوشش بیمه این مقاله را مطالعه نمایید.

هزینه آزمایش خون

هنگامی که شما به آزمایشگاه مراجعه می‌کنید، هزینه آزمایش خون شما بر اساس نسخه یا فاکتورهای درخواستی محاسبه می شود. برای هر فاکتور آزمایشی یک قیمت از سمت وزارت بهداشت مصوب می‌شود که به صورت سالانه تغییر می کند. تمامی آزمایشگاه‌ها‌ و آزمایشگاه‌های انلاین نیز موظف هستند تا بر اساس این قیمت مصوب، آزمایش‌ها را انجام دهند. به همین دلیل هزینه آزاد آزمایش خون در آزمایشگاه ها تفاوت خاصی با هم ندارد و در هومکا نیز هزینه آزمایش خون بر اساس نرخ‌های مصوب وزارت بهداشت محاسبه می شود. به عنوان مثال هزینه چکاپ‌های مختلف هومکا را می توانید در کارت‌های بالا مشاهده نمایید. هر کارت بر اساس فاکتورهایی که شامل می شود، هزینه ی متفاوتی دارد.

هزینه چکاپ کامل

چکاپ کامل نیز از جمله آزمایش‌هایی است که قیمت آن بر اساس فاکتورهای موجود در چکاپ محاسبه می‌شود. هرچه تعداد فاکتورهای موجود در چکاپ بیشتر باشد و موارد بیشتری مورد بررسی قرار بگیرد، طبیعتا هزینه چکاپ کامل نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در بخش بالا می‌توانید قیمت چکاپ‌های هومکا و فاکتورهای مورد بررسی در هر کدام از چکاپ‌ها را مشاهده نمایید. در صورت بروز هرگونه سوال یا ابهام نیز می توانید با کارشناسان هومکا از طریق شماره ۰۲۱۶۷۳۷۱ تماس حاصل نمایید.

قیمت آزمایش خون به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی قیمت آزاد آزمایش خون بستگی به فاکتورهای درخواستی و روش بررسی بعضی از فاکتورهای آزمایشگاهی دارد. برای مثال یک فاکتور ممکن از از دو روش تحلیل و بررسی شود که هر روش هزینه‌ی متفاوتی را در بر خواهد داشت. اما هزینه آزمایش خون که کاربر باید به صورت نهایی آن را پرداخت کند به عوامل زیر بستگی خواهد داشت.

  • تعداد و نوع فاکتورهای درخواستی
  • روش آزمایشگاهی بررسی فاکتورها
  • نوع بیمه پایه و پوشش آن
  • نوع بیمه تکمیلی و پوشش آن

مجموعه هومکا با بررسی تمام این موارد، هزینه آزمایش خون نهایی را به شما اعلام خواهد کرد و سپس شما با اطلاع از قیمت نهایی، تصمیم به انجام آزمایش خواهید گرفت. لازم به ذکر است که ثبت اولیه درخواست و استعلام هزینه، کاملا رایگان است.

هزینه آزمایش خون

قیمت آزمایش خون با بیمه چقدر است؟

همانطور که گفته شد، قیمت‌های مصوب وزارت بهداشت (و قیمت‌هایی که داخل کارت‌های مشاهده می‌کنید، به صورت آزاد محاسبه شده است و در صورت دارا بودن بیمه، مبلغی که توسط بیمه پوشش داده می شود از این هزینه‌ها کسر خواهد شد. برای استعلام بیمه پایه و تکمیلی، نیاز است که در ابتدا درخواست اولیه توسط شما ثبت شود و بیمه شما و هزینه نهایی توسط کارشناسان هومکا استعلام گردد. پس از استعلام بیمه و اعلام هزینه نهایی، تصمیم‌گیری نهایی برای انجام آزمایش در منزل توسط شما انجام می شود و پس از ثبت نهایی نهایی درخواست، هماهنگی با پرستاران جهت اعزام به محل انجام خواهد شد. این نکته حائز اهمیت است که برای استفاده از بیمه، نسخه ی پزشک الزامی است.  دقت داشته باشید که ثبت اولیه‌ی درخواست و استعلام بیمه و هزینه نهایی کاملا رایگان است و هیچ هزینه ای برای شما در بر نخواهد داشت. برای ثبت اولیه و رایگان درخواست می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

هزینه آزمایش خون با بیمه تامین اجتماعی

افرادی که برای آزمایش، دارای نسخه پزشک هستند و بیمه تامین اجتماعی دارند، می‌توانند از بیمه تامین اجتماعی برای کاهش قیمت آزمایش خون استفاده کنند. بیمه تامین اجتماعی معمولا درصدی از قیمت آزمایش خون را کاهش می دهد. برای مثال، قیمت چکاپ کامل هومکا با احتساب بیمه تامین اجتماعی به شرح زیر است.

انجام آزمایش در منزل با هومکا

همانطور که گفته شد، هزینه آزمایش خون با هومکا دقیقا مانند هزینه آن در آزمایشگاه است چرا که فاکتورهای آزمایشگاهی دارای نرخی مصوب از وزارت بهداشت هستند. به همین منظور شما هیچ هزینه‌ی اضافه‌تری برای انجام آزمایش پرداخت نخواهید کرد. تنها هزینه اضافه، هزینه‌ی انجام خدمات در محل است که برای انجام خدمت نمونه گیری در منزل به فاکتور نهایی شما اضافه می شود.

لازم به ذکر است که مجموعه هومکا تمام بیمه های پایه و تکمیلی را پوشش می دهد و پوشش دهی بیمه را ذر لحظه انجام خواهد داد. به این معنا که برای استفاده از بیمه نیاز به هیچ گونه پیگیری از جانب شما نیست و هومکا در استعلام اولیه، به صورت آنلاین بیمه شما را اعمال خواهد کرد. بنابراین در صورتی که قصد انجام آزمایش در منزل با هومکا را دارید می‌توانید برای ثبت درخواست بر روی این لینک کلیک کنید یا با شماره ۰۲۱۶۷۳۷۱ تماس بگیرید.

 

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
گروه خدمت*
گروه خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل