آزمایش بیماری های مقاربتی
خانه
مقالات
آزمایش بیماری های مقاربتی

آزمایش بیماری های مقاربتی

آخرین تاریخ به روز رسانی: 1403/02/04
ثبت رایگان درخواست

خدمت خود را انتخاب کنید

همه‌ی خدمات آزمایشگاهی، تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی قابل انجام است.
پکیج‌های تخصصی
آزمایش بیماری های مقاربتی را با خیال راحت در منزل انجام دهید!
بیماری های مقاربتی از طریق ایجاد رابطه جنسی پرخطر به وجود می‌آیند و به شدت قدرت سرایت بالایی دارند. به همین دلیل نیز در صورت بروز این بیماری، امکان تشدید عفونت وجود دارد و در زنان ممکن است منجر به ناباروری شود. با انجام آزمایش بیماری های مقاربتی (آزمایش STD) در منزل توسط هومکا، می‌توانید به سرعت بیماری را تشخیص دهید و اقدام به درمان کنید.

در بسیاری از موارد بیماری‌های مقاربتی به دلیل یک سهل‌انگاری بسیار ساده در فرد به وجود می‌آید و تا سال‌ها ممکن است فرد را درگیر خود کند. از این رو آگاهی از نحوه انتقال بیماری‌های جنسی و انجام به موقع آزمایش بیماری های مقاربتی می‌تواند بسیار مهم باشد. شاید برای بسیاری از افراد سوال باشد که آزمایش بیماری‌های منتقله از راه جنسی چه هنگام تجویز می‌شوند و از کجا بفهمم بیماری مقاربتی دارم؟ در جواب این سوال، پزشک با استفاده از اطلاعاتی که از معاینه بالینی، بررسی تاریخچه درمانی و روابط جنسی پرخطر بیمار به دست می‌آورد در خصوص تجویز و یا عدم نیاز به تجویز آزمایش‌ STD تصمیم‌گیری می‌کند. اگر قصد دارید در ارتباط با آزمایش بیماری‌های مقاربتی اطلاعات کافی را کسب کنید ادامه مطالب را از دست ندهید.

آزمایش در منزل

 

بیماری مقاربتی چیست؟

بیماری های مقاربتی (آمیزشی) بیماری‌هایی هستند که از طریق ارتباط جنسی به افراد منتقل می‌شوند. حدود ۲۰ نوع بیماری مقاربتی تاکنون شناسایی شده است. بیماری های مقاربتی مردانه با بیماری های مقاربتی در زنان می‌تواند متفاوت باشد. اغلب اوقات این بیماری‌ها با علائم بالینی همراه هستند اما گاهی ممکن است فرد مبتلا ناقل باشد و علائمی بروز ندهد. افراد ناقل همانند افراد علامت‌دار پتانسیل انتقال بیماری به سایرین را دارند. اگر بیماری‌های مقاربتی درمان نشوند به علت پیش‌رونده بودن آن‌ها، احتمال بروز عفونت‌های شدیدتر و ایجاد عوارض مخاطره آمیز وجود دارد.

از شایع‌ترین عفونت‌های آمیزشی می‌توان به کلامیدیا، گنوره، سیفیلیس، PID، هرپس تناسلی، هپاتیت B و HIV اشاره نمود. (مطالعه بیشتر: PID چیست) تعدادی از این عفونت‌ها دارای منشاء باکتریایی و تعدادی دیگر ویروسی هستند. در صورت درمان نشدن عفونت‌هایی مثل گنوره و کلامیدیا در زنان، سیستم باروری آنان با مشکلات جدی روبرو می‌شود طوری‌که حتی احتمال از دست رفتن توانایی باروری دور از ذهن نیست. پس در صورت داشتن رابطه پرخطر جنسی، انجام آزمایش بیماری های مقاربتی را فراموش نکنید!

بیماری مقاربتی چیست؟

 

چه کسانی در خطر ابتلا به بیماری‌های جنسی قرار دارند؟

این نوع بیماری‌ها از راه واژنی، مقعدی و دهانی قابل انتقال هستند. افرادی که با چندین شریک جنسی رابطه دارند بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به بیمارهای مقاربتی هستند. چنین افرادی حتی اگر فاقد علائم هستند باید هر ۶ تا ۱۲ ماه یکبار آزمایش بیماری های مقاربتی انجام دهند. شما به راحتی می‌توانید تا آزمایش چکاپ کامل را انجام دهید تا خیالتان از این موضوع راحت شود. اکثر بیماری‌های مقاربتی (STD) اگر زود تشخیص داده شوند، قابل درمان هستند. حتی برای بیماری‌هایی که قابل درمان نیستند نیز، اگر به موقع درمان را شروع کنید، عوارض کمتری به دنبال دارند.

بنابراین میزان عوارض و درمان پذیر بودن یا نبودن این بیماری‌ها به این بستگی دارد که آیا شما آزمایش بیماری‌های مقاربتی را پشت گوش می‌اندازید یا خیر! البته بسیاری از افراد پس از رابطه جنسی پرخطر ممکن است حتی در صورت داشتن علائم نیز رفتن به آزمایشگاه برای آن‌ها دشوار باشد. به همین دلیل شما می‌توانید به جای مراجعه مستقیم به آزمایشگاه، با تماس با مجموعه هومکا، آزمایش STD را در منزل انجام دهید.

آزمایش‌های مقاربتی برای افراد زیر نیز توصیه می‌شود:

* اگر شریک جنسی شما مبتلا به یکی از بیماری‌های مقاربتی است.

* در صورت داشتن شریک جنسی جدید

* افرادی که چندین شریک جنسی دارند

در ارتباط با اهمیت آزمایش مقاربتی ( STD )، سایت معتبر Healthline، می‌گوید:

بسیاری از بیماری‌های مقاربتی بدون علائم یا با علائم بسیار ضعیف هستند که می تواند تشخیص آنها را سخت کند.

در صورت ابتلا و عدم درمان، بیماری های مقاربتی می توانند باعث مشکلات سلامتی بسیار جدی مانند انواع سرطان و ناباروری شوند.

همواره در نظر داشته باشید که آزمایش تنها راه برای اطمینان از ابتلا به STD است.

 

خطرناک‌ترین بیماری‌های مقاربتی

بیماری‌های مقاربتی زیادی وجود دارند که اکثر آن‌ها با استفاده از مصرف آنتی بیوتیک قابل درمان هستند، اما برخی از آن‌ها که درمان ندارند و جزو خطرناک‌ترین بیماری‌های مقاربتی دسته‌بندی می‌شوند شامل موارد زیر هستند:

  • ایدز یا HIV: HIV یکی از بیماری‌های مزمن ویروسی است که قابل درمان نیست و جزو خطرناک‌ترین بیماری‌های مقاربتی است. البته اگر تحت نظر پزشک باشید، می‌توانید رابطه جنسی بدون خطری را با شریک زندگی خود داشته باشید.
  • هپاتیت B: یکی از بهترین‌ راه‌ها برای مقابله با این بیماری، تزریق واکسن هپاتیت B است. این ویروس یکی از عوامل اصلی سرطان کبد به شمار می‌رود.
  • ابتلا به HPV: ویروس HPV بسیار شایع است، به‌طوری که از هر ۱۰ نفر فعال جنسی، ۹ نفر به این ویروس مبتلا می‌شوند. البته در بسیاری از موارد این بیماری درمان نمی‌شود و می‌توان منجر به سرطان دهان، سرطان دهانه رحم و زگیل تناسلی شود. (مطالعه بیشتر: زگیل تناسلی در مردان، زگیل تناسلی در زنان) تزریق واکسن HPV برای نوجوانان و جوانان بسیار مهم است.
  • هرپس (Herps):  این ویروس به دلیل ابتلا بسیار بالایی که دارد، جزو خطرناک‌ترین بیماری‌های جنسی به شمار می‌رود. تخمین زده می‌شود که بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا هستند. این بیماری از طریق پوست منتقل می‌شود و در بسیاری از موارد بدون علائم است. البته گاهی ممکن است بصورت زخم‌های دردناک اطراف اندام تناسلی یا مقعد به وجود بیاید.

خطرناک ترین بیماری مقاربتی

 

نحوه انجام آزمایش بیماری های مقاربتی

انواع آزمایش‌ها نوع بیماری معیارهای مورد نظر
آزمایش خون آزمایش HIV، هپاتیت B و C، سیفیلیس، هرپس ارزیابی آنتی‌ژن ویروسی یا باکتریایی و یا بررسی آنتی بادی‌های تولیده شده توسط سیستم ایمنی بر ضد عوامل عفونی
سواب واژن یا رکتوم و یا سواب زخم‌های دهانی کلامیدیا، سوزاک، هرپس، HPV، سیفیلیس در مراحل ابتدایی آن بررسی میکروب‌ها در زیر میکروسکوپ
آزمایش ادرار کلامیدیا، سوزاک، تریکوموناس واژینالیس بررسی میکروب‌های ادراری در زیر میکروسکوپ
سواب دهانه رحم HPV شناسایی DNA ویروس HPV

پزشک پس از بررسی سابقه فعالیت‌های جنسی شما، ارزیابی میزان خطر ابتلا و نیز معاینه بالینی، آزمایش مرتبط با شرایط شما را تجویز می‌کند. برخی از آزمایش‌ها در مطب پزشک قابل انجام است،  اما برای انجام سایر آزمایشات باید به آزمایشگاه تشخیص طبی مراجعه کنید. البته می‌توان به جای مراجعه حضوری به آزمایشگاه از خدمات آزمایش در منزل هومکا نیز بهره ببرید.

 

زمان طلایی برای انجام آزمایش بیماری های مقاربتی

کلامیدیا: معمولا بعد از ۷ تا ۲۱ روز که این ویروس وارد بدن شد، در آزمایش قابل تشخیص است. البته اگر کمتر از ۳ هفته از رابطه جنسی شما گذشته باشد هم می‌توانید این آزمایش را انجام دهید اما پزشک ممکن است آزمایش را تکرار کند. همچنین به منظور اینکه در طی آزمایش شرایط امن و راحتی را تجربه کنید، می توانید از خدمات آزمایش در منزل هومکا استفاده کنید.

آزمایش سوزاک: حدودا تا ۱۴ روز زمان می‌برد که سوزاک در تفسیر آزمایش بیماری‌های مقاربتی مشخص شود.

هپاتیت A: بین ۱۵ تا ۵۰ روز پس از آلوده شدن به هپاتیت A زمان می‌برد تا این بیماری در آزمایش خون مشخص شود.

هپاتیت B: این ویروس نسبت به بقیه آزمایشات بیماری‌های مقاربتی دیرتر قابل تشخیص است. اگر ۸ تا ۲۲ هفته از آن گذشته باشد، آزمایش خون این ویروس را نشان خواهد داد.

هپاتیت C: این بیماری نیز بعد از گذشت ۲ تا ۲۶ هفته پس از ابتلا قابل تشخیص است.

هرپس (herps): با گذشت ۲ تا۱۲ روز از ابتلا به بیماری، این ویروس د جواب آزمایش مثبت خواهد بود.

ایدز یا HIV: این ویروس معمولا ۲ تا ۴ هفته پس از ابتلا در آزمایش خون قابل تشخیص است.

تریکوموناس: معملولا ۵ تا ۲۸ روز پس از ابتلا این بیماری در نمونه ادرار قابل تشخیص خواهد بود. البته اگر همچنان نتیجه تست منفی شد و علائم ادامه داشت، ممکن است نیاز باشد آزمایش تکرار شود.

بهترین زمان انجام آزمایش مقاربتی

 

از کجا بفهمم بیماری مقاربتی دارم؟

اگر علائمی دارید و نگران هستید که به یک بیماری مقاربتی مبتلا شده‌اید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. در زمان ابتلا به یک بیماری منتقله از راه جنسی علائم مختلفی پدیدار می‌شوند که می‌توان تا حدودی بفهمیم که آیا پس از یک رابطه جنسی پرخطر به یک بیماری عفونی مقاربتی مبتلا شده‌ایم یا خیر.

علائم بیماری‌های مقاربتی شامل موارد زیر است:

  • ترشحات غیرطبیعی از واژن، آلت تناسلی یا مقعد
  • درد هنگام تخلیه ادرار
  • وجود برجستگی یا زائده‌های گوشتی در اطراف اندام تناسلی یا مقعد
  • کهیر و راش
  • لکه بینی غیر طبیعی بین قاعدگی
  • ادرار تیره رنگ
  • خونریزی غیرمعمول واژینال
  • خارش ناحیه تناسلی یا مقعد
  • رابطه جنسی دردناک
  •  ظاهر شدن تاول، زخم یا زگیل در اطراف اندام تناسلی یا مقعد برای آشنایی بیشتر با زگیل تناسلی می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید: از کجا بفهمم زگیل تناسلی دارم همچنین اگر قصد دارید بیشتر با علائم زگیل تناسلی آشنا شوید می‌توانید این مقاله را مطالع نمایید: علائم زگیل تناسلی در زنان و مردان

اگر دارای STD باشید، مصرف آنتی بیوتیک احتمالا اولین توصیه درمانی شما خواهد بود. اما اگر دارای عفونت ویروسی مانند تبخال باشید، مصرف داروهای ضد ویروسی گزینه مناسبی برای شما هستند. دقت کنید که بهترین راه برای تشخیص این بیماری‌ها، انجام آزمایش بیماری‌های مقاربتی است، زیرا در بسیاری از موارد در مراحل اولیه بیماری، خبری از بروز علائم نیست.

 

راه‌های جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی

راه های مختلفی برای جلوگیری یا کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی وجود دارد. از جمله راه‌هایی که می‌توانید از خود و همسرتان در برابر این بیماری‌ها محافظت کنید شامل:

  • داشتن یک شریک جنسی: یکی از راه‌های مطمئن برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی، نداشتن شرکای جنسی متعدد و ماندن در یک رابطه طولانی‌مدت است که در آن هر دو نفر فقط با یکدیگر رابطه جنسی داشته باشند.
  • انجام آزمایش‌ بیماری‌های مقاربتی قبل از شروع رابطه جنسی (در دوران نامزدی): تا زمانی که آزمایش STD را انجام نداده‌اید، از مقاربت واژینال یا مقعدی با نامزد خود خودداری کنید.
  • واکسن بزنید: واکسیناسیون زودهنگام قبل از تماس جنسی، در پیشگیری از انواع خاصی از بیماری‌های مقاربتی موثر است. در حال حاضر واکسن‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)، هپاتیت A و هپاتیت B در دسترس هستند.
  • از کاندوم استفاده کنید: استفاده مداوم و صحیح از کاندوم بهترین راه برای در امان ماندن از این بیماری است. برای هر رابطه جنسی، اعم از دهانی، واژینال یا مقعدی، از یک کاندوم لاتکس جدید و مقاوم استفاده کنید.
  • *دقت داشته باشید کاندوم‌های لاتکس خطر قرار گرفتن در معرض بیشتر بیماری‌های مقاربتی را کاهش می‌دهند، اما محافظت کمتری در برابر بیماری‌های مقاربتی ناشی از زخم‌های تناسلی مانند HPV یا تبخال ایجاد می‌کنند.
  • از الکل و مواد مخدر استفاده نکنید: تحقیقات ثابت کرده افرادی که مواد مخدر استفاده می‌کنند، کنترل یا حفاظت کمتری در برابر بیماری‌های مقاربتی دارند بنابراین میزان ابتلا آنها بیشتر است
  • انجام ختنه در مردان: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد انجام ختنه، می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به HIV از یک زن مبتلا، تا میزان ۶۰٪ کمک کند.

پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی

 

انواع آزمایش‌ بیماری های مقاربتی

آزمایش‌هایی که برای تشخیص انواع بیماری‌های آمیزشی وجود دارند به سه دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

آزمایش‌های خونی: با دریافت یک نمونه خون، عفونت‌های بیماری‌های مقاربتی تشخیص داده می‌شوند.

آزمایش‌های ادراری: تعدادی از عفونت‌های منتقله جنسی از طریق آزمایشات ادراری قابل تشخیص هستند.

آزمایش مایعات یا نمونه سواپ: در صورتی‌که بیمار مبتلا به زخم، کیست عفونی و یا تاول باشد پزشک با نمونه‌گیری از زخم نوع عفونت آن را بررسی می‌کند.

  • آزمایش HPV
  • آزمایش تریکوموناس
  • تست سیفلیس

تفسیر آزمایش خون

 

آزمایشات غربالگری بیماری‌های مقاربتی

انجام آزمایشات برای افرادی که علائمی ندارند آزمایشات غربالگری گفته می‌شود. بیشتر اوقات آزمایشات غربالگری بیماری‌های مقاربتی جزئی از برنامه بهداشتی عمومی نیست اما در موارد زیر آزمایشات غربالگری مقاربتی توصیه می‌شود:

افراد در معرض خطر: پزشکان توصیه می‌کنند افراد در معرض خطر به ویژه کسانی که رفتارهای پرخطر جنسی دارند سالانه یکبار تست HIV را انجام دهند.

زنان باردار: تمام زنان باردار در اولین ویزیت پزشکی خود برای بیماری های HIV، آزمایش هپاتیت ب، کلامیدیا و آزمایش RPR غربالگری می‌شوند. آزمایش HCV و گنوره نیز بنابه صلاحدید پزشک تجویز می‌شوند.

زنان ۲۱ سال و بالاتر: تست پاپ اسمیر برای بررسی تغییرات سلولی دهانه رحم از جمله التهاب، تغییرات پیش سرطانی و سرطان انجام می‌شود. سرطان دهانه رحم اغلب به دلیل آلودگی به سویه‌هایی از ویروس HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) بروز می‌کند. به همین دلیل بهتر از با علائم hpv آشنایی داشته باشیم. پزشکان توصیه می‌کنند که زنان از سن 21 سالگی به بعد هر سه سال یکبار تست پاپ اسمیر را انجام دهند. از سن ۳۰ سالگی به بعد هر ۵ سال یکبار تست HPV و تست پاپ اسمیر انجام شود.

زنان زیر ۲۵ سال با رفتارهای پرخطر جنسی: پزشکان توصیه می‌کنند زنان زیر ۲۵ سال با روابط جنسی پرخطر، برای عفونت کلامیدیا و گنوره آزمایش شوند. در این آزمایش با استفاده از یک نمونه واژنی و یا نمونه ادرار وجود باکتری‌های عفونی ارزیابی می‌شود.

بیماران مبتلا به HIV: در افراد مبتلا به HIV به دلیل ضعف سیستم ایمنی، احتمال دچار شدن به سایر بیماری‌های جنسی نیز بالاست. افرادی که نتیجه تست HIV آن‌ها مثبت است باید برای سایر بیماری‌های مقاربتی مانند سیفیلیس، گنوره، کلامیدیا و هرپس نیز آزمایش شوند. همچنین غربالگری هپاتیت C برای این افراد توصیه می‌شود.

آزمایش غربالگری مقاربتی

 

درمان بیماری‌های مقاربتی

اگر پس از انجام آزمایش بیماری‌های مقاربتی نتیجه تست شما مثبت شد، بهتر است بدانید که بیماری‌های آمیزشی که بر اثر عفونت‌های باکتریایی پدید می‌آیند معمولا راحت‌تر از عفونت‌های ویروسی و قارچی قابل درمان هستند. بیماری‌های ویروسی قابل کنترل هستند اما در بعضی موارد نمی‌توان آن‌ها را ریشه‌کن کرد. اگر بارادار هستید و به یکی از بیماری های مقاربتی مبتلا هستید بهتر است هرچه زودتر روند درمانی را آغاز کنید تا با مصرف به موقع داروها از گسترش التهاب و آسیب به جنین پیشگیری شود. درمان بیماری‌های مقاربتی بسته به نوع عفونت، با یکی از روش‌های زیر انجام می‌شود:

آنتی بیوتیک‌ها: در بسیاری از عفونت‌های مقاربتی ناشی از باکتری‌ها مثل گنوره، سیفیلیس، کلامیدیا و تریکوموناس تجویز آنتی بیوتیک مناسب موجب از بین رفتن عفونت و درمان به‌موقع می‌شود. معمولا داروهای مرتبط با گنوره و کلامیدیا همزمان تجویز می‌شوند چونکه بیشتر اوقات این دو عفونت باهم در فرد بروز می‌کنند. آنتی بیوتیک‌های تجویز شده باید تا پایان دوره درمان به طور منظم مصرف شوند. اگر قادر به مصرف به موقع و منظم داروها نیستید موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید. در چنین مواردی از سایر آنتی‌بیوتیک‌ها با دوره زمانی کوتاه‌تر استفاده می‌شود. علاوه بر این لازم است که تا هفت روز و تا بهبودی زخم‌ها از رابطه جنسی پرهیز نمائید. بر اساس توصیه پزشکان بهتر است زنان پس از سه ماه یک تست مجدد نیز داشته باشند تا احتمال عود عفونت بررسی شود.

داروهای ضدویروسی: برای عفونت‌های ویروسی مثل هرپس یا HIV داروهای ضد ویروسی تجویز می‌شوند. در صورت طی کردن مناسب روند درمانی احتمال عود تبخال تناسلی و بروز عفونت‌های مکرر کاهش می‌یابد با وجود این احتمال انتقال بیماری به شریک جنسی وجود دارد. داروهای ضد ویروسی قادرند عفونت HIV را برای سال‌ها کنترل کنند. البته فرد مبتلا همچنان ناقل است و احتمال انتقال ویروس در روابط جنسی به دیگران وجود دارد. هرچه دوره درمانی HIV زودتر آغاز شود دوره درمانی موثرتر و بار ویروس در خون کمتر خواهد بود.

اگر دچار بیماری مقاربتی هستید زمان تست مجدد را از پزشک خود سوال کنید. از مزایای تست مجدد، ارزیابی شدن تاثیر داروها و نیز اطمینان از عدم بازگشت عفونت است.

 

آزمایش STD بدون نسخه پزشک

 آزمایش مقاربتی بدون نسخه پزشک قابل انجام است. شما می‌توانید از خدمات آزمایشگاه در منزل هومکا برای تشخیص قطعی ابتلا یا عدم ابتلا به بیماری مقاربتی استفاده کنید. البته دقت کنید قبل از انجام آزمایش باید موارد زیر را با پزشک متخصص در جریان بگذارید:

  • داروهایی که مصرف می‌کنید
  • نوع پیشگیری که در رابطه جنسی دارید
  • نوع رابطه جنسی (همجنس، متعدد، اورال و مقعدی)
  • بیماری جنسی که اطرافیانتان به آن مبتلا هستند

آزمایش بیماری‌های آمیزشی برای طیف زیادی از بیماری‌های باکتریایی و عفونی انجام می‌شود. بنابراین اطلاع از منشا بیماری به پزشک برای تشخیص و درخواست پایش بیماری کمک می‌کند.

آزمایش بیماری های مقاربتی بدون نسخه پزشک

 

آزمایش بیماری های مقاربتی در منزل با بیمه پایه و تکمیلی

احتمالا یکی از دغدغه‌های مهم شما برای انجام آزمایش در منزل، هزینه بالاتر انجام آزمایش به علت نداشتن خدمات بیمه‌ای است. خبر خوب اینکه شرکت هومکا هزینه تمامی خدمات آزمایش در منزل را با درنظر گرفتن نوع بیمه شما دریافت می‌کند. یعنی می‌توانید پرداخت هزینه آزمایش را به دو طریق زیر انجام دهید:

  1. ابتدا درخواست انجام آزمایش را در سایت ثبت کرده و اطلاعات خود را بارگذاری کنید. پرسنل ما پس از بررسی اطلاعات بیمه‌ای و دریافت نمونه آزمایش شما مبلغ ویزیت را از بیمه کسر می‌کند. بنابراین دیگر نیازی به مراجعه مستقیم به شرکت بیمه ندارید.
  2. پس از ثبت اطلاعات و بارگذاری نسخه خود در سایت هومکا، کارشناسان ما برای انجام آزمایش با شما هماهنگ کرده و پس از انجام آزمایش برگه رسید را به شما تحویل می‌دهند. سپس با مراجع به دفاتر بیمه و ارائه رسید هزینه آزمایشگاه، هزینه‌های پرداخت شده را از شرکت بیمه دریافت کنید.

 

هومکا و آزمایش STD در منزل

در بسیاری از موارد که فرد به بیماری‌های مقاربتی مبتلا می‌شود، به دلایل مختلف از مراجعه به آزمایشگاه برای انجام آزمایش بیماری‌های مقاربتی چشم پوشی می‌کند که می‌تواند موجب تشدید علائم و در برخی از موارد بروز سرطان می‌شود. اگر این سوال همچنان برای شما وجود دارد که از کجا بفهمم بیماری مقاربتی دارم؟ می‌توان گفت که بهترین راه انجام آزمایش بیماری‌های مقاربتی است. سامانه هومکا تمامی خدمات نمونه‌ گیری در منزل را انجام می‌دهد. همچنین هومکا تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی است که این امکان را می‌دهد تا با خیال راحت، آزمایش در منزل را انجام دهید. برای برقراری ارتباط با مجموعه هومکا می‌توانید از طریق سایت هومکا یا از طریق تلفن ۰۲۱۶۷۳۷۱ این کار را انجام دهید. 

بهتر است بدانید که شما می‌توانید آزمایش STD را بصورت محرمانه نیز در منزل انجام دهید. برای این کار تنها کافی است بر روی بنر زیر کلیک کنید.

آزمایش در منزل

دسترسی سریع

درخواست خدمت

کافیست فرم را پر کنید و دکمه "ثبت نهایی درخواست" را بزنید. همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
جزئیات درخواست
شهر*
شهر موردنظرت رو انتخاب کن
گروه خدمت*
گروه خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
نوع خدمت*
خدمت موردنظرت رو انتخاب کن
اطلاعات درخواست
فایل ضمیمه
محاسبه هزینه
هزینه خدمت
۰ تومان
هزینه خدمات در محل
- تومان
مالیات بر ارزش افزوده
۰ تومان
هزینه مشاوره و تجویز نسخه
تومان
هزینه تفسیر آزمایش
تومان
تخفیف
۰ ۰ تومان
مجموع هزینه‌ها
۰ تومان
اطلاعات تماس
کد تخفیف:
discount-icon
بررسی

کد معرف:
discount-icon
بررسی

سوالات متداول

از کجا بفهمم بیماری مقاربتی دارم؟
در برخی از موارد بیماری‌های مقاربتی بدون علائم هستند. به همین دلیل اگر رابطه جنسی پرخطر داشتید، بهتر است تا آزمایش بیماری های مقاربتی را انجام دهید.
آیا امکان انجام آزمایش بیماری‌های مقاربتی در منزل وجود دارد؟
بله، با تماس با مجموعه هومکا، به راحتی می‌توانید آزمایشات را با هزینه بسیار پایین در منزل انجام دهید.
آیا امکان تشخیص ایدز و سفلیکس، با آزمایش خون وجود دارد؟
بله با گرفتن یک نمونه خون، تشخیص ایدز و سفلیکس صورت می‌گیرد.
آیا بیماری‌های مقاربتی کاملا درمان می‌شوند؟
بیماری‌های مقاربتی ویروسی، معمولا کاملا از بین نمی‌روند اما امکان کنترل آن تا حد زیادی وجود دارد.
خدمات هومکا در زمینه بیماری‌های مقاربتی در کدام شهرها انجام می‌شود؟
در شهرهای تهران، کرج و مشهد انواع خدمات هومکا صورت می‌گیرد.

پرسش و پاسخ با پزشک

Loading...
Loading...
دوست دارید درباره فاکتور CBC بیشتر بدانید؟
برای دریافت فایل راهنما، کافیست اطلاعات زیر را وارد نمایید.
request
دانلود فایل