آزمایش Bilirubin
خانه
مقالات
آزمایش Bilirubin

آزمایش Bilirubin

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/01/05
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه‌ی خدمات آزمایشگاهی، تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی قابل انجام است.
آزمایش با نسخه یا درخواست شما
پکیج‌های تخصصی
آزمایش bilirubin چیست؟ + تشخیص مشکلات کبدی!
آزمایش بیلی روبین چیست؟ با استفاده از نتایج آزمایش Bilirubin Total اختلالات کبدی مورد بررسی قرار می‌گیرند. زمانی که عملکرد کبد مختل می‌شود فرد با عوارضی مانند زردی پوست و چشم مواجه خواهد شد. از این آزمایش برای تشخیص انواع کم خونی نیز استفاده می‌شود. در این مقاله از هومکا اطلاعات مختصر و مفیدی در مورد آزمایش Bilirubin Total در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اگر با علائمی مانند: زردی سفیدی چشم، رنگ پریدگی مداوم، خستگی مفرط و ادرار تیره مواجه هستید، احتمال بروز زردی و بیلی روبین بالا در شما وجود دارد. در اینصورت، انجام آزمایش bilirubin دایرکت یا آزمایش بیلی روبین توتال می‌تواند به راحتی بالا رفتن بیلی روبین را در شما مشخص کند. همچنین اگر نوزاد شما مشکوک به زردی است و قصد دارید آزمایش زردی نوزاد خود را انجام دهید، نیاز است با فاکتور بیلی‌روبین بیشتر آشنا شوید. بهتر است بدانید که بیلی روبین بالا می‌تواند با بیماری‌هایی مانند یرقان، سیروز کبدی و برخی از هپاتیت‌های ویروسی در ارتباط باشد. از این رو اگر قصد انجام آزمایش Bilirubin Total یا آزمایش bilirubin direct را دارید و می‌خواهید در ارتباط با این بیماری بیشتر بدانید، ادامه مطالب را از دست ندهید. همچنین اگر قصد دارید بدانید که نشانه‌ها و دلایل بالا بودن bilirubin چیست؟ ادامه مطالب را دنبال کنید.

 

Bilirubin چیست؟

در ابتدا بهتر است تا به پرسش "بیلی روبین چیست؟" پاسخ داده شود. وقتی پروتئین هموگلوبین در گلبول‌های قرمز قدیمی تجزیه می‌شود، بیلی‌روبین در بدن تشکیل می‌شود. تجزیه‌ گلبول‌های قدیمی یک فرایند طبیعی و سالم است. بیلی‌روبین بعد از گردش در خون به کبد می‌رسد؛ سپس در کبد تجزیه، با صفرا ترکیب و بعد در مجرای صفرا دفع و در کیسه صفرا ذخیره می‌شود. درنهایت صفرا در روده‌ کوچک ترشح می‌شود تا به هضم چربی کمک شود. سرانجام بیلی‌روبین توسط مدفوع و ادرار دفع می‌شود. به طور کلی، به مجموع بیلی روبین غیر مستقیم و مستقیم، Total Bilirubin گفته می‌شود.

آزمایش بیلی‌روبین به معنی بررسی میزان بیلی‌روبین موجود در خون است. زیاد بودن بیلی‌روبین در خون منجر به زردی پوست و سفیدی چشم شده که به عنوان زردی یا یرقان شناخته می‌شود. اگر نسخه آزمایش Bilirubin و یا هر آزمایش دیگری را دارید و وقت کافی برای رفتن به آزمایشگاه را ندارید، کلیک کنید!

bilirubin چیست

 

Bilirubin Direct در آزمایش خون چیست؟

در کبد، بیلی‌روبین به شکلی تبدیل می‌شود که بدن می‌تواند آن را به طور موثری دفع کند. این بیلی روبین اصطلاحا با نام بیلی‌روبین مستقیم (مزدوج) یا bilirubin direct معرفی می‌شود. این ماده از کبد به روده کوچک منتقل خواهد شد. البته میزان اندکی از آن به سمت کلیه‌ها هدایت شده تا از طریق کلیه دفع شود. این امر سبب زرد شدن رنگ ادرار نیز می‌شود. سطح طبیعی بیلی روبین مستقیم باید کمتر از ۰.۳ میلی گرم در دسی لیتر باشد.

آزمایش bilirubin Direct چیست؟

 

دلایل تجویز آزمایش bilirubin چیست؟

در صورت بروز مشکلات زیر این تست تجویز خواهد شد: 

  • زرد شدن پوست و سفیدی چشم
  • مدفوع به رنگ خاکستری روشن 
  • داشتن ادرار به رنگ زرد تیره
  • خستگی شدید بدون دلیل خاصی
  • حالت تهوع و استفراغ
  • احساس درد یا تورم شکم

همچنین احتمال بروز بیماری‌های زیر می‌تواند دلیلی بر انجام این تست باشد: 

  • هپاتیت
  • سنگ‌های صفراوی
  • التهاب مجاری صفراوی

برای ثبت درخواست آزمایش Bilirubin بر روی بنر زیر کلیک کنید.

دکمه ثبت درخواست رایگان

 

آزمایش Bilirubin چیست؟

به مجموع بیلی‌روبین در خون، بیلی‌روبین کلی (بیلی‌روبین تام ) گفته می‌شود. آزمایش Total Bilirubin در واقع تست جامع بیلی‌روبین است که میزان Bilirubin کلی بدن (مستقیم و غیر مستقیم) را در خون اندازه‌گیری می‌کند.

آزمایش‌ بیلی روبین اغلب برای بررسی مشکلات کبدی مانند: هپاتیت یا انسداد مانند سنگ کیسه صفرا انجام می‌شود.

در رابطه با آزمایش Bilirubin Total و اینکه در چه مواقعی پزشک آن را تجویز می‌کند سایت  Medline Plus این‌گونه نوشته است:

این آزمایش، میزان بیلی روبین در خون را اندازه گیری می‌کند. بیلی روبین ماده‌ای مایل به زرد است که در طی روند طبیعی تجزیه سلول‌های قرمز خون ایجاد می‌شود. بیلی روبین در صفرا وجود دارد، مایعی در کبد که به شما در هضم غذا کمک می‌کند. اگر کبد سالم باشد، بیشتر بیلی روبین از بدن خارج می‌شود. وقتی بیلی روبین بیش از حد وارد جریان خون می‌شود، می‌تواند باعث زردی شود، این وضعیت باعث زرد شدن پوست و چشم خواهد شد. 

این آزمایش برای تشخیص زردی نوزادان نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.  زردی نوزاد تازه متولد شده معمولاً بی‌خطر بوده و طی چند هفته برطرف می‌شود. اما در بعضی موارد، بالا بودن سطح بیلی روبین می‌تواند منجر به آسیب مغزی شود، بنابراین اغلب این تست برای  نوزادان تجویز می‌شود. 

Bilirubin چیست؟

 

میزان نرمال و بحرانی Bilirubin در آزمایش خون

مقادیر نرمال برای کودکان / بالغین / افراد مسن

  • بیلی‌روبین توتال: ۰/۳-۱/۰ mg/dl
  • بیلی‌روبین غیر مستقیم: ۰/۲-۰/۸ mg/dl
  • بیلی‌روبین مستقیم: ۰/۱-۰/۳ mg/dl
  • بیلی‌روبین توتال نوزاد: ۰/۱-۱۲/۰ mg/dl
  • ادرار: ۰-۰/۰۲ mg/dl

مقادیر بحرانی

  • نوزادان> ۱۵ mg/dl (برای جلوگیری از کرن ایکتروس باید فورا درمان شود)
  • بالغین:  > ۱۳ mg/dl

آیا آزمایش Bilirubin داده‌اید و به دنبال تفسیر رایگان فاکتورهای آن هستید؟ کلیک کنید.

یادآوری ۱: اگر بعد تست بیلی‌روبین، میزان بیلی‌روبین کلی را از میزان بیلی‌روبین مستقیم در خون کم کنیم، میزان بیلی‌روبین غیر مستقیم در خون به دست می‌آید. این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که مرجع رنج نرمال در هر آزمایشگاه متغیر است و به شدت به دو فاکتور سن و جنس بستگی دارد.

یادآوری ۲: بیلی روبین بالا در نوزادان به دلیل استرس تولد طبیعی است. میزان طبیعی بیلی‌روبین غیر مستقیم ظرف ۲۴ ساعت اول تولد کمتر از ۵.۲ (mg/dL) است؛ اما بعضی از نوزادان دچار نوعی یرقان هستند و میزان بیلی‌روبین ظرف چند روز اول بعد از تولد به بیشتر از ۵ (mg/dL) می‌رسد. در این شرایط باید رسیدگی‌های پزشکی به موقع انجام شود تا وضعیت نوزاد بحرانی نشود.

معمولا در ۱۰ روز اول تولد میزان بیلی‌روبین در نوزادان نوسان بسیار زیادی دارد. لذا انجام آزمایش بیلی روبین در روز اول و سوم تولد ضرورت دارد؛ چنانچه آزمایش روز سوم روند صعودی میزان بیلی‌روبین در خون را نشان دهد، حتما باید پیگیری‌های پزشکی لازم انجام شود تا مشکلات نوزاد حاد نشود و عواقب خطرناک و بد حاصل نشود. به منظور شناسایی سریع تر این عراضه می‌توانید از خدمت تست زردی نوزاد در منزل استفاده کنید.

تفسیر آنلاین فاکتور

 

تفسیر آزمایش Bilirubin چیست؟

Bili+mg/dL+932

پس از پاسخ به پرسش "بیلی روبین چیست؟" بهتر است بدانید که از آزمایش Bilirubin Total برای بررسی عملکرد کبد استفاده می‌شود و بخشی از بررسی بالغین مبتلا به آنمی‌های همولیتیک و نوزادان مبتلا به یرقان است. یرقان به علت تغییر رنگ بافت‌های بدن در اثر سطوح خونی بالا و غیر طبیعی بیلی‌روبین ایجاد می‌شود. این تغییر رنگ به زردی زمانی شناسایی می‌شود که بیلی‌روبین توتال سرم به میزان بالاتر از ۲/۵ mg/dl برسد. سطوح بالای بیلی‌روبین خون در نوزادان معمولا با نور درمانی بر طرف می‌شود.

  • افزایش بیلی‌روبین غیرکونژوگه یا بیلی‌روبین تام می‌تواند به علت آنمی همولیتیک، آنمی داسی شکل، آنمی پرنیشز (Pernicious anemia) یا در اثر واکنش به تزریق خون باشد.
  • افزایش بیلی‌روبین کونژوگه (بیلی روبین مستقیم) ممکن است به دلیل انسداد در مجاری صفراوی، التهاب کبد-هپاتیت، آسیب کبد، سیروز کبدی، واکنش‌های دارویی یا در اثر مصرف طولانی مدت الکل باشد.
  • پایین بودن سطح بیلی‌روبین، معمولا از نظر بالینی حائز اهمیت نیست.
  • سطح بیلی‌روبین به طور طبیعی در مردان کمی بالاتر از زنان است.
  • ورزش شدید می‌تواند موجب افزایش سطح بیلی‌روبین شود.
  • بیلی‌روبین در حالت طبیعی در ادرار یافت نمی‌شود، اما بیلی‌روبین کونژوگه محلول در آب بوده و در صورت افزایش از طریق ادرار از بدن دفع می‌شود.
  • وجود بیلی‌روبین کونژوگه (بیلی روبین مستقیم) در ادرار معمولا نشان دهنده انسداد مجاری صفراوی، هپاتیت یا دیگر آسیب‌های کبدی است.

آیا سطح بیلی روبین در آزمایش خون شما در بازه نرمال قرار ندارد و به دنبال تفسیر آزمایش خود هستید؟ می‌توانید همین حالا کلیک کنید!

تفسیر آزمایش Total bilirubin چیست؟

 

نشانه‌های بالا بودن bilirubin در آزمایش خون چیست؟

علائم مربوط به بیلی روبین بالا در کودکان و بزرگسالان شامل یرقان، زردی پوست یا چشم‌ها، خستگی مفرط، خارش پوست، تیره شدن ادرار و کم‌اشتهایی است. همچنین اختلالات زیر نیز ممکن است در نتیجه افزایش میزان بیلی روبین در خون ایجاد شوند: 

  • زردی پوست و چشم خصوصا در نوزادان تازه متولد شده
  • وجود علائم یا نشانه‌های آسیب کبدی
  • بیماری‌های کبد
  • انسداد مجرای صفراوی
  • آنمی همولیتیک
  • مشکلات متابولیک مرتبط با کبد

علائم بالا بودن بیلی روبین چیست؟

 

علت بالا بودن بیلی روبین توتال در بزرگسالان

علت بالا بودن bilirubin چیست؟ و آیا ممکن است دلیل آن سنگ کیسه صفرا باشد؟ بالا بودن این فاکتور می‌تواند به این معنی باشد که کبد شما به درستی کار نمی‌کند و نمی‌تواند به درستی بیلی روبین را حذف کند. با این حال، بالا بودن آن می‌تواند به دلیل مصرف داروها، ورزش یا برخی غذاها نیز باشد. بیلی روبین همچنین محصول تجزیه گلبول‌های قرمز خون است و افزایش میزان آن ممکن است مربوط به اختلال در گلبول‌های قرمز باشد.

در صورتی که نتایج آزمایش Bilirubin Total در محدوده طبیعی نباشد، لزوما به این معنی نیست که یک مشکل جدی وجود دارد که نیاز به درمان دارد. برای مثال: یک بیماری خوش خیم کبدی به نام سندرم گیلبرت ممکن است باعث افزایش جزئی بیلی روبین شود که می‌توان آن را نادیده گرفت. سندرم گیلبرت به معنای کمبود آنزیمی است که به تجزیه بیلی روبین کمک می‌کند.

دلیل بالا بودن بیلی روبین در بزرگسالان چیست

 

عوارض بالا بودن bilirubin چیست؟

اگر در ادرار شما بیلی روبین یافت شود، می‌تواند به این معنی باشد که نوعی آسیب یا انسداد کبد شما در حال وقوع است و باید پیگیری شود. میزان بیلی روبین بالا در نوزاد باید به سرعت شناسایی و درمان شود. این میزان بالا می‌تواند به سلول‌های مغزی در حال رشد آسیب برساند و منجر به ناتوانی‌های یادگیری و رشد، مشکلات شنوایی و چشمی و حتی مرگ شود.

 

رژیم غذایی برای کاهش بیلی روبین چیست؟

اگر آزمایش Bilirubin شما مقدار بالایی را نشان می‌دهد برای تنظیم بیلی روبین لازم است که تغییراتی در رژیم غذایی خود به وجود آورید. این شامل موادی است که باید در برنامه غذایی خود قرار دهید و موادی که باید مصرف آن‌ها را محدود کنید.

موادی که باید مصرف آن‌ها را افزایش دهید:

  • حداقل هشت لیوان مایعات در روز بنوشید. آب و چای گزینه‌های خوبی هستند.
  • عرق خار مریم را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید گیاه خار مریم را دم کنید یا به چای اضافه کنید.
  • میوه‌هایی مانند انبه مصرف کنید که سرشار از آنزیم‌های گوارشی هستند.
  • مصرف سبزیجات و میوه را افزایش دهید.
  • غذاهای پرفیبر مانند بلغور جو دوسر، انواع توت و بادام مصرف کنید.
  • پروتئین‌های بدون چربی مانند ماهی و مرغ را انتخاب کنید که کمتر به آسیب کبدی کمک می‌کند.

غذاهایی که باید مصرف آن‌ها را کاهش دهید:

  • الکل می‌تواند آسیب بیشتری به کبد شما وارد کند، بنابراین به طور کامل از آن اجتناب کنید.
  • تجزیه چربی‌های اشباع شده، مانند چربی گوسفند و گاو و روغن حیوانی برای کبد سخت است و از آن اجتناب کنید.
  • شکر تصفیه شده می‌تواند باعث تجمع چربی در کبد شود، بنابراین غذاهای حاوی قند طبیعی را انتخاب کنید.
  • با پرهیز از غذاهای کنسرو شده و فرآوری شده، مصرف سدیم خود را کاهش دهید.

رژیم غذایی برای کاهش بیلی روبین چیست؟

 

ضرورت انجام آزمایش bilirubin در بارداری چیست؟

بارداری به دلیل رشد جنین و هورمون‌هایی که ترشح می‌شود، تغییرات زیادی را به همراه می‌آورد. در نیمه دوم بارداری، هورمون‌های جفتی افزایش می‌یابد که عملکرد کبد را تغییر می‌دهد. ظرفیت ذخیره صفرا افزایش می‌یابد و حرکت صفرا کند می‌شود؛ بنابراین متابولیسم کند می‌شود. در این دوره لازم است با آزمایش Bilirubin عملکرد کبد مورد بررسی قرار گیرد. زیرا هنگامی که کبد به درستی کار نکند و قادر به حذف بیلی روبین از خون نباشد، سطح بیلی روبین افزایش می‌یابد. زردی در بارداری زمانی رخ می‌دهد که بیلی روبین اضافی در خون در حال گردش باشد. میزان نرمال آزمایش بیلی روبین توتال برای زنان باردار به شرح زیر است:

  • سه ماهه اول بارداری: ۰.۱ تا ۰.۴ میلی‌گرم در دسی‌لیتر یا ۱.۷ تا ۶.۸ میکرومول در لیتر
  • سه ماهه دوم بارداری: ۰.۱ تا ۰.۸ میلی‌گرم در دسی‌لیتر یا ۱.۷ تا ۱۳.۷ میکرومول در لیتر
  • سه ماهه سوم بارداری: ۰.۱ تا ۱.۱ میلی‌گرم در دسی‌لیتر یا ۱.۷ تا ۱۸.۸ میکرومول در لیتر

 

آزمایشات مرتبط با تست Total Bilirubin

اگر آزمایش Bilirubin را انجام داده‌اید و پس از تفسیر آن توسط پزشک، متوجه شده‌اید که سطح آن در خون شما بالا است و قصد دارید تا بدانید دلیل بالا بودن بیلی روبین چیست، معمولا پزشک فاکتورهای دیگری را در خون شما مورد بررسی قرار می‌دهد تا مطمئن شود که علت آن در کبد یا صفرا است یا خیر. آزمایشات معرفی شده نمونه‌ای از این تست‌ها هستند. البته پزشک اگر مشکل را در کبد یا صفرا بداند، ممکن است در کنار این تست‌ها، سونوگرافی کبد یا کیسه صفرا را نیز برای شما تجویز کند.

  • آزمایش ALT: در این آزمایش سطح آنزیمی به نام SGPT در آزمایش خون انداره‌گیری می‌شود. این آنزیم‌ در تجزیه پروتئین‌ها به کبد کمک می کند. 
  • تست AST: در این آزمایش اختلالات کبدی با اندازه‌گیری آنزیمی به نام AST مورد بررسی قرار می‌گیرد. 
  • آزمایش ALP: در این تست نیز آنزیمی به نام ALP بررسی می‌شود. با استفاده از نتایج این آزمایش تشخیص بیماری‌های کبد یا اختلالات استخوانی امکان‌پذیر می شود.
  • تست LDH: این تست در تشخیص سطح آسیب در بافت‌های بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
  • آزمایش CBC یا شمارش کامل سلول‌های خونی
  • تست هاپتوگلوبین. این تست در کنار سایر آزمایش‌ها برای تشخیص آنمی همولیتیک مورد استفاده قرار می گیرد. 

اگر پزشک برای شما هر یک از آزمایشات بالا را تجویز کرده است و زمان کافی برای مراجعه به آزمایشگاه را ندارید، کلیک کنید!

آزمایش‌های مرتبط با بیلی روبین

 

بیماری‌های تاثیر گذار بر نتیجه آزمایش Bilirubin چیست؟  

سایت معتبر Mayo Clinic در ارتباط با دلایل انجام آزمایش Bilirubin و اهمیت آن در تشخیص برخی بیماری‌ها اینگونه بیان می‌کند:

آزمایش بیلی روبین معمولاً برای بررسی سلامت کبد شما انجام می شود. آزمایش بیلی روبین ممکن است برای موارد زیر انجام شود:

 بررسی میزان زردی:  زردی پوست و چشم‌ها که در اثر افزایش سطح بیلی روبین ایجاد می‌شود. یکی از کاربردهای رایج این آزمایش اندازه گیری سطح بیلی روبین در نوزادان برای بررسی زردی نوزاد است.
تشخیص اینکه  آیا ممکن است در مجاری صفراوی، کبد یا کیسه صفرا، انسداد وجود داشته باشد.

 

آزمایش Bilirubin Total در منزل با هومکا

پس از پاسخ به سوال " بیلی روبین چیست؟" می‌توان گفت اگر قصد انجام آزمایش Bilirubin یا سایر خدمات آزمایشگاهی را دارید، می‌توانید به راحتی آزمایشگاه را به منزل بیاورید. مجموعه هومکا با همکاری مجهزترین آزمایشگاه‌ها در استان تهران و سایر شهرهای کرج، شیراز، اصفهان، اهواز، رشت، تبریز و مشهد، همواره بهترین خدمات آزمایش در منزل را زیر نظر بیمه پایه و تکمیلی به شما ارائه می‌دهد.

برای انجام خدمات آزمایش در منزل و تفسیر آنلاین آزمایش، با تماس با شماره ۰۲۱۶۷۳۷۱، به راحتی می‌توانید تا درخواست آزمایش خود را ثبت کنید. همچنین با کلیک بر روی بنر زیر نیز، این امکان برای شما فراهم است تا درخواست آزمایش در منزل خود را ثبت کنید. پس از مدت زمان کوتاهی، همکاران ما با شما تماس خواهند گرفت و هماهنگی‌های لازم صورت خواهد گرفت. همچنین بهتر است بدانید که جواب آزمایش شما نیز در کوتاه‌ترین زمان در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

دکمه ثبت درخواست رایگان

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
گروه خدمت*
گروه خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

منظور از فاکتور bilirubin چیست؟
وقتی پروتئین هموگلوبین در گلبول‌های قرمز کهنه تجزیه می‌شود،بیلی‌روبین در بدن تشکیل می‌شود. تجزیه‌ گلبول‌های قدیمی یک فرایند طبیعی و سالم است. بیلی‌روبین بعد از گردش در خون به کبد می‌رسد؛ سپس در کبد تجزیه، با صفرا ترکیب و بعد در مجرای صفرا دفع و در کیسه صفرا ذخیره می‌شود. درنهایت صفرا در روده‌ کوچک ترشح می‌شود تا به هضم چربی کمک شود. سرانجام بیلی‌روبین توسط مدفوع و ادرار دفع می‌شود.
آزمایش total bilirubin چیست؟
به مجموع بیلی‌روبین در خون بیلی‌روبین کلیگفته می شود. آزمایش Bilirubin Total در واقع تست جامع بیلی‌روبیناست که میزانبیلی‌روبین کلی بدن (مستقیم، غیر مستقیم و کلی) را در خون اندازه گیری می‌کند.
آزمایشات مرتبط با تست Bilirubin Total کدام‌اند؟
نوکلئوتیداز ALT AST ALP LDH CBC هاپتوگلوبین
کدام بیماری‌های پیش زمینه‌ای سبب اختلال در فاکتور آزمایشی Bilirubin Total می‌شود؟
هپاتیت های ویروسی سیروز مونونوکلئوز عفونی واکنش به برخی داروها مانند کلروپرومازین یرقان انسدادی آنمی همولیتیک سندروم کریگلر- نجار سندروم گیلبرت سندروم دوبین-جانسون
چگونه می‌توان آزمایش بیلی روبین را در منزل انجام داد؟
با تماس با شماره ۰۲۱۶۷۳۷۱، به راحتی می‌توانید انواع خدمات آزمایش در منزل را انجام دهید.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل